Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

סאונד בס אלקטרוני נוסח Daft Punk / Justice


Danny

Recommended Posts

תמיד התעניינתי בסאונד בס של מוסיקה אלקטרונית, ברור לי שהרוב זה סינת'ים למיניהם, אבל עניין אותי אם אפשר להגיע לתוצאות זהות עם בס ואפקטים, או אפילו רק עם משחק עם האקוולייזר.

לדוגמא:

http://www.youtube.com/watch?v=s9MszVE7aR4

ובעיקר פה יש בסים שמלווים את השיר שמעניין אותי איך אפשר להגיע לסאונד הזה:

תודה מראש ומקווה שיהיה פה נושא מעניין :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - אפשר לחבר אינפוט למחשב ולהשתמש בתוכנות, ולהוציא כל סאונד שתרצה בערך.

דבר שני - יש את האופציה של בס מידי, שאני לא מכיר יותר מדי אבל היא מתוכננת לזה.

דבר שלישי - ישנם סינטים בצורת פדאל שגם הם יכולים לארגן לך סאונדים אלקטרונים.

אם מישהו יודע באיזה אפקט השתש הגיטריסט של consider the source בהופעות בארץ, זו דוגמא מצויינת - היו לו שם סאונדים

הזויים למדי, וגם חיקויים של כלים אמיתיים, כמו סקסופון למשל.

יש לי את ה SYB-3 של בוס בבית, והוא מפיק סאונדים מסונתזים למדי, אולי לא כמו אלו שבשירים ששמת, אבל בכל זאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כעיקרון יש לי כרטיס קול למחשב, אז יעניין אותי מה אפשר לעשות דרך זה קודם כל.

מה שעניין אותי אבל, אילו דברים יכולים לשמש לסאונדים כאלו ולעוד דברים בסגנון בלייב ושיהיה אמין?

בס מידי ופדאל סינת' אלו אופציות מעניינות, שאלה אילו.

אגב אם כבר BOSS, היה לי את הSYB-5 וממש לא אהבתי אותו, הוא בתכלס פדאל צעצוע לפי דעתי, רק מעט מאוד מהPresets באמת ניתנים לשימוש וגם בערך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע כמו בס מקומפרסת מאוד עם אפקט כזה או אחר כל פעם, אנבלופ פילטר, פאז...

הייתי אומר לסאונד אלקטרוני יותר תנסה הרבה נמוכים הרבה גבוהים ומעט מיד, מעיין V כזה.

אני לא כלכך שומע את הסאונד היחודי פה, בסך הכל סאונד בס שמתאים, אם זה נשמע סינטי מדי זה סינט אבל זה לא תמיד נשמע כזה סינטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין הבוס - צעצוע בהחלט, אבל צעצוע מצויין!

בעניין כמה הוא שימושי - על טעם ועל ריח (בחיים שלי לא עליתי על במה עם אפקט...מקסימום טיונר)

בעניין תוכנות אני כבר ממש לא יודע, לא התחום שלי.

אבל יש תוכנה שמכילה אינסוף אפקטים, מדמי מגברים וכהנא וכהנא בשם bass rig.

תוכנה מצויינת ופשוטה יחסית, ואפילו חינמית באיזושהיא צורה, של native instruments אם אני לא טועה.

ותמיד יש, כמובן, עוד אופציות - היו סאונדים הזויים עוד לפני העידן הדיגיטלי מצד אחד, ומצד שני אנשים כבר מתחילים לעלות

לבמה עם אייפונים בצור מעבדי סאונד או סינטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידי ותוכנות אני לא מבין יותר מדי אבל מבחינת פדאלים אלו האופציות שלדעתי הכי מוצלחות. אני לא בטוח שאלו הסרטונים שמדגימים הכי טוב, אבל זה יכול לעזור לך בכיוון לחיפוש –

לא ממש פדאל, זה מידי –

והאהוב עליי מכל (לי יש כזה, וכל יום אני מתאהב בו מחדש) –

לא בדיוק סינת' לגיטרה, אבל עם קצת עבודת רגליים זה יכול לעבוד בשבילך –

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע בהחלט כמו סינתי או סופט סינתי

עם קומפרסור ופילטר כל שהוא עליו. אולי פאז גם.

