Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

פרנסה ממוסיקה


IR

Recommended Posts

מה זאת אומרת אתה טס לחו"ל לנגן/לעבוד.

יש לך משהו מסודר ומתוכנן או שאתה טס ומקווה לטוב?

אני משער לפי מה שכתבת שאתה לא נשוי ואין לך ילדים והתחייבויות מהסווג הזה, ולכן גם אתה יכול להרשות לעצמך לנהל את החיים כך. אני חלילה לא שולל אלא להיפך.

הייתי עצמאי 12-13 שנים ודוקא מה שהכי גמר אותי היה שאני מתחיל חודש ולא יודע איך אני מסיים אותו... איך אפשר להתרגל ללחץ כזה אני לא מבין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, אין לי ילדים. במידה והיו לי, סדר העדיפויות היה משתנה מן הסתם.

עכשיו למשל אני בברלין. סיימתי סיבוב קצר בפולין עם הלהקה שלי "עלילה" (מתוכנן מראש מן הסתם), וזאת הייתה נקודת המוצא שלי (כלכלית וגאוגרפית), לשאר הדברים (הקלטות והופעות עם מוסיקאים אחרים שאני מכיר מהעבר). כמובן שאני מכיר אנשים חדשים ודברים מתפתחים (או לא) לכיוונים חדשים. תוך כדי, אני עובד על הנסיעה הבאה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך הביוגרפיה על לד זפלין שהתחלתי לקרוא אתמול, בפרק שעוסק בבסיסט ג'ון פול ג'ונס טרם הקמת הלהקה.

"המעבר לנגינה מקצועית בסשנים היה מאז ומעולם תהליך מפרך. סצנת הסשנים הלונדונית הייתה תחרותית ביותר. במובנים רבים היא הייתה מועדון לחברים בלבד. נפוטיזם משתולל והסתמכות על המלצות של החבר'ה הפכו את הכניסה לתחום לכמעט בלתי אפשרית."

ריצ'י יורק, לד זפלין - סיפורה של להקת הרוק הטובה בעולם, 2011.

זה לא שונה בהרבה פה. אפילו יותר גרוע. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לי לתת את הפרספקטיבה שלי לעניין.

לי אישית מה שהכי חשוב בהגשמה שלי כמוסיקאי היא שאני אעשה את המוסיקה שאני אוהב, ללא פשרות על האיכות שלה כל חיי. בנוסף לזה, בכל פעם שיצא לי לעשות מוסיקה שלא אהבתי אני סבלתי מאוד, ואני לא מתכנן לסבול מזה הרבה בחיי.

הרבה מאוד פעמים אנשים שבוחרים להתפרנס רק מלנגן מוצאים את עצמם מנגנים בכל מיני פרויקטים, שלא התשוקה למוסיקה הביאה אותם לנגן בהם, ולא לשמה בחרו להיות מוסיקאים, אלא רק בגלל שככה הם מרוויחים כסף למחייתם, וכביכול "מתקדמים יותר" או "מצליחים יותר".

כמובן שמהרגע שאני בעצם רוצה לעשות את המוסיקה ללא פשרות על האיכות שלה אני בעצם צריך להשקיע הרבה מהחיים שלי בה, אבל זה לא אומר שאני חייב להקדיש את כולי אליה, ואפילו יכול מאוד להועיל לה אם לא אתמסר אליה עד כדי תלות בה.

מוסיקאים גדולים עובדים בתחומים שלא קשורים כלל וכלל למוסיקה, ויש לי כמה חברים, שכמה מהם הם המוסיקאים הטובים ביותר שאני מכיר (ואני כבר מכיר לא מעט בכלל) שממש לא חושבים על להתפרנס בעיקר מזה, ואפילו טרחו כבר להתפתח באפיקים אחרים (כמו גם החבר'ה מכאן) בשביל שאחר כך, כשיעשו מוסיקה הם לא יצטרכו לפתח בה תלות ולהתפשר עליה.

