Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

tomersg

חבר פורום
  • הודעות שפירסמתי

    3262
  • הצטרפתי בתאריך

  • הפעילות אחרונה שלי

  • Days Won

    18

כל מה שפורסם על ידי tomersg

  1. גילי סמטנה ניגן בס שמאלי, אבל שלמד קונטרבס לא היתה לו ברירה ולמד לנגן כימני. להפוך קונטרה בס זה מאוד קשה וממש מעטים עשו זאת. אני גם מכיר שני אחים, שניהם שמאליים ושניהם גיטריסטים. אחד למד לנגן כימני, ואחד כשמאלי. ברור לימני היה הרבה יותר קל תמיד למצוא גיטרות ולהסתדר בכל סיטואציה. אוקי, סיפורים זה יפה - עדיף ללמוד כימני, תמיד אפשר יהיה קל למצוא גיטרות מכל סוג. זה גם לא רע שהיד הלוחצת תהיה היד החזקה. אם זה לא מסתדר, אז גם להפוך את הגיטרה זאת אופציה, אם כי קצת מכוערת (לטעמי) ואם שום דבר אחר לא מסתדר אז ללכת על גיטרה שמאלית. מצד שני קח בחשבון שאם היא תנגן כימנית, האוסף המשובח שלך יהיה בסכנה... אבל מקסימום קצת רליק.. תראה למשל את הזוג המלכותי של הבס אדרי-שניידרמן - בטח לכל אחד שם יש את האוסף שלו.. נראה שלא יכולים לחלוק בבסים..
  2. tomersg

    בס בימי קורונה

    זאת לא בס, הארבעה מיתרים מבלבלים. זאת גיטרה טנור תוצרת איסטווד. דגם סיגנצ'ר של וורן אליס שמנגן עם ניק קייב. כמדומני שלקרן ניצן יש או היתה כזאת. כדי לבלבל, יש באמת גם בס באותה סידרה ועיצוב. https://eastwoodguitars.com/collections/warren-ellis
  3. הבסיסטית המתולתלת עם הספקטור שהתלבטת לגביה היא לא הגר בן ארי, אלא דנה אביתר. ולי גם זכור יוסי מנחם עם בס קצוצת ראש, ככל הנראה סטטוס, בתוכנית סופשבוע כלשהי כמדומני עם יהורם גאון. וכמובן בלהקת ברוש בזהו זה, זה גם נחשב לא?
  4. אגב השם גיל ירון נשמע מוכר פתאום. זה אותו גיל ירון שבונה גיטרות, בעיקר רפליקות של לס פולים שנחשבות בעיני גיטריסטים רבית למאוד מבוקשות יוקרתיות ואיכותיות? נראה לי שיש מצב... https://www.destroyallguitars.com/guitars/203-gil-yaron https://www.gilyaronguitars.com/
  5. בתור בעלים גאה ומבסוט של וורוויק רוקבס סטרימר נפלאה שבנויה ברמה גבוהה מאוד, אני בטוח שאם ישמרו על הסטנדרט הזה, גם סדובסקי שתצא מהמפעל הזה תסב נחת רבה למי שיקנה אותה. מקווה שהמחיר ישאר שפוי ומשתלם.
  6. וואי אני אהבתי וגדלתי על הקסטה של אוסף נענע 1 וגם אהבתי מאוד את השיר הזה שלא זוכר אם הופיע בקסטה או רק בבונוס בדיסק שיצא.. נחמד לראות דיון על הלהקה הזאת וללמוד משהו. זוכר זיכרון מעומעם מפסטיבל רוק בחוף פלמחים בקיץ 1990. הם הופיעו עם עוד כוכבי התקופה כמו תיסלם, משינה, אהוד בנאי ועוד. היו סוג של דיפ פרפל ישראלים. באמת חטפתי בפסטיבל הזה מכת שמש.. חבל שלא הצליחו.. הייתי גם מוכן לתרום כמה שקלים שחזור ההרדדיסק של דרור. כמה יקר זה כבר יכול להיות?
  7. פששש זה המקום היחד באינטרנט שקשור לבס ולא חפרו עדיין על וולפאק ודארט.. שישאר ככה
  8. tomersg

    טוביאס?