אני ממליץ על שתי תוכנות ריאקטור של נייטיב אינסטרומנטס וגם מיני מוג של ארתוריה.

לשתיהן יש שמדמה סינתי מ אנאלוגי לא רע.

אפשר לנסות את זה:

http://www.youtube.com/watch?v=CIIyJ_g025c&feature=related

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נזכרתי בעוד שניים (אני לא מכיר ולא ראיתי מישהו שניסה את זה על בס)

http://www.pigtronix.com/products08/mothership.html

http://wmdevices.com/sfmsoundsamples.php (יש דגימות סאונד על בס)

בהרכב nerve של המתופף jojo mayer יש בסיסט שמוציא בלייב הרבה מהסאנודים שאתה מחפש. בסרטון הבא אתה יכול לראות את הבורד שלו ב 2:43 . תחפש קטעים של ההרכב ושל הבסיסט, לדעתי הוא אחד הטובים בכל מה שקשור להוצאת סאנוד סינתי מהבס -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד התעניינתי בסאונד בס של מוסיקה אלקטרונית, ברור לי שהרוב זה סינת'ים למיניהם, אבל עניין אותי אם אפשר להגיע לתוצאות זהות עם בס ואפקטים, או אפילו רק עם משחק עם האקוולייזר.

היה לנו כבר דיון בנושא ויתרה מכך, באשכול שאתה פתחת!!!

http://www.ibass.co.il/forum/index.php?topic=588.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לנו כבר דיון בנושא ויתרה מכך, באשכול שאתה פתחת!!!

http://www.ibass.co.il/forum/index.php?topic=588.0

אבל פה זה משהו אחר, זה לא סאונדים סינת'יים חולניים ומפוזרים והאשכול ההוא היה בכלל על אסיד ג'אז.  :(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול, יש לך שתי דרכים  (אולי יותר?) שאתה יכול ללכת בהן:

כמו שאמרו כאן כבר לפניי:

1. דרך תוכנות עם המחשב - שימוש בסאונדים כאלו או אחרים לפי טעמך ולפי הסטייל הספציפי שאתה מחפש בכל סיטואציה.

2. פדאלים

דרך נוספת היא כמובן לשלב בין השניים.

העניין עם הפדאלים,הוא שיש לך בגדול שני מישורים ללכת בהם:

דיגיטלי - או אנלוגי. כמובן שאפשר לשלב.

האפקטים הדיגיטליים, לדוגמת הבוס שהיה לך, אפקטים שונים של אקאי, ודיג'יטק, הם דוגמה טובה למשפחה הזו.

זה בדרך כלל (לא תמיד) מהווה פתרון זול, לחיקוי באיכות לא ממש גבוהה לטעמי, של סאונדים שהמקור שלהם הוא אנלוגי. יש יוצאי דופן עם איכות מדהימה אמנם.

צריך לזכור שהסינתיסייזר במקור, הוא כלי אנלוגי - אפשר בקלות לשכוח היום עם המחשבים והvst הרבים שיש היום בהשג יד.

מה שאתה רואה שג'ון דייוויס מnerve עושה, זו גישה שאני אישית מתחבר אליה יותר - לבנות סינתיסייזר מודולרי על הפדאלבורד שלך.

כמו שבטח אתה מבין, האופציה הזו יקרה יותר, כי מדובר פה לרוב בפדאלים יחידניים, שלכל אחד יש פחות או יותר פונקציה אחת (עם הרבה אופציות למשחק עם הסאונד הספציפי), שאותה פונקציה מהווה חלק משרשרת שמרכיבה בסופו של דבר סוג של סינתיסייזר מודולרי.

