Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

כבלים


Guest katush

Recommended Posts

היי :).

תמיד רציתי לשאול משהו בקשר לכבלים.

עד כמה הם משפיעים על הסאונד?

ועוד שאלה,מה הקטע של הכבלים של החברה Monster?

לדוגמא:

http://cgi.ebay.com/Monster-Jazz-12-ft-Guitar-Instrument-Cable-MJazz-12A-/400132654389?pt=Guitar_Accessories&hash=item5d29c3c535

http://cgi.ebay.com/Monster-Cable-Bass-12-Instrument-Cable-/130443770952?pt=Guitar_Accessories&hash=item1e5f0dfc48

http://cgi.ebay.com/NEW-MONSTER-ROCK-GUITAR-INSTRUMENT-COAXIAL-CABLE-21FT-/150512011377?pt=Guitar_Accessories&hash=item230b370871

יש כבל במיוחד רק בשביל באס,אחד רק בשביל גיטרה,אחד לג'אז?

אני לא מבין מה זה אומר..

תודה :).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן לאנשים קצת יותר מנוסים לכתוב לך תשובה קצת יותר מפורטת אבל לדעתי כל העניין הזה זה בולשיט, כבל זה כבל והוא לא אמור להשפיע על הצליל ובהנחה שלא קונים כבל בשקל וחצי בשוק אני לא חושב שיש בעיה. לי הכי חשוב בכבל זה שיהיה עמיד ולא יהרס בקלות.

לגבי Monster אין לי יותר מדי מושג מה הקטע של הכבלים שמסווגים לכלים שלהם אבל יש לי כבל שלהם שנהרס אחרי חצי שנה של שימוש נורמלי, לדעתי כבל אמור להיות יותר עמיד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן לאנשים קצת יותר מנוסים לכתוב לך תשובה קצת יותר מפורטת אבל לדעתי כל העניין הזה זה בולשיט, כבל זה כבל והוא לא אמור להשפיע על הצליל ובהנחה שלא קונים כבל בשקל וחצי בשוק אני לא חושב שיש בעיה. לי הכי חשוב בכבל זה שיהיה עמיד ולא יהרס בקלות.

לגבי Monster אין לי יותר מדי מושג מה הקטע של הכבלים שמסווגים לכלים שלהם אבל יש לי כבל שלהם שנהרס אחרי חצי שנה של שימוש נורמלי, לדעתי כבל אמור להיות יותר עמיד...

מה זאת אומרת נהרס?איך?

אני למשל בתחילת הדרך שלי הרסתי כבל יחסית פשוט בזה שקיפלתי אותו לא נכון..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת נהרס?איך?

אני למשל בתחילת הדרך שלי הרסתי כבל יחסית פשוט בזה שקיפלתי אותו לא נכון..

זאת אומרת שמהשימוש החיבור PL עצמו נשחק ופשוט נפל מהבס באיזשהו שלב פשוט לא תפס והחליק החוצה כל הזמן, וזה לא הג'אק עצמו של הבס כי זה קרה עם כל גיטרה שניסיתי והבס שלי כן עבדה עם כבלים אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון , למוליכות של הכבל ( דבר שתלוי בחומרים ממנו הוא עשוי ) יש חשיבות לסאונד

גם אני חשבתי ככה עד שקניתי כבל איכותי והעמדתי אותו במבחן מול הכבל הפשוט שהיה לי והיה הבדל רציני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון , למוליכות של הכבל ( דבר שתלוי בחומרים ממנו הוא עשוי ) יש חשיבות לסאונד

גם אני חשבתי ככה עד שקניתי כבל איכותי והעמדתי אותו במבחן מול הכבל הפשוט שהיה לי והיה הבדל רציני

אני לא שולל את מה שאתה אומר אבל אני קצת סקפטי, אני מניח שכל הכבלים עשויים מאותו חומר ואם זה 99.97% נחושת או 99.98% לא נראה לי כזה משנה. כבל אחרי הכל זה סתם חוט שהמטרה שלו היא להעביר את הסיגנל מהבס למגבר/אפקט/וואטאבר, הוא לא מכיל בתוכו שום פריאמפ או אלמנט שמשנה את הסאונד.

אמנם לא ערכתי השוואה בין כבלים אבל ראיתי כבר מספיק שרשורים על הנושא בטוקבס כולל אנשים שעשו בדיקות כאלה במחשב ואני נוטה להאמין לצד שאומר שהכל בראש, ואם אומרים לך שכבל מסויים שעולה פי 4 יותר מכבל אחר מוציא צליל עם יותר בסים, אז יש סיכוי טוב מאוד שאתה תאמין לזה ובאמת תחשוב שאתה שומע סאונד אחר עם יותר בסים.

