Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

להקות עם טיפה יותר בס


primus

האם יותר מידי לא נותנות לבס להתבטא בשירים  

11 הצבעות

  1. 1. האם יותר מידי לא נותנות לבס להתבטא בשירים

    • כן,יותר מידי
      4
    • כן,אבל זה לא משנה
      1
    • לא,יש מספיק
      0
    • לא,אבל יש מקום לשינוי
      5
    • לא אכפת לי
      1


Recommended Posts

כפי שאני אנחנו יודעים יש לא מעט להקות שמבליטות יותר את התופים והגיטרה

החשמלית בעוד שאת הבס בקושי שומעים בכלל ,אני לא מדבר על זה שצריך סולואים

מטורפים של הבס רק או דברים כאלה אלא להקות ששומעים בהם יותר את הבס וכן

נותנים לו יותר מקום להתבטא בשירים אז שימו להקות כאלה פה

אני אתחיל ומי שזיהה את הכינוי שלי כבר יודע בטח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הבחנה שלך לא נכונה, בשיר מסויים התפקיד של ההרכב הוא לשרת את המלודיה... רוב הלהקות מנסות לעשות את זה, חוץ מזה אל תשכח זה גם קשור לגורם האידוודואלי של הנגן, יש נגנים יותר יצרתיים ויש פחות. בארץ אתה יכול לשמוע דוג לכמה להקות טובות שכן נתנו לבס להפגין נוכחות: תערובת אסקוט, משינה בחלק מהשירים, כרמלה גרוס וגנר, מוניקה סקס בתקופה של יוסי חממי, כוורת!!! על כל סוגי תתי קבוצות שלה... ויש עוד מלא דוגמאות

בסוף זה עניין של לשרת את השיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הבחנה שלך לא נכונה, בשיר מסויים התפקיד של ההרכב הוא לשרת את המלודיה... רוב הלהקות מנסות לעשות את זה, חוץ מזה אל תשכח זה גם קשור לגורם האידוודואלי של הנגן, יש נגנים יותר יצרתיים ויש פחות. בארץ אתה יכול לשמוע דוג לכמה להקות טובות שכן נתנו לבס להפגין נוכחות: תערובת אסקוט, משינה בחלק מהשירים, כרמלה גרוס וגנר, מוניקה סקס בתקופה של יוסי חממי, כוורת!!! על כל סוגי תתי קבוצות שלה... ויש עוד מלא דוגמאות

בסוף זה עניין של לשרת את השיר.

ידעתי שמישהו יביא את העובדה שהבס אחראית על המלודיה לכן גם כתבתי על זה שאני לא

מבקש סולואים של בס וכל זה אלא בכללי הסיבה היא בגלל שהתפקיד שלה הוא המלודיה ובגלל

שלבני אדם קל יותר לשמוע את הצלילים הגבוהים של החשמלית מאשר הצלילים הנמוכים של

הבס היא קיבלה ייחוס של משהו לא חשוב שלא בכל הלהקות נותנים לו להתבטא אני לא מדבר

על יצירתיות או לא כי כמו שכתבת יש להקות שנותנות לבס מקום אני מדבר על העובדה שיש

הרבה להקות שלא נותנות לבס להישמע כמו הגיטרה והתופים בלי קשר לרמה של הבסיסט

וזה מה שחבל בעיניי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידעתי שמישהו יביא את העובדה שהבס אחראית על המלודיה לכן גם כתבתי על זה שאני לא

מבקש סולואים של בס וכל זה אלא בכללי הסיבה היא בגלל שהתפקיד שלה הוא המלודיה ובגלל

שלבני אדם קל יותר לשמוע את הצלילים הגבוהים של החשמלית מאשר הצלילים הנמוכים של

הבס היא קיבלה ייחוס של משהו לא חשוב שלא בכל הלהקות נותנים לו להתבטא אני לא מדבר

על יצירתיות או לא כי כמו שכתבת יש להקות שנותנות לבס מקום אני מדבר על העובדה שיש

הרבה להקות שלא נותנות לבס להישמע כמו הגיטרה והתופים בלי קשר לרמה של הבסיסט

וזה מה שחבל בעיניי

אני מסכים עם העיקרים של הדברים שמצויינים כאן, תחושה שהבס כלי שלא חשוב באמת קיימת.