נראה לי שאני כבר חופר, אם זה מעניין אותך, או מישהו אחר, אתה יכול לפנות אלי בפרטי, לא נעים לקדוח פה לכולם...:)

מקווה שעזרתי ולא סיבכתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל פה זה משהו אחר, זה לא סאונדים סינת'יים חולניים ומפוזרים והאשכול ההוא היה בכלל על אסיד ג'אז.  :(

הבסיס אותו בסיס. אתה יכול לפתח את זה לאיפה שאתה רוצה

חוץ מזה, יש שם דיון מעמיק על הסאונד של ג'ון דייויס

הצעה שלי - לפני שאתה בכלל נוגע בבס, תשב ותקרא על סינטזה, על הרכיבים השונים שיש בסינט ואיך כל אחד משפיע על הסאונד. אם תחטט בספרי ההפעלה של מוג, יש שם מספיק מידע. משם, יהיה לך הרבה יותר קל להמשיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב

http://www.whosampled.com/artist/Daft%20Punk/

יש פה כמה שמות די מוכרים כמו ג'ורג' דיוק וacdc

יאפ, עברתי על זה, זה די מגניב כי בסופו של דבר זה גם נותן חשיפה לשירים הישנים ששכחו מהם יחסית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

אני רוצה להעלות את השרשרת הזו מהאוב, ולשאול את המומחים עוד קצת בענין.

קראתי כאן על האופציות השונות לבס סינט (זה פוסט מ 2007, ובטוח יש חדשים יותר).

הבנתי שיש שני ... אמממ... "כוונים" של בס סינט אפקט. האחד, הוא לקחת את הסיגנל של הגיטרה, ולשחק איתו. ה Electro Harmonix Bass Micro Synth, אם הבנתי נכון, הוא כזה - יש אוקטבה מעל, אוקטבה מתחת, יש גל מרובע (דיסטורשן/פאז) וכו' - הכל בעצם נעשה על הסיגנל של הגיטרה "ללא אוסילטורים".

מאידך, יש דברים כאלה (Moogerfoogers MF-107 FreqBox) שהוא, אם הבנתי נכון, סינטיסייזר לכל דבר וענין (מייצר צליל, כולל גל משולש 'שן מסור'), ובעצם הכניסה של הגיטרה משנה פרמטרים באוסילטורים (או משהו דומה) ובכך בעצם משפיעה על אופן ייצור הצליל של הסינטיסייזר:

The MF-107 FreqBox is different from other effects – the effected sound is not a processed version of your input signal, but the sound of the input signal modulating an internal oscillator.

בנוסף, כתבו בטוקבס (בהמשך למישהו שטען שה BSY600 של ברינגר זה פלסטיק זול):

But at least its a real oscillator that gives you real waveforms, unlike 90% of the "synth" pedals out there.

The DI ($500+), the Freqbox ($300), the OS ($500), the SYB3/5 ($75-100) and the BSY600 ($30) are basically it.

כלומר - זה אולי זול, אבל לפחות זה "באמת" סינט (עם אוסילטור)....

האם באמת כל שאר ה "סינט בס" הם בסה"כ פילטרים (אנבלופ פילטר/אוטו-ווא עם פאז/דיסטורשן), ורק אלו שיש בהם אוסילטורים הם אלו ש"מייצרים" צליל בעצם (כלומר רק אלו הם סינטיסייזרים "אמיתיים")?

אני אשמח להסבר מלומד ממי שמתמצא בתחום (אמממ... דובה?  :D )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Kdeal:

את צריכה לשאול את השאלות הנכונות.

מה הכוונה שלי - עד כמה חשוב לך באמת העניין של האוסילטורים?

מתוך כוונה טובה כמובן, אם את מבקשת עזרה כנראה שאת לא מבינה את התפקוד שלהם - וזה בסדר גמור!! הרבה מאוד מקצוענים שכולנו מסתכלים עליהם ביראת כבוד משתמשים בציוד מסוים מהסיבה הפשוטה שהוא פשוט נשמע להם טוב, ולא כי יש לפדאל זה או אחר תכונות מסוימות וספציפיות מבחינות טכניות.

דבר נוסף, לגבי פילטרים/פאזים וכו' - לכל אחד מהאפקטים האלו יש חלק בלתי נפרד ביצירת סינתיסייזר מודולרי על הפדאלבורד שלך. לא לכל אחד חייב להיות אוסילטור.