כמובן שכל מה שאני אומר זאת דעתי בלבד, ולפי דעתי עדיף לקנות כבל עמיד וחזק במחיר שפוי ואת ההפרש לשמור למשהו שבאמת אמור להשפיע על הסאונד כגון פדאל/מגבר/בס/שיעורים....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולעומת זאת,אפשר לקנות כבל או שניים עמידים,גמישים,עם PLים טובים,שמדגישים את מה שאתה רוצה לשמוע במקום לרוץ כל הזמן בין כבלים.

איכות הכבל ואיכות ה-PLים חשובה מאוד,בטח בטח שעובדים עם פדאלים לדוגמא שצריך פאצ'ים טובים שלא יורידו מאיכות הסיגנל בגלל כמות הפדאלים/איכות הכבל עצמו/כל דבר אחר(באפרים,מרכיבים בתוך הפדאלים וכל דבר אחר).

יש מלא דברים שצריך לקחת בחשבון במשוואה הזו אם רוצים להישמע טוב.

אני אישית כבר כמה חודשים משתמש בכבלים של אבידנס,ממליץ בחום!(אבידנס פורטה הכי מומלץ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבל משפיע בצורה חזקה על הסאונד..

ולא בתנאי מעבדה, אלא רק עם אוזן.

וגם לא בודקים עם מגבר 25 וואט, אלא כמו שאני עשיתי עם מגבר 500 וואט מחובר ל8X10.

כבל יקר נשמע לי באותה הזדמנות הרבה יותר טוב מהכבל הזול יותר.

מצד שני, קשה להגיד שזה "טוב יותר", הוא פשוט נשמע אחרת, פחות לטעמי, אבל עדיין מצויין.

ואני מדבר על אבידנס פורטה שברעש, לעומת האבידנס הזולים יותר או הקלוץ.

מונסטר סתם יקרים.

coreX2 כבלים נדירים ומעולים, אבל עבים מאד וזה קצת מקשה על החיים. הכי זולים ביחס לתמורה העצומה.

ממש לא מסכים עם המשפט  - כבל הוא כבל והוא לא אמור להשפיע על צליל.

הצליל מפסיק להיות צליל ברגע שהוא "נכנס" לפיקאפים שלך והופך לאות חשמלי.

שמושפע מן הסתם מכבלים שיש להם התנגדות מסויימות ויכולת העברה של האות שמשפיעה

בסוף התהליך האלקטרואקוסטי על הצליל שאתה שומע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט משפיע, מעבר לאיכות החיבורים והעבודה כפי שצויין ההתנגדות של החומרים ואופן הבנייה משנים של הסיגנל שעובר ברמת הEQ.

בכל מקרה לפי דעתי זה לא אומר שחובה לקנות כבל שעולה 450 שקל ל3 מטר העיקר שיהיה מאיכות טובה, חצי מזה לכבל 5-6 מטר זה אחלה לטעמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד יהיו את אלה שבטוחים שבגלל שהם משלמים המון הם מקבלים יותר. ומזה החברות האלה חיות. וחיות טוב. פלאג של ניוטריק - עולה כמה שקלים.

סיילנט פלאג למשל עולה 30 או אולי כבר פחות.

http://www.act.co.il/index.php?action=review&status=view_rev&rev_id=213

כבל לפי מטר של קלוץ או קורדיאל כמה כבר יכול לעלות? ומי שיודע להלחים בכלל חגיגה.

כבלים במאות שקלים. טוב אוקי. שיבושם לרוכשים המאושרים. לי יש דברים יותר טובים לעשות עם הכסף שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד השתמשתי באותם כבלים... אין לי שמץ של מי החברה, הייתי קונה אותם בסביבות ה-40- עד 60 ש"ח, הכי פשוטים שיש בכלי זמר/מרום (הקיק הפרטי שלי היה לקנות אותם בצבע ורוד) , אם הייתי מופיע מול קהל של כלבים או אנשים בלי אוזניים מאד מאוד מאוד רגישות עד שעצם קיומו של יתוש ברדיוס של 100 מטר מהם היה הורג אותם יכולתי להעיד שיש הבדל בסאונד אבל בגלל שהופעתי מול אנשים רגילים אני לא יכול להעיד על דבר כזה.