אם הייתי צריך למצוא את האשם, הייתי מאשים דווקא את מי שבסופו של דבר מאחד את השיר למוצר מוגמר.

למה אני מתכוון,

גיטרה עם אובר דרייב או דיסטורשן היא צליל מאוד פופולארי ונפוץ, הבעיה היא שהצליל הזה תופס טווח תדרים עצום, עם הרבה נמוכים ומיד אחרת הוא נישמע רזה ומעפאן.

תפיסה לא נכונה של להקות\אנשי סאונד למיניהם או מי שבתכלס מתעסק עם המיקסדאון זה שאם הגיטרה היא הכלי המוביל את המלודיה כאשר היא מנגנת פרוגרסיית אקורדים אז היא זו שמקבלת את המרווח תדרים שהיא צריכה, כי שם הבשר של השיר, וכלים אחרים נידרסים.

גיטרה בס תקועה במרווח שבין הגיטרה לתופים (בדר"כ) וזה משאיר מעט מאוד מרווח למשחק. אם עיקר הסאונד של בס נימצא בטריטוריה שעכשיו שייכת לגיטרה, אתה לא תרגיש את הבס בשיר.

ניתנה כאן הדוגמא של Muse, אם נסתכל על שירים שלהם,

לדעתי הגיטרה מקבלת כאן רק מיד עם גבוהים וזה משאיר מקום לבס להישמע.

במידה והגיטרה היתה נישמעת, באותם תנאים, אבל בלי הליווי של שאר הכלים, סביר להניח שזה היה נישמע מכוער וחסר, בגלל שהגיטרה כאן מסתמכת על הקיום של שאר הכלים בפרט הבס כדי להשלים את הסאונד.

אם גיטריסט בונה ריף, ומרכיבים את שאר השיר סביבו אבל בריף לא נוגעים אלה מגמישים את שאר הכלים כדי שיתאימו, התכונות הבסיסיות של אותם גלים ילכו לאיבוד, בס זו דוגמא קיצונית שמראש קשה לשמוע ולכן בטח ובטח אחרי סירוס תדרים.

אני רוצה להוסיף ולאמר שאני ממש לא חס וחלילה מזלזל בידע ובכישרון של כל האנשים שמתעסקים בתחום,

זאת ההשערה שלי שאין לי איך לגבות בעובדות.

יותר מזה, אני אפילו אשמח להוכחה שאני טועה, כדי ללמוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתה צודק מ100% למרות שכיום יש יותר מודעות לבס מבעבר

עוד דבר שלא נגעו בו זה הקשר בין הסגנון למקום של הבס 

יש סגנונות שבאופן קלאסי נותנים לבס מקום כמו גאז , Fאנק , מוזיקה שחורה

ויש סגנונות שבהם הבס באמת נבלע  ובדרך כלל מראש לא נותנים לבס חשיבות כי להקה מושפעת מלהקה שהבס שלה נבלע והיא מושפעת  מלהקה שהבס שלה נבלע וכך הלאה  כך שנוצרת "מסורת" של בס שנבלע \ עושה תפקיד שנצמד לתחת של הגיטריסט  . בדרך כלל להקות שיוצאות מהמעגל הזה הן להקות שחלוצות במשהו ו\או שיש להן בסיסט כריזמטי ומוכשר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם כל מי שהגיב אחרי,אין לי משהו נגד סאונדמנים אבל גם הם

מושפעים היחסי כוחות שיש בדרך כלל בין גיטרה חשמלית לבס וכבר יצא לי

לשמוע כמה הופעות בלייב שהבס פשוט נבלע בין שאר הכלים בגלל סאונדמן

שנתן יותר במה לחשמלית בעוד שבגירסה המקורית שומעים הרבה יותר את

הבס ובמקרים מסוימיים זה ממש הבדל גדול אבל כן יש יותר מודעות לבס היום

ובתקווה בעתיד עוד יותר יהיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...