לי יש על הבורד אפקטים שיש להם אוסילטורים וגם אפקטים שלא. כל אפקט והתפקוד שלו בשרשרת.

אז בשלב הראשון הייתי מחפש יותר את הסאונדים שאת רוצה להשיג, ומכאן ממשיך ומחפש אחר פדאלים מתאימים לאותו סטייל.

שוב - יש כאלו שמעדיפים מולטי, יש כאלו שיעדיפו פדאלים, יש שיעדיפו אנלוגי, ויש שיעדיפו דיגיטלי - כתבתי את זה כאן איפשהו כבר בעבר...

הכל עניין של טעם ומטרה. וסטייל כמובן. זה תמיד קשור לסגנון המנוגן.

כמו שאמרתי בעבר - אם יש לך שאלות ספציפיות, לגבי מוצרים ספציפיים, את מוזמנת לשאול אותי. זה הרבה משחק, חיבים לנסות כל מיני דברים כדי להבין מה אוהבים ומה לא... עברתי הרבה עם זה עד שהגעתי לבורד שלי שאני מבסוט עליו.

מקווה שהצלחתי לעזור.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בואו נחדד את העובדה שהאוסילטור הוא רק חלק ממשוואה שנקראת "סינט".

סביר להניח שכל סאונד סינטי ששמעתם והתלהבתם ממנו החל מג'נסיס דרך יס וRUSH ועד לd'n'b של ימינו הוא שילוב של אוסילטור+אוקטבה+פילטר (ועוד אפקטים אחרים). אוסילטור הוא בסה"כ מחולל גל וכשלעצמו, הוא נורא משעמם ומונוטוני, האוקטבה והפילטר הם אלה שנותנים לו חיים

אז נכון אמרת קרן, יש סינטים שהסאונד שלהם נוצר כתוצאה של פאז/דיסטורשן בקליפינג ויש כאלה שממש בתוכם יש אוסילטור שמושפע ממה שנכנס לתוכו, כמעט כמו סינט רגיל. להגיד לך שזה יותר טוב או רע אני לא יכול. אני אישית משתמש בפאז(ים) בתור בסיס כי לדעתי זה נותן סאונד יותר חי.

אגב, כשמנסים ליצור/לחקות סאונד של סינט האפקט היותר חשוב הוא האוקטבר ולא האוסילטור/פאז. ההשפעה של אוקטבר על הסאונד של הסינט היא הרבה יותר משמעותית מהשפעה של פאז כזה או אחר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק לגמרי את מה שדובה אומר

האוקטבר הוא הבסיס של כל העניין.

better get a good one!!

יש הרבה סוגים בשוק... קחי מה שמתאים לך.

לכל אוקטבר יש את האופי שלו והוא טוב לדברים מסוימים.

זה בהחלט המקום להתחלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם באמת כל שאר ה "סינט בס" הם בסה"כ פילטרים (אנבלופ פילטר/אוטו-ווא עם פאז/דיסטורשן), ורק אלו שיש בהם אוסילטורים הם אלו ש"מייצרים" צליל בעצם (כלומר רק אלו הם סינטיסייזרים "אמיתיים")?

אני אשמח להסבר מלומד ממי שמתמצא בתחום (אמממ... דובה?  :D )

כן, בגדול.

יש סיגנל מהגיטרה ואפשר או לשנות את הסיגנל שישמע סינטי באמצעות פילטרים או להשתמש בסיגנל כקונטרולר לאוסילאטורים, ואז בעצם זה סינט' אמיתי ויבש.

יש גם את היציאה של רולנד, פדאל עם פיקאפ פיאזו שהופך את הגיטרה לסינט', למיטב הבנתי גם הוא משתמש בסיגנל כקונטרולר וכל הסאונד נוצר בתוך האפקט (מידי), הסיגנל רק אחראי על פיטצ'. (דיגיטלי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בואו נחדד את העובדה שהאוסילטור הוא רק חלק ממשוואה שנקראת "סינט".