כבל טוב אמור להיות טוב במקום אחד וזה בנקודת הג'ק, הוא צריך להיות מולחם טוב ומסיבי (סטייל מונסטר) וזהו, אתה רוצה לשמור על הכבל תגלגל אותו טוב בסוף ההופעה/חזרה ותסגור את הסיבוב עם סקוץ' (רובם באים גם ככה עם חתיכת סקוץ' קטנה) וזרוק לקייס.

לא משנה כמה יקר הכבל שלך כל עוד ידרכו אליו וימשכו אותו הוא יהרס, מבחינת סאונד אין אוזן (בלתי תלויה שלא קראה את תוית המחיר ומה שרשום על העטיפה) שתרגיש את ההבדל.

תמיד יהיו את אלה שבטוחים שבגלל שהם משלמים המון הם מקבלים יותר. ומזה החברות האלה חיות. וחיות טוב.

כבלים במאות שקלים. טוב אוקי. שיבושם לרוכשים המאושרים. לי יש דברים יותר טובים לעשות עם הכסף שלי.

אמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט חשוב לדעת לגלגל כמו שצריך ותמיד כדאי לסגור עם סקוץ'. יש סקוצ'ים כאלה למכירה בכמה שקלים בכל  מיני חנויות. עדיף להשקיע בסקוצ'ים האלה מאשר בכבלים יקרים ומיותרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי Monster אין לי יותר מדי מושג מה הקטע של הכבלים שמסווגים לכלים שלהם אבל יש לי כבל שלהם שנהרס אחרי חצי שנה של שימוש נורמלי, לדעתי כבל אמור להיות יותר עמיד...

מוזר לי מה שאתה אומר

לפי הנסיון שלי אני יודע שאתה יכול לרקוד סטפס במשך שעתיים על כבל של מונסטר ולא יקרה לו כלום

יש לי חבר גיטריסט שמופיע כבר שנים עם אותם כבלים של מונסטר ולא קרה איתם כלום

ולגב כבלים, ממליץ לקרוא את המאמר הבא שיענה לכם על כל השאלות:

http://www.guitarnuts.com/technical/cords/index.php

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי חברים,

כבל הוא רכיב פאסיבי במעגל חשמלי וכמו כל רכיב פאסיבי

אפשר למדוד אותו בצורה מדעית.

שלושת הפרמטרים העיקריים בכל הם:

התנגדות עצמית

קיבול עצמי

השראות עצמית

ככל שהפרמטרים שהוזכרו נמוכים יותר כן הכבל יהיה שקוף יותר להעברת סאונד

כלומר לא יעמיס את הפיקאפ של הגיטרה. 

העמסת פיקאפ גורמת לשינוי בצליל תמיד לרעה.

אבל,  חברות שבונות כבלים כנו למשל מונסטר כבל " משחקות " עם שלושת הפרמטרים בצורה כזאת

שנוצרות תגובות מענינות וכל כבל נשמע שונה אחד מהשני כאילו ששינו את ה EQ של הכבל.

בכדי ליצר כבל טוב עם סאונד מענין יש לבנות את הכבל בצורה מדעית ומיוחדת.

אם מישהו רוצה פעם להבין את ההבדלים בן כבל רגיל שכולם מכירים לבין כבל הי טק

קחו כבל משובח של מונסטר למשל,  פירמו אותו בקצה  ותגלו שהוא בנוי מסובך ביותר.

ישנם שלושה עוביים שונים לסיבי הנחושת, כל קבוצת סיבים מבודדת אחת מהשניה בעזרת סיבי משי

סינטטי.

כל קבוצה מרוחקת מרעותה בצורה קבועה והמשכית לאורך כל הכבל.

הסיבים הדקים הם הארוכים ביותר ומלופפים על מיתר סינטטי וכך קורה שאורך הסיב הדק

ארוך פי כמה מבסיבים הבינוניים וסיב העבה.

הסיגנל מהגיטרה עובר דרך שתי צמות. ( צמה היא כל הקונסטרוקציה במוליך אחד)

צמה אחת לפלוס והשניה למינוס. כלומר הסאונד כלל לא עובר דרך הסיכוך כמו שמקובל בכבלים פשוטים.

הסיכוך מחובר רק בצד אחד כלומר מחובר לאדמה של רק PL אחד ומשמש לסיכוך בלבד ללא העברת סיגנל.

דעו לכם שלייצר כבל שניראה כל כך מסובך כמו זה שהזכרתי  מצריך מכונה שרצה הלוך חזור עשרות או אפילו מאות פעמים

לאורך הכבל וכל פעם שהיא רצה, היא יוצרת עוד ליפוף, עוד בידוד, עוד סיבים להשתקת זעזועים למניעת מיקרופוניות

ועוד סיבי נחושת משלושה מיני עוביים  לכן המחירים הגבוהים.

