Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

ג'אמים ופיתוח נגינה בהרכב


BZakaBZ

Recommended Posts

שלום לכולם!

שמי ינאי ואני חדש פה, אני בסיסט ובזמני הפנוי עושה קצת צבא  :D

אני לומד כבר שש שנים, מתעקש להתמיד גם כשהנסיבות מקשות (שלוש שנים בפנימיה ובעיצומן של שלוש שנים בצבא, ולא אני לא עושה יומיות...)

יש לי את הבס היותר מצ'וקמקת שלי עם איזה מגבר גיטרה בבסיס, יש לי רקע של לימוד תיאורטי (ומעט מעשי) די נרחב במסגרת מגמה קלאסית רצינית ביותר ויש לי הרכב פרוג-מטאל שמאפשר לי בזמן שהצבא משאיר לי לתת דרור בתחום הכתיבה בז'אנר הזה ולמה שהשעות בחדרי הקטן בצבא עם הבס המצ'וקמקת תורמות לטכניקה שלי...

התחום שהמורה שלי מתעסק בו ת'ו הוא בעיקר ג'ז ופיוז'ן, שזה אומנם לא סגנון שאני בא ממנו אבל מעניין אותי והייתי רוצה להתפתח בכיוון הזה,

כבר הרבה מאוד זמן שלתחושתי (ולתחושת המורה שלי, שמנסיוני שווה לסמוך עליו), יש לי חסר בולט בתחום הפרקטיקה זתומרת, לנגן עם אנשים, לאלתר, להכיר יותר מוזיקה ולצאת קצת מהבועה שאני תקוע בה...

מה שאני מחפש זה בעיקר מקומות שמארחים ג'אמים סדירים (רצוי חמישי בערב או סופ"ש), ומה קורה שם מבחינת סגנון ואנשים שמגיעים, משהו שממש יכול לשמש כמסגרת להתפתח בתור נגן... (ולא רחוק מדי מאיזור השרון)

ואם יש לכם עוד רעיונות בעניין אני אשמח לשמוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע עד כמה תוכל להגיע אבל יש פאב בקיבוץ עין השופט שמחזיק מסורת של ג'אמים בסופי שבוע, לא זוכר בדיוק באיזה יום, אני חושב שחמישי, אני לא ממש סגור על הסגנונות, אבל זה די רחב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אי פעם תגיע לדרום, תקפוץ לפאב "הג'ק" באשקלון, יש שם במה פתוחה ביום שלישי.

אל תביא כלום, יש כלים במקום. תביא רק את עצמך, ההנאה מובטחת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בקוזה נוסטרה ג'אם בלוז קבוע בערבי ראשון -

אני לא מכיר את הפרטים הקטנים, אבל אם כבר ג'אם "למתחילים" (ולא נשמע שאתה כל כך מתחיל על הכלי, אלא רק על הבמה), אז בלוז זה הדבר הראשון לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתל אביב יש במועדון 'האזור' אחרי ההופעות יש ג'אם. אם אתה בתל אביב לסוף שבוע, כדאי. ;)

לא פעם חשבתי לקפוץ לשם, איך זה עובד בדיוק? מי שרוצה בא ומנגן? ומה מנגנים בדרך כלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא יצא לי לג'מגם שם גם עם אנשים שונים (חלקם מוכרים וחלקם לא) והיה ממש כיף. היו גם פעמים אחרות שהייתי והרבה אנשים רצו לנגן, אז לא ניגנתי. ג'אמים זה דבר דינמי. לפעמים מנגנים, לפעמים מקשיבים. הכי פשוט זה לפקוד את הג'אמים בצורה קבועה, לבוא עם הבס ולהגיד שאתם רוצים לנגן. אם תשבו ותחכו שיזמינו אתכם, זה לא יקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן:

בבלייז (בפסאז' שבין מקדונלד להלל, פעם היו שם משחקי וידאו..) בימי רביעי בערב - רוק, בלוז.

בבלייז בימי שישי בצהרים:  ג'אז.

עוד ג'אז: בחאנל'ה ובבירמן, אני לא זוכר את הימים במדויק תבדוק בעכבר.

כל אלה במות פתוחות לג'אם, אם זה ג'אז קח בחשבון שלל סטודנטים ותלמידי תיכון מהאקדמיה..