סביר להניח שכל סאונד סינטי ששמעתם והתלהבתם ממנו החל מג'נסיס דרך יס וRUSH ועד לd'n'b של ימינו הוא שילוב של אוסילטור+אוקטבה+פילטר (ועוד אפקטים אחרים). אוסילטור הוא בסה"כ מחולל גל וכשלעצמו, הוא נורא משעמם ומונוטוני, האוקטבה והפילטר הם אלה שנותנים לו חיים

אוקטבר?

למה?מה זה קשור בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של סינטי, אוקטבר יכול להתפרש גם כLFO

הוא הגורם שעושה את הwobble, מה שגורם לך להרגיש את הסאונד ולא רק לשמוע אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת אומרת - אם אוקטבר יוסיף לסיגנל הנכנס את אותו הסיגנל, רק באוקטבה נמוכה יותר,

אז אותו הדבר יקרה גם לסיגנל שיוצא, והוא יקבל את אותו האפקט של לחטוף סאונד לבטן במקום

לשמוע אותו דרך האוזניים.

הבנתי נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Kdeal: את צריכה לשאול את השאלות הנכונות.

אני מנסה  ;)

מה הכוונה שלי - עד כמה חשוב לך באמת העניין של האוסילטורים? ... בשלב הראשון הייתי מחפש יותר את הסאונדים שאת רוצה להשיג, ומכאן ממשיך ומחפש אחר פדאלים מתאימים לאותו סטייל. ...  הכל עניין של טעם ומטרה. וסטייל כמובן. זה תמיד קשור לסגנון המנוגן.

אתה צודק. אם יש לך מטרה ("כזה!!") יותר קל לנסות להגיע לזה. אמממ.. אין לי משהו ספציפי בראש.

בגלל המבצע של אלקטרוהרמוניקס, התחלתי להתעניין 'מה כדאי לקנות' (כי יש מבצע  ;D ) וככה הגעתי למיקרו סינט, ומשם התחלתי לשמוע עוד דוגמיות ופתאום "נשאבתי" לזה... בקיצור, אין לי באמת סאונד מטרה (פרצוף נבוך)... זה יותר - סקרנות ורצון להבין/ללמוד/להתנסות...

ו - "למה אוסילטור" - רק בפדאלים שיש בהם אוסילטור ראיתי שיש גל משולש (שן מסור). באחרים זה טוויקינג על הסאונד מהגיטרה (עם אופציה לדיסט/פאז)... אבל רק באלו שיש בהם אוסילטורים (כמו בוס SYB5 או בהרינגר BSY600 או מוג FreqBox או אקאי Deep Impact - עם 4 אוסילטורים) יש אופציה לגל משולש... אז נראה לי שזו אופציה שכדאי שתהיה... ובעבודה עם בס->פאז (ביג מאפ?) -> אוקטב -> פילטר, אין גל משולש.... מכאן התהיה שלי....

בכל מקרה, אם למישהו מכם (ניצן, דובה, Era) בא לתת איזה "נאום" קצר - -  - או אפילו לכתוב כתבה שלמה שתעלה לאתר (בנושא סינטי, אופן יצירת הסאונד בסינטיסייזרים, הפדאלים השונים שיש בשוק, מה כל אחד מציע, למה האוסילטורים טובים/נחוצים, וכיוב') אני מאד אשמח ללמוד ולהחכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרן אני יכול לנסות לשפוך מעט אור על העניין, אבל אני ממש לא בקיא ולא מומחה לתחום. אני בדיוק לומד את התחום עכשיו גם כן. מעט הידע שיש לי זה משיחות בין מוזיקאים משועממים, חלקם יודעים יותר חלקם פחות (אני בצד של הפחות). אני מצטער מראש על הטעויות ועל המינוח הלא מקצועי בו אני ישתמש. אני אשמח אם תתקנו את טעויותיי. את רוב מה שאני כותב אפשר לקרוא בהרחבה בקישור הבא ובוויקיפדיה (אם אני לא טועה ראיתי את זה בעקבות הפניה של דובה לא מזמן) –

