Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

למה סטיב ביילי הפסיק לנגן על Aria ו Fender?


Katush

Recommended Posts

פורסם

היי.

שתי שאלות בקשר למר ביילי..

אני יודע שפעם הייתה לו בס סיגנצ'ור של Aria Pro.

וגם הייתה לו בס סיגנצ'ור של פנדר.

מישהו יודע למה הוא עזב את שתי החברות ועבר לוורויק?

חיפשתי באינטרנט ולא מצאתי.. :(

תודה רבה!

פורסם

כסף.. ברוך הבא לעולם.

באמת שאל תנסה לחפש תשובה רומנטית יותר.

פורסם

הוא פירסם על זה דיון בטוק בס ,אני לא יודע איך למצוא את הדיון אבל אולי

מישהו יכול לשלוח לך לינק,לגבי אריה אני לא זוכר למה הוא עזב ולגבי פנדר

הוא אמר שהוא היה מאוכזב מהצורה שבה דברים התנהלו(לקח להם המון

זמן להוציא את הסיגנצור והם גם לא השקיעו הרבה בפרסום שלה) ואז באה

וורויק לתמונה והוא בחר בסוף ללכת אליהם ולגבי כסף לא נראה לי שוורויק

משלמת לו יותר מפנדר בשביל להשתמש בשם שלו על אחד הכלים שלהם

פורסם

פנדר לא הצליחו למכור אותה כי הם שמו עליה מחיר מגוחך!!

2500 דולר...אפשר למצוא דברים יותר מעניינים מזה.

ואוקיי...אני שחכתי לעשות בפורום חיפוש!!

פורסם

יש מה שמספרים ויש מה שקורה בפועל.. בשורה התחתונה זה תמיד כסף.

עיקוב בהוצאת סיגניצ'ר/חוסר פרסום/תמחור לקוי מצד החברה זה גם כסף.

כסף.

כסף.

כמו שאמרתי אפשר לחפש תשובות רומנטיות אבל בעולם האמיתי זה לא עובד ככה.. וכן גם אתה מוזיקאי מצליח ויש לך כסף אתה תמיד תרצה עוד כסף.

פורסם

כתבנו על זה. הוא התלונן על זה שבפנדר לא התייחסו אליו כל כך יפה, המנכל לא אמר לו שלום בבוקר וכאלה.. וגם לקח להם יותר מידי זמן לטעמו לתכנן לא את הבס שדי תיכננו אותה מאפס - לא היו להם 6 מיתרים ביצור סדרתי אף פעם - אני לא מדבר על ה VI של שנות ה60 ועל כל מיני קסטומים.

לי זה נשמע כמו אויויוי.. אבל מישהו פה התעצבן עלי אז חבל סתם.

בקיצור הוא עבר לוורוויק, שם 6 מיתרים זה לא דבר חדש, שמו לו איזה פיקגארד מגעיל על הסטרימר, הכניסו את המעגל והפיקאפים של סיימור דאנקן שיש כבר על שמו עוד מהאריה, וקראו בס על שמו. אני די בטוח שהיא לא תעלה פחות מהפנדר.

כמו כן הנס פטר ווילפר בעל הבית של וורוויק מפנק אותו יותר. מנסיון, הנס הזה יודע לפנק. סיבוב מהיר וחרקות סביב מרקנקירשן בנוף גרמני ירוק ומדהים על כבישים משובחים בבמוו 758 שלו פלוס ארוחות שחיתות במסעדות באיזור - זה פינוק אמיתי. אני,הנס וג'ונאס הלבורג בקיץ 2007 באיזה 180 קמ"ש ופניות פורמולה 1 חדות. נראה מי אחרי זה לא רוצה להיות אנדורסר של וורוויק. רק תאט קצת בחייאת..

(לי לא הציע כאילו מי אני בכלל :))

פורסם

למה הכל כסף? נשמע לי דווקא אחלה שחברה גדולה כמו פנדר יושבת איתי ובונה לי דגם סיגנצ'ור ייחודי לי, אני חושב שזה אבן דרך בשביל אמן שבונים בשבילו דגם של בס לפי איך שהוא רוצה ומציגים ליין שלם לקהל הרחב.