תהנה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גאמים באזור השרון -

ימי שלישי יש לך גם במייקס פליים הרצליה - ג'אם שרובו חברה מרימון מנגנים שם פיוזן בלוז פשוט יחסית.

באותו יום יש לך גם ג'אמים בפאב פלורנטין באזור תעשיה פולג (נתניה) שם זה יותר שירים ורוק בלוז - לא ממליץ באופן כללי, חובבני מאוד קהל קשה, מוזיקה מבאסת.

ימי חמישי יש לך במנחת בעין וורד מקום מגניב לאללה קהל אדיר, נגנים ומנהלים על הפנים אני באופן אישי לא מגיע לשם יותר ואני מפציר באנשים גם לא להגיע - עולה כניסה 25 ש"ח (אחרי עליית מחירים מ15), כשאתה כן מגיע בקושי נותנים לך לנגן, מי שכן מנגן על הבס זה איזה חובבן שלא יודע איפה הוא בכלל נמצא וכשאתה מבקש לנגן עושים לך פרצופים ועבר לזה שאין שם שום הערכה למוזיקאים רציניים - אני מאוד לא אהבתי את העניין שאני כמוזיקאי משלם כסף על לנגן ועוד עושים לי טובה שנותנים לי לעלות לנגן - לסיכום אני מאוד נגד ללכת רק אם אתם ממש רוצים לנגן עם אנשים או אם אתם מתחילים וסבבה לכם לבוא למקום כזה.

האזור

טוב תראו האזור קשה והזוי. בימים שיש שם חברה שיודעים לנגן - וזה כמעט תמיד - עף שם פיוזן מודרני לפנים - אם אתם לא מצליחים לעמוד בקצב לא נותנים לעלות.

לא פעם ג'רמי (המנהל) בא אליי והתחיל לחפור לי שאני צריך להקשיב וכאלה, יותר מזה יש לי חבר גיטריסט שאחרי שהוא עלה הוא לא נתן לו לעלות פעם הבאה בטענה שהוא "חופר". אחרי שבאתי לשם יותר מפעמיים הוא כבר התחיל להכיר אותי והיום הוא הכי גבר איתי בארץ והוא נותן לי לנגן בכיף (גם זה קרה רק אחרי שהוא שמע אותי מנגן כמו שצריך).

בכל אופן הג'אמים שם ממש לא למתחילים צריך לדעת מה עושים ולדעת טוב - החברה שם רצים מכל בחינה אפשרית - תלכו רק אם אתם חושבים שתעמדו בקצב אחרת זה לא יהיה כיף.... מעבר לזה לא ראיתי עוד ג'אמים עם כזאת רמה של מוזיקה מומלץ!

אני חושב שזה מה שיש באזור 09 בגדול אם יש עוד אני אשמח לדעת עליהם בעצמי =)!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם הייתי הולך למנחת בעין ורד..אווירה מעולה אבל אחרי פעם אחת שעליתי לנגן ולא רצו לנגן שום דבר חוץ מבוב מארלי (שאין לי בעיה איתו פשוט..לנגן את זה שוב ושוב זה משעמם)

מאז אני מגיע לשם מדי פעם כדיי לשבת ולשתות משהו..לא מומלץ להגיע לנגן כמו שאמרו.

יש גם ג'אם פעם בשבועיים בבית-חירות (קצת צפונה) פעם בשבועיים בפאב שנקרא פעם הדיוידי ראן...עכשיו אני לא יודע מה הולך שם אבל גם שם הייתי פעמיים והיה נחמד..

בניגוד למה שדיברו מעליי על ג'אמים רציניים שני אלו הם לכיף ואני לא מאמין שהם באמת יעשו לך שיפור משמעותי..(אולי רק בנגינה מול קהל )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בתכלס הכי טוב זה הרכב משלך. תמצא לך נגנים שטוב לך לנגן איתם, תנגנו באווירה שלכם, בסגנון שלכם, בקצב שלכם ובזמן שנוח לכם.

יש יתרון מסויים בג'אם, בעיקר אם נגנים טובים. זה נותן לך אינדיקציה לגבי המוסיקאליות שלך והיכולת שלך כמוסיקאי ונגן להשתלב עם נגנים אחרים שאתה לא מכיר.

