Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

הקאברים של אלון D;


אלון

Recommended Posts

קאבר שצילמתי לפני שנה בערך ויוטוב אישרו לי רק עכשיו את הסאונד שבו.. :)

דרך אגב,אתם מוזמנים להגיב עם בא לכם..אני יודע שהפורום הזה לא מביא לי הרבה צפיות אבל חשוב לי במיוחד שהאנשים שמסתובבים פה יביעו את דעתם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

ניגנתי את הקטע בעבר, לא צריך "מספיק מיתרים" אפשר לנגן את זה בסול וכשיש תו נמוך מידי פשוט תעלה אותו באוקטבה,שזה לא יוצא הרבה תוים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפקיד שאתה עושה שם נכון בגדול (אם כי זה אחד התפקידים היותר פשוטים של פלי)

הקטע הוא שאתה פשוט ברחת שם מקצב בהמון מקרים (בעיקר כשניסית לגוון עם מעברים, אבל לא רק)

תשתדל בפעם הבאה להקשיב יותר לביט ולנסות לשבת עליו.

בהצלחה! :)

אני מוכרח לציין - קודם כל, אלון, עברתי רק על חלק מהקליפים, אבל בגדול ממה שראיתי - סחטיין עליך! :)

אבל בקשר למה שצביקה (?) ציין כאן - זאת נקודה מעניינת, לדעתי. עזוב את הבריחה מהקצב: לפעמים כשאתה מנגן שיר (עזוב שזה קאבר ביוטיוב ולא באולפן/בהופעה), הדבר שבאסיסט צריך ללמוד לדעתי זה דווקא לא "לברוח" מהליין עצמו, ונעזוב את הטיים סיגנצ'ר והקצב של שאר השיר כרגע. משהו שלמדתי כשהתחלתי לנגן עם חברים - צריך שלפחות אחד מאיתנו (או הבאסיסט או אחד הגיטריסטים) ינגן משהו "קבוע". עם כמה שפחות אלתורים. ואנחנו משאירים אלתורים לסולו של אחד הכלים, או לאחד הבתים או הפזמונים בסוף - ככה שעצם האלתור נותן לך הרגשה אחרת מהבתים הקודמים, הראשונים.

כשהתחלתי לנגן מאוד התלהבתי מנגנים שעושים המון וריאציות, אבל לאט לאט למדתי להעריך דווקא את אלה שמצליחים לא לעשות וריאציות - ותאמינו לי שלפעמים זה אפילו יותר קשה... כי לפעמים לנגן משהו פשוט די משעמם אותך. ואז החכמה היא לא לחפש ריגושים, אלא לדעת להתאהב בליין הקטן והקצר והפשוט הזה.

ושוב, אין לי שום דבר נגד וריאציות. בטח כשאתה מעלה קליפים ליוטיוב, ורוצה להראות מה אתה שווה. אבל אני כן חושב שיש ערך מאוד גדול לבאסיסטים שמצליחים לנגן משהו לאורך זמן בלי וריאציות. זה לא תמיד כי הם לא מסוגלים - ולפעמים בדיוק להיפך. כי באמת, אני זוכר פעמים שבהם מרוב "שעמום" ניגנתי תו אחד לא נכון, ואז המשכתי לעשות "וריאציה". אבל הנקודה היתה שהוריאציה לא בהכרח היתה כי הייתי יצירתי, אלא כי לא הצלחתי לשמור על הליין לאורך זמן.

כך או כך, עם כל זה שיש מה לשפר (לכולנו יש) - בסה"כ אחלה קאברים :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק לגמרי קודם כל ואני מאוד מסכים עם הגישה של לדעת להתאהב בליין הקטן והקצר והפשוט הזה.

אבל קודם כל הקאבר הזה ממש לא מושקע (העלתי אותו בשביל תחרות,והייתי צריך להעלות מהר,ככה שזה היה טייק ראשון)בגלל שהעלתי אותו לתחרות אז כל הקטע של האילתורים הוא לגמרי להראות "מה אני שווה"..לא יודע למה הייתי מרוצה ממנו כל כך,עכשיו ששמעתי אותו אני שומע שיש המון מה לשפר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומריקו (עומרי או עומר?) לקח את התגובה שלי לכיוון קצת אחר, שכן לא התכוונתי לעניין של "תאלתר יותר" או "תאלתר פחות", אבל אני לא יכול שלא להסכים עם הנקודה שלו. האילתורים הקטנים הם מגניבים והם עוזרים לך להראות יותר מה אתה שווה, אבל גם אני אישית מעריך מאוד בסיסטים שפשוט עושים את העבודה, ועושים אותה בצורה הטובה ביותר. לפעמים לנגן שמיניות בצורה מושלמת קשה יותר מאיזה קטע סלאפ (תלוי איזה, אבל שיהיה)

מעבר לזה שפלי ידוע בתור אחד שהליינים שלו פשוטים, אבל ממש ממש יפים ומחמיאים לשיר בקטע אחר, זה הקסם שלו בעיניי.