פורסם

וכמו שאמרתי כסף, כל מה שתגידו ניתן לקמט לערך כספי....רומנטיקה הייתה פעם היום יש אשראי.

תחשוב על שחקן כדורגל, בשנה מסויימת נייק נותנת חסות תמורת סכום כסף מסויים ובגמר החוזה חברה אחרת לעיתים גם פחות טובה מנייק נגיד דיאדורה תתן את החסות כי הם יציעו יותר כסף בחתימת החוזה, זה שנייק יותר טובים ומוכרים לא באמת מהווה משקל כי את הנעליים שדיאדורה תעשה במיוחד לשחקן הזה לא יהיו נעליים שזמינות לקהל הרחב... אותו הדבר בגיטרות.. למרקוס מילר יש את הבס שלו, בחנות נמכרת בס בהשראתו... ברגע שאיבנז תבוא ותגיד לו מרקוס כפרה עלייך אנחנו משלמים כפול ונעשה לך בס סגולה מרקוס אומר ביי ביי לפנדר.. אנחנו לא מודעים לזה אבל החברות נלחמות אחת עם השנייה דרך הסוכנים של הנגנים על מנת לשמור על האינטרס... המוזיקאים מצידם רק מרוויחים ומרוויחים מזה, כאילו שזה משנה להם מה רשום על ההדסטוק.. הם את שלהם עשו.. הרי אם סטיב ביילי יתחיל לנגן על סקוויר עכשיו, הוא יהיה פחות טוב בענייך?..התשובה לא.

פורסם

טוב אז ממה שהבנתי,הוא עבר לפנדר מאריה כי הם הציעו יותר כסף..כנראה.

ואז הוא עבר מפנדר לוורויק כי פנדר היו טמבלים,ו-וורויק בנו לו בס תוך כמה ימים,וכנראה מתייחסים אליו יותר טוב.

ושאלה אחרונה-אם הוא עבר לוורויק,אז מפסיקים לייצר את הבס שלו בפנדר,כמו שהפסיקו אצל אריה?

פורסם

כסף כסף כסף

שורף לי את קצה היד

כסף כסף כסף

בא ונעלם מיד

פורסם

טוב אז ממה שהבנתי,הוא עבר לפנדר מאריה כי הם הציעו יותר כסף..כנראה.

ואז הוא עבר מפנדר לוורויק כי פנדר היו טמבלים,ו-וורויק בנו לו בס תוך כמה ימים,וכנראה מתייחסים אליו יותר טוב.

נשמע לי דווקא אחלה שחברה גדולה כמו פנדר יושבת איתי ובונה לי דגם סיגנצ'ור ייחודי לי, אני חושב שזה אבן דרך בשביל אמן

אני מניחה שכל זה נכון. בכל זאת פנדר היא החברה הגדולה ביותר בגיטרות בס, ונתח שוק נכבד (אולי אפילו רוב השוק) מנגנים על פנדר בס, ואם לא על פנדר, אז על פנדר לוק-אלייק (כמו הסדובסקי, לייקלנד וכו').

בהחלט כבוד שיהיה לך סיגנצ'ר בפנדר.

אבל אחרי שכבשת את ההר הזה, ואתה רואה שזה 'לא עובד' מסחרית, שפנדר לא מראה 'התלהבות' פומבית/פרסומית למוצר, שלא דוחפים אותו (או אותך) לפרונט, שלא משקיעים בקידום ומכירה, ושבגדול - עברת תסכול רב עד ליציאת המוצר (בעצם "תמכת" בפנדר בעת הקמת ליין של בס 6 מיתרים) ובסוף זה מוצר בקטלוג בפינה נידחת, התסכול גובר. אתה מבין ש - פנדר פנדר, כבוד, אבל אתה זנב לאריות.