מוסיקה היא שפה ואתה צריך לדעת לדבר בשפה שלך עם כל אחד, לא רק עם אלה שנוח לך איתם ואתה מכיר אותם. רק כשאתה מתמקם בנקודה כזו שבה אתה נכנס לנגן עם אנשים מרקע שונה ויכולות שונות, אתה למעשה מוציא את עצמך מאזור הנוחות שלך (Comfort Zone) וזו הנקודה בה אתה מתחיל ללמוד, להשתפר ולהתפתח.

עיקר ההסתייגות של נגנים מלהצטרף לג'אמים הוא הפחד מהמבוכה. מבוכה מלא לעמוד בסטנדרט של האחרים, מלזייף ולא לנגם את התווים הנכונים, מבוכה מלנגן סולו בו כל הקהל והנגנים האחרים מסתכלים עליך ואתה מרגיש שבוחנים אותך בשבע עיניים ואתה מת מפחד שחלילה תנגן את התו הלא נכון (ובגלל זה האצבעות לא זזות). כשלומדים לקחת את זה בפרופורציה, לשים בצד את המבוכה ובמקום זה לראות בג'אם תהליך לימודי וגם הנאה, זה הופך את העיניין לכיף גדול (בהנחה כמובן שהנגנים ברמה סבירה והמוסיקה היא טובה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי פעם ג'אם עם כמה חבר'ה, ג'אזיסטים רציניים, אבל הם הכירו אחד את השני לפני וידעו היטב איך כל אחד מהם מנגן את הסטנדרטים ורק אני לא הצלחתי לקלוט מה הלך, למרות שאת הסטנדרטים הראשונים הכרתי טוב מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף לחוסר ההמלצה ללכת למקומות שבהם מנגנים בעיקר שירים ואנשים אובר-משתלטים על הבמה. בכל במה פתוחה באשדוד זה קיים, וקרבות הבולבולים האלה פשוט מורידים את כל הכיף מעניין הג'אם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני למדתי מג'אמים שהייתי בהם זה שלא משנה איך מנגנים, תמיד יש חברה' שאומרים 'אחלה' וכאלו שיעקמו את הפרצוף. לגבי הקרבות, הבסיסטים שולטים. צליל אחד, וכל ההרמוניה עפה למקום אחר, ומה ששננגן בתוך הקצב, קובע את האווירה של כל הג'אם.

מעבר לזה, ג'אם הוא דבר בריא ומלמד לגבי יכולת נגינה עם אנשים שלא מכירים והיכולת להשתלב. ולאט לאט לומדים להכיר ולהרחיב אופקים. כשמתייחסים לג'אם כמו אל אימון וחזרה ספונטנים, זה מלחיץ בהרבה פחות, והכי חשוב, בלי צפיות, ולהרחיב את האגו. ככה הרבה יותר קל לקבל את הדברים שקורים בשטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שציינתי זו בדיוק המטרה שלי - ללכת וללמוד איך זה לנגן עם אנשים שאתה לא מכיר, להיפתח, לצאת מהבועה ומהcomfort zone שלי כי אני תקוע בו ממש חזק... יש לי הרכב משלי כמו שציינתי אבל אנחנו לא מג'מג'מים אף פעם וגם אם כן היינו זה אנשים שיש להם כבר את הראש שלי ולא יפתחו לי את האוזניים יותר מדי... גם אם אני אמצא אנשים להרכב בסגנון יותר ג'אזי (שאני מחפש דרך אגב, אם מישהו מכיר...) להרכב קבוע יש נטייה להיכנס לכתוב מראש והמבויים. המקום שאני חלש בו זה אלתור וספונטניות וזה בדיוק איפה שאני רוצה להתחזק, אני לא מפחד מסיטואציות מביכות ומכוויות בג'אמים שהם מתחת או מעל לרמה שלי (זתומרת כמובן שאני מפחד, אבל להתמודד עם זה זה חלק מהעניין) ותכלס כל מה שמעניין אותי זה להתחיל להסתובב ולהכיר, רק בחייאת שיהיה בסופ"ש, אני בצבא :'(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה אמרת, אוסיף ואומר את מה שאני מציין מדי פעם לתלמידים שלי. "תעשה, יהיה. לא תעשה, לא יהיה". במועדון 'האזור' יש כל ערב ג'אם אחרי ההופעות. בשישי אם אני זוכר נכון, ההופעות מתחילות מוקדם יותר וככה גם הג'אם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כל יום שני בלילה במה פתוחה בשבלול בנמל תל אביב, כמעט תמיד ארז בר נוי מוביל את הג'אם ועולים חופשי נגנים. יש בדרך כלל חברה קבועים שמנגנים הרבה סטנדרט אבל זה זורם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