וצביקה, צבי, צביקי, צביקמייסטר, כל וריאציה של השם שלי תתפוס, הכול בסדר :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאד אלון.

+1

תשתדל להקפיד על אחיזה נכונה ביד שמאל. האגודל שלך בורח לך לתוך הצוואר הרבה, ככה בדרך כלל גיטריסטים מנגנים. לא בטוח אם זה קריטי אבל עדיף להתרגל לנגן נכון.

כל הכבוד!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, לנגן אתה מסוגל :)

ובאמת שביקורת בונה מעבר לזה אין לי מה לתת... סחטיין.

הקטע הזה הוא אמנם לא כוס התה שלי מבחינת טעם מוזיקלי, אבל אין ספק ששיחקת אותה מבחינת ביצוע.

בתור אחד שדווקא חובב קאברים ביוטיוב, אני בהחלט יכול להגיד שאם הייתי אוהב את השיר הייתי רואה את הביצוע שלך יותר מפעם אחת...

נשמע מלוטש ומדוייק. כמובן, אני לא מכיר את המקור ולכן אולי הביקורת שלי לא מדוייקת, אבל מוכרח להחמיא לטכניקה. אני אישית תמיד מתעצבן על עצמי כשנשמע רשלני אם מנסה לנגן דברים בסגנון הזה. זה אולי לא משהו שיעיף אנשים שהם לא באסיסטים, אבל נראה לי שכל מי שמנגן יודע שלא פשוט לנגן את זה בלי להישמע רשלני. או לפחות לי זה לא פשוט... לא שאני מייצג של משהו. בטח לא של אנשים ברמה.

לא יודע אם מה שיש לך זה כישרון או "רק" עבודה קשה - אבל סחטיין.

ובאמת עכשיו שמתכוון לעבור יותר על הקאברים שלך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1

תשתדל להקפיד על אחיזה נכונה ביד שמאל. האגודל שלך בורח לך לתוך הצוואר הרבה, ככה בדרך כלל גיטריסטים מנגנים. לא בטוח אם זה קריטי אבל עדיף להתרגל לנגן נכון.

כל הכבוד!!!

הערה לגבי האגודל - עד כמה שידוע לי גם בגיטרה זה נחשב "לא נכון". עדיין, יש כאלה שעושים את זה, וגם פרושאנטה הסביר פעם באיזה קטע (שאפילו אפשר למצוא ביוטיוב, אם מישהו מעוניין אז שיבקש ואני אחפש לו) שהוא מעדיף את זה למרות שזה "לא נכון" לפי איך שמלמדים מתחילים.

וחשוב לי לציין שגם בגיטרה זה "לא נכון" - כי אני חושב שבתור באסיסט גם אולי מותר לי לאמץ דברים שהם "לא נכונים"... אמנם היום אני פחות משתמש באגודל מפעם, ועדיין - אני מגלה שפה ושם הוא עוזר לי, במיוחד עם חמישה מיתרים.

אני קיבלתי את הרושם שהאגודל לא סתם "בורח" אלא שהוא משתמש בו לשם השתקה - שיתקן אותי אם אני טועה, הוא בטח יודע יותר טוב :)

בכל מקרה אני לא בטוח שזה בהכרח רע... גיליתי שלפעמים זה שימושי כשרוצים להשתיק, למשל, שני מיתרים תחתונים ואחד עליון. ברור שלא חייבים ככה, אבל האם הדבר הזה הוא בהכרח טעות מטבעו?

עריכה: לשם הבהרה - זאת לא בהכרח שאלה רטורית...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה! כיף לקרוא כזאת תגובה  :)

אני יתשתדל להעלות עוד קאברים בקרוב..

בקשר לאגודל,אני יודע שבקטע "the lesson" של וויקטור ווטן הוא משתמש באגודל בשביל לנגן על תווים נמוכים בזמן שהוא מנגן על תווים גבוהים שהוא לא מגיע עליהם..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה! כיף לקרוא כזאת תגובה  :)

אני יתשתדל להעלות עוד קאברים בקרוב..

בקשר לאגודל,אני יודע שבקטע "the lesson" של וויקטור ווטן הוא משתמש באגודל בשביל לנגן על תווים נמוכים בזמן שהוא מנגן על תווים גבוהים שהוא לא מגיע עליהם..