דוגמה מכדורגל (ישראלי): שחקן שכל הקריירה שיחק ב"קבוצות קטנות", מקבל הצעה מקבוצה גדולה (הפועל, ביתר, חיפה וכו'). מההתלהבות לשחק במועדון גדול (+ פוטנציאל לתארים, + פוטנציאל להתקדם בקריירה, + פוטנציאל להרוויח הרבה) הוא הולך וחותם. בסוף, מוצא את עצמו מחמם את הספסל, ומחליף שלישי במשחקים. והוא רוצה לשחק....

אז אחרי ש"כבש" את המטרה של להיות בקב' גדולה, הוא עובר לקבוצה שגורמת לו להרגיש הכי נוח ונעים, וכמובן - מוערך, ומחזירים לו את הכיף לחיים (ולמשחק), ושמים אותו בפרונט (בהרכב).

כך גם סטיב ביילי.

ובכדורסל? קח לדוגמה את יניב גרין, שחצי עונה בכלל לא בסגל (לא מתלבש). בגמר היורוליג הוא היה 'על אזרחי'. כמה משפיל לשחקן שהוא שחקן חמישיה בנבחרת ישראל.

ולעומתו יש את גל מקל, שחתם במכבי ת"א, הבין שהוא הולך להיות נער פוסטר, חתך משם בתחילת העונה לגליל, ומאז הוא המנהיג של גליל.

כך גם סטיב ביילי.

היה עם סיגנצ'ר בפנדר (כבוד), ועכשיו עבר למקום שבו הוא באמת 'שחקן הרכב' ומפנקים אותו ב BMW וכאלה. (הם מתפנקים בסטייקים ומכוניות, ואנחנו צריכים לשלם 4000 יורו לאיזו נק ת'רו. אין שוויון....)

פורסם

1+1=...5!!??!

אז בקיצור זה הכל כסף.

איזו אכזבה.

אל תתאכזב חבר,

אני מכיר הרבה אנשים שלא תמיד רוצים עוד ועוד כסף (או הצלחה מהסוג הזה), שנשבר להם מהמרדף המגוחך הזה שאין לו סוף, לא משתפים איתו פעולה, חיים מצוין ותורמים לכלל בדרכים מגוונות. זה עובד יופי.

פורסם

אותי זה איכזב כי יש כמה קטעים שלו שאני אוהב,ובכללי אני אוהב את איך שהוא מנגן.

אז קצת מאכזב לדעת שמישהו שאתה אוהב את איך שהוא מנגן ומקבל ממנו השראה,בעצם עובר מחברה אחת לשנייה בגלל כסף,ועובר לבאה כי החברה השנייה לא קידמה מספיק את הבס שלו(כסף).

זה סתם מוריד מהערך שלי כלפיו,כי זה נראה כאילו הוא סתם חמדן.

אבל בהחלט הוורויק החדשה שלו נראית מגניב..חוץ מהפלטה המזעזעת שפשוט תקועה שם.

פורסם

אותי זה איכזב כי יש כמה קטעים שלו שאני אוהב,ובכללי אני אוהב את איך שהוא מנגן.

אז קצת מאכזב לדעת שמישהו שאתה אוהב את איך שהוא מנגן ומקבל ממנו השראה,בעצם עובר מחברה אחת לשנייה בגלל כסף,ועובר לבאה כי החברה השנייה לא קידמה מספיק את הבס שלו(כסף).

זה סתם מוריד מהערך שלי כלפיו,כי זה נראה כאילו הוא סתם חמדן.

ברוך הבא לעולם האמיתי, אם תתאכזב ככה מכולם תשאר לבד.. הרוב המוחלט הם כאלה, זו פרנסה כמו כל פרנסה אחרת והם משחקים במשחק שכולנו היינו רוצים להיות חלק ממנו.

התמימות שלך (מההודעה הראשונה בנושא הזה) דיי הקסימה אותי אני חייב להודות.

פורסם

לא יודע...רוב אם לא כל הבסיסטים המפורסמים הם אנשים ממש נחמדים.