    זה טוביאס טובי, מיוצרת במזרח על ידי אפיפון. הדגם הכי מוזל. ו 375 זה לא כזאת מציאה למשומשת https://www.ebay.com/itm/EPIPHONE-TOBY-BASS-STANDARD-IV-4-corde-Basso-ELETTRICO-nuovo/401704833213?epid=1257375104&hash=item5d877950bd:g:P3wAAOSwXq1ZlGzC:rk:3:pf:0 לא צריך לנסוע עד הוואי כדי למצוא את הבס הראשונה הטובה שלך במחיר טוב אבל נסיעה טובה
  9. tomersg

    לבונים החופשיים

    הימנית היא streamer bolt on 5 שנת 94. דגם שקדם לסטרימר LX. היא גם פרוטלסה והוחלף לה פראמפ.
  10. tomersg

    לבונים החופשיים

    ולי יש שתי וורוויק, גם תפארת, אחת גרמנית ממש והשניה סינית שתוכננה בגרמניה, וגם נולדה להן בת.. וגם ביקרתי במפעל שלהם, שיא הניקיון והיעילות והנחמדות.. ובכלל הגרמנים האלה יודעים מצוין לעבוד, לתכנן דברים ולבצע אותם..
  11. tomersg

    לבונים החופשיים

    גרמנים... אתה יודע..
  12. tomersg

    סט אפ / סטאפ / סט-אפ

    יצא לי להשתמש בשימים גם בעובי של פיתקית, או פתקית מקופלת או כרטיס ממש דק. כל עשירית מ"מ משמעותית. לפעמים פשוט לא צריך הרבה.. וכן, עם גשר בדאס. שאני אוהב בגלל עוד סיבות חוץ מהסטטיין. מה שכן, זה פתרון של טלאי, בגלל שאין ברירה אבל אני לא מת עליו, מכיוון שהוא מכניס חומר זר, וגם אויר, בין הצוואר לגוף, והיה עדיף שהחיבור יהיה ישיר כמה שיותר. אבל זה מה יש..
  13. tomersg

    סט אפ / סטאפ / סט-אפ

    אני מאוד אוהב וורוויק, ובהתחלה גם שנאתי את התיחכום של הגשר, וגם של הנאט, אבל אחרי שהבנתי איך העסק עובד, שיניתי דעתי אני מאוד אוהב, במיוחד לאור העובדה, שמכל הבאסים שלי, שכוללות ריקנבקר, כמה פנדרים, וסטינגריי, עם הסטרימר נק טרו (אי אפשר לשים שים) הסינית! אני מצליח להגיע לאקשן הכי נמוך והכי נוח והכי מדויק שאפשר בלי זימזומים, על הצוואר הכי ישר שאפשר, לשם נגינה הכי נוחה וחסרת מאמץ. מרווח המיתרים גם מדויק ומאוזן, ובגלל שהפיקאפים אקטיביים, ואין פולים (לדעתי זה בלייד מתחת לכיסוי) אז אין בעיית איזון כלל. וכך גם בגרמנית פרטלס 5.. (שם הצוואר הוא בולט און וגם קצת בעייתי, והגשר + הנאט מאוד עזרו לסטאפ איתו)
  14. כנראה הרבה גולדן בראון...
  15. tomersg

    סט אפ / סטאפ / סט-אפ

    כדאי לקרוא את המדריך הזה.. נראה קצת מורכב בהתחלה אבל כשמבינים ומתנסים זה יותר פשוט. http://old.warwick.de/media/manuals/Basses/WWBassManual_en_2012_small.pdf את הסטאפ הכי טוב לוורוויק עשה לי לפני שנים דווקא איזה בסיסט ששכחתי את שמו ושהיה מנוסה עם וורוויק.. אבל אז למדתי לבד. באמצעות מדריכים. כמו זה.
  16. tomersg