כבל פשוט מיוצר תוך 5 דקות  ואילו כבל הייטק תוך 2 שעות.

כל שינוי באחד הרכיבים בתוך הכבל יוצר תגובה שונה של הכבל למעבר סיגנל הסאונד שלבסוף העניין מתבטא בשינוי בצליל.

אם כבר מדברים על מונסטר,

מונסטר מייצרים די הרבה סוגים של כבלי כלי נגינה, ולכל כבל יש שם ומחיר.

לא תמיד הכבל היקר יותר מצלצל טוב יותר ולא תמיד הכבל שניקרא BASS באמת הטוב ביותר לגיטרה בס.

מי שקבע מה מתאים למה זה מישהו בחברה ששמע את כל הכבלים שייצר עם כל מיני סוגי כילים, וככה הוא החליט.

אני לצורך העינין לא אוהב את כבל הבס של מונסטר.  ישנם כבלים שמזוהים לפי מונסטר לגיטרה ROCK או JAZZ

שטובים יותר לבס.  אבל זה הטעם שלי.

מונסטר משנה מפעם לפעם את הכבלים שהוא מייצר וקורא להם שמות שונים ומשונים.

ישנם כבלים שיוצרו בשנים מאוד מסויימות שבאמת נישמעו מצויין.

בכל מקרה יש באמת הבדל בצליל בין סתם כבל סטנדרטי שאין בו כל טכנולוגיה

לבין מונסטר כבל או כל מותג אחר שייצר כבל הייטק.

למונסטר היה פעם כבל שניראה בין שקוף לכתום והוא אחד הכבלים הטובים שהם עשו איי פעם.

כאשר מחברים את הבס למגבר לא תמיד מרגישים את ההבדל בצורה בולטת.  (תלוי באיכות המגבר )

אבל כאשר הנגן מחובר ל DI BOX

להגברת במה    או      להקלטה באולפן,    הבס בהחלט נישמע מדהים.

מי שלא ניסה פעם לא יבין על מה אני מדבר.

אבל מי שניסה פעם לעבוד עם כבל הייטק לא יחזור לעבוד לעולם עם כבלים פשוטים כמו אילה של ה50 ש"ח.

כי ההבדל שמים וארץ.

אני שומע שנגנים קונים ציודים יקרים בכדי להגיע לסאונד מסויים וטוב ודופקים את הסאונד של עצמם בעבודה עם כבלים פשוטים.

אני לא זז בלי המונסטר שלי, ואף אחד לא יחבר את הבס שלי לשום כבל אחר. זה עיקרון שקבעתי לפני כ 30 שנים.

זה משפיע על הסאונד, זה משפיע על הפריטה, זה משפיע על תגובת המיתרים - קשה להסביר, ציך לשמוע ולהיווכח.

אישית, התחלתי לעבוד עם מונסטר כבל כאשר הקלטתי את שני התקליטים של  ריקי גל שכתב לה  והפיק מתי כספי.

מי שהיה נוכח בהופעות אז בשנות השמונים, שמע איזה סאונד בס ענק יצא מה PA.

כבלי היי טק  -  ממליץ ביותר !!

אגב גם ל  DI BOX  יש חשיבות ענקית להעברת הסאונד

אבל זה כבר עניין לפעם אחרת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובה כמו שלך היתה צפויה ונילקחה בחשבון.

מצטער, אבל זו לא הייתה כוונתי.

בפוסט שכתבתי באמת רציתי להביא ולהסביר את היתרונות בכבלים טובים,

ולנסות להסיר מקצת הבורות בנושא זה שכל כך רווחת בקרב מוסיקאים רבים. 

נשאלה שאלה: "איפא אפשר לקנות אותם בארץ ?  אם בכלל ? "    , 

השבתי לשואל עובדתית.

העובדה היא שאף אחד בארץ לא דאג להזמין סחורה ממונסטר חוץ ממני.

אגב, אין כל בעיה למי שרוצה, להזמין כל כבל מחו"ל דרך ה EBAY.

ושיהיה בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין ולמרות כל זה אני חושב שכבלי הייטק נחוצים:

א. לאודיופילים שחייבים שמערכת הסטריאו שלהם תיהיה מחוברת ומסועפת ע"י כבלים עשויים סיליקון ומצופים זהב.

