Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

מה בסיסטים שונאים?


tomersg

Recommended Posts

מוזיקאים שחושבים שבס זה קל..

סאונדמנים שלא נותנים מספיק בס ב PA ובמוניטור

גיטריסטים שמתערבים לך בסאונד

מתופפים בלי טיים

מתופפים אובר פליירס

גיטריסטים אובר פליירס

קלידנים שמנגנים תפקידי בס

מוזיקאים דיקטטורים שמכתיבים לך תפקידים עד לרמת המיקרו בנאציות..

תוסיפו עוד מה שבא לכם..

(בהשפעת שירשור דומה בטוק בס ונסיון להעיר פה קצת גרוב) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד משהו! בהפסקות הגיטריסט לוקח את הבס ומיתעלל בה כאילו שזאת גיטרה.ולוקאץ אני לא חושב שזה יותר פשוט מגיטרה, אתה בטח יודע שלכל כלי יש את האופי שלו.(אי אפשר להשוות בין הנדריקס לפסטוריוס) וריי מנזארק הכן אחד הבסיסטים הטובים.(קלידן עם נשמה של בסיסט)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתופפים שחייבים להכניס בקטעים שקטים כל מיני קישקושי מצילות ומשולשים. ״קישוטים״ אלק. חס וחלילה שיהיה קטע בלי תופים או שסתם סחבו מצילות וצעצועי גן..

וגם נגנים שלא מפסיקים לנגן בחזרה גם בקטעים שמדברים. בעיקר מתופפים עושים את זה..

מתופפים בכלל...

אגב מה מתופפים הכי שונאים?

םונורטמ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיטריסטים שתופשים בס ועושים את זה טוב

Like

זה באמת מעצבן.

עוד יותר מעצבן: כשהם בני 12 - וכשהם תופסים קונטרבס!

זה באמת בלתי נתפס. הנה בירלי לגרן בגיל 12. ב-1:47 הוא מחליף את הקונטרבסיסט ודופק סולו... ואז חוזר לגיטרה. איך זה אפשרי, לא ברור. בן 12, קיבינימט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו פה בסיסט אובר פלייר?

אני, למה מה תעשה לי?!  ;D

סתם, אין ספק שברמה ה"טכנית" (גם לא בדיוק..) בס יותר פשוטה מגיטרה, אבל בכל זאת זה כלי  ממש שונה וכל הרעיון מאחוריו שונה. אני לא חושב שליינים שיותר נוטים לכיוון ה"סולו" מאשר למשהו קליט (מה שבס היה במשך כל ההיסטוריה בערך..) זה בהכרח רע. יש כאלו שמגזימים ולוקחים את זה למקום לא טוב, אבל יש גם אלפי גיטריסטים כאלו וזה לא אומר כלום. אני לא מעריץ גדול, אבל אם לא היה מקום לליינים פסיכים של בס למה כל העולם ואשתו מעריצים RHCP? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאם אתה מוותר על הילדוּת אפשר להגיע להישגים כאלה ואחרים. חלק הופכים לנגני-על, חלק הופכים לספורטאי-על ושוברים שיאי עולם בגיל 15

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה? או מי ?

הוא בסיסט שהתפרסם מאוד בזכות נגינת הפרטלס שלו, הסאונד שלו הוא לא ממש סאונד פרסיז'ן קלאסי, הוא מהפנאטים של עוד פיקאפ ג'אז בפרסיז'ן שלו.

אין לי מושג מאיזו סיבה, אבל הוא אמן של פנדר ויש גיטרה על שמו מליין האמנים של פנדר. כנראה שהוא ממש טוב, אני לא מכיר עד כדי כך את הדברים שלו כדי להביע דעה אפילו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם, אין ספק שברמה ה"טכנית" (גם לא בדיוק..) בס יותר פשוטה מגיטרה

שטות במיץ.

כל דבר שאתה רוצה לנגן מהר על גיטרה אתה פשוט דופק פול אוף / האמר און בכלל בלי להשתמש ביד ימין, כדיי שתצליח לעשות את זה באותה מהירות ושהצליל יהיה ברור על בס אתה צריך להתאמן "קצת" יותר, בס הוא כלי הרבה יותר קשה מגיטרה , השאלה מה אתה בוחר לנגן עליו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן צודק- מספיק שתלך לשעור ביבופ אחד עם ממלו בכיתה מלאה בגיטריסטים כדי שתבין כמה אנחנו נכים לעומתם... אבל - אם תאמץ נגינה לגטואית יותר- הסיכויים שלך להדביק אותם גדלים משמעותית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן צודק- מספיק שתלך לשעור ביבופ אחד עם ממלו בכיתה מלאה בגיטריסטים כדי שתבין כמה אנחנו נכים לעומתם... אבל - אם תאמץ נגינה לגטואית יותר- הסיכויים שלך להדביק אותם גדלים משמעותית

(אנצל את הבמה בשביל להתלהב..)

http://www.youtube.com/watch?v=hlKfEe_q4a4

ועדיין אני חושב שאני טכניקאי יותר טוב על הבס.  :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי אישית תמיד היה קל יותר בבס.

מאוד רציתי להשוות את הרמה שלי בגיטרה לרמה בבס, ויש סיכוי טוב שבסה"כ ניגנתי בחיי יותר שעות על גיטרה מאשר על בס (ב-9 השנים שאני מנגן), אבל זה לא קרה.

לא יודע אם אפשר לקבוע שאחד מהכלים אובייקטיבית קשה יותר.

