Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

Era

תומך כסף
  • הודעות שפירסמתי

    247
  • הצטרפתי בתאריך

  • הפעילות אחרונה שלי

כל מה שפורסם על ידי Era

  1. המבחר זה באמת הנקודת חוזק שלהם לדעתי, כבר כמה שנים שאני קונה GHS XL5000 ועד עכשיו המחיר הכי טוב היה דרך איביי. היום את אותם מיתרים אני קונה מהם ב3\2 מהמחיר ההוא. כשאתה יוצר חשבון באתר יש איזור טקסט לפרטים נוספים, שם אתה יכול לציין שאתה חבר בטוקבס.
  2. חנות מצויינת..אחלה מחירים, מבחר ושירות. מקבלים פייפאל, משלוח של שני סטים עלה לי 15$. יש גם קטע כזה כשאתה יוצר חשבון שאם אתה מעדכן אותם שאתה חבר בטוקבס אתה מקבל הנחת וי.אי.פי על כל הפריטים דרך החשבון שלך. (לוקח כמה ימים להתעדכן).
  3. Era

    סט אפ / סטאפ / סט-אפ

    חבל על הכסף, לעשות סטאפ זה לא קשה, ויותר מזה - זה כיף. תקראו באיטרנט, תשאלו פה בפורום, תתיעצו עם חברים שמנגנים, ותעשו סטאפ בעצמכם. נגן צריך לדעת לטפל בבס שלו בדיוק (ואני מצטט פה חבר פורום באימרה שאני באופן אישי אימצתי) כמו נהג ברכב שלו, אתה לא לוקח את הרכב למוסכניק שיבדוק לך שמן מים וינפח לך את הצמיגים. להחליף מיתרים, לכוון אקשן (גם טראס רוד) לחזק הברגות ולהחליף פיק גארד הם דברים שאפשר לעשות לבד. עם קצת חוש טכני ואומץ אפשר גם הרבה יותר. חוץ מעבודות סריגים, נאט, אלקטרוניקה ומודיפיקציות מיוחדות אני לא רואה סיבה להמליץ לפנות לאלה שמתמחים בטיפול בגיטרות. יש לי כבוד רב אל האנשים שמוזכרים פה ואצל חלקם הייתי ודיברתי איתם והם תותחי על. צורם לי שמה שאני ממליץ עליו יפגע להם בהכנסה, אבל יש דברים שלא צריך לרוץ למומחה עליהם, תהי עבודתו מצויינת ככל שתהייה
  4. לא, יש טייפוונד ויש סתם מיתרים צבועים בשביל הגימיק.
  5. לקחתי את התמונות מויקיפדיה ואני מצרף הסבר קצר על שני סוגי הליפוף. ראונדס כשמם, בעלי ליפוף עם פרופיל עגול. ככאלה, כאשר המיתר נלחץ כלפי הפרטבורד נקודת המגע היא קצה העיגול, או יותר נכון קצה הקשת החיצונית. להלן האיור, הקו האדום מייצג את הפרטבורד. הסאונד האופייני מאוזן, יש בו מהכל. פלאסט גם כן כשמם, בעלי לפוף שטוח. למיתר באיזור הלחיצה כלפי הפרטבורד יש יותר שטח מגע, ככזה הוא פחות פוגע בפרטבורד ולכן ממליצים להשתמש בו על פרטלס כאשר הלחץ כתוצאה מנגינה הוא בין המיתר לפרטבורד בניגוד לבין המיתר לפרטים עצמם. איור מזעזע נוסף: הסאונד האופייני הוא פחות טרבל, בעיקר בס. לגבי עובי מיתרים, עובי מיתרים רלוונטי בשתי אופנים שונים. הראשון הוא דינמיקה ומגע מבחינת הנגן, וצלילות של תווים. מיתרים עבים יותר יהיו יותר "כבדים" לנגינה, שטח המגע עם האצבע הפורטת (או המפרט) גדול יותר. יהיה קשה יותר (אבל לחלוטין אפשרי) לנגן מהר ויהיה צורך ביותר עוצמה בהתאם בשביל דינמיקה חזקה יותר בהשוואה למיתרים דקים יותר. המיתרים העבים, בדר"כ בעלי טנשן גבוה יותר, מה שמאפשר לכוון אותם לתווים נמוכים יותר מהרגיל (לדוגמא, מיתר E פתוח יהיה טון וחצי נמוך יותר, #C) אך המיתר בתווים הללו יהיה מתוח ולא רפוי. מיתרים בקוטר גבוה ובעלי טנשן גבוה גם כן, שמכוונים לטיונינג גבוהעלולים ליצור עומס על הצוואר ולגרום לנזק, חשוב להיזהר ולא למתוח בחוזק (זה תמיד נכון). אין פעולה כלשהי שסטאפיסט צריך לעשות כדי להתאים את הבס שלך למיתרים בקוטר שונה, אם אתה יודע להחליף את המיתרים בעצמך לא תהיה לך בעיה להחליף לקוטר גדול יותר. מה שכן יתכנו מגבלות מצד הבס שלך לגבי המיתרים שניתן ו\או כדאי לשים עליה. לדוגמא, בבס בעלת מבנה Strings through body, תוכל לשים מיתרים רק עד הקוטר שיכול לעבור דרך החורים שעוברים דרך הגוף, שלהם קוטר מוגבל. מדובר בבעיה לא נפוצה במיוחד, אבל במידה ותקנה סט בעל קוטר חריג יתכנו בעיות. כמובן שישנם גם בסים בעלי צוואר חלש יותר מבחינה מבנית ולא יכולות להחזיק עליהן מיתרים בטנשן גבוה בכלל, דוגמאת הצוואר של ריקנבאקר 4003, עד לשנת 1985 (תודה אילן) שבה שינו את הצוואר.
  6. Era