ב. אמני הקלטות באולפנים שהקונסולה מספיק טובה כדי להבחין לקבל ולעבד סיגנל שמגיע מאותם כבלים

ג. נגני ענק שממלאים איצטדיונים ובעמדת הסאונד עומדת קונסולה מהסוג שציינתי למעלה.

אז ככה:

א. אודיופילים אני מסכים - הם רוצים את המערכת המשוכללת בעולם עד לרמת הכבל, מבחינתם זה יותר עניין של "יש לי" מאשר סאונד באמת.

ב.אין כאלו בארץ, סורי הקונסולה היחידה שהייתה מספיק טובה אולי כדי לעבד ולהבין סיגנל שונה מכבל הייטק הייתה באולפני זזה (ועודנה רק בים המלח או השם יודע לאן זזה עברו) קונסולת SSL ענתיקה ענתיקה  אבל ידעה מה היא עושה, בכל שאר האולפנים יש קונסולות וטכנאי הקלטה סוג ג', לא משנה עם מה תקליט תביא את זה למסטרינג וזה עדיין ישמע פלאט (שום שינוי אודיופולי בין שום כבל לא יעזור פה)..ולא התחלתי בכלל לדבר על מסטרינג בארץ שגם שם אין להם שמץ, ע"ע טלי כץ.

ג.יש להם ווירלס, חיבור הבוקסות אני מסכים שיהיו עם כבלים איכותיים, מונסטר אולי..לא יודע... חיבור ראש למשדר  לא מצריך כזו השקעה עם כל הכבוד.

שורה תחתונה לשימוש בארץ על מגוון במותיה לא צריך להשתולל, אף קהל/סאונדמן/מוזיקאי/נגן לא יבחין בשום הבדל.

אם תחבר את הגיטרה לסוג של מכונה שמודדת גלי קול או מראה את האיכות שלהם אני סמוך ובטוח שיהיה הבדל גרפי מסוג כזה או אחר, ז"א יהיה ניתן למדוד ולראות את איכות הגל, פעם אחרונה שבדקתי מעטים האנישם שיש להם כזה באוזן.

הכבל היחידי שתצטרך זה כבל חזק ועמיד והכל תלוי השימוש שלך, כמו שציינתי הכבלים ב-50 הספיקו לי להמון המון המון המון זמן ונהרסו רק כאשר הלוותי אותם לנגנים אחרים (גם בתוך הלהקה שלי), תשמור על הכבל (לא משנה איזה) והוא ישרת אותך בול למה שאתה צריך...מלת המפתח לשמור.

אם אתה דורך/משתולל/מושך/זורק קנה כבל מסיבי אם אתה יודע לשמור תסתפק משהו שיש לו ג'ק טוב ומסיבי..יש כאלו גם זולים ולא ב-400 ש"ח.

ככה אני רואה את הדברים, כל אחד והפילוסופיה שלו אני מניח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשנתיים עשיתי הזמנה של ערימת מונסטרים דרך EBay באורכים שונים, חלקם עם פלאגים זוויתיים.

אחד מהפלאגים האלה היה דפוק והייתי צריך להחליף אותו עם פלאג מונסטר סטנדרטי שנשאר לי מכבל ישן שהתקלקל.

כולם אגב ייעודיים לבס (מהסוג שקובי לא אוהב) וחוץ מאותו אחד שהגיע דפוק כולם מתפקדים למופת.

הבעיה כשקונים דרך EBay היא לממש את האחריות לכל החיים שהם נותנים.

קובי, בתור יבואן שלהם אפשר לממש את האחריות דרכך גם אם זה לא נקנה אצלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תחבר את הגיטרה לסוג של מכונה שמודדת גלי קול או מראה את האיכות שלהם אני סמוך ובטוח שיהיה הבדל גרפי מסוג כזה או אחר, ז"א יהיה ניתן למדוד ולראות את איכות הגל, פעם אחרונה שבדקתי מעטים האנישם שיש להם כזה באוזן.

אז אולי נעשה את זה באמת?

מזכיר לי משהו שהיה איזה פורום (gearslutz אולי?). מישהו הקליט בלופ איזה סיגנל של אודיו דרך שני ממשקים - אחד של Apogee שעולה בסביבות ה-10000 שקל ואחד של Behringer שעולה עשירית מזה ואולי אף פחות. בוא נגיד שרק חצי מהאנשים הצליחו בכלל לזהות שיש הבדל, ואלה שהצליחו לזהות את ההבדל לא ידעו מה יותר טוב. רק אמרו שיש הבדל. הוא עשה הצבעה על איזה מההקלטות שייכת לאיזה ממשק. כולם טעו. הברינגר ה"נחות" ניצח בגדול.