גם סטיב ביילי(לפחות ממה שאני ראיתי).

אז זה ממש מעצבן אותי לחשוב שהם עושים דברים כאלה בשביל הכסף.

...ואוליי הם כל כך נחמדים בגלל שיש להם כל מה שהם צריכים בחיים? ;D..

פורסם

נחמדות ורצונות כלכליים הם שני דברים אחרים לחלוטין, אין טעם לערבב את 2 הדברים יחד.

בכל אופן אתה לא יודע כמה אדם נחמד עד שאתה פוגש אותו אחד לאחד בסביבה הטבעית שלו, גם אחרי הופעה כשהוא מסכים להצטלם איתך זה עדיין לא הופך אותו לאדם נחמד, חלק חשוב מלהיות אמן/מפורסם (כזה או אחר) זה לדעת איך להתנהג עם מעריצים/קהל.

אם היית עומד מאחוריו בסופר עם מוצר אחד כשלו יש עגלה מלאה והיית מבקש להיות לפניו אז אולי היה לך מדד אם הוא נחמד או לא... אני מניח שלא היית עדיין מאחורי אף בסיסט מפורסם בסופר.. או שאני טועה?, כך או כך אין לך באמת מדד לדעת מי הוא אותו האדם.

ושאלה אחרונה-אם הוא עבר לוורויק,אז מפסיקים לייצר את הבס שלו בפנדר,כמו שהפסיקו אצל אריה?

הבס תמכר עד שיגמר המלאי, לא יהיה המשך לייצור.

פורסם

:) עדיין לא יצא לי להיות מאחורי בסיסט מפורסם בסופר!

ואני מניח שבאמת אי אפשר לדעת אם מישהו נחמד או לא אם לא פגשת אותו באמת,ולא אחרי הופעה כדי שתצטלם איתו.

אני לא פגשתי שום בסיסט מפורסם למען האמת.

פעם אחת הגיע אלינו לבית הספר איזה פסנתרן ישראלי מצליח יחד עם קונטרבסיסט ומתופף.

אני לא זוכר מה השמות,אבל גם עם הקונטרבסיסט לא באמת דיברתי חח.

עכשיו אני מתחרט שלא הלכתי לוויקטור ווטן.

פורסם

ובכדורסל? קח לדוגמה את יניב גרין, שחצי עונה בכלל לא בסגל (לא מתלבש). בגמר היורוליג הוא היה 'על אזרחי'. כמה משפיל לשחקן שהוא שחקן חמישיה בנבחרת ישראל.

הכל נכון חוץ מזה שיניב גרין נפצע בתחילת העונה ובגלל זה הוא בכלל לא שיחק ולא התלבש. כשהוא היה בריא הוא עוד שיחק כמה דקות פה ושם.

http://sportline.co.il/?p=23350

פורסם

פעם אחת הגיע אלינו לבית הספר איזה פסנתרן ישראלי מצליח יחד עם קונטרבסיסט ומתופף.

אני לא זוכר מה השמות,אבל גם עם הקונטרבסיסט לא באמת דיברתי חח.

אתה מטבעון, נכון?  אם כך, אתה בטח מתכוון לפסנתרן עומר קליין, והקונטרבסיסט שלו הוא חגי כהן מילוא.

פורסם

כן!!

איך בדיוק העובדה שידעת שאני מטבעון עזרה לך לדעת את זה?

מי אתה?

אתה גר בטבעון??

ולמען האמת,אני הייתי רק בסדנת אומן :D.

אבל ישבתי מאחוריו כשהם אמרו את חוות דעתם על הקטעים שמגמת הג'אז של הקונסרבטוריון ניגנה מולם.

פורסם

אז קצת מאכזב לדעת שמישהו שאתה אוהב את איך שהוא מנגן ומקבל ממנו השראה,בעצם עובר מחברה אחת לשנייה בגלל כסף

ואם בר רפאלי עוברת מפוקס להוניגמן, זה גם מאכזב אותך? תסביר לי את ההבדל. וכן, מהבחינה הזאת גיטרה בס זה כמו תחתונים. סטיב ביילי לא נשבע אמונים לאריָה ולא עשה קעקוע של ליאו פנדר על הכתף.

