Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

כל מה שרציתם לדעת/לספר/לשאול בנושא מיתרים ...


Jazzbassi

Recommended Posts

הייתי רוצה להמליץ על מיתרים של Fodera

מעט יקרים, אך נותנים סאונד High-End לבס, הרכבתי אותם על הג'אז בס המשודרגת שלי (שאני ארחיב בהזדמנות בדיון חדש)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להחליף מיתרים ל-P Bass שלי (פנדר). היה לי פעם סמית', היה בסדר אבל לא יותר מזה. מעדיף שהמיתרים יהיו גמישים אבל לא יותר מדי, ושהסאונד יהיה גם טרבלי (קצת) ובס. שיהיו נוחים ושיהיו להם חיים ארוכים..  המליצו על לב בלה. מה אתם אומרים? ומה ההבדל בין סופר סטפס וטוקין בס? תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

הייתי רוצה לשאול, איזה מיתרים הייתם ממליצים למיוסיקמן סטינגריי? אני לא מרוצה מהארני בול ששמתי עליה לאחרונה, חסר הרבה אופי לטעמי.

אני מחפש להוציא סאונד אגרסיבי מהבס כמה שיותר, סטיינלס סטיל יהיה רעיון חכם לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שאלות לכל מי שיש לו פרטלס:

איזה סוג מיתרים אתם מעדיפים על הפרטלס שלכם?

ראונדוונד או פלאטוונד?

ואם יש לכם ראונדוונד,יש לכם גם שכבת אפוקסי/כל דבר אחר שמגן על הפינגרבורד?

דבר אחרון-מישהו יכול להמליץ לי על פלאטוונד לא יקרים אבל איכותיים?

(לא מיתרים ב 300 שקל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

כל מיתר בס מורכב מחוט פלדה מרכזי שמלופף ע"י חוט אחר.

חוט מרכזי:

החוט המרכזי כאמור עשוי פלדה ויש לו 2 סוגי חתכים שונים - עגול ומשושה.

חוט מלפף:

במיתרי פלדה החוט המלפף עשוי פלדה (Stainless Steel), במיתרי ניקל הוא עשוי ניקל (Nickel)

כשהחתך של החוט המלפף עגול המיתר נקרא round wound (ליפוף עגול) ואז מתקבלת הרגשה מחוספסת באצבעות.

כשהחתך הזה בצורת מלבן (כמו פסטה שטוחה) המיתר נקרא flat wound (ליפוף שטוח) והוא מרגיש חלק באצבעות. כמו נחש שחור בליל חורף קר. אלה עשויים לרוב (או תמיד?!) מפלדה.

כשהחתך הזה בצורת אליפסה (בין עגול לשטוח) המיתר נקרא half round (חצי עגול).

מה זאת אומרת החתכים בצורות? על איזה חתך מדובר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שאלות לכל מי שיש לו פרטלס:

איזה סוג מיתרים אתם מעדיפים על הפרטלס שלכם?

ראונדוונד או פלאטוונד?

ואם יש לכם ראונדוונד,יש לכם גם שכבת אפוקסי/כל דבר אחר שמגן על הפינגרבורד?

דבר אחרון-מישהו יכול להמליץ לי על פלאטוונד לא יקרים אבל איכותיים?

(לא מיתרים ב 300 שקל)

אני משתמש רק rotosound 66ld

לפי דעתי הסאונד הכי טוב שפרטלס יכולה להוציא. וכן זה דיי גומר את הפינגרבורד אז עשיתי ציפוי אפוקסי ועכשיו הכול מצויין ואפילו הסאונד השתפר לטעמי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעו, אני טס לגרמניה בסופש המוקדם ואני אהיה בברלין. מישהו מכיר חנויות טובות ואו מיוחדות למוזיקה וכליה שם בברלין והסביבה?

שמתי לעצמי גבול ומטרה לקניות, מיתרים! (כי הרי אם לא נשים את הגבולות נהיה כולנו מרוששים חסרי בית ונגור בתוך קונטרהבס...)

טוב אז אשמח לשמות של חנויות ואו כתובות. וגם למיתרים מיוחדים שאתם ממליצים!

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אשמח אם חוץ ממיתרים בשבילך, אם תיתקל במקרה בסט הזה - אופטימה 4099 לונג סקייל - תקנה אחד בשבילי ואני אחזיר לך את הכסף.

http://www.astrings.co.uk/Bass_Guitar_Strings/Optima_Bass/Optima_4099

4099-500x500.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה מה המיוחד בהם?

לפני הרבה שנים היו הבאסים של ריקנבקר מגיעים עם מיתרים ייחודיים רק להם. אם היית שם מיתרים אחרים, האחריות הייתה פוקעת. זה צוין בתעודת האחריות. המיתרים היו פלאטוואונדס שיוצרו עבור ריקנבקר על ידי מקסימה - Maxima, יצרן גרמני, והיו אגדות רבות על הצליל הנפלא שלהם (אולד סקול, זה הכיוון).