    בס נשמעת כמו פרטלס

    באיזה מיתרים ותוים זה קורה? בין D ל E? זו תופעה שתמיד היתה או הופיעה עם הזמן? נשמע כמו ההיפך מדד ספוט. ויכולים להיות כל מיני פתרונות - מסטאפ מקצועי כולל ישור צוואר וכיוון טראס רוד, או הוספת מסה - לגשר או לראש.
  17. כי בכל מקרה הסיגנל עובר בתוך מעגל אלקטרוני עם ג'וקים ונגדים וקבלים? אלא אם היה סוויטץ בייפאס שעוקף את כל המעגל. ככה נראה לי. בסטינגריי 91 ההיא שהיתה לי, התקנתי סוויטץ בייפאס כזה, יותר כדי לבטל את הצריכת סוללה (מה שלא בטוח שקרה בבפועל) אבל הסיגנל היה הרבה יותר חלש ככה גם לעומת מצב פלאט. וכמעט לא שימושי לכלום.. בלי שום אפשרות למשחק בסאונד, אפילו לא לסגירת טון. כך היה גם בוורוויק שלי עם הפראמפ מק המקורי שהיה לו מצב פאסיב, לפני שהחלפתי לה פראמפ. אולי יש מי שאוהב ככה בלי שום משחק, אני לא. בכל אופן זה נראה לי הסיפור.
  18. הי, אם לשני הנכבדים מעלי לא יסתדר משום מה, אז אני אשמח.
  19. לא ניסיתי, אבל הקאטלס, זה שם שהיה בעבר בשימוש של מיוזיקמן, לסטינגריי עם צוואר גרפיט, אבל לפני כשנה חזר לשימוש, לבס אחרת, דגם חדש בסטייל של פנדר מוסטנג או פרסיז'ן, לשם הרחבת השוק וההיצע. לא ניסיתי אבל הבנתי שהביקורות טובות. הכי טוב להציץ באתר וללמוד https://www.music-man.com/instruments/basses/cutlass-bass וגם להיכנס לאתר של סטרלינג ולראות את ההיצע (לשים לב שהשם של הסאב שונה פשוט לסטרלינג RAY4 וכמו כן נוס, דגם ביניים מבחינת מחיר ומפרט RAY24/25 בנוסף ל RAY34/35 ועוד כל מיני אופציות של עיצוב אלקטרוניקה וצבע, אז פשוט לעיין באתר https://sterlingbymusicman.com/pages/basses
  20. מגניבה מאוד! יפנית? (כן מסתבר שהיו גם מיוזיקמן סטינגריי יפניות סדרה ex או xv ) לי היתה במשך שנים רבות סטינגריי דומה מאוד, גם 91, שהיתה חלום חיי במשך המון שנים, והיתה הבס הראשית שלי שחשבתי שתלך איתי לקבר.. אבל אחרי כ 11 שנים, התחיל להמאס לי ממנה, היו בעיות שבהתחלה התעלמתי מהן אבל כבר לא יכלתי יותר. בסופו של דבר מכרתי לטובת ריקנבקר. אבל תמיד ידעתי שארצה סטינגריי שוב מתישהו. ואז שיצאו סדרות הסטרלינג והסאב המוזלות נדלקתי, ומצאתי סאב חמודה משומשת במחיר טוב. והיא סגרה לי את הפינה הזו לגמריי! ובמקומות מסויימים אפילו מתעלה על המקורית שהיתה לי, ובעיות מסויימות שביאסו אותי בדגם האורגינלי, לא היו בדגם הזול.
  21. הדרוג שלי 1. מיוזיקמן שלפני הארני בול - הדבר האמיתי, ההולי גרייל, וינטאג', שגם הרבה פעמים עולה בהתאם. 2. מיוזיקמן ארני-בול של היום - מצוינות, לפעמים יש כל מיני נפילות ומחלות, דגם נפוץ מאוד בשוק המשומשות, רק כעת יש בפייסבוק כמה למכירה במחירים נוחים, מיותר לקנות כזו חדשה. 3. sub usa - דגם מוזל מסוף ה 90 תחילת ה 2000 שהיו מצוינים. אפשר למצוא, אבל לא מאוד נפוץ. 4. האמת לא יצא לי לבדוק אבל הבנתי שהן סבבה לגמרי ומאוד קרובות לאמריקאיות. 