התחלתי ליישם את התוכנית שלי וחשבתי לשתף אתכם תוך כדי באיך הולך לי, אז ככה:

התחלתי ביום רביעי בלילה כשהזמרת של הלהקה שלי גררה אותי כל הדרך לחיפה, למקום שנקרא eli's place, שמקיים במה פתוחה כל שני ורביעי. הגעתי אחר כבוד עם הבס החשמלית שלי וכשנכנסנו עוד היא מציגה אותי לחבר'ה שלה שם הם מספרים שחבל שהגעתי עם גיטרה בס כי יום רביעי עושים ג'ז מסורתי. רק קונטרבס. באסה.

כאן החלטתי להגדיל ראש וסיפרתי לה שלמדתי קונטרבס שנתיים וחצי ואני לא מתכוון לסגת עכשיו. עליתי איתה ועם גיטריסט שהיא מנגנת איתו בהרכב ג'ז אחר, לוויתי את הקונטרבס מהבחור שניגן לפנינו והתחלנו לנגן את סטלה בי סטארלייט, החברה שניגנו לפנינו באמת העיפו סטנדרטים די מהירים ומורכבים (או ככה זה לפחות היה נשמע לי, הייתי קצת לחוץ) אבל כשעליתי זרמו איתי והאטו קצת את הקצב (אני לא יודע את סטלה בעל פה) אח"כ הגברת ירדה וזרמנו לבלוז ולבלו בוסה, החברה היו ממש נחמדים והחמיאו לנגינה שלי למרות שבטח זייפתי המון (נוסף על כל הקשיים גם לא שמעתי את עצמי כל כך, לא חדש לי בעניין הבס הזקוף P:). אחרי שלושה קטעים מיציתי את העניין (באסיסט חשמלי חלוש שכמותי) וסיכמתי את החוויה כמעניינת ומלמדת אם כי קצת מפספסת  את המטרה, זה בכל זאת לא כלי ראשון...

למוחורת קבעתי עם כמה חברה במנחת בעין ורד למרות כל מה ששמעתי עליו, הגיטריסט שנסעתי איתו הזהיר אותי כבר בדרך שהוא ממייסדי הג'אם הזה ושאפילו הוא לא הצליח להציל אותו מלהדרדר למה שהוא. היה לי הסכם עם עצמי שאני לא מוותר על שום ג'אם לפני שאני מנסה אותו אבל כבר בכניסה הבנתי שזה יותר מאורת סמים עם אנשים שמקרה מחזיקים כלים מאשר ג'אם אז ברחתי משם... עברנו בדרך חזרה בפלורנטין בפולג כדי לראות מה הולך אבל מסתבר שטעינו ביום וזה בכלל בשלישי...

אותו הגיטריסט פיצה אותי בשישי בבוקר ונסענו שלושתנו לג'מג'ם בחדר חזרות שלו בחדרה, מה שהיה כיף אבל הוכיח לי את החשיבות של לנגן עם אנשים שאתה לא מכיר, רק ככה יוצאים מהקומפורט זוון..

מה שנשאר לי עוד ברשימה שאני מתכנן לזמן הקרוב זה אותו מקום בחיפה רק ביום שני, כשהג'אם אמור להיות יותר חופשי ועם בס חשמלית, והשבלול בתל אביב. חוץ מזה אני קורא את כל ההצעות שלכם פה ורושם, תמשיכו לכתוב :)

חמישי הזה אני מתכנן לנסות את האזור עם חבר שלי שכבר היה שם וממליץ בחום.  מישהו זורם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא זורם...אין לי זמן לדברים האלה  ;D

אבל אני ממש שמח לשמוע שאתה עף על הג'אמים, לפני שבועיים (אם אני לא טועה) היית לפני הג'אם הראשון שלך ועוד התלבטת.