http://www.moogmusic.com/manuals/mf-107%20user%20manual_web.pdf

האוסילטור הוא פשוט מנגנון שיוצר רטט חשמלי, כאשר הרטט החשמלי מומר לרטט מכני (כמו ברמקול) אפשר לשמוע אותו. כמו שדובה אמר הצליל שהאוסילטור מייצר הוא די פשוט ומשעמם ולא מוזיקלי, כמו המהום או זמזום. זו פשוט דרך לייצר צליל ללא שימוש בכלי נגינה "מסורתי". על מנת להפוך את הצליל הזה למוזיקלי ומעניין מוסיפים עליו מרכיבים נוספים:

על מנת שאפשר יהיה לנגן "תווים" נוספים מלבד ה"תו" אותו מייצר האוסילטור ישנה דרך הנקראת VCO שמאפשרת למעשה לשנות באמצעות שליטה ב-"voltage" את תדר הרטט של האוסילטור וכך בעצם לנגן תווים.

על מנת להוסיף "גוון" לצליל ישנה הפונקציה של תצורת הגל, גל בצורות שונות יישמע שונה.

על מנת להעשיר את הצליל המשעמם של גל אחד פשוט, ניתן להרכיב ו"לסנכרן" אוסילטור אחד על גבי אוסילטור שני, וכך ליצור צורות גל מורכבות יותר. זה נקרא hard sync.

כאשר יוצרים מפגש בין צורות גל שונות זה נקרא FM ואז מתווספות לצליל הרמוניות חדשות.

מנגנון נוסף נקרא VCA ובו משתמשים כאשר רוצים להפוך את הצליל לדינמי יותר, על מנת שאפשר יהיה לנגן חלש או חזק.

Envelope follower הוא המנגנון שקולט את הדינמיקה מנקודת ה-input ויכול להשפיע בצורות שונות על הגוון של הצליל ביחס לדינמיקה.

עכשיו לפדאלים –

למיטב ידיעתי ואני מקווה שאני לא טועה פה,

הפאז מחליף את ה- hard sync

האוקטבר (או פדאל שמוסיף תו אחר כגון קווינטה וכד') מחליף את ה- fm

האנבלופ פילטר מחליף את את ה- envelop follower

כשאומרים צליל סינת' לא ממש ברור למה הכוונה כי זה יכול להיות כל דבר החל מאוסילטור לבד, ועד לאינספור התוספות והשינויים שאפשר לעשות בו.

על מנת ליצור לעצמך שרשרת סינת' את יכולה לערבב בין רכיבים שונים בסדר שונה, ולמעשה אפשר להמשיך לחפור בזה בלי סוף. עד כמה שידוע לי אפשר למשל להתייחס לצליל של הגיטרה שלך כאילו הוא הצליל של האוסילטור הראשון, ומשם למשל לעשות hard sync עם אוסילטור אמיתי, וכך הלאה, או להחליף כל חלק בשרשרת באמצעות פדאל כזה או אחר.

למיטב ידיעתי רוב הפדאלים לוקחים את הצליל של הגיטרה במקום הצליל הראשוני של האוסילטור ועליו עושים את כל המניפולציות השונות או חלק מהם. זה מוביל לתוצאות דומות אבל לא זהות. אם זה טוב או לא זה כבר שאלה של טעם אישי. עד כמה שידוע לי ה- freqbox בניגוד לרוב הפדאלים מאפשר לך לנגן על האוסילטור הראשוני באמצעות הגיטרה שלך (ובעצם בכלל לא שומעים את הסאונד של הגיטרה שלך אלא אם כן את משתמשת בבלנדר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובה - אני לא בטוח לגבי מה שאתה אומר על האוקטבר, שהוא מתפקד כסוג של LFO.

בגדול, LFO נוצר מאפקטים שיש להם LFO:) כמו הmp-201 של מוג. הוא לא היחיד אמנם.

