Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

סאונד בס אלקטרוני נוסח Daft Punk / Justice


Danny

Recommended Posts

ניצן אולי תחלוק איתנו תמונה של הבורד שלך  8)

foofig , הנה 2 דוגמאות לשילוב של פאז אוקטבר פילטר (אני מניח שאתה מכיר אותם) לפני שיתחילו כל הוויכוחים על הסאונדים האלה, זה רק דוגמא לכיוון הכללי של השילוב הזה, ומאוד יכול להיות שבשירים האלה השתמשו בעוד כמה דברים (כולל סינת' אמיתי) -

בהיסטריה (כמו בעוד הרבה שירים של מיוז) יש שניים-שלושה ערוצי בס שכל אחד מריץ סאונד אחר.

במקרה הזה אחד מריץ דיסטורשן (כנראה animato של human gear) שאליו מצטרפת אוקטבה כשכולם נכנסים ובערוץ השני יש deep impact של akai

אני מצליח להגיע לסאונד דומה כשאני מריץ במקביל גייטד פאז (subdecay flying tomato) וodb-3 עם אוקטבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אני כן מומחה בתחום.

הרגע המוזיקלי שלי (מאז גיל 13 בערך) הוא מוזיקה אלקטרונית אז אני אנסה לשפוך פה כמה הסברים ואני אנסה לעשות את זה כמו שיותר "בס-פלייר-פרנדלי".

נתחיל ממה זה סינתסייזר. זה בעקרון כלי ("אמיתי" או ממוחשב) שיוצר צליל. יש הרבה שיטות של סינתזה, אבל אנחנו נתמקד כרגע במה שרלוונטי לנו - זה נקרא substractive synthesis. השיטה הזאת מבוססת על דבר שנקרא אוסילטור. אוסילטור זה הדבר שיוצר את את הגל, או נקרא לזה, "מצייר" את הגל. לצורך העניין, המיתרים על הבס הם גם אוסילטורים. הברזל שנע באוויר בצורה גלית, "מצייר" את הגל. ההבדל נובע מזה שהמיתר שלכם, בגלל המאפיינים של הגיטרה (צוואר, גוף, חומר המיתר, צורתו), וגם אופן הנגינה שלכם (סלאפ, פריטה, פינגר) מכניס את כל הדברים האלה לצורת הגל ועם פריטה אחת יש לכם סאונד מגניב.

הסינתי החשמלי לא יודע לעשות את זה לבד, אז צריך לעזור לו. בדרך כלל, כשמדברים על בס, צורת הגל שהוא מצייר נראית כמו משולש או כמו מרובע (sawtooth, squaretooth) והיא נשמעת די מעפנה. נשמע כמו בזזז כזה. מה שטוב בבזז הזה שהוא מלא בהרמוניות. אפשר להגיד שהוא מלא בכל ההרמוניות האפשריות. פה נכנס הקטע ה"חיסורי" (הרי קראנו לזה substractive synthesis). בעזרת פילטרים ואנוולופים אנחנו משנים את ההרמוניות בצליל לאורך הזמן וככה מקבלים צלילים שונים. הפילטר שרלוונטי בדרך כלל הוא ה LPF (low pass filter). מה שהוא עושה הוא מעיף תדרים גבוהים ומשאיר תדרים נמוכים. אם מחברים אותו לאנוולופ, ככה שבהתחלה הפילטר מכובה והוא נדלק עם הזמן (שעם הזמן אני מדבר על שבריר שנייה) נוצר מצב שבהתחלה יש לנו הרבה תדרים גבוהים (הרמוניות, בשבילכם הבסיסטים) ומיד אחרי זה אנחנו נשארים עם התדרים הנמוכים. זה אמור לחקות את המצב שבו כשאנחנו פורטים אז יש כזה בהתחלה מעין "טיו" כזה ואחרי זה נשארים עם "מממממממ", שזה סאונד יפה מאוד של בס. כמובן שיש חיקויים יותר מוצלחים ופחות מוצלחים, אבל זה הרעיון.

יש עוד מושגים כמו LFO (שזה אחד הדברים שעושה לכם wah) אבל לא נכנס אליהם.