    דיון היכרות

    עידן מן, 24, קריות\כרמיאל. מנגן 4 שנים על בס חשמלית 4 מיתרים, בעיקר רוק. כיום סטודנט, יותר מדבר על בס מאשר מנגן. ציוד: Killer Simmony משודרגת עם Seymour Duncan SJB-1 Godin Freeway 4 Ampeg SVT-3 Pro Ampeg SVT 410 HLF
  7. בכיף, מתנצל על העיכוב, לא היה לי מחשב זמין לתקופה מסויימת
  8. אני גם משתמש כרגע בפרוסטילס על אחת הבסים שלי ואני מאוד מבסוט. בבהירים אני מתכוון לסאונד שמלא יותר בתדרים הגבוהים יותר של הבס שלך, יותר מגיבים לאצבעות מבחינת דינמיקה נישמעת. אם תחליף שוב לפרוסטילס ישר תשים לב שהמיתרים יותר "חיים". אם אהבת את הפרוסטילס לא הייתי ממליץ לך על הסמית בתור משהו זהה בגלל שהם נורא שונים באופי שלהם. יש להם מגע טוב, אבל הם מאבדים את הבהירות שלהם מהר מאוד ואז מקבלים סאונד שונה (כמו שציינו לפניי גל ומוריס) שהוא לא כמו הפרוסטילס, אם אתה מחפש להתנסות בסאונד שלך אז הם בחירה טובה, המיתרים איכותיים ושונים מהפרוסטילס כך שתהיה לך התנסות עם סגנון אחר של מיתרים. לגבי קטרים אני לא יכול להמליץ לך בתור נגן 4, אבל הנה עמוד מהאתר של סמית לגבי כל הקטרים שיש להם ל4,5 ו6: http://www.kensmithbasses.com/Strings/bassburner.html תודה על הלינק, מאוד נהנתי להקשיב לכם. אני אשמח לאמר לך מההתרשמות שלי מה אני חושב שיתאים אבל קח את העצה שלי רק כעצה, יכול גם להיות שלא תאהב. הארני בול מאוד מאוזנים מבחינת הסאונד ונימצאים סוג של באמצע, ספק עם עם נטייה לכיוון הגבוהים. ממה ששמעתי אני חושב שהסאונד שלך נימצא בעיקר בנמוכים ועם קצת מיד, אז כנראה שתרצה מיתרים פחות בהירים. לפי האתר של פדולה לרפטור יש גוף מייפל, כך שבאמת תוכל להוציא ממנה מה שבא לך, גם נמוכים והמיד וגם הגבוהים של העץ הזה יפיפיים לדעתי. אני מצטרף להמלצה על Smith Burners, כמו שציינתי בהתחלה הם מאוד בהירים כשהם טריים ואפשרי שלא תאהב את איך שהם ישמעו אם אתה מנגן אצבעות (סלאפים ישמעו מצויין, אגב), הבס תרגיש לך כמו חיה אחרת בהשוואה לארני בול, אבל אחרי שהם יתיישנו טיפה הם "ירגעו" קצת ויהיו לך מיתרים עם מגע מצויין והמון בשר שיחזיקו לך המון זמן. כלומר גם אם לא תאהב את איך שהם ישמעו על ההתחלה, תן להם לעבור 10 שעות נגינה או שבועיים בערך ותחליט. למפרט אגב, אני לא ממליץ עליהם. חפרתי, מקווה שעזרתי על הדרך.
  9. כדי לעזור לך להחליט איזה מיתרים אתה רוצה, קודם תצטרך להחליט איזה סוג אתה רוצה, והכוונה היא איזה סאונד אתה מחפש ומה הכי יחמיא לבס שלך. אני רק רוצה לאמר שאני מתנצל מראש אם אני מציין דברים שברורים מאילו. כמעט כל חברות המיתרים מחלקות את המיתרים לכמה סוגים שונים, בהתאם לאופי של המיתרים לדוגמא לדדאריו יש את הPro Steels שהם מאוד בהירים וטרבליים. מנגד יש להם את סידרת Chromes המיתרים בעלי נמוכים מלאים יותר ובעלי דינמיקה מתונה יותר לעומת הפרוסטילס. בנוסף יש את כל מני הכלאות שתופסות את הספקטרום שבניהם. זאת רק דוגמא לחברת מיתרים אחת אבל כולם מציינים על המיתרים שלהם איזה סט הוא יותר ברייטי ואיזה יותר שמן. בקיצור אם תאמר איזה סגנון אתה מעדיף, תוכל לקבל המלצות לסטים שנגנים אחרים ששותפים לטעם המוזיקלי שלך ממליצים, במקום רשימה של חברות מומלצות אבל שלא בהכרח קולעות לטעם שלך.
×
×
  • Create New...