Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

סט אפ / סטאפ / סט-אפ


Anemose

Recommended Posts

צוואר במובן שאני צריך להתעסק עם הטראס רוד?

אני צריך לעשות משהו עם הנאט? או שזה רק אם אני מחליף לסט עבה יותר?

וגשר בגלל האינטונציה?

תודה :).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. צוואר במובן שאני צריך להתעסק עם הטראס רוד?

2. אני צריך לעשות משהו עם הנאט?

3. וגשר בגלל האינטונציה?

תודה :).

1. כן

2. סביר להניח שלא ולא מומלץ להתעסק עם נאט אלא אם אתה ממש יודע מה אתה עושה.

3. גם אבל בעיקר גובה האוכפים בגלל שינוי בעובי המיתרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף מיתרים, תכוון אותם, בוא נקווה שלא צריך להתעסק עם שום בורג. ברוב המקרים לא צריך. אם בכל זאת יש זמזומים חדשים, השאלה היא איפה. אם הם בסריגים 3-6 או בסביבה, תשחרר טיפה את הטראס (רבע סיבוב נגד כיוון השעון). אם היו קודם זמזומים בסריגים הגבוהים (חלק הצוואר הקרוב לגוף), ייתכן שהם ייעלמו עם החלפה לסט דק יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

הפרסיז'ן הפסיבית שלי הגיעה מתומר (tomersg) עם פיקאפ של סיימור דנקן ואישזהו שינוי לפוטנציומטרים או הקבל בין הפוטנציומטרים, אנערף. היום החזרתי את הפיקאפ המקורי וציפיתי לשמוע סאונד יותר פרסיז'ני אבל אני לא מצליח להבין מה אני שומע... יש המון גבוהים והיי-מידס בכל המיתרים.

מה זה יכול להיות? יש הצעות מה לחפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרסיז'ן הפסיבית שלי הגיעה מתומר (tomersg) עם פיקאפ של סיימור דנקן ואישזהו שינוי לפוטנציומטרים או הקבל בין הפוטנציומטרים, אנערף. היום החזרתי את הפיקאפ המקורי וציפיתי לשמוע סאונד יותר פרסיז'ני אבל אני לא מצליח להבין מה אני שומע... יש המון גבוהים והיי-מידס בכל המיתרים.

מה זה יכול להיות? יש הצעות מה לחפש?

עוד לא הבנתי מאיזו סיבה החלפת את הפיקאפים הגדולים האלה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אהבתי את הסאונד שלהם מי יודע מה. הוא מודרני והמידים נשמעים כאילו יש לבס נזלת.

אחרי שניגנתי על יפנית של חבר וראיתי שהפיקאפ היפני המקורי נשמע מעולה, חשבתי לנסות אותו על היפנית שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שעניתי לך בפרטית - בזמנו, ששמתי את הסיימור דאנקן 3 קוורטר פאונדר, שהוא מאוד עוצמתי ובעל התנגדות חזקה מאוד, ראיתי שהפוטנציומטרים המקוריים, בעלי התנגדות של 250K (כמו שיש בדרך כלל בבסים של פנדר) קצת חונקים את הפיקאפ החזק הזה ולא קיבלתי מה שציפיתי לשמוע - סאונד חד ואגרסיבי כמו שמתארים את הסיימור דאנקן 3 הזה. כשהחלפתי פוטנציומטרים לכאלה של דימרציו (כמו CTS) בהתנגדות

500K זה הסתדר וקיבלתי את הסאונד הרצוי.

את כל ההלחמות וההתקנות האלה עשיתי אצל רביד שי.

המסקנה שלכל סוג של פיקאפ יש את ההתנגדות שלו ואת הפוטנציומטרים שמתאימים לו בצורה מייטבית.

כנראה שלפיקאפ היפני מתאים יותר פוטנציומטרים של 250. תנסה.

מה שכן אני זוכר שהפיקאפ היפני לא הרשים אותי באיכותו, גם לא בפרסיז'ן היפנית השניה שיש ברשותי.

בה התקנתי סיימור דאנקן SPB2 שהם פיקאפים חמים עם גוון וינטאג'. ביחד עם פוטנציומטרים של 250 ומיתרי פלאטס היא פצצת 60'S...

יש גם את עניין הקבל של הטון שגם הוא משנה. בקיצור זה משחקים נחמדים.

תמיד אתה יכול לרכוש פיקאפ אחר נניח דימרציו או נורדסטנד או פנדר מקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפ, גיטרה פסיבית עם הרבה יותר אפשרויות סאונד משחשבתי...

שמתי עין על פיקאפ פנדר 62 רי-אישיו, אני מנסה למצוא דוגמאות סאונד באינטרנט כדי להשוות אבל לא מוצא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

אני מכיר מישהו מעולה ומקצועי ברחובות שגם בונה כלים אצלו בבית. קוראים לו רביד שי הטלפון הוא: 0528709079.

