primus פורסם יוני 19, 2010 שיתוף פורסם יוני 19, 2010 כפי שאני אנחנו יודעים יש לא מעט להקות שמבליטות יותר את התופים והגיטרה החשמלית בעוד שאת הבס בקושי שומעים בכלל ,אני לא מדבר על זה שצריך סולואים מטורפים של הבס רק או דברים כאלה אלא להקות ששומעים בהם יותר את הבס וכן נותנים לו יותר מקום להתבטא בשירים אז שימו להקות כאלה פה אני אתחיל ומי שזיהה את הכינוי שלי כבר יודע בטח שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
amitbass פורסם יוני 19, 2010 שיתוף פורסם יוני 19, 2010 אני גם רוצה להמליץ לכל אלה עם הפטיש לבס עם אפקטים אחת הלהקות שאני הכי אוהב TOOL זאת גיטרה , זה מטוס , זה עב"ם ...... לא !! זה בס!! שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
lukatch פורסם יוני 19, 2010 שיתוף פורסם יוני 19, 2010 Yes Renaissance The Who Chic Rush Talas Tower of Power שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
AmitW פורסם יוני 19, 2010 שיתוף פורסם יוני 19, 2010 Muse..? שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
tomersg פורסם יוני 19, 2010 שיתוף פורסם יוני 19, 2010 red hot chili peppers ? police? Beatles? בלי לחזור על כאלה שהוזכרו כאן. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
erezbass פורסם יוני 19, 2010 שיתוף פורסם יוני 19, 2010 לדעתי הבחנה שלך לא נכונה, בשיר מסויים התפקיד של ההרכב הוא לשרת את המלודיה... רוב הלהקות מנסות לעשות את זה, חוץ מזה אל תשכח זה גם קשור לגורם האידוודואלי של הנגן, יש נגנים יותר יצרתיים ויש פחות. בארץ אתה יכול לשמוע דוג לכמה להקות טובות שכן נתנו לבס להפגין נוכחות: תערובת אסקוט, משינה בחלק מהשירים, כרמלה גרוס וגנר, מוניקה סקס בתקופה של יוסי חממי, כוורת!!! על כל סוגי תתי קבוצות שלה... ויש עוד מלא דוגמאות בסוף זה עניין של לשרת את השיר. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
primus פורסם יוני 20, 2010 מחבר שיתוף פורסם יוני 20, 2010 לדעתי הבחנה שלך לא נכונה, בשיר מסויים התפקיד של ההרכב הוא לשרת את המלודיה... רוב הלהקות מנסות לעשות את זה, חוץ מזה אל תשכח זה גם קשור לגורם האידוודואלי של הנגן, יש נגנים יותר יצרתיים ויש פחות. בארץ אתה יכול לשמוע דוג לכמה להקות טובות שכן נתנו לבס להפגין נוכחות: תערובת אסקוט, משינה בחלק מהשירים, כרמלה גרוס וגנר, מוניקה סקס בתקופה של יוסי חממי, כוורת!!! על כל סוגי תתי קבוצות שלה... ויש עוד מלא דוגמאות בסוף זה עניין של לשרת את השיר. ידעתי שמישהו יביא את העובדה שהבס אחראית על המלודיה לכן גם כתבתי על זה שאני לא מבקש סולואים של בס וכל זה אלא בכללי הסיבה היא בגלל שהתפקיד שלה הוא המלודיה ובגלל שלבני אדם קל יותר לשמוע את הצלילים הגבוהים של החשמלית מאשר הצלילים הנמוכים של הבס היא קיבלה ייחוס של משהו לא חשוב שלא בכל הלהקות נותנים לו להתבטא אני לא מדבר על יצירתיות או לא כי כמו שכתבת יש להקות שנותנות לבס מקום אני מדבר על העובדה שיש הרבה להקות שלא נותנות לבס להישמע כמו הגיטרה והתופים בלי קשר לרמה של הבסיסט וזה מה שחבל בעיניי שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