תמשיך ככה, הרווח כולו שלך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשפלתיים שפה - הייתי ביום חמישי האחרון בערב במה פתוחה + הופעה של פרוייקט שאני משתתף בו, בפאב שנקרא פנדורה, על הכביש בין נס ציונה לרחובות. חבר'ה נחמדים, נגנים טובים. היה נחמד. כנראה יש כל שבוע או שבועיים.

רוב הזמן הייתי הבסיסט היחיד - עד שהלכתי...ואז אחד הגיטריסטים החליף אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שזה יותר מאורת סמים עם אנשים שמקרה מחזיקים כלים מאשר ג'אם אז ברחתי משם...

הרגת אותי עם ה"מאורת סמים"...

ואכן הרמה שם נמוכה מאד כפי שציינתי בהודעה הקודמת שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ימי שלישי בחונטא בחיפה (בתוך הטכניון!?!) יש ג'אם די מיוחד, הייתי שם אתמול והרצנו massive attack, cardigans, queen, neil young, sting, foo fighters, nirvana.

בד"כ ג'אם היה חפירה אינסטרומנטלית אבל זה היה כמו מייקספלייס ת"א רק לא שירי עם מעאפנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכפר סבאים והשרונאים שכאן:

בפאב של חבר - שונא בר - לשעבר הבית השני ,

ההודעה בפייסבוק:

"הבמה הפתוחה חוזרת !!!

ערב ג"אם למוזיקאים , להקות , והרכבים .

ימי שני... סאונד משובח... חצי ליטר בירה ב-19 שח.

...

כדאי לתאם זמן במה מראש בטל- 054-6682882

למי ששכח... החרושת 8 כפ"ס.

מתחילים ב- 6.8 , יום שני ב-21:00 .

20 שקלים כניסה."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתמול יצאתי לאפטר מהצבא והתקשרתי לחבר שלי לנסות להציל מזה איזה תכנית נחמדה, אחרי דקה של מחשבה הוא נזכר שהוא חייב לי ג'אם באיזור.

ככה יצאנו לנו בשתים עשרה בלילה (כן, יום לפני צבא אבל מה לעשות יש דברים חשובים...), והגענו לשם לקראת אחת בלילה (הוא טוען שאלה השעות שם, לא טרחתי להתעמק).

אני מודה שחלק מהתגובות פה לגבי המקום קצת הלחיצו אותי ובנוסף איך שהגעתי למקום ראיתי שהבסיסט שמנגן שם עם החבר'ה הוא הבסיסט של אחת הלהקות האהובות עלי (Pie Q למי שמכיר).

מה שהם ניגנו לעומת זאת היה מין פיוז'ן\פאנק כזה, לא מסובך, מאוד גרובי, כמו שאני אוהב, בהחלט משהו שאפשר לקלוט מהר ואין איפה להסתבך.

עד כאן סבבה, כשהם סיימו לנגן עליתי עם הקלידן שבאתי איתו, והתחלנו להתמקם בזמן שכל מי שניגן לפנינו ירד. רק הספקתי לחבר את הבס והנה עולים על הבמה חבורה שמספרים שהם רוצים לעלות כהרכב והבטיחו שהם יתנו לי לנגן מיד אחרי... לא שזה היה באגרסיביות אבל לא נעים שאיך שאתה עולה מורידים אותך... החברה האלה היו יותר מבוגרים והנגינה היתה לפנים בהתאם, הז'אנר היה בערך אותו דבר+זרימה ספונטנית על לילה בתוניסיה (שזה נגיד דוגמה ליציאה מהקומפורט זוון שלי, המקום שבו מצפים ממני להכיר סטנדרטים בספונטני) אחרי כחצי שעה הם ירדו, המקום כבר די התרוקן עד אז ומצאתי את עצמי בודד במערכה... עליתי בסוף רק עם הקלידן שלי וניסינו להפיק את המיטב, זה היה די חסר מעוף ואחרי איזה חצי שעה פרשנו...