פורסם

אני חושב שהוא התכוון שהוא רצה להאמין שמוזיקאי שהוא אוהב לשם שינוי לא מונע מכסף ,אלא מהמוזיקה ואהבת הקהל.חבל,הכל תחתונים היום

פורסם

זה לא העניין שהוא מונע מכסף, פשוט אין שום דבר באף חברה שמצדיק להשאר בה אם מציעים יותר בחברה אחרת, כי מבחינת איכות כל חברה טובה יכולה ליצור לו מוצר שיישמע כמו שהוא רוצה ויראה כמו שהוא רוצה, אז אם הם משלמים יותר, למה לא? מה יעזור לו להשאר באותה חברה אם גם ככה הוא יישמע וינגן בערך אותו דבר פה ופה, בלי לשנות שום דבר במוזיקה שלו.

על זה שאמנים יעדיפו להופיע מול קהל רב מאשר מול מעט קהל אתה לא כועס? אתה לא יכול לצפות מאמן שיופיע מול 20 איש אם הוא יכול באותה הזדמנות להופיע מול 20 אלף, זה גם בגלל הכסף שהם צריכים, אבל בשונה מהתמסחרות במקרים הללו אין שום פגיעה בעבודה האמנותית שלהם או בערכים כלשהם, הם בסך הכל מקבלים פה יותר כסף משם, בלי לשנות שום דבר בעצמם או במה שהקהל מצפה מהם למען הכסף הזה.

פורסם

לוקאץ',התכוונתי למה ש shaniom אמר.

ובינתיים זה נראה שבר רפאלי מצליחה יותר בלעשות פרסומות לחומוס/טחינה מאשר לתחתונים.

ואם הציעו לה יותר כסף כדי שהיא תפרסם חומוס/טחינה במקום תחתונים,אין דבר מצחיק יותר מזה! :)

יהונתן(?),הדוגמא שנתת זה דוגמא לבן אדם שרוצה רק כסף.

יש הרבה מאוד נגנים מפורסמים שאם הם רוצים הם ינגנו גם מול קהל של 30 איש ולא 10,000 איש.

למה? כי הם עושים את זה לכיף שלהם.

לא הכל חייב להיות סביב כסף.

כל מי שמתחיל לנגן על כלי כלשהו,עושה את זה כי הוא אוהב את זה.

אלה שמעדיפים להופיע מול 10,000 איש מאשר להופיע מול 30 אלה אנשים שפשוט רוצים כמה שיותר כסף.

אלה שלא אכפת להם להופיע מול 30 אנשים,הם אלו שנהנים מכל רגע שהם מנגנים בו.

המורה שלי אמר שכשהוא מנגן,הוא שם את המוזיקה קודם,ורק אז את עצמו.

הוא מעדיף שהקהל יהנה,ואחרי זה שהוא יהנה.

ותאמין לי כשאני אומר לך שאין לו הרבה כסף.

הוא מעדיף להינות מהמוזיקה לפני שהוא יהנה מכסף.

פורסם

איך בדיוק העובדה שידעת שאני מטבעון עזרה לך לדעת את זה?

מי אתה?

אתה גר בטבעון??

תקרא כאן.  זכרתי שעומר קליין נפגש עם תלמידים לפני ההופעה שלו, ועשיתי אחד ועוד אחד.

פורסם

אהבה למוסיקה ופרנסה הם שני דברים שונים לגמרי

אם הוא היה מונע רק מאהבה למוסיקה הוא היה יושב בבית וכל היום רק יוצר. הוא לא היה מקליט אלבומים ולא היה יוצא להופעות, למה לו?

בסופו של דבר הוא הרוויח עוד כמה (אלפי) דולרים ועדיין ימשיך ליצור המון מוסיקה שהוא אוהב

פורסם

די לחשוב שהכל כסף כסף כסף, לא הכל שחור לבן בחיים. גם חברה שתומכת זה טוב.