זה בגדול סינתים.

עכשיו יש דברים כמו אפקטים (כמו אנבלופר וכל הדברים האלה) שהם לא עושים את זה - הם לוקחים צליל קיים ומשנים אותו. האם זה הופך את זה לפחות טוב? לא בהכרח. אחרי הכל טעם וריח. מה גם - אם יש לכם גיטרה שמוציאה צליל טוב, אז למה לא להשתמש בזה? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם כל מה שאתה אומר ידידי.

אבל - לגבי אפקטים - לדוגמה, יש לי מוגרפוגר של מוג, שזה בעצם הפילטר המקורי של המינמוג, זה סוג של סינתי (או יותר נוח מוח) בפני עצמו לא?

אני שואל כי אינני בטוח.

תודה על ההסבר בכל אופן!

:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אפקט.

דרך פשוטה לדעת אם הדבר הוא סינתי - האם זה יודע להוציא צלילים לבד מבלי שתחבר אליו מקור צליל אחר? אם כן - זה סינתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך פשוטה לדעת אם הדבר הוא סינתי - האם זה יודע להוציא צלילים לבד מבלי שתחבר אליו מקור צליל אחר? אם כן - זה סינתי.

מה נקרט בשפה המקצועית self oscillated

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניצן, תודה על התמונה. אני מזהה את הפנדר, המוג mf101, deep impact, ו- sansamp. מה זה הבוס- Oc2? ומה זה הפדאל הכחול? והדבר הבהיר הקטן מתחתיו?

מיכאל, תקן אותי אם אני טועה אבל נראה לי שצריך לחדד קצת את האבחנה שלך לגבי מהו סינת' אמיתי. עד כמה שידוע לי ה- freqbox  (את ה- mf101 אני לא מכיר) מסוגל להוציא צלילים לבד, אבל צריך איזשהו טריגר שיגיד לו מתי להוציא את הצליל. כיש קלידים אז הלחיצה על הקליד היא הטריגר. ובפדאל הזה הפריטה על הגיטרה היא הטריגר, אבל הצלילים שהגיטרה מוציאה לא משנים. באותה מידה זה היה יכול להיות בן אדם שצועק למיקרופון ומפעיל כך את האוסילטור. שים לב שבסרטון הבא, ב- 2:20, זה לא משנה מהו מנגן על הגיטרה, הפדאל מנגן את אותו התו.

.

למיטב הבנתי בפדאלים בהם יש אוסילטור אמיתי אתה יכול פשוט לנגן עליו ולהוציא את הסאונד שלו בלי לערב בעניין את הסאונד של הגיטרה שלך. גם כאשר מופעל vco  זה משפיע רק על ה- pitch  של האוסילטור. ככה זה אצלי ב- pitchfactor, ולדעתי גם ב- pigtronix mothership. אפשר לומר שכל הפדאלים האלו הם סינת' אמיתי, לא?

לגבי ה- self oscillation לא הבנתי את ההסבר שלך. עד כמה שידוע לי זה פשוט מעגל שמזין את עצמו. למשל – יש לי את ה- bass big muff ויש לו שתי יציאות output, ויציאת input אחת. אם אני מחבר כבל מן ה- output  ל- input, וכבל נוסף מן ה- output  השני למגבר. אז יוצאים סאונדים סינתים הזויים, ואני יכול להשפיע עליהם על ידי סיבוב הכפתורים בפדאל (הגיטרה לא מחוברת בכלל).  האם אפשר לקרוא לזה self oscillation? או סתם oscillation? או משהו אחר בכלל?

ושאלה אחרונה, האם אוסילטור אחד מסוגל לנגן אקורד? (בהנחה שאין אחריו הרמונייזר כלשהו). או שהוא מסוגל לנגן תו אחד בלבד ברגע נתון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגיון שלי אומר שהאוסילטור מחולל גל מסוים, וזה רק טון מסוים (תדר מסוים) נטול הרמוניות (וקל וחומר נטול עוד תדרים/אקורד), ולכן כתבו כאן קודם שזה סאונד "קר" ופחות נעים (חסר הרמוניות). ה FreqBox כשה sync מכובה, הוא סינט שמייצר סאונד נתון בצורה נתונה/תדר נתון (הצד השמאלי באפקט) עם פילטר כלשהו (הצד הימני באפקט).