סטים "חדשים" לא משומשים של מיתרי ריקנבקר כאלה (קופסה בצבע בורדו) נמכרים היום בהרבה כסף.

הם היו רכים מאוד, והדבר היחיד שמיוצר היום שקצת מזכיר אותם הוא הטומסטיק אינפלד ג'ז פלאטס.

עכשיו אופטימה (שהיא בעצם אותו מפעל של Maxima) מייצרת סט שנקרא 4099 שעל פי התרשמויות של כמה אנשים, והכי חשוב - של ג'ון הול עצמו, זהים לאותם מיתרים של פעם. העובי אותו עובי, התחושה המיוחדת זהה, גם הצבע (כרום מבריק ולא נירוסטה אפרפרה) דומה.

אז אמרתי לעצמי, אם יהיה סיכוי לנסות, ננסה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הסתכלתי בזמן האחרון על המיתרים Ken Smith Burners.

אשמח לקבל קצת חוות דעת לגביהם,אם מישהו ניסה אותם.

אני משתמש כבר כמה שנים במיתרי Taper Core שלו.

לא יודע איך ה-Burners אבל מה שאני משתמש נשמעים מעולה ומחזיקים המון זמן (ואני מתכוון המון... החלפתי מיתרים לפני חודש, אחרי שנה וחצי שלא החלפתי!).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי פלטס של GHS על הג'אז (שלא נגעתי כמה חודשים בגלל המיתרי ראונדס הישנים) ועכשיו שוב פעם כל כך כיף לנגן עליה. לא יצא לי לנסות אותם עם הלהקה אבל בבית ובהקלטה הם נשמעים פצצה.

מה שהכי חשוב במיתרים האלה הוא שהם מסטיינלס-סטיל וללא תוספת של ניקל - מעולה למי שסובל מאלרגיה למתכת השטנית הזאת. :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

יש לפעמים בארץ אבל הכי פשוט לקנות און-ליין. למשל מכאן - juststrings.com

באנגלית זה flatwound strings או flats בקיצור.

סלאפ יעבוד, אבל רע. בשביל סלאפ כמו שרובנו מכירים צריך מיתרי ראונדוואונד חדשים, ועדיף דקים (light gauge).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו ניסה את הפלאטס ויכול לכתוב מה דעתו?

אוף איזו החלטה קשה..

יש אולי מיתרים משהו קצת פחות קיצוני מפלאטס משהו באמצע ככה שאני אוכל עדיין לעשות סלאפ בשעת הצורך?

עריכה: רק עכשיו הבנתי ש flats זאת לא חברה אלא סוג מיתרים ???

מה מומלץ לדעתכם מפה?:

http://www.juststrings.com/bassflatwound.html

תודה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כל כך קשה לדפדף קצת אחורה...

http://www.ibass.co.il/forum/index.php/topic,136.msg11578.html#msg11578

פלאטס זה אחלה - לדברים מסויימים. לסלאפ לא כל כך. אם זו הבס היחידה שלך, ואין לך נסיון, הייתי מחכה עם זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלאפ ממש לא מחייב מיתרי ראונדוונד ובטח ובטח שלא דקים.

סלאפ נשמע הרבההה יותר טוב ככל שהמיתרים יותר עבים (באופן טבעי הכוונה, ברור שעם אקולייזר אפשר לסדר דברים כאלה היום), מיתרים דקים נותנים סאונד הרבה פחות באסי ורזה.

אני מנגן על סט פלאטס 0.50 עם אקשן בשמיים וסלאפ זה הדבר שאני משתמש בו כמעט הכי הרבה, ונכון שאולי בתאוריה ראונדוונד היה יכול להשמע יותר טוב לסלאפ, אבל בכלליות הסגנונות שאני מנגן והסאונדים שאני מחפש מלבד הסלאפ דורשים פלאטס והמצב בשטח מוכיח שגם עם פלאטס סלאפ להשמע נהדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אני לא מופתע שמכל העניין יצאתי רק יותר מבולבל.. חח..

אגב זאת הבס היחידה שלי והיא מזמזמת בטרוף ונמאס לי שצריך להתעסק עם סט אף כל שניה.

היא נוחה לי אבל מזמזמת.. אה ואין לי כפתור טון יש לי EQ 3 KNOBS אבל זה פחות חשוב,

העניין הוא שהיא מזמזמת הרבה עוד לפני הגברה.

לדוגמא כשאני מוריד את האצבע מהפרט בורד אני שומע את הזמזום מהפרט (גם אם אני מוריד מהר יחסית)

וזה משגע אותי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב זאת הבס היחידה שלי והיא מזמזמת בטרוף ונמאס לי שצריך להתעסק עם סט אף כל שניה.