קחו למשל את ארני בול מיוזיק מן, איך שהם מתייחסים ומפרסמים את האומנים שלהם זה פשוט תענוג, והסרטונים שרואים את השיתוף פעולה בין החברה ובעליה לבין האומנים שלה ששומרים לה אמונים, כמו טוני לוין, ואחרים (ג'ון פטרוצ'י, סטיב מורס). הם כל הזמן מוציאים דגמים חדשים ומנסה לקדם עצמה ואת החבר'ה שלה. ג'ון מיונג רצה בונגו שש מיתרים? הם התחילו לייצר קבוע רק בגללו. הוא היה שותף ביצירת הגרסה הזו של הגיטרה. לפעמים כדאי לחבור לחברה שתקדם אותך ואת המוצר, מאשר להשאר בחברה שאתה מרגיש בה תקוע. ולפי הפוסט שלו פנדר לא עשו ולא קידמו שום דבר. אז אם בא לו על וורוויק אז מה רע? זה רק כלי. המוזיקה אותה מוזיקה, לא צריך להתרגש מכל שינוי קטן ולחשוב שמדובר בשינוי סדרי עולם.

dude, you are overreacting.

פורסם

רק חשוב לי להבהיר שמה שקטוש אמר זו לא דעתי,רק הצגתי את דבריו בבירור,אין לי שום בעיה עם סטיב ביילי,רשאי לעשות מה שבא לו.

דובה,יש המון מקרים שהאהבה למוזיקה והפרנסה מתנגשים והאמנים מעדיפים לבחור בפרנסה (ואני מבין למה,וזה עצוב לי) וכך יוצא שלא כל אמן שלם עם המוזיקה והשיקולים האמנותיים שלו וזה מה שחבל לי.

פורסם

אני לא מבין איך בחירת כלי קשורה למוסיקה. לא פנדר, לא אריה ולא וורוויק התערבו לו בנגינה של אפילו תו אחד. אם אני קונה לילדים שלי המבורגר במוזס אחרי שכל שנה שעברה אכלנו במקדונלדס, אז האהבה שלי אליהם פחות טהורה?

פורסם

דובה,יש המון מקרים שהאהבה למוזיקה והפרנסה מתנגשים והאמנים מעדיפים לבחור בפרנסה (ואני מבין למה,וזה עצוב לי) וכך יוצא שלא כל אמן שלם עם המוזיקה והשיקולים האמנותיים שלו וזה מה שחבל לי.

צודק, לפעמים הם מצטלבים אבל בגדול זה שני דברים שלא קשורים אחד בשני

אגב, אף אחד לא אמר שהוא יכול להיות אנדורסר של כלי אחד. אם אני לא טועה לרוברט טרוחיו יש סיגנצ'ר גם בוורויק וגם בזון

פורסם

תכלס, למה זה בכלל מזיז למישהו כאן או בכלל?

באמת, יש פה מישהו שקנה בס סיגנצ'ר של איזה גיבור שלו תוצרת חברה כלשהי ומכר ועבר לחברה אחרת אחרי שהגיבור שלו גם עבר?

יש בטוקבס פה ושם כאלה תמהונים אמריקאים בעיקר שנניח עוקבים אחרי כל שינוי בציוד של גדי לי בשביל להתקרב לסאונד שלו (שבחיים לא יצליחו) ועוד כל מיני סרוטים, אבל כאן לא פגשתי כאלה חוץ מחולי הנדריקס שמסתובבים חופשי בציבור פה ושם.

פורסם

תומר,אני שאלתי את זה רק בשביל לדעת.

בגלל שהתחלתי להתעניין מאוד בסטיב ביילי רק לפני כמה שבועות,אני לא ידעתי את כל הפרטים על הסיבה שבגללה הוא עזב את אריה ועבר לפנדר ומפנדר לוורויק.

וזה פשוט עצוב שכולם מנסים להגיע לסאונד של גדי לי..

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...