הסיכום שלי לעומת זאת הוא די אופטימי, אמנם יצאתי עם טעם די מר אבל לדעתי זה היה יום חלש, לפי מה שניגנו בהתחלה האופי של הג'אם הזה הוא אחלה, האווירה במקום מגניבה  (אפילו מעצם זה שהקהל יושב בשורות מול הבמה, בלי שולחנות), מהקצת שיצא לי להתרשם מג'רמי המנהל הוא אחלה בחור, ובכלל לא ממש הבנתי על מה החברה שהגיבו לפני דיברו. בהחלט מתכנן ללכת לשם שוב בתקווה שיצא לי לנגן יותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואללה אחי אם נהנת זה כבר טוב! תעשה חיים ואם מתאים לך שם אז תמשיך ללכת - אני כתבתי מנסיוני האישי ושל חבריי בלבד! וכבר אמרתי - ג'רמי גבר רק צריך להכיר אותו קצת =).....

מישו יכול לשפוך אור על מה קורה בבית השני החדש? כי כשאני הייתי הולך לשם לא היה מינוף מי יודע מה.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב בזרימה למקום אקראי, הפעם אשכרה בסביבה שלי: פאב הDVD Run בבית חירות.

הדברים שיש לי להגיד על המקום מתחלקים לשניים: דברים שנשמעים שליליים אבל לאו דווקא, ודברים שנשמעים שליליים והם שליליים...

הדבר הראשון שבלט לי שם זה קיומו של זמר, הדבר השני זה הז'אנר, ניגנו שם רק שירי פופ, ולבסוף קלטתי שהגיל שם נע בין 25 ל40, מהפרספקטיבה שלי זיקנה מופלגת...

הגעתי עם גיטריסט וזמרת, שלפנו את הכלים והתקרבנו ל"במה" ( המבנה של המקום זה די סמטוחה צפופה של נגנים, באר, כסאות, שולחנות ומלא אנשים שעומדים בנקודות אקראיות ולא אסטרטגיות...) ביקשנו לעלות וכעבור כמה דקות גם נתנו לנו, אחרי ששלחו אותנו להחזיר את הכלים כי הם מעדיפים לא להחליף ותוך שהבחור שניגן לפני הבהיר לי שאין מקום להתפרע, אני פה ללוות (במילותיו: "קריוקי עם נגנים חיים").

עד כאן דווקא לא נורא, אמנם הבס שלו הזכירה יותר בול עץ מגיטרה והחשמלית קרעה מיתר מי נמוך תוך שני שירים, אבל סך הכל נחמד, כמו לשחק רוק בנד עם קהל...

מפה זה הדרדר

הזמרת הוחלפה אחרי שיר אחד ואני והגיטריסט הוחלפנו אחרי שלושה לכבוד אותם נגנים שהיו כל הערב (כנראה הקבועים של המקום), לא אחרי שסחטו מהגיטריסט את הגיטרה שלו שתחליף את ההיא הקרועה עד שיסדרו אותה, גיטרה רצינית, הוא בקושי הסכים, קצת חוצפנים... אחר כך לא נתנו לנו לעלות שוב, אמרו אין בעיה רק תבחרו שיר ותכינו אקורדים ואז כל פעם "רק שניה, הבטחנו להיא קודם" (היא=איזה כוסית שלא מבדילה בין מי לפה אבל זה אולי יתן לנו סיכוי איתה...) בסוף קלטתי את הראש וחתכנו...

לסיכום, באסה ליפול על מקומות כאלו אבל אין מה לעשות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שהסקירות שלי מעניינות מישהו... בכל אופן אני נהנה לכתוב אותן אז הנה עוד אחת:  ;D

יש פאב בכ"ס בשם באביטי שהתחיל לארח ג'אמים בימי רביעי לפני כחודשיים, הפעם החבר'ה שהמליצו לי עליו הם די מטאליסטים אבל זרמתי (בלי להעליב אף אחד כן? גם אני מנגן מטאל...)

המקום לא כל-כך בנוי לעניין, זה תקוע די בצפיפות במתחם של המעשנים, אין שם במה או מערכת הגברה, היו שם כמה מגברים שלדעתי של המקום וחוץ מזה החבר'ה היחסית קבועים הביאו את הציוד שלהם.