גם פה אני בטוח שהמצב ככה - יביאו כבל "גנרי" וכבל טוב של מנסטר או משהו, ואנשים אולי יצליחו להגיד שיש הבדל. יתרון לכאן או לכאן? קשה להגיד. אבל אז יגידו להם, הנה - זה זול וזה יקר ואז הם יגידו "אה ברור, נכון היה הבדל".

לסיכום, כל העניין סובייקטיבי וקשה לי לאכול את זה שיש יתרון משמעותי לכבל אחד על כבל אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון המשמעותי מבחינתי - עמידות.

אין דבר יותר מציק מכבל שהראש שלו טיפה יוצא מהכבל, ראש שמתעקם או כבל שדורכים עליו פעמיים והוא לא עובד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה חזרתי על המילה מסיבי פעמיים, בין אם  זה בעובי הכבל או חוזק הג'ק.. מלבד זה אני רוצה לחדד עוד נקודה שיכול להיות שיש הבדל לפה או לפה אבל בשורה התחתונה לאף אחד לא ממש איכפת ואף אחד חוץ מאולי איזה מוזיקאי מושפל בקהל לא מחפש סופר איכויות בסאונד  כמו כלב רועים בודד, היחידי שזה משנה לא זה הנגן ונגנים אוהבים מותגים, נדירים הנגנים שיגידו דוגרי "שמע זה הכל בולשיט", אז הנה אני אומר זאת ראשון.. זה הכל בולשיט, מוכרים לנו ממתקים בעטיפות מדעיות שמשנות רק למכונות שבודקות אותן(את העובדות/הבדלים) לא ליצורים אנושיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את אותו הדבר בדיוק אתה יכול להגיד גם על גיטרות בס!

נגיד שאתה עם פנדר ג'ז בס על הבמה, באמת יש מישהו שישמע את ההבדל בין הפינגרבורד רווזווד או מייפל שלך?

ואם יש לך סקוויר ג'ז בס? איזה אחוז מהקהל ישים לב?ולכמה אנשים יפריע הסאונד בס שלך?

או שמישהו יוכל לשמוע הקלטה ולהגיד לך עם איזה בס היא הוקלטה (חוץ מבמקרים נדירים וקיצוניים)?

אני לא באמת מביע כאן דעה, רק מנסה לעורר כאן כמה מחשבות ואולי לשלוף איזו תובנה מועילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמת רק שבמקרה הזה מוכרים לנו מסורת עיצוב וטוטל לוק ולא משהו מדעי (שיתכן מאוד והוא נכון אבל קטונתי מלדעת) שההשפעה הפיזית שלו עלינו כלכך לא משמעותית שזה אבסורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבל, הגיטרה, המגבר, איכות הנגינה שלך, מיקצועיותו של הסאונדמאאאאן...  כל אלה הם חוליות בשרשרת הארוכה והמורכבת שבסופו של דבר מגיעה לאוזניו (ועיניו) של מאזין הקצה.

ככל שתשנה יותר חוליות ותשפר אותן כך התוצאה הסופית תשתפר. בקהל לפעמים יהיה מי שירגיש ולפעמים לא. לא זה מה שצריך להנחות אותך.

בתור בסיסט תהיה אחראי על כל מה שבסמכויות שלך ותנסה להוציא את המקסימום שאתה יכול. אם אינך מאמין שכבל יקר יעזור אז אל תקנה כזה. כנ"ל לגבי בס ומגבר. כנ"ל גם לגבי ללכת ללמוד אצל מורה ולהתאמן באופן קבוע ורציני. הכל נמצא בתוך השרשרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם אמרה לי מישהי מהפורום (לא חשוב שמות.. ;D) שחוץ מזה שזאת פדיחה לעלות איתם לבמה לסקווייר יש כמה כלים לא רעים. אני אישית עליתי להופיע בבארבי כמה פעמים עם הסקווייר שהיתה לי עד שהחלפתי לפנדר (דווקא הסקוויר שהיתה לי הייתה זוועה אמיתית) אבל הקהל התמודד עם זה יפה...

לכל דבר יש השפעה, לפעמים קטנה ולפעמים יותר משמעותית. כל אחד יעשה את השיקול שלו לגבי מה קריטי לו ומה פחות.. גם אני בדעה שכבלים הם בעדיפות הרבה יותר נמוכה מכלי טוב ומגבר טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל יש גורמים שמשפיעים יותר ויש כאלה שפחות.