יש לו גם אתר שאפשר להתרשם: www.ravidshay.com.

תגידו שיקיר שלח אתכם...

בהצלחה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...
  • 4 שבועות מאוחר יותר...
  • 3 חודשים מאוחר יותר...

גם אני איאלץ שלא להסכים בכלל, ואגיד שאין כמו אקשן גבוה ומיתרים עבים לסאונד סלאפ 'שמן' ועסיסי אמיתי (אלא אם הסאונד עובר מיליון ואחת שלבים מהרגע שהוא יוצא מהבס ועד לרגע שהוא מגיע לאוזן, ואז אפשר להגיע לסאונד כזה גם עם מיתרים שלא יהרסו לכן את הפדיקור ואקשן מתחת לאפס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני איאלץ שלא להסכים בכלל, ואגיד שאין כמו אקשן גבוה ומיתרים עבים לסאונד סלאפ 'שמן' ועסיסי אמיתי (אלא אם הסאונד עובר מיליון ואחת שלבים מהרגע שהוא יוצא מהבס ועד לרגע שהוא מגיע לאוזן, ואז אפשר להגיע לסאונד כזה גם עם מיתרים שלא יהרסו לכן את הפדיקור ואקשן מתחת לאפס)

אתה יותר ממוזמן לנגן על הסמית׳ שלי. אני חושב שדעתך תשתנה ותיווכח שגם עם עקשן נמוך מים המלח ומיתרים ממוצעים אפשר להוציא את סאונד הסלאפ הכי מגניב שיש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד שמח על הדיון וההצדקה

והסיפור למה אני דווקא רוצה להוריד את האקשן מגניב מאוד

אבל עדיין לא קיבלתי תשובה על בן אדם שיודע איך לעשות ואולי אפילו מתמחה בזה

so please  :'( תתנו לי שם (אפילו כל שם, העיקר שידע)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי כפרע גם אני יכול להוריד לך את האקשן ברמה טובה ויכול גם ללמד אותך, זה לא מסובך, למרות שאני לא הכי מת על אקשן נמוך, ובמיוחד לא לסלאפים.

חוץ מזה, מההיכרות שלי איתך ועם סגנון הסלאפ שלך אתה יכול להסתדר טוב מאוד עם אקשן ממוצע.

מוריס - אני הרבה יותר מאשמח לנגן על הסמית' שלך, ואין לי ספק שהיא תשמע מדהים, בסלאפ או בפינגר סטייל, אבל אל תשכח שמדובר בבס הרבה יותר "מושלמת" מאשר פנדר ג'ז בס רגילה כמו שיש לחברינו רועי ולכן:

א. נשמעת הרבה יותר טוב באקשן נמוך מאשר פנדר

ב. נשמעת הרבה יותר אנמית באקשן גבוה לעומת פנדר

ג. יש לה פריאמפ אקטיבי, מה שלפנדר של רועי אין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולכן:

א. נשמעת הרבה יותר טוב באקשן נמוך מאשר פנדר

ב. נשמעת הרבה יותר אנמית באקשן גבוה לעומת פנדר

ג. יש לה פריאמפ אקטיבי, מה שלפנדר של רועי אין

מה ?! 

כשאין מה להגיד לא צריך בכוח.

רועי, אני קורא את שאלותיך... או שאתה כותב באופן לא מובן או שאני קצת איטי לאחרונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסכים איתי שהרבה פנדרים לא מסוגלות להשמע טוב באקשן נמוך מדי, בשונה מכל הבסים בליגה של סמית', פודרה, אלמביק, סדאוסקי וכו'

תמיד יש יוצאי דופן, אבל עדיין, בכלליות הבסים של החברות שהזכרתי מיועדות להיות מסוגלות להשמע מעולה גם ובעיקר באקשן אפסי, ופנדר פחות מסוגלות לזה.

עכשיו, לחלק השני שאני מניח שהכי 'הציק לך בעין' - לבסים של פנדר ללא ספק יש סאונד הרבה יותר שמן באופן טבעי מכל גיטרות הHIGH END האקטיביות האלו שהפריאמפ נותן להן את כל הסאונד, וכשיש להן אקשן גבוה שומעים יותר טוב את הסאונד 'הטבעי' של הבס, כי המיתרים יותר רחוקים מהפיקאפ (במידה ולא קירבת את הפיקאפ, כי אני מדבר על מצב שתקח בס כזו ותעלה לה את האקשן מהמצב שבו היא הייתה ותמשיך לנגן, ולכן הסאונד שלה יהיה פחות עסיסי מאשר עם אקשן נמוך), ולכן הסאונד יוצא פחות מעובד ופחות 'שמן'.

אני מניח שעם סעיף ג' אין כל בעיה, SO...