היה שם מגבר בס של אחד החבר'ה אבל הגעתי עם שלי (לא טרחתי אפילו להסתכל עליו, זה לא היה נראה לי כמו משהו שיכול להתחרות עם האגילר שלי  :D)

הגעתי עם מתופף וזמרת (אך בלי תופים), בהתחלה ישב שם גיטריסט גלמוד וערירי וחירטט שטויות להנאתו, איכשהו בלי להפריע יותר מדי למעשנים, אז התחלתי להקים את הריג שלי. איך שהדלקתי את המגבר כול המגברים נכבו... צחוקים...

אחרי שהבחור של המקום קצת סידר את זה (הם ממש אחלה שם, וגם די מחויבים להצלחת הג'אם שלהם) המשכנו לחרטט אני והגיטריסט עד שבאיזשהו שלב הגיע זרם של קבועים שכלל גיטריסט עם מגבר רציני יותר ומתופף עם תופים (וטרומבוניסט :o). הגיל הכללי שם די צעיר (רושם 18-23 כזה) אבל החברה בכללי זורמים, התחלנו לנגן וזה נע בין "אז... בלוז?" לבין חרטוטים די מגניבים, תוך מעבר בדברים קצת שבורים, קאברים למיוז, לביטלס, היו שם עוד באסיסטים (חלקם הגיעו בלי כלי וזכו לנגן על הזון שלי, אחד עם פרסיז'ן) שהיו די מגניבים, מלא גיטריסטים, באיזשהו שלב הגיע הראפר הקבוע של המקום לדפוק קצת פריסטיילים (הוא פסיכי בקטע שלא שמעתי דבר כזה...) והזמרת שהגעתי איתה דפקה קצת שובידופאפ (שזה מראה משהו על המקום כי היא לא מרגישה נוח בסיטואציות כאלה בד"כ...)

לאט לאט זה נהיה יותר שיכור והזוי עד שהגיע השיא בקאבר ספונטני להום של דרים ת'יאטר ומשם צלילה לים של מזרחית שיכורה ומאולתרת...

סה"כ מקום חביב, אוירה טובה, אנשים טובים, לא הכי רציני אבל כיף, אין בעיה לנגן. החסרון הוא כמובן הסאונד והגודל שמכניסים את הג'אם ללופ של אף אחד לא שומע אף אחד אז אף אחד לא יותר מדי טורח להקשיב ויוצאת סמטוחה של גיטרות... פה ד"א התמוגגתי מהמגבר שלי שלקח שני גיטריסטים ומתופף בהליכה על גיין 4 ומאסטר 2...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי סבב ב' על האיזור  ועל הפאב של אלי בחיפה, הפעם ביום שני שהסגנון יותר חופשי ולא מוגבל לג'ז קלאסי עם אפרייט.

אלי'ס פאב:

וואלה אין לי ממש משהו רע להגיד על המקום חוץ מזה שעושה רושם שיש לו יותר קליינטים ממה שהוא מסוגל להכיל, היה שם ממש מפוצץ ומלא אנשים רצו לנגן. אבל האנשים שמנהלים שם את הבמה התמודדו עם זה ממש יפה ועדיין ביחס טוב, נתנו לכולם לנגן בלי לעשות חשבון לז'אנר או לרמה (שהיו די מגוונים, החל מילד אמריקאי בן איזה 16 שניגן ושר הנדריקס עד חבורה מבוגרת שמורכבת בחלקה מעובדי המקום שהעיפו פיוז'ן מטורף). הצלחתי לעלות עם החברה שלי פעמיים, כל פעם קטע אחד (כמו כולם). לסיכום ביום קצת יותר שפוי נראה לי אחת הבמות הפתוחות השוות בארץ.

האיזור:

הגעתי עם מתופף לקראת 12 ועדיין היתה הופעה, חזרנו לקראת שתיים. היו ממש מעט אנשים אבל הספקנו לנגן עם עוד מתופף וגיטריסט מעולים.  היה ממש אחלה ואחרי כשעה סגרו עלינו את המקום. אני ממש אוהב את האווירה של המקום וחוץ מזה שהוא קצת לא יציב מבחינת שעות ואנשים הרמה והאווירה שווים את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...