בגדול, האוקטבר (במקרה של גיטרה בס) מתפקד כבסיס טוב לסאונד מסונתז, פשוט כי הסיגנל הנקי כביכול מקבל צליל שהוא "אוקטבה מתחת" (יש גם כאלה שהם אוקטבה מעל אבל זה לא לעניינינו). העניין הוא שהסיגנל לא באמת נשאר נקי עם אוקטבה מתחת בלבד וברוב המקרים הסאונד של האוקטבר מלווה באיזשהו אפקט מסוים על הסאונד הכללי של הסיגנל, שהופך אותו - לסאונד שנשמע יותר קרוב לסינת' בס (במיוחד עם משאירים את האופציה של שילוב הסיגנל היבש של הגיטרה במינימום). זה למה זה must have לרשימת הפדאלים שמרכיבים סינת' מודולרי. זה בעצם מה שיוצר את הבסיס לסאונד הfm synth.זה פחות או יותר הדבר הראשון שצריך ללכת עליו לטעמי. אני יודע שאני לא תמיד מסביר הכל מהצד הטכני כמו דובה, אבל אתם מבינים אותי.

קרן:

אין ספק שלפדאלים בעלי אוסילטורים יש את היתרונות הייחודיים שלהם, אני בעלים גאה של כמה כאלה. אבל יש כמה צעצועים בשוק היום שאין להם אוסילטורים שהם יכולים לתפקד אחלה לדברים האלה. לגביאלקטרו הרמוניקס - אין לי שום דבר נגדם בכלליות, אבל לא הייתי הולך עליהם אם הכיוון שלך הוא יותר בענייני האלקטרוניקה. זה פשוט לא ממש ההתמחות הגדולה שלהם. אני גם לא חושב שהם מכוונים לשם יותר מדי, אבל זה רק אני. כמובן שכל אחד מאיתנו הוא נגן ואינדיבידואל בפני עצמו, ולכן כל אחד מאיתנו יכול למצוא שימוש זה או אחר לפדאלים שונים. המיקרוסינת' אמנם נראה נחמד, אבל אם תחשבי צעד קטן קדימה - איך תחליפי בין סאונדים בחזרה/הופעה? אי אפשר לשנות בלייב/לשמור פריסטים על המיקרו. כל פדאל שנראה לך אטרקטיבי בכיוון האלו, שווה לבדוק פעמיים. מה גם שהסאונדים שהמכשיר מייצר הם לא כאלו איכותיים, אבל זה טעמי האישי. קצת חסרי אישיות לטעמי. קשה מאוד לקנות עשרה פדאלים בתוך פדאל אחד ולשמור על כל הסיפור איכותי. יש את האופציה של מולטי אבל זה רחוק מאוד מהכיוון שלי... לא אוהב שיש לי מליון סאונדים מאותו יצרן. משעמם. להכל יש את אותו אופי ככה.

עניין האוקטבר-פאז-פילטר הוא פתרון אנלוגי בסיסי לעניין הזה. שוב - בסיסי. לא הייתי הולך על ביג מאף. לא מתאים לזה.

אל תחפשי מבצעים, תחפשי מה שמתאים לך... המחיר יהיה בהתאם, תתכונני:) עלה לי הרבה כסף יחסית להרכיב את מה שיש לי היום, והיד עוד נטויה. אבל אני מבסוט.

לגבי עניין ה"מטרה" - את אוהבת מוזיקה נכון? :) אני בטוח שכן. תקשיבי קצת לדברים שאת מתחברת אליהם בסטייל ותתחילי לחקור... יאללה, זה כל הכיף. ככה גם תגיעי לתוצאות מקוריות.

עזרתי? מקווה שכן.

עכשיו את יכולה להתחיל לשאול שאלות יותר ספציפיות אם יש לך על מוצרים וכו'. מה שבא לך.

ניצן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן - מה שהבנתי הוא שהסגינל מהבס עובר בהתחלה דרך אוקבר שמוציא את אותו סיגנל באוקטבה אחת למטה (בנוסף "צובע" את האות לפי הסאונד הספציפי של אותו אוקטבר) ומפה מתחילים לעבד אותו הלאה עם אפקטים נוספים?