בכל מקרה, ברור שאין פה מדע מדויק והכל עניין של טעם ודעה, אבל בסופו של דבר באופן כללי ההבדל ניכר בין גיטרת בוטיק 'מושלמת' עם אקשן נמוך לעומת פנדר עם אקשן נמוך ובין גיטרת בוטיק שכזו עם אקשן גבוה לעומת פנדר עם אקשן גבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אני לא מסכים שפנדר לא יכולה להישמע טוב עם אקשן נמוך.

אקשן נמוך אינו נחלתן של חברות בוטיק בלבד.

אקשן הוא גובה המיתרים בגשר ובנאט. גובה פיקאפים זה משהו אחר. אם מישהו מעדיף אקשן גבוה הוא צריך לדאוג להגביה את הפיקאפים בהתאם.

עכשיו, לחלק השני שאני מניח שהכי 'הציק לך בעין' - לבסים של פנדר ללא ספק יש סאונד הרבה יותר שמן באופן טבעי מכל גיטרות הHIGH END האקטיביות האלו שהפריאמפ נותן להן את כל הסאונד, וכשיש להן אקשן גבוה שומעים יותר טוב את הסאונד 'הטבעי' של הבס, כי המיתרים יותר רחוקים מהפיקאפ (במידה ולא קירבת את הפיקאפ, כי אני מדבר על מצב שתקח בס כזו ותעלה לה את האקשן מהמצב שבו היא הייתה ותמשיך לנגן, ולכן הסאונד שלה יהיה פחות עסיסי מאשר עם אקשן נמוך), ולכן הסאונד יוצא פחות מעובד ופחות 'שמן'.

מה ?!! מאיפה הבאת את זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי איך אתה מגדיר אקשן נמוך, רוב הפנדרים לא יכולות להגיע פיזית לאקשן נמוך באותה רמה של אותן בסים בוטיק, ומן הסתם נשמעות הרבה יותר מזמזמות וחסומות כשהן מגיעות לגבול שלהן, בעוד בסים כמו סמית', אלמביק או פודרה לא.

שוב, בקשר לחלק השני, אולי אני לא מסביר את עצמי כמו שצריך, אבל בקיצור אם לבטל את הפריאמפ האקטיבי וכל דבר אחר שצובע את הסאונד רוב הבסים האלו שהזכרתי יישמעו פחות 'שמנות' מאשר פנדר (לא שזה בהכרח פחות טוב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

יש בחור מיקצועי  ומעבר לכך אדם מקסים מאיזור בינימינה כרכור שעשה לי סט אפ כללי כולל הכל.אני מאד מאד מרוצה. שמו יותם הרדוף דרך אגב הוא מעביר סדנאות לידע כללי על כיוון גיטרות הטלפון שלו 0546839841

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
  • 1 חודש מאוחר יותר...

תתחיל משני מברגי פיליפס טובים - אחד גדול (לברגי צוואר) ואחד קטן (לברגי פיקגארד), מברגים קטנים (בשביל כיוון גשר), סט מפתחות אלן, מלחם טוב ובדיל, וספריי מגעים. סביר שכבר יש לך דברים כמו פלאייר, מפתח שוודי קטן, חומרי ניקוי לגיטרה. את הרוב תמצא בחנות כלי עבודה השכונתית. עם הזמן יצטברו אצלך עוד כמה כלים וחלקים, כמו מפתחות לטראס רוד של גיבסון, ריקנבקר וכו', וחלקי חילוף כמו פוטנציומטרים, ג'ק, סוויצ'ים, חוטים, ברגים, אומים וכו'. עם זה תוכל לבצע סט-אפ וגם את רוב התיקונים השכיחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל כלי מהערכה של סטיומאק יש אלטרנטיבה:

מדיד רדיוס - יש מדיד רדיוס חינמי שאפר להוריד מהאינטרנט, להדפיס ולגזור:

http://www.tunemybass.com/bass_setup/bass_guitar_radius_gauge.pdf

סרגל קטן למדידת אקשן/גובה פיקאפים וכד' - סרגל מתכת 15 ס"מ שנמצא בכל חנות כלי-כתיבה. מצד אחד יש מדידה באינץ' (עד ליחידות של 1/64 אינצ') ומצד שני יש בס"מ. שנים עשיתי סטאפ עם כזה

סרגל 18 אינץ' למדידת ריליף של צוואר - כל בלוק עץ ישר באורך 18 אינץ' ויותר או סרגל ארוך מאייס/חנות כלי כתיבה יעשה בדיוק את אותה הפעולה

וכמובן מברגים/מפתחות אלן כמו שאילן כבר אמר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

נראה אחת השאלות הפופלריות בפורום, יחד עם המלצות על מיתרים, יש סיבה ששני הנושאים נמצאים בראש הדיונים של הפורום, בכל מקרה אני ממליץ על אלון שגיא מת"א- 0544972455, http://www.ibass.co.il/forum/index.php/topic,111.0.html- זה הקישור לדיון סט אפ / סטאפ / סט-אפ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...