מעטים מאוד מגשימים את החלום הגדול שלי שהוא פשוט להופיע מלא, לא משנה איפה ומתי, אבל רק עם מוסיקה שאוהבים, ולהתפרנס מזה בכבוד, אני עדיין בספק אם אצליח, ואני אפילו לא עד הסוף מכוון לשם (למרות שכסטונדט ולעתים גם לא כסטודנט אני מרוויח סביר, ואני רב הזמן עושה מוסיקה שאני שלם איתה).

מכיוון ואני לא מתחבר כמעט לאף הפקה גדולה מכל כך הרבה סיבות אין לי שום כוונה לקחת בהן חלק, ואני לא רואה בהן כאופציה טובה לפרנסה, ואעדיף לחפש אפיקים שונים אפילו ממוסיקה לפני שאחשוב על לעשות אותם (כמובן שיש יוצאים מן הכלל, תלוי כמה חופש וכסף הם נותנים ע"מ שאוכל להיות בנחת, גם כלכלית וגם מוסיקלית עם עצמי).

למזלי להיות מורה זה חלום גם מאוד גדול שלי שאני שמח ועוד אשמח להגשים, ולא אראה בו נטל לשניה, ולשם אני חותר, ואם אתפרנס מספיק בכבוד מזה, אוכל בשמחה ובכיף לעשות את המוסיקה שלי שאני כל כך אוהב לעשות ושמתגמלת אותי בדברים שחשובים בהרבה מכסף (ולשניה אני לא אומר שכסף זה לא דבר חשוב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זיו - כל הכבוד לך, באמת שכן.

עוד הרבה אנשים כאן אמרו דברים נכונים (אבסולוטית, או נכונים אבל לא עבורי), אבל מה עם מחשבות על העתיד?

ואם אני אלך עכשיו על הכיוון המוזיקלי?

האם לעולם לא אוכל לרכוש דירה?

האם הילדים שלי לעולם לא יוכלו ללכת לחוג קראטה?

ואולי אני אהיה חולה בעתיד, ולא אוכל לממן את עצמי?

והאם משתלם לי בכלל לעבוד בלילות, לקום כל יום בשעה אחרת?

להסתובב עם אנשים שכל מה שמעניין אותם זה מה יש לעשן?

לרוץ אחרי השלמת הכנסה?

השאלות האלה הן בעיקר מה שהסית אותי מהחתירה לפרנסה ממוזיקה, לא בגלל מה שיקרה אם אכשל,

אלא בגלל מה שיקרה אם אצליח (עדיין לא יהיה לי גרוש לבזבז  :) )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להסתובב עם אנשים שכל מה שמעניין אותם זה מה יש לעשן?

תגיד אתה רציני?

מה זה ההכללות האלה?

מה עם אנשים שמוזיקה מעניינת אותם וזה כמו אוויר לנשימה בשבילם?

כל מה שמעניין אותם זה לעשן... וואו כנראה באמת אתה לא צריך לחשוב על זה כקריירה אם אתה חושב שכולם כאלו.

בהצלחה לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רציני מאוד, זו לא הכללה - זה ניסיון אישי.

זה שנתיים לימודים ברימון - עם יותר מדי אכזבות מאנשים שאתה חושב שהם חברים שלך עד

שמסתבר לך שהחברים היחידים שלהם זה האגו שלהם והג'וינט שלהם, ואני מתכוון לתלמידים,

מוזיקאים פעילים וגם מורים.

זה לא סותר את אהבת המוזיקה, תחושת המטרה או הכשרון\יכולת שלהם, אבל אלו לא אנשים שאני

מעוניין להיות בחברתם כל היום. וכן - אני מדבר על אחוז מספיק גבוה מהאנשים כדי להרשות לעצמי להכליל.

ממש הייתה לי הרגשה שהחלק האינטלקטואלי במוח שלי נכבה שם, ולא סתם עזבתי את הלימודים.

וכן - זו אחת הסיבות שאני לא מעוניין בקריירה במוזיקה.