במקרה שלי: לעומת הבס, יותר קשה לי בגיטרה עם המרווח הקטן בין המיתרים, המיתרים הדקים, לנגן אקורדים לאורך זמן, נגינה עם מפרט במקום האצבעות, וכיוון שני המיתרים התחתונים- בגלל שהכיוון לא סימטרי (שזו בעיה שפתרתי לאחרונה ע"י כיוון המיתרים האלה ל- C,F במקום B,E).

גיטריסטים שדיברתי איתם על הנושא ציינו בדיוק את מה שמקשה עליי כפרמטרים שעושים בשבילם את הגיטרה קלה יותר לנגינה מאשר בס. זה עניין סובייקטיבי.

ואגב, גם סולואים אני מנגן הרבה יותר מהר ובקלות בבס מאשר בגיטרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לעשות השוואה בין מה יותר קל,בס או גיטרה, זה סגנונות שונים,זה שונה אצל כל בנאדם, כל בנאדם לוקח את זה למקום אחר.

זה כמו להשוות בין חצוצרה לסקסופון, זה שהם כלי נשיפה לא אומר שאפשר להשוות מה יותר קשה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה שלא לגעת יותר מידי במה שכבר אמרו אבל יש לי איזה נקודה שפוספסה פה.

העניין הוא פה לא הפרופורציות של הכלי או הקושי שלו, אלה דברים פיזיים שאפשר להתגבר עליהם בין אם ע"י סידור הכלי בצורה האולטימטיבית לך או באמת לעבוד על טכניקה נכונה ומדוייקת, הדבר הכי נדוש להגיד זה שיש משהו שאי אפשר לנגן על איזשהוא כלי (לא אומר שעכשיו כל בנד לידר אידיוט או מנצח סלאש מעבד שמביא תפקיד לא נגין בעליל צודק וצריך לנגן את השטויות שהם כותבים שלא מתאימות לתפקיד של הכלי, אבל אפשר להתגבר על כמעט כל מכשול טכני ע"י פתרונות יצירתיים).

העניין בעייני הוא סאונד, או יותר נכון timber של הרגיסטרים. כל כלי נועד ונבנה לנגן בתפקיד מסויים ובמנעד מסויים ולכל כלי יש את המנעד הטבעי שלו שבוא הוא ממלא את הפונקציה הייחודית לו (במקרה של בס, הצלילים הנמוכים, במקרה של חליל, סופרנים גבוהים ובהירים במקרה של טרומבון רגיסטר בינוני עד נמוך מאוד עוצמתי) והוא מזוהה עם אותה הפונקציה ונבנה לנגן את אותה הפונקציה. ברגע שמטעמים אומנותיים החלטת לחרוג מהפונקציה הבסיסית שלו ולהגדיל את המנעד שלך או את התפקידים שלך (להיות בסיסט סולן למשל) אתה מתחיל להיתקל בבעיות שלרוב נובעות מענייני סאונד, למשל בסיסט שלוקח סולו והצלילים לא ברורים כי הוא לא נועד לנגן ברגיסטרים האלה והסאונד של הצלילים הגבוהים מאוד עמום, לכן ההרגשה היא שמאוד קשה לנגן בעוד שמבחינה טכנית זה בדיוק אותו דבר כמו לנגן בנמוכים אבל העובדה שאפילו שאתה מנגן צלילים שקיימים במנעד של הגיטרה וגיטריסטים משתמשים בהם בסולואים, הם לא נשמעים אותו דבר, הם הרבה פחות בהירים ונדרש הרבה יותר מאמץ כדי להבין מה מנוגן. אם אתם רוצים באמת לרדת לעומק הבעיה תנסו להבין את זה דרך משפחות כלים יותר ברורות, תקשיבו לנגני בריטון סקסופון מנגנים ברגיסטר גבוהה, תשמעו כמה כהה הסאונד שלהם נשמע לעומת אותם צלילים מנוגנים באלט, אותו דבר טרומבוניסט שמנגן ברגיסטרים של חצוצרה.

בקיצור, אני חושב שבסוף it all comes down to sound....

אהה ואגב, אין בכלל שאלה, חצוצרה זה כלי הרבה יותר קשה מסקסופון, במקרה הזה זה פשוט לא משנה, חצוצרה מנוגנת מהשפתיים ודורשת מיומנויות ושרירים מאוד מיוחדים שנבנים באופן מאוד איטי. תשאלו כל חצוצרן מקצועי, אי אפשר לא להתאמן בחצוצרה יומיים רצוף ולהישאר באותה רמה, כל יום שבו אתה לא מנגן ממש קריטי לשאלה אם אתה תוכל לנגן יום אחרי זה. סקסופון לעומת זאת הוא כלי מאוד מודני וגם מבחינת אמבז'ור וגם מכנית הוא מאוד קל לתפעול (אם אתם משווים אותו לקלרינט נגיד שמבחינה מכנית משנה אצבועים כל אוקטבה או את כמות האויר שנדרשת לנגן על הDouble Reeds כמו אבוב ובסון אין בכלל שאלה).

כמובן שהאתגר הוא לנגן -טוב- על כל הכלים האלה וכאשר זה מגיע לזה אין בכלל השוואה, זה תמיד קשה ותמיד מאוד מתגמל. אבל באופן בסיסי זה מה שהיה לי להגיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, באמת אין מה להשוות בין חצוצרה לסקסופון, חצוצרה יותר קשה. ואני אומר את זה בתור אחד שדווקא הלך לו טוב על חצוצרה בגיל 13.

בעניין הגיטרה. אז ככה. אני לא מדבר על אינגוויי. אני מתכוון לפוטנציאל של הכלי. אני מדבר על גיטרה קלאסית. ליווי, סולו, בס, אקורדים, הכל ביחד. חוץ מגיטרה, רק פסנתר (או נבל) יכול לעשות את זה. וזה הרבה יותר מורכב ממה שבס יכול לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...