5. sub ray sterling by musicman יש לי כזו והיא תמורה מעולה למחיר הזול של כבסביבות 1500 ש"ח 6. וה olp זכרונם לברכה - ממש לא לברכה.. פח אשפה שנעשה לפני הקפיצה באיכות המזרח אסייתית ונראה לי שכיום מוכחש על ידי החברה המקורית... בכל אופן צריך להבין שההבדלים היום הם קטנים והולכים והאיכויות ממזרח אסיה הולכות ומשתפרות, והשאר תלוי כיס וטעם אישי.
  22. בס כמו האיבנז חיקוי ג'ז זול בתמונה הראשונה בתגובה של אילן, התגלגלה לידי בשנים שהתחלתי לנגן, לתקופה קצרה, ובאמת היתה זבל זול ואיום ובלתי נגין בעליל. היו לי גם קוריאניות כמו רוס ונטאג' (אולי יפנית) וסקווייר, משנות ה 80 שכבר היו יותר טובות. לפני כמה שנים השגתי איזה מאיה ג'ז בס, משנות ה 70, גם היתה די גרועה, עשויה מדיקט כנראה, אבל היתה פרויקט כיפי וחמוד להתעסק איתו ולשדרג. הבאתי אותה למצב שהיה אפשר לנגן עליה ולהשמע סביר. אבל ג'ז בס מקסיקנית שהחליפה אותה היתה כבר פי כמה דרגות מעליה. מכל בחינה. כך גם לדעתי עם כל תוצרות המזרח. מפעלים ויצרנים לומדים ומשתפרים עם הזמן. סקוויר משנות ה90 תחילת 2000 היו איומות. אבל לאט לאט התחילו לצאת סדרות יותר טובות, וסדרות שיצאו לפני כמה שנים כמו הוינטאג' מודיפייד וה 60'S סטייל כבר עומדות בכבוד מול כל פנדר לא משנה תוצרת איפה. רק צריך לעצום עיניים. כך גם פירמות נוספות. SUB אסייתית של מיוזיקמן לטעמי היא מעולה ועומדת בכבוד אפילו מול אמריקאיות בעוד שאלה המוזלות ה OLP למי שהכיר מ 90-2000 - די נוראיות. או רוקבס ביי וורוויק ישנות שהיו די רעות לעומת חדשות. הרוקבס סטרימר נק טרו שיש לי כבר כמה שנים היא מדהימה באופן שבלתי יאמן שמייצרים כאלה דברים היום בסין בכזה מחיר.. (לעומת המחיר של המקור) יצרנים משתפרים. רק צריך לתת להם זמן וסבלנות, ופחות להרים אף ולשלול...
  23. tomersg

    BassStringsOnline סוגר את העסק

    ראיתי עכשיו בבדיקה שאפשר לרכוש גם מאמזון במחיר יחסית נוח, וגם המחיר המשלוח נראה נוח, וגם היו הרי לאחרונה כל מיני מבצעי משלוח בחינם שאולי יחזרו. יש לי עוד שני סטים סגורים ותדירות ההחלפות ירדה, אבל מתישהו אאלץ להזמין, אז אולי אנסה מאמזון.
  24. tomersg

    BassStringsOnline סוגר את העסק

    ממש באסה, קניתי ממנו הרבה פעמים ומעולם לא נתקלתי בשום בעיה. שמעתי על חברים שהיו להם בעיות איתו בשירות, משלוחים ומחירים אבל לי לא היו. בסטרינגס אנד ביונד לא מחזיקים את הסט המועדף עלי - דאדריו פרוסטילז 95-35 דקים (הדקים זה בהמלצת יוסי חממי פה - ומאז אני מכור..) כנראה שאאלץ לחזור להזמין מאיביי...
  25. כן, יש לפנדר דגם חתימה של סטיב האריס. https://www.musiciansfriend.com/bass/fender-steve-harris-signature-precision-bass-electric-bass-guitar
×
×
  • Create New...