אני לא מבין את הגיטריסטים האלה שרודפים אחרי האוברדרייב הספציפי הזה שיוצר בגרמניה בשנת 73 בליל ירח מלא

ונחשב לטוב בהסטוריה בשילוב עם הריורב המיוחד שכול הארדוור פלטינה....

אני מקווה שהבהרתי את הנקודה...

אבל ככל שאני מתקדם בהתפתחות המוזיקלית שלי, אני מבין שיותר ויותר מהגורמים האלו הם ממש, אבל ממש זניחים.

אני מאמין שכמעט כל גיטרה בס יכולה להשמע כמו כמעט כל גיטרה בס אחרת מאותו ה"ז'אנר"(ג'ז בסים, בסים לסלאפ,פרטלס לפיוז'ן וכו')

עם המגבר הנכון ומי שיודע להשתמש בו.

בגלל זה קשה לי קצת להאמין שכבלים מאיכות דומה יעבירו את הצליל אחרת בצורה מורגשת. מה שכן קורץ לי כאן זה לעשות

קנייה של כבלים שאני אוכל להזדקן איתם בלי לתקן אותם, ובלי שיתחילו לעשות בעיות דווקא באמצע הופעה.

כשראיתי את לוקאץ' ולהקתו מופיעים אז הגיטריסט של ההרכב - לייזר לויד אחד, נתן בראש הופעה שלמה עם סקוויר טלקאסטר

והפיק ממנה סאונד ממש חלומי, אבל ממש!

וזה היה בפרילנד, שהם לא בדיוק אודיופילים, או מאמין בסאונד טוב, או בעלי אוזן טובה בכלל, או מבינים משהו מהחיים שלהם בכלל.

בסיסט שאני מכיר עשה מבחני הבחנה עיוורת בין סקוויר ג'ז בס לאמריקן פנדר ג'ז בס.

אם היינו מקבלים את אותן התוצאות על מספר גדול מאוד של נבדקים היינו מסיקים שאין ביניהן הבדל בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבל, הגיטרה, המגבר, איכות הנגינה שלך, מיקצועיותו של הסאונדמאאאאן...  כל אלה הם חוליות בשרשרת הארוכה והמורכבת שבסופו של דבר מגיעה לאוזניו (ועיניו) של מאזין הקצה.

ככל שתשנה יותר חוליות ותשפר אותן כך התוצאה הסופית תשתפר. בקהל לפעמים יהיה מי שירגיש ולפעמים לא. לא זה מה שצריך להנחות אותך.

בתור בסיסט תהיה אחראי על כל מה שבסמכויות שלך ותנסה להוציא את המקסימום שאתה יכול. אם אינך מאמין שכבל יקר יעזור אז אל תקנה כזה. כנ"ל לגבי בס ומגבר. כנ"ל גם לגבי ללכת ללמוד אצל מורה ולהתאמן באופן קבוע ורציני. הכל נמצא בתוך השרשרת.

אין ספק אבל עדיין יש דברים בשרשרת הזו שהמשמעות שלהם פחותה מאחרים ושואפת לאפס ולחלוטין (מבחינת סאונד) אפשר לוותר עליהם (מבחינת הויכוח מה יותר או פחות טוב) , כבל ורצועה מבחינתי נמצאים באותו הסלוט..שניהם לא ישפרו לך את הסאונד בצורה שאתה (או כל אחד אחר) תבחין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שכל אחד מהמרכיבים צריך לעבור רף מינימום מסויים - גם הרצועה,הכבל,המפרט אם יש, ואפילו שעות השינה והמצברוח שלך.

ככה שאי אפשר פשוט למצוא רצועה ברחוב ולהיות בטוח שהיא לא תפגע לך בסאונד.קל וחומר עם כבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק אבל עדיין יש דברים בשרשרת הזו שהמשמעות שלהם פחותה מאחרים ושואפת לאפס ולחלוטין (מבחינת סאונד) אפשר לוותר עליהם (מבחינת הויכוח מה יותר או פחות טוב) , כבל ורצועה מבחינתי נמצאים באותו הסלוט..שניהם לא ישפרו לך את הסאונד בצורה שאתה (או כל אחד אחר) תבחין.

תרשה לי לחלוק עליך, לפחות בעניין הרצועה. אם יש משהו שיכול לדפוק לי הופעה (ואת הגב) זה כשלא נוח לי כשאני מנגן. רצועה טובה זה אחד הדברים הכי חשובים שיהיו לך, לדעתי.

חוץ מזה, שכל אחד יעשה את החישוב שלו מה זניח ומה לא.