אתה יכול לתת דוגמא לשרשרת כזאת של כמה אפקטים? ואיזה סאונד אמור לצאת ממנה?

נניח אוקטבר->פאז->טרמולו->(לא יודע, סתם ממציא)...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול כן.

האוקטבר אמור להיות בתחילת השרשרת לפי דעתי, אבל יכול להיות שאחרים יגידו אחרת.

בגלל שזה הבסיס והאוקטבר ישמש אותך בהרבה מהסאונדים (בשילוב פדאלים אחרים בנוסף) הייתי שם אותו בתחילת השרשרת. כמובן שאתה יכול לשים טיונר לפני.

הבסיס הוא אוקטבר-פאז-פילטר , אבל אתה יכול לשחק - אתה יכול לנסות גם עם דיסטורשן, לך תדע אולי יעבוד לך טוב?

בכל אופן אחרי שיש לך את השרשרת הבסיסית הקטנה הזו, אתה מתחיל להוסיף.

מכאן השרשרת כבר תלויה בך אחי. לגבי סדר וכו', יש אמנם אנשים שאוהבים לעשות את זה לפי הספר - אבל אין חוקים באמת לסדר השרשור.

מכאן אתה יכול להוסיף עוד סוגים של פאזים כדי לגוון, ועוד המון סוגים של אפקטים:

מודולציה למיניהם, דיליי שעובד מדהים בקונטקסטים אלקטרוניים, הייתי מוסיף אקספרשן פדאל לפילטר, ולא הייתי משתמש בקומפרסור!!!! אבל זה אני:) חח.

באמת שהאופציות אינסופיות וזה תלוי בנגן. שוב, נכנס כאן עניין הגישה הדיגיטלית/אנלוגית וכו'....

הנה דוגמא לשיר שהשמוש היחיד באפקט כלשהו על הבס או אוקטבר בלבד. תראה מה אתה יכול לעשות עם פדאל פשוט אחד:

יש תמיד עוד אופציות וסאונדים אבל זה מתחיל מזה.

תהנה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן אולי תחלוק איתנו תמונה של הבורד שלך  8)

foofig , הנה 2 דוגמאות לשילוב של פאז אוקטבר פילטר (אני מניח שאתה מכיר אותם) לפני שיתחילו כל הוויכוחים על הסאונדים האלה, זה רק דוגמא לכיוון הכללי של השילוב הזה, ומאוד יכול להיות שבשירים האלה השתמשו בעוד כמה דברים (כולל סינת' אמיתי) -

http://www.youtube.com/watch?v=WJWzOfi0dvg

אני מצליח להגיע מאוד קרוב לסאונדים האלה באמצעות השילוב הזה (משמאל לימין) -

mastotron - octabass - bass envelope filter (mxr) -molticomp - vt bass

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי עוד בורד קטן שמשמש אותי כשאני בחזרות/הופעות עם FeelAbout, שבו יש רק טיונר וגייטד פאז שאחד הגיטריסטים של הלהקה בנה לי.

התמונה שאתם רואים כאן זה הבורד הגדול יותר, לשלושה פרויקטים אחרים שמצריכים את הציוד הנ"ל.

השירים הנ"ל שהועלו של ג'מירוקוואי ומיוז - לגבי איך הם הוקלטו אפשר לקשקש שעות, לא בטוח שבדיוק במתכונת האוקטבר-פאז-פילטר, אבל כל עוד אתה יכול להשיג תוצאה דומה בדרך מסוימת - מה טוב. יותר טוב אפילו. ככה אתה אפילו מצליח להביא משהו משלך מבחינת עיצוב הסאונד.

את הסאונד לשיר הזה של ג'מירוקוואי אני מצליח לעשות עם הדיפ אימפאקט שלי...!

מיוז זה גם הרבה דיסטורשן לא רק פאז דרך אגב. פשוט יש לו פדאל יפני שנקרא אנימטו, זה פחות או יותר נדיר ברמות היסטריות, ויש לו סאונד מאוד מדויק. מה שלא קורה בד"כ עם דיסטורשנים, בטח שלא על בס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...