כשאתה מדליק את ה sync (סוויץ' צהוב כזה בחלק השמאלי) אז הוא מנסה לעקוב אחרי הגיטרה (או משהו כזה, אם הבנתי נכון את הדמו).

ניצן, מתי אתה עושה לחברי הפורום הדגמות על יצירת סאונד סינטי?  :)

נראה לי שיש פה לפחות עוד בנאדם אחד (או יותר) שישמחו למפגשון+הסבר....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...

אם זה יודע לעשות צליל לבד, זה סינתי. לא חשוב מה הטריגר. גם סינתי קלידים לא ינגן כלום אם לא תלחץ על קליד - אז במקרה הזה הגיטרה היא הטריגר, במיוחד אם לא חשוב מה מנגנים עליה. במקרה זה אתה יכול לחבר גם אלקטרודה לשריר שלך וכל פעם שאתה מזיז את היד זה יעבוד - פשוט כי יש סיגנל חשמלי כלשהו.

גם כאשר מופעל vco  זה משפיע רק על ה- pitch  של האוסילטור.

VCO הוא הוא האוסילטור. לא מכיר בדיוק על איזה כלי אתה מדבר, אבל זה כנראה נוב ששולט על הפיץ'.

אוסילטור הוא בעצם מעגל שמזין את עצמו - ככה זה עובד, מבחינה חשמלית. מה שאתה בונה שם עם החיבורים זה בעצם אוסילטור בקומבינה, במקום שזה יהיה על צ'יפ חיברת שם כמה דברים עם כבלים. self oscillation זה מצב שבו בפילטר יש איזשהו תדר מיוחד שבו יש הגברה מסויימת (מה שנקרא ה resonance freq). אם האפקט חזק מדי - אתה נכנס לפידבק על התדר המסויים הזה וזה התדר היחיד שתשמע כי הוא מאפיל על כל השאר. אם זה ממש קריטי אני יכול להקליט דוגמא ותבינו את זה בקלות הרבה יותר.

אוסילטורים קלאסיים יודעים לייצר 3 צורות גל בסיסיות: סינוס, משור, ריבוע (לפעמים יש גם משולש אבל לא חשוב כרגע). הסינוס זה הצליל ה"קר" שמכיל רק הרמוניה אחת. המשור והריבוע מכילים את כל ההרמוניות, האי זוגיות והזוגיות בהתאמה (או הפוך - לא זוכר בדיוק כרגע). אז כן, בעקרון זה תדר אחד. אבל פה דיברנו על אוסילטורים קלאסיים אנלוגיים. בעולם המודרני כל אוסילטור יכול לנגן כל דבר, אז אפשר לארגן שזה ינגן גם אקורד. אבל למה להסתבך? פשוט תנגן 3 קלידים בו"ז וזה יהיה פשוט יותר. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Tom:

הבוס זה בהחלט OC-2, שנת 1984, יוצר ביפן.

האוקטבר האולטימטיבי בשבילי לסטייל הזה. פשוט, עושה את העבודה, ובעל סאונד מדהים. וכמובן - הוא אנלוגי:)

הפדאל הכחול זה משהו מאוד מאוד כיפי. זה בעצם סוג של Bit Crusher אנלוגי.

Bit Crusher זה פלאג אין כחלקינו אני מניח מכיר מתוכנות ההקלטה והעריכה השונות, שכמובן הוא דיגיטלי.

יש יצרן סינתיסייזרים מודולריים באנגליה שעושה כל מיני סינתים אנלוגיים ענקיים, קטנים, הזויים, הכל. זה חלק ממה שהוא עושה. הכל עבודת יד. לא חושב שיש כרגע כאלה במלאי שלו. הפדאל הקטן מתחת הוא פוטסוויץ', שמפעיל את הBit Crusher. לפדאל הכחול עצמו יש סוויץ' אבל הוא יותר ללחיצה שולחנית ולא מתפקד כ-Stompbox.