אני לא בטוח במאה אחוז שהנבתי את הכוונה שלך :)

יש מצב שתוכל לשלוח לינק לקטע המדובר, כדי שאבין יותר בבירור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומר, נגינה עם האגודל על הפרטבורד לא נכון מבחינה טכנית (ושים לב שכתבתי לא נכון ללא גרשיים, כי זה פשוט לא נכון) ומעידה על כך שהנגן לא הודרך כראוי בתחילת הדרך או שלא הודרך כלל.

וויקטור ווטן יכול לנגן איך שבא לו. העיניין בלשבור את החוקים הוא קודם כל לדעת היטב מה הם החוקים, אבל צריך קודם ללמוד לנגן נכון מבחינה טכנית כי אחרת זה פוגע בהמשך. ואגב הוא לא מנגן עם האגודל על הפרטבורד אלא עושה כל מיני אקרובטיקות שהן יותר בגדר של גימיק.

אין חוק כתוב שאומר שככה צריך לנגן, זה מה שמקובל, כנראה מנסיון של מיליונים לפנינו. אם אתה עולה עם האגודל שלך לתוך הפרטבורד בנגינה עם 5 מיתרים אז אתה צריך לבדוק את עצמך, אין שם סיבה לעשות את זה. אני מנגן על 6 ולא יוצא לעולם כי הקפדתי על טכניקה נכונה מהיום הראשון שהתחלתי לנגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמוריס אומר נכון.

וזה מוכח גם בקטע של וויקטור - הוא משתמש באגודל המדובר בקטע ספציפי ביצירה, והוא חוזר על זה יותר מפעם אחת, כל פעם שהפארט המדובר חוזר.... מה שאומר - שזה מתוכנן, ובכל שאר הקטע הוא לא מנגן ככה.

אז גם לוויקטור מן הסתם יש מושג על מה לעשות ומה לא לעשות ומתי כן ומתי לא. שזה מחזק את הדעה שלי שמוריס צודק.

עניין האגודל פשוט מונע וורסטיליות ותזוזה הרבה יותר חופשית על הצוואר. זו לא נראית אפילו כמו תנועה טבעית של היד. בגלל זה וויקטור מקפיד לעשות את זה בקטע רק כשהוא חייב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומר, נגינה עם האגודל על הפרטבורד לא נכון מבחינה טכנית (ושים לב שכתבתי לא נכון ללא גרשיים, כי זה פשוט לא נכון) ומעידה על כך שהנגן לא הודרך כראוי בתחילת הדרך או שלא הודרך כלל.

וויקטור ווטן יכול לנגן איך שבא לו. העיניין בלשבור את החוקים הוא קודם כל לדעת היטב מה הם החוקים, אבל צריך קודם ללמוד לנגן נכון מבחינה טכנית כי אחרת זה פוגע בהמשך. ואגב הוא לא מנגן עם האגודל על הפרטבורד אלא עושה כל מיני אקרובטיקות שהן יותר בגדר של גימיק.

אין חוק כתוב שאומר שככה צריך לנגן, זה מה שמקובל, כנראה מנסיון של מיליונים לפנינו. אם אתה עולה עם האגודל שלך לתוך הפרטבורד בנגינה עם 5 מיתרים אז אתה צריך לבדוק את עצמך, אין שם סיבה לעשות את זה. אני מנגן על 6 ולא יוצא לעולם כי הקפדתי על טכניקה נכונה מהיום הראשון שהתחלתי לנגן.

האמת שגם אני הקפדתי לא לנגן עם האגודל עד לאחרונה, שהחלטתי שאולי זה לא נורא... מניח שטוב שראיתי את זה עכשיו.

מהחסרונות של ללמוד בלי מורה, אני בטוח שיש המון דברים כאלה שמעכבים אותי ובגלל זה מתכנן גם ללמוד מסודר בקרוב, אבל לא אשתלט לאלון על הנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

קטע נפלא, ביצוע נפלא, סאונד נפלא ואחלה עריכה!

רק חבל לי מאוד לראות שעדיין לא תיקנת את בעיית הטכניקה עם האגודל של יד שמאל עליה דיברנו לפני חצי שנה כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

חה!! אחלה בחירה של קטע! אני זוכר שהשיר הזה רק יצא עם הקליפ המגה מגניב שלו!

בכל מקרה, אמנם ניגנת את השיר מבחינת "תווים" נכון, אבל בחלקים מסוימים הנגינה נשמעה לי קצת רובוטית ופחות משוחררת, תן לגרוב יותר לזרום!

ותמשיך בעבודה הקשה, היא מביאה תוצאות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
  • 3 חודשים מאוחר יותר...

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...