אז אם נפגעת, אני מתנצל. בטח שלא כל הסטלנים הם אנשים אגואיסטים, בורים ודו-פרצופיים,

אבל כנראה שכמעט כל המוזיקאים הסטלנים - כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לי להוסיף שאני לא יוצא כאן נגד הסמים הקלים, או מי שמשתמש בהם, אבל אני יודע שאם אני,

באופן אישי, אהיה בחברת מעשנים כל החיים (יענו גם בגיל מבוגר), אז גם אני אעשן כל החיים, אם אני רוצה

או לא רוצה - ואני ממש לא מעוניין בזה.

אבל זה אני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רציני מאוד, זו לא הכללה - זה ניסיון אישי.

זה שנתיים לימודים ברימון - עם יותר מדי אכזבות מאנשים שאתה חושב שהם חברים שלך עד

שמסתבר לך שהחברים היחידים שלהם זה האגו שלהם והג'וינט שלהם, ואני מתכוון לתלמידים,

מוזיקאים פעילים וגם מורים.

זה לא סותר את אהבת המוזיקה, תחושת המטרה או הכשרון\יכולת שלהם, אבל אלו לא אנשים שאני

מעוניין להיות בחברתם כל היום. וכן - אני מדבר על אחוז מספיק גבוה מהאנשים כדי להרשות לעצמי להכליל.

ממש הייתה לי הרגשה שהחלק האינטלקטואלי במוח שלי נכבה שם, ולא סתם עזבתי את הלימודים.

וכן - זו אחת הסיבות שאני לא מעוניין בקריירה במוזיקה.

אז אם נפגעת, אני מתנצל. בטח שלא כל הסטלנים הם אנשים אגואיסטים, בורים ודו-פרצופיים,

אבל כנראה שכמעט כל המוזיקאים הסטלנים - כן.

ידידי אני הייתי איתך ברימון באותו זמן ואתה כנראה הסתובבת עם המוסיקאים הלא נכונים.

יש מספיק מוסיקאים מוכשרים ונהדרים שכל כולם בשביל המוסיקה ואין להם שום קשר לכל עניין האגוטריפ והעישונים שהזכרת.

אני מסכים שיש הרבה כאלה שעונים לסטראוטיפ שהצגת אבל אני ממש יוצא נגד ההכללה.. וגם זה מניסיון :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אההההה בנאדם מה קורה?

נחמד שיש עוד פלטפורמה לראות שאנחנו עדיין בחיים!  :)

בכל מקרה, כמו רוב מה שאני כותב בפורום - הכל מבוסס על דעה וניסיון אישי, וכמו המון

נושאים אחרים בתחום, כולם רשאים להסכים או לא להסכים - אני זוכר גם ויכוח ארוך שלי עם ארנון פלטי

בנושא "האם קיים אקורד Xm6 - אקורד תיקים באפלה", לא קיבלתי את דעתו בסוף וזה בסדר גמור

מבחינת שנינו.

אבל גם אתה חייב להודות שאתה הולך לחדר חזרות כלשהוא - ומי שיושב שם בדרך כלל מעושן,

וגם הלהקה היוצאת\נכנסת וטכנאי ההקלטה אם יש. הבעיה הזו לא קיימת לא רק בתחומי רימון.

ואגב יש גם את האמרה הזו ברימון, שמי שלמד שם ולא עשה שאכטה עם אחד המורים, כאילו לא למד שם...אז אולי באמת הסתובבתי אם המוזיקאים הלא נכונים, אבל זאת החוויה שאני עברתי שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באס

זה לא קשור דווקא לרימון או לסמים קלים, זה עניין של אנשים. עם מי אתה עובד ומי הוא?

ולוקח לפעמים המון זמן למצוא את האנשים הנכונים, וגם הם יכולים פתאום להתהפך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהכל אנשים, אין ספק ולא טענתי אחרת.