ושוב אני חוזר על זה שמה שהקהל שומע (לדעתך או לדעתו) לא צריך, אפילו אסור שיהווה שיקול ביחס שלך לאיכות הסאונד והמוצר המוזיקלי  שאתה מוציא. תמיד תחשוב שבסוף מאזין לזה האדם הכי מוזיקלי והכי ביקורתי שיש. באופן בונה, לא כזה שיוביל להרס עצמי ושנים ארוכות של טיפול נפשי ותרופתי  :P :'( ;D>:(:o

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון הכי בולט של כבל איכותי או כבל "הייטק" כדוגמת מונסטר הוא לא ברכיבים עצמם, אלא בעמידות ואיכות ההרכבה.

אני מסכים שאין בן אדם שישמע הבדל בין כבל עם מוליך רגיל ובין מוליך שיוצר במעבדת נאס"א מחומרים שנמצאו על מאדים, אבל כן ישמעו כבל שהפלאגים שלו הולחמו ע"י טייח.  לא פעם קרה לי לפני הופעה שהייתי צריך להחליף כבל שהורכב גרוע בגלל שהוא עשה היס מעצבן ברמקולים של הPA. מאז למדתי את הלקח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין הרצועה הכוונה הייתה שבאופן ישיר לא משנה איזה רצועה תלביש על הבס היא לא תשנה את הסאונד שלו, לא דיברתי על נוחות..מצידי תשב העניין הוא שחתיכת בד לא משפיעה על הסאונד.

אני לא אומר שאין הבדל בכלל, אבל בין כבל שעולה 50 ש"ח (הפשוטים של כלי זמר) לבין מונסטר ב-400 ש"ח (או כמה שזה לא עולה) אין הבדל ברמה כזו משמעותית... כבל שמולחם גרוע ברור שיעשה רעשים, גם הלחמה גרוע של פטנציומטר יכולה לעשות רעש וכמו שגיטרות ב-20 אלף ש"ח יכולות לסבול מזה גם כבל של 400... שוב מה שחשוב זה העמידות של הכבל, אני כבר לא יודע כמה פעמים אמרתי את זה בדיון הנוכחי, כבל טוב הוא כבל חזק ומסיבי (שכל אחד ייבחר מה מספיק חזק ומסיבי בשבילו) אבל דיי כבר לקשקוש על הסאונד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שכל אחד מהמרכיבים צריך לעבור רף מינימום מסויים - גם הרצועה,הכבל,המפרט אם יש, ואפילו שעות השינה והמצברוח שלך.

ככה שאי אפשר פשוט למצוא רצועה ברחוב ולהיות בטוח שהיא לא תפגע לך בסאונד.קל וחומר עם כבל.

רגע רגע רגע אתה רוצה להגיד לי שאם אני מחבר שרוך של נעל לבס במקום רצועה אמיתית שנקנתה ב-200 ש"ח (ואני יושב כי לא נוח לעמוד שמשהו תלוי עלייך בשרוך) זה יפגע לי בסאונד או לחילופין ישנה אותו...נו באמת, אני מאוד מקווה שצחקת כשרשמת את מה שרשמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש לא!

אני מנגן עם רצועה קצרה מאוד, ואני לא יכול לנגן עם רצועה ארוכה בכלל! אני חוטף כאבי ידיים תוך שניה בגלל

איך שאני רגיל לנגן.

מכיר את הפאנקיסטים שמחזיקים גיטרה או בס כמעט בגובה הברכיים?לי אישית זו הדוגמא המושלמת

לאיך לא נוח לי לנגן.

רצועה דקה מדי מכאיבה ועבה מדי יכולה נופלת מהכתף לפעמים.

ברור שלא צריך להשתגע וללכת לקנות סופר-רצועה, אבל את המינימום אתה חייב לעשות - לחפש אחת נוחה ואמינה, ואז לקנות אותה.

ואותו הדבר בדיוק גם לגבי כבלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב אני חוזר ואומר לא דיברתי על נוחות, תלמדו להפריד בין דברים...בגלל זה ציינתי שתשב כי אין משמעות לנוחות בדוגמא שהבאתי.

הבד עצמו אין לו השפעה על הסאונד כמו שלכבל עצמו אין וזהו.

וכדי שזה יהיה יותר ברור הנה תרגיל מתמטי:

נגן + שרוך + ישיבה + כבל ב-50 ש"ח + בס מדגם א' + מגבר מדגם א' = סאונד א'

נגן+ רצועה + עמידה + כבל  הייטק + בס מדגם א' + מגבר מדגם א' = סאונד א'

גוועלד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...