קרן:

בשמחה.

אני די עסוק, אז בואו ננסה לארגן את האנשים שמעוניינים ונקבע לנו איפשהו.

סה"כ לא נראהלי שמדובר במפגש ארוך מדי, אבל אשמח להראות את כל הסאונדים שאני מסוגל להפיק עם מה שיש ברשותי.

הפסדתם היום הדגמת סינת' בס בלייב איתה לי אחלה הופעה ברוטשילד 12...!

בכל אופן עדכנו אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על ההסברים המלומדים.

מיכאל התכוונתי לזה VCO=  Voltage Controlled Oscillator לאור ההסבר שלך אני מניח שאפשר לומר שמה שעשיתי עם הביג מאף הוא אוסילטור אבל לא vco

יש משהו שלא ברור לי אם אני מנגן תו אחד בגל משור או ריבוע, איך אפשר לומר שזה כולל את כל ההרמוניות הרי אני מנגן תו אחד בלבד. כנראה אני לא ממש מבין מה זה הרמוניה.

שאלתי לגבי נגינת אקורדים, כי כשאני במצב synth ב- pitchfactor אפשר לנגן תו אחד בלבד. אם אני מנגן אקורד, הפדאל נחנק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי...גם אני יודע קצת  ;)

כשמדברים בהקשר הזה על "הרמוניות" - המונח הוא טיפה שונה מ"הרמוניות" שאתה מנגן על מיתרים,

אפילו שלא ממש:

צליל "טהור" הוא רק תדירות - גל סינוס שנשמע כמו הביפ שלפני החדשות.

מה שגורם לך להבדיל בין מיתר של גיטרה ונשיפה של סקסופון באותו הגובה (PITCH) הוא הרכב

ההרמוניות שמעל לתו - או צבע (TIMBRE)

אם תפרוט על מיתר בבס שלך, הוא ירטוט בתדירות מסויימת, אבל יתווספו אליו גלים יותר גבוהים שילוו

אותו, ויתנו למיתר את הצבע שלו. אם תשתמש בטכניקה שנקראת "הרמוניות" כשתפרוט על המיתר,

תוכל לבודד את הגלים הגבוהים יותר - תנסה לעשות את זה על הסריג ה-12 ולהסתכל על המיתר בזמן שהוא רוטט.

הגל שאתה רואה קיים גם כשאתה פורט על המיתר הפתוח. כשנגעת במיתר מעל הסריג ה-12,

נתת לגל העילי להמשיך לרטוט, מכיוון שהוא עומד בנקודה הזו. אתה יכול לעזוב את האצבע ולראות

שהנקודה בה נגעת עדיין עומדת, אך המיתר ממשיך לרטוט משני הצדדים.

אני יכול להמשיך לחפור עוד הרבה על גלים וצליל (בתאוריה לפחות), השאלה היא, האם אני מובן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי לגבי נגינת אקורדים, כי כשאני במצב synth ב- pitchfactor אפשר לנגן תו אחד בלבד. אם אני מנגן אקורד, הפדאל נחנק.

כי הטראקינג בsynthonizer הוא מונופוני - תומך רק בתו אחד בזמן נתון, בדיוק כמו הdiatonic והquadravox. ההגבלה הזו היא רק הגבלה של הפיץ' פאקטור ואין לשייך את זה לעולם הסינטים בכללי. ברור שיש סינטים שאפשר לנגן בהם אקורדים

קרן:

בשמחה.

אני די עסוק, אז בואו ננסה לארגן את האנשים שמעוניינים ונקבע לנו איפשהו.

סה"כ לא נראהלי שמדובר במפגש ארוך מדי, אבל אשמח להראות את כל הסאונדים שאני מסוגל להפיק עם מה שיש ברשותי.

הפסדתם היום הדגמת סינת' בס בלייב איתה לי אחלה הופעה ברוטשילד 12...!

מגניב!

תגידו לי מתי ואני אתרום גם את חלקי (= את עצמי והפדאלבורד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...