Era פורסם יוני 20, 2010 שיתוף פורסם יוני 20, 2010 ידעתי שמישהו יביא את העובדה שהבס אחראית על המלודיה לכן גם כתבתי על זה שאני לא מבקש סולואים של בס וכל זה אלא בכללי הסיבה היא בגלל שהתפקיד שלה הוא המלודיה ובגלל שלבני אדם קל יותר לשמוע את הצלילים הגבוהים של החשמלית מאשר הצלילים הנמוכים של הבס היא קיבלה ייחוס של משהו לא חשוב שלא בכל הלהקות נותנים לו להתבטא אני לא מדבר על יצירתיות או לא כי כמו שכתבת יש להקות שנותנות לבס מקום אני מדבר על העובדה שיש הרבה להקות שלא נותנות לבס להישמע כמו הגיטרה והתופים בלי קשר לרמה של הבסיסט וזה מה שחבל בעיניי אני מסכים עם העיקרים של הדברים שמצויינים כאן, תחושה שהבס כלי שלא חשוב באמת קיימת. אם הייתי צריך למצוא את האשם, הייתי מאשים דווקא את מי שבסופו של דבר מאחד את השיר למוצר מוגמר. למה אני מתכוון, גיטרה עם אובר דרייב או דיסטורשן היא צליל מאוד פופולארי ונפוץ, הבעיה היא שהצליל הזה תופס טווח תדרים עצום, עם הרבה נמוכים ומיד אחרת הוא נישמע רזה ומעפאן. תפיסה לא נכונה של להקות\אנשי סאונד למיניהם או מי שבתכלס מתעסק עם המיקסדאון זה שאם הגיטרה היא הכלי המוביל את המלודיה כאשר היא מנגנת פרוגרסיית אקורדים אז היא זו שמקבלת את המרווח תדרים שהיא צריכה, כי שם הבשר של השיר, וכלים אחרים נידרסים. גיטרה בס תקועה במרווח שבין הגיטרה לתופים (בדר"כ) וזה משאיר מעט מאוד מרווח למשחק. אם עיקר הסאונד של בס נימצא בטריטוריה שעכשיו שייכת לגיטרה, אתה לא תרגיש את הבס בשיר. ניתנה כאן הדוגמא של Muse, אם נסתכל על שירים שלהם, לדעתי הגיטרה מקבלת כאן רק מיד עם גבוהים וזה משאיר מקום לבס להישמע. במידה והגיטרה היתה נישמעת, באותם תנאים, אבל בלי הליווי של שאר הכלים, סביר להניח שזה היה נישמע מכוער וחסר, בגלל שהגיטרה כאן מסתמכת על הקיום של שאר הכלים בפרט הבס כדי להשלים את הסאונד. אם גיטריסט בונה ריף, ומרכיבים את שאר השיר סביבו אבל בריף לא נוגעים אלה מגמישים את שאר הכלים כדי שיתאימו, התכונות הבסיסיות של אותם גלים ילכו לאיבוד, בס זו דוגמא קיצונית שמראש קשה לשמוע ולכן בטח ובטח אחרי סירוס תדרים. אני רוצה להוסיף ולאמר שאני ממש לא חס וחלילה מזלזל בידע ובכישרון של כל האנשים שמתעסקים בתחום, זאת ההשערה שלי שאין לי איך לגבות בעובדות. יותר מזה, אני אפילו אשמח להוכחה שאני טועה, כדי ללמוד. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
Danny פורסם יוני 20, 2010 שיתוף פורסם יוני 20, 2010 מהיום מוסיפים גזרים בתור אופצייה חמישית! שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
amitbass פורסם יוני 20, 2010 שיתוף פורסם יוני 20, 2010 לדעתי אתה צודק מ100% למרות שכיום יש יותר מודעות לבס מבעבר עוד דבר שלא נגעו בו זה הקשר בין הסגנון למקום של הבס יש סגנונות שבאופן קלאסי נותנים לבס מקום כמו גאז , Fאנק , מוזיקה שחורה ויש סגנונות שבהם הבס באמת נבלע ובדרך כלל מראש לא נותנים לבס חשיבות כי להקה מושפעת מלהקה שהבס שלה נבלע והיא מושפעת מלהקה שהבס שלה נבלע וכך הלאה כך שנוצרת "מסורת" של בס שנבלע \ עושה תפקיד שנצמד לתחת של הגיטריסט . בדרך כלל להקות שיוצאות מהמעגל הזה הן להקות שחלוצות במשהו ו\או שיש להן בסיסט כריזמטי ומוכשר שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
primus פורסם יוני 20, 2010 מחבר שיתוף פורסם יוני 20, 2010 אני מסכים עם כל מי שהגיב אחרי,אין לי משהו נגד סאונדמנים אבל גם הם מושפעים היחסי כוחות שיש בדרך כלל בין גיטרה חשמלית לבס וכבר יצא לי לשמוע כמה הופעות בלייב שהבס פשוט נבלע בין שאר הכלים בגלל סאונדמן שנתן יותר במה לחשמלית בעוד שבגירסה המקורית שומעים הרבה יותר את הבס ובמקרים מסוימיים זה ממש הבדל גדול אבל כן יש יותר מודעות לבס היום ובתקווה בעתיד עוד יותר יהיה שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.