עניין הסמים מעיד על האנשים, ו"אחי יש לך משהו לעשן" ברימון זה כמו קריאת חיזור בג'ונגל באביב,

בגלל זה כתבתי את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אההההה בנאדם מה קורה?

נחמד שיש עוד פלטפורמה לראות שאנחנו עדיין בחיים!  :)

בכל מקרה, כמו רוב מה שאני כותב בפורום - הכל מבוסס על דעה וניסיון אישי, וכמו המון

נושאים אחרים בתחום, כולם רשאים להסכים או לא להסכים - אני זוכר גם ויכוח ארוך שלי עם ארנון פלטי

בנושא "האם קיים אקורד Xm6 - אקורד תיקים באפלה", לא קיבלתי את דעתו בסוף וזה בסדר גמור

מבחינת שנינו.

אבל גם אתה חייב להודות שאתה הולך לחדר חזרות כלשהוא - ומי שיושב שם בדרך כלל מעושן,

וגם הלהקה היוצאת\נכנסת וטכנאי ההקלטה אם יש. הבעיה הזו לא קיימת לא רק בתחומי רימון.

ואגב יש גם את האמרה הזו ברימון, שמי שלמד שם ולא עשה שאכטה עם אחד המורים, כאילו לא למד שם...אז אולי באמת הסתובבתי אם המוזיקאים הלא נכונים, אבל זאת החוויה שאני עברתי שם.

הכל טוב בנאדם :)

אני לא מכחיש קשר בין מוסיקאים לסמים, כי ברור שהוא קיים. אבל כמו בכל תחום יש ויש, ומצאתי את האנשים הרציניים שמתאימים לי ואני מנסה להקפיד להשאיר אותם קרוב..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה איתכם - אני ממש ממש ממש מתרשם מכל אלה שמעשנים בין שעורים ומצליחים  טו הולד איט טוגת'ר- אם זה היה אני הייתי נשפך כבר בדרך חזרה לדשא ממאחורי המבנים, שלא לדבר על לשבת בכיתה ועשות דברים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

baas

לא נפגעתי אחי, הכל סבבה, אבל עזוב אותך... אני הייתי ברימון שנה אחת וגם הספיק לי, לקחתי משם מה שלקחתי, ובשתי מילים זה ארנון פלטי.

עישונים לא עישונים, עזוב אותך... תן בראש ותהנה מהמוזיקה.

אל תתלה את הכיף שלך באנשים אחרים, זה לא בריאאאאא

הכל בגוד וויבז כמובן:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

baas

לא נפגעתי אחי, הכל סבבה, אבל עזוב אותך... אני הייתי ברימון שנה אחת וגם הספיק לי, לקחתי משם מה שלקחתי, ובשתי מילים זה ארנון פלטי.

עישונים לא עישונים, עזוב אותך... תן בראש ותהנה מהמוזיקה.

אל תתלה את הכיף שלך באנשים אחרים, זה לא בריאאאאא

הכל בגוד וויבז כמובן:)

,תודה ניצן. היה תענוג ללמד אותך - משקיען האמיתי. ובקשר לעישונים שהדיון סב עליהם, אין לי מושג על מה אתם מדברים, לא ידוע לי, ואם זה באמת קורה זה צריך להיות מטופל בחומרה, ואני לא צוחק. ברמה המעשית, לא ברמה המשטרתית.זה לא ענייני. רק ברמה המעשית: סמים אף פעם לא עזרו לאף אחד- לא במישור היצירתי ולא במישור הפרקטי. ובקשר לאקורד מינור עם שש מונמך- לא זכור לי ויכוח, יותם, אין ויכוח על אקורדים. (וכמובן שהיה כייף גם ללמד אותך)- יש להם רק הגדרות. ואם בא לך לדסקס את זה- בכייף, אני אף פעם לא שבע משיחות על הרמוניה. והיא (הרמוניה) תמיד עזרה לכל אחד (בניגוד לסמים).

:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להתווכח על נושא המישור היצירתי.

מה שיש לנו, יש לנו. לסמים אