Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

הקאברים של אלון D;


אלון

Recommended Posts

הכוונה מאז שהצטרפת לפורום כבסיסט מתחיל והתחלת לפרסם סרטונים ביוטיוב, כניסתך לפורום היא תחילת ה"ההיכרות" שלי איתך ולכן אני מדבר על ההשתפרות שעברת מאז שהצטרפת לפורום (:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מנגן יפה לאללה, אני גם זוכר אותך לטובה מרעש געש.

ביקורת בונה...

בקטע של לבצע באך נגעת בנקודה אצלי, אני יודע שהרוב תופסים את הקטע הזה של נגינה של באך על הבס או על גיטרה חשמלית בתור או "הלצה" מסויימת או קטע לגמרי טכני אבל אני אישית חושב שזה משהו נורא חשוב וכדאי לקחת את זה נורא ברצינות, כל מה שצריך לדעת על הכלי נמצא שם וגם על מוזיקליות עליו.

הייתי בודק כמה וכמה ביצועים של הפרלוד הזה, שים לב, הדגשים שלך, שחוזרים על עצמם באופן קבוע, יוצרים מרקם הרמוני שונה בגלל שאתה לא מבין את החשיבות שלהם.

אתה מנגן את כל היצירה בקצב מטרונומי ודינמיקה שווה בין צליל לצליל, הדברים האלה הם טובים בתור תרגיל כדי "להושיב" את הדברים שאתה צריך בידיים אבל מבחינה מוזיקלית זה בעייתי,

נסה להקשיב נגיד לביצוע הזה:

ותשים לב איך הפראזה מתחלקת אצלו כל פעם ל2 גורמים באורך שונה, שים לב כמה הלגאטו חשוב כדי שההרמוניה תהיה מובנת (בצורת הנגינה שלך אי אפשר לשמוע את האקורדים עוברים כי בלי הלגאטו הארפאג'ים לא "נערמים" לכדי שום דבר), הקטע הוא שיש כמה דברים שאתה עושה בלגאטו אבל באקראיות גמורה. והסתכלתי על האצבועים שלך, הם כולם אפשריים בלגאטו בדרך מקורית יותר או פחות, שווה לעבוד על זה קצת כי אתה תבין הרבה יותר לעומק מה קורה שם, רק שתדע שנגיד בקונטרהבס קלאסי או צ'לו כשמנגנים את יצירות הסולו (הסוויטות למשל) כיווני קשת יכולים לשנות הרבה מההיגיון ההרמוני של היצירה בגלל הדגשים, וזה חלק מהאתגר והתענוג לנגן באך...

בהצלחה... אני מקווה שתנסה להקשיב למה שכיוונתי אותך אליו כי זאת מוזיקה שגדולה עלי ועליך ב100 מידות ויש הכי הרבה מה ללמוד ממנה ויש לנו מזל גדול לנגן אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם.

אני יעבוד על זה..(למרות שאני לא בטוח ב100% למה התכוונת  ;D)

היה ממש כיף לעבוד על הקטע הזה,ואני בטוח שיש המון מה ללמוד ממוזיקה שכזאת..תודה על הביקורת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אתה טוב!

גם אני שם לב שהשתפרת (תעיף מבט על הוידאוים שלך מלפני כמה חודשים)

אני אנסה לפרש לך את מה שאני רואה בביצוע של הפרלוד -

הווליום של כל תו, שונה (בעיית טכניקה).

הדגשים, כלומר התוים החזקים דינמית בכל שורה, פשוט לא נכונים (לפחות איך שבאך התכוון)

לדעתי זה נובע מאצבוע לא נכון של הקטע, אתה זז שם הרבה יותר ממה שצריך, לדעתי

תנסה לאצבע את זה מחדש ולהלביש כל שורה על 4-5 סריגים, ללא קפיצות על הגריף

(ואני אומר את זה בתור אחד שלא למד את הקטע הזה עדיין - למרות שהוא הבא שלי ברשימה)

חוצמזה, אם תקליט את זה שוב, אני ממליץ לא להשתמש באפקטים, הם לא תורמים כלום לעניות דעתי.

ואת הקטע של ווטן - המתחיל במצווה אומרים לו גמור (או משהו כזה)  :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה  :)

אני לא חושב שזה שהווליום בכל תו שונה זה בעיית טכניקה,ניגנתי את ככה בכוונה ואני גם יכול לנגן את זה בדינמיקה שווה לאורך כל הקטע (בדיוק בדקתי את זה..) פשוט ניסיתי לשחק עם הדינמיקות לאורך הקטע שישמע יותר מעניין,אבל אני רואה שמעירים דווקא על זה..חבל.

יכול להיות לא שככה באך התכוון אבל אני מנגן את הקטע וניסיתי לחפש בעצמי איפה להעלות ולהוריד בדינמיקה.עניין האפקטים זה כבר עניין של טעם..וכן אני באמת צריך ללמוד את החלק השני ב"עוד אהבה".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פחות או יותר באותה מידה להחליט לנגן את הסולם שבאך בחר לנגן בעליה, לנגן בירידה..גם אם אתה אומר לעצמך, יש לזה בדיוק את אותה משמעות - ואפילו זה נשמע לי טוב..לא לזה התכוון המשורר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים מאוד עם גל, אבל גם גרסת הפסנתר הזו, יש רבים מאוד שיבקרו אותה, ובעצם אפשר לארגן מפגש בין מוסיקאים קלאסיים לבאקוריסטים הארדקור ולראות אותם הולכים מכות לגבי הלגיטימיות של הביצוע הזה. אלה מלחמות של ממש היום.

אבל הדרישה, של לשים דגש על המוסיקליות של הקטע, ולבחור בעצם בדרך מאוד ספיצפית שבה מנגנים את זה היא בהחלט ראויה.

אפשר לאמר מאוד בקצרה שלא הייתי משמיע את הגרסא שלך למי שלא מכיר את הפרלוד, ורוצה להכיר אותו. לא ניסית לעשות את זה באופן המוסיקלי ביותר שיכולת לעשות, אבל שאפו על שהצלחת להגיע לאן שהגעת. אתה כן עומד בפני אתגרים רבים באופן די מכובד ובהצלחה בהמשך עם זה.

לגבי סימני הדינמיקה, שזו הסיבה שבגללה אני כותב את ההודעה הזו, הם לא נכתבו על ידי באך, ויש המון פריקים של באך ובארוק בכלל ששונאים אותם שנאת מוות. הם לרב יותר מאופניים לנגינה קלאסית, ולא בארוקית, ובבארוק יש הבדל גדול גם בין אורכי כל צליל בכל תיבה (שהוא העיקר), והבדלי דינמיקה גדולים גם למשכי זמן קצרים יותר, וקטנים יותר למשכי זמן גדולים יותר (ובאופן כללי פחות קיצוניים בהרבה, אבל חלק בלתי נפרד מהמוסיקה).

רק ככה לידע הכללי.

נחמד לראות שיחות על נושאים כאלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור הקליט אחלה ביצועים, האינטרפטציה האישית שלו לגיטימית בדיוק כמו ביצוע מקורי... זה שהמוסיקה היא "קלאסית" לא מחייב שהמבצע יצמד לגרסה כלשהי.. על אף שזה חילול השם בעיני רבים, זו דעתי בכל מקרה.

תתייחס ברצינות למה שאמרו האנשים שמעלי, ניכר שהם מבינים על מה הם מדברים, תמיד טוב לראות ביקורת בונה של עמיתים למקצוע.

*אבל* קח את מה שאתה באמת יכול להבין מתוך הביקורת, מה שאהבת בביצוע שלך ושהיית קורא לו "הטעם האישי" שלך, תקח איתך הלאה ואל תנסה לתקן בכוח דבר שהיית אומר שמייחד אותך.

הנגינה הסופר-קורקטית של קטעים, בין אם קלאסיים או מטאל שוודי, היא חשובה ומפתחת המון מודעות לכלי, אפשר להגיד שאפילו שמה אותך בנעליו של המבצע ועוזרת לך להבין מה עמד מאחורי הכתיבה.

אבל הערך של נגינה כזו לא משתווה למה שאתה מרוויח מלמצוא את מה *שאתה* היית עושה "אחרת" (אלא אם כן אתה מנגן מלא שטויות א-טונאליות ואתה מתמצא בבס כמו חומני בצנצנת)

(מדבר בתור אדם שהוציא ולמד תו לתו הרבה קטעים, גם קלאסיים)

(פתח סוגריים)

(סגור סוגריים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה  :)

אני תמיד מתייחס ברצינות למה שאומרים פה החבר'ה..

זה שהמוסיקה היא "קלאסית" לא מחייב שהמבצע יצמד לגרסה כלשהי..  -זה גם דעתי.

עכשיו אני לומד עוד קטע של באך ואני לומד את זה מפה :

http://www.swensongs.com/bachpreludeinc.pdf

ולא כתוב לי סימני דינמיקה בכלל,אז מה עושים? :(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מוזר מה שהבאת. דבר ראשון משומה הקטע בדו והיצירה במקור בסול (מה שמאוד חשוב לאיך שמאצבעים את היצירה הזאת ולהיגיון שלה בגלל מיתרים פתוחים) אז כדאי לך לחפש תוים בסול (זה הפרלוד מתוך הסוויטה הראשונה לצ'לו, בIMSLP בטוח יש).

דבר שני אני חושב שדבריי הלכו לאיבוד תוך כדי הפרשנות (לצערי לא הספקתי להגיב) אני עם זיו ב100 אחוז על מה שהוא דיבר וזיו ברור לי שהביצוע של גולדה שהבאתי הוא ביצוע (יחסית) קיצוני למקום כזה או אחר אבל בחרתי בו כי הוא יחסית בהיר אקספרסיבית ומה שבטוח זה שאפשר להבין ממנו את ההיגיון של הפראזה מאוד בבהירות.

כמו שזיו אמר, בבארוק לא היה נהוג לכתוב סימני דינמיקה ומעבר ללהיות "בארוקיסט" או "קלאסיקאי" צריך להבין שההשלכה של זה על המוזיקה היא שונה, ביצירה כמו הפרלוד הזה חשוב מאוד להבין את הפראזה (שחוזרת על עצמה די ברור במשך רוב היצירה) קח את איך שזה כתוב בדוגמא שאתה הבאת, יש שם קשת על הצלילים 3-4 אבל זה לא חובה, וזה משנה לגמרי את הסאונד של הפראזה, אתה יכול לדוגמא לבחור לנגן לגאטו את את הששעשריות של כל רבע שני (כלומר כל סט שני של 4) ואתה יכול גם לבחור לנגן 2 ששעשריות סטאקאטו ואז 6 לגאטו, אתה יכול גם להתייחס לכל שתי ששעשריות אחרונות בסט (הרי ברור כבר שהפראזה היא 8 ששעשריות) כקדמה להבאה, כל הדברים האלה לגיטימיים אבל צריך להחליט על אחד וללכת איתו כי רק ככה יהיה אפשר לבסס ליצירה את ההיגיון ההרמוני שמאחוריה, אם כל פעם תשנה את הדרך בה אתה מנגן את הפראזה היא לא תתייצב ואי אפשר יהיה להבין לאן זה הולך....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[glow=red,2,300][shadow=red,left]כן הצ'ארט הזה,זה של מישהו שאין לו מספיק מיתרים (כמוני) בשביל לנגן את הקטע הזה בG אז הוא "תירגם" את זה לC..

הבנתי מה שאתה אומר..אני איישם את זה.[/shadow][/glow]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד מעריך את הדבקות שלכם באמנות ובטעם אישי, אבל אתם צריכים לדעת מאיפה מגיעה הדרישה של נכון ולא נכון.

ההוכחה בבעייתיות הגדולה של נכון ולא נכון היא שאין נכון מוחלט, למרות שכל בארוקיסט וקלאסיקאי, חושבים ש"הם צודקים", והופס בא גלן גולד וניגן לגמרי שונה משתי הדרכים הללו, והופס עשה היסטוריה, ויצר דרך נוספת ש"בטוח" צודקת (שגם עליה יש אינסוף שיבוחים ועוררין).

אבל, מה שאני מבטיח לכם זה שגלן גולד עשה את זה מבחירה, לאחר שידע את שתי הגישות.

זה לא כאילו שהסתכלנו על אלון (וסליחה שאני משתמש בך כדוגמא, יש לי המון כבוד, מקווה שאתה יודע מאיפה זה בא) מנגן את הבאך הזה ואמרנו וואוו, איזו אינטרפטציה!

לנגן את התווים כמו שהם בלי התייחסות (ולא משנה לאיזו אסכולה ההיתייחסות) למעבר לתווים, זו לא באמת אינטרפטציה, וגם אם זו כן, זו לא אינטרפטציה עם עומק. כולנו כאן יודעים שה"אינטרפטציה" במקרה הזה נעשתה מבלי לחשוב לעומק על האיטרפטציה.

תחשבו שקלסיאקאים ביי דה בוק, קוראים דברים כאלה בקריאה ראשונה בלי ואפילו עם למצמץ. בשביל קלאסיקאים הדבר היחידי שמשנה זה האינטרפטציה, וכמה שיש לי הרבה בעיות עם הרבה מהביי דה בוק הקלאסיקאי, בזה הם צודקים במיליון אחוז, וזה מאוד חסר בעולם המוסיקה האחרת.

אז אני מאמין בלב מלא שלדעת לנגן משהו "כמו שצריך" ואפילו אם יש ויכוח שלעולם לא יהיה לו פתרון לגבי "מה צריך", זה לא רק ממש עוזר, אלא ממש חובה, אם רוצים באמת להיות אמנותיים (שזה הפוך על הפוך).

אני מבטיח לכם שאם קלסיקאי שלא שמע פרקר היה מנגן סולו של פרקר מתווים, זה היה נשמע כמו בדיחה. האנלוגיה היא דו כיוונית.

גם ג'אז לצורך העניין, יש הרבה ש"יודעים" לנגן ג'אז. אבל תנו לי תו אחד, ואני אדע אם הבחור שמע פרקר ודיוק פעם בחיים שלו.

תאמינו לי, שכל הגדולים שכולנו מעריצים שחיים היום (אלו מאתנו שבאמת מעריצים) שמעו אותם ועוד איך. גם אלו שנשמעים הכי רחוק מהם, שומעים שהם באו משם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחפש ומחפש, כבר כמה ימים ולא מוצא...

יש למישהו את הפרטיטורה של זה במפתח פה? (וללא טאבים, ובקובץ שאפשר להוריד?)

כן - שאלתי את אלון...

כן - חיפשתי ב-IMSLP

לא - אני לא מבין מה היה קשה לבאך לתת שמות ללחנים שלו

תודה רבה למי שיהיה לו את הכוח!  :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

http://imslp.org/wiki/Cello_Suite_No.1_in_G_major,_BWV_1007_(Bach,_Johann_Sebastian)#For_Double_Bass_solo_.28Vul.29

יש לך פה יותר גרסאות משאי פעם תצטרך....

באך לא נתן שמות ללחנים שלו מכיוון שהם לא היו לחנים, בבארוק לא היה נהוג לתת שמות חוץ מוזיקליים ליצירות כי הם לא ראו בזה טעם, זה משהו שהתחיל להתפתח בקלאסיקה המאוחרת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתנצל...לא כתבתי את זה מספיק ברור, אבל התכוונתי לפרלוד שאלון מנגן בקטע שהוא פרסם

(אני בשלבי סיום על הפרלוד שנתת לו לינק, רק עוד 3-4 שנות עבודה וזה ישב :) )

לינק אחרון וסיימתי להיות נודניק?

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפקיד שאתה עושה שם נכון בגדול (אם כי זה אחד התפקידים היותר פשוטים של פלי)

הקטע הוא שאתה פשוט ברחת שם מקצב בהמון מקרים (בעיקר כשניסית לגוון עם מעברים, אבל לא רק)

תשתדל בפעם הבאה להקשיב יותר לביט ולנסות לשבת עליו.

בהצלחה! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חייב להתאמן עם מטרונום ולהושיב את השיר בטמפו נמוך יותר לפני שאתה מקליט.

הנגינה טובה, אבל לא יושבת על השיר כמו שצריך (מדי פעם).

טיפ טוב כדי לשבת על הביט - תרקוד עם המוזיקה כשאתה מנגן!

קטנה עם הרגל או עם הראש זה מספיק בדרך כלל - פלי עצמו לא מסתפק בזה עד היום.  :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לידע כללי: ישנן כמה גירסאות / פרשנויות מפורסמות לסוויטות לצ׳לו של באך המטרונזפסות לקונטרבס -לרוב בקווארטה למעלה. ברור שלאחייבים לנגן אותן אם רוצים להשאר באווירה המקורית. לפיץ׳ יש משמעות יותר גדולה מאיצבוע... נקודה למחשבה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...