היא נוחה לי אבל מזמזמת..

לדוגמא כשאני מוריד את האצבע מהפרט בורד אני שומע את הזמזום מהפרט (גם אם אני מוריד מהר יחסית)

וזה משגע אותי..

תבדיל בין זימזומים שנובעים ממצב הבס לבין אלה שנגרמים מטכניקת נגינה.

אם הבס מזמזמת כשמנוגן תו רציף (מיתר פתוח או תו מאוצבע בכל מקום שהוא...) אז הבס לא בסדר וצריכה סטאפ. במקרים של זמזום כרוני שלא נפתר ע"י סטאפ בסיסי יש פתרונות יותר מורכבים של שיוף סריגים (leveling) ו/או shimming - שינוי זוית גוף/צוואר.

כמעט כל דבר אפשר לפתור.

אם הבעיה שלך היא הזמזום שנוצר בעת הרמת האצבע מהפינגרבורד הפיתרון חבוי בטכניקת הנגינה - השתקת הצליל המנוגן ע"י היד הפורטת, לפני הרמת האצבע מהתו. זה לא תמיד אפשרי אבל זה הרגל בריא.

יש בסים בהן הבעיה הזו מורגשת יותר. זה נובע מסוג פרטים (fret wire) חומר ופרופיל, סוגי עץ, סוג המיתר...  יכול להיות שנפלת על בס מזמזמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אשמח להמלצה על מיתרי ניקל דקים וגמישים וטובים.

גם אני...

בסך הכל ומנסיוני הדל Ernie Ball Extra Slinky די קרובים למה שאתה מתאר

http://cgi.ebay.com/Ernie-Ball-Extra-Slinky-Electric-Bass-Strings-/130554377181?pt=Guitar_Accessories&hash=item1e65a5b3dd#ht_500wt_922

אצלי כמעט תמיד מיתר E מרגיש קצת רופף מדי ונראה לי שהעוביים של 40-60-80-95 לא ממש עוזרים בקטע הזה.

מהמלצות ששמעתי פה באתר המועמדים הבאים שאנסה הם אלו:

http://cgi.ebay.com/DUNLOP-NICKEL-BASS-STRINGS-DBN40100-light-4S-40-100-/120538318911?pt=Guitar_Accessories&hash=item1c10a4c83f#ht_631wt_1163

ואלו:

http://cgi.ebay.com/KEN-SMITH-BURNERS-BBL-Light-4s-BASS-STRINGS-40-100-/120515036510?pt=Guitar_Accessories&hash=item1c0f41855e#ht_1020wt_1163

מקווה שלא התכוונת למשהו דק יותר :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדיל בין זימזומים שנובעים ממצב הבס לבין אלה שנגרמים מטכניקת נגינה.

אם הבס מזמזמת כשמנוגן תו רציף (מיתר פתוח או תו מאוצבע בכל מקום שהוא...) אז הבס לא בסדר וצריכה סטאפ. במקרים של זמזום כרוני שלא נפתר ע"י סטאפ בסיסי יש פתרונות יותר מורכבים של שיוף סריגים (leveling) ו/או shimming - שינוי זוית גוף/צוואר.

כמעט כל דבר אפשר לפתור.

אם הבעיה שלך היא הזמזום שנוצר בעת הרמת האצבע מהפינגרבורד הפיתרון חבוי בטכניקת הנגינה - השתקת הצליל המנוגן ע"י היד הפורטת, לפני הרמת האצבע מהתו. זה לא תמיד אפשרי אבל זה הרגל בריא.

יש בסים בהן הבעיה הזו מורגשת יותר. זה נובע מסוג פרטים (fret wire) חומר ופרופיל, סוגי עץ, סוג המיתר...  יכול להיות שנפלת על בס מזמזמת.

מסכים לגמרי. כדי להבהיר את הבעיה הנה כמה פרטים על הבס שלי:

Tobias Killer B IV נקנתה מכלי זמר לפני משהו כמו שנתיים קצת פחות..

כשקניתי אותה עשו לה סט אפ "המומחים של כלי זמר" (אח"כ הבנתי שזה דיי בולשיט)

ומאז לא עשיתי לה סט אפ.. עבר הזמן והייתה לי בעיה שהצוואר היה ישר מדיי נתתי לאהרוני בנארי (גיטריסט ומורה שלימד אותי בבית ספר) לתקן לי את זה וזה היה עוד איכשהו יותר טוב.

אחרי תקופה מסויימת זה נהיה עוד יותר גרוע ומשום מה אני ממש לא רוצה לשלוח אותה לסטאפ, אני לא מוכן להוציא כסף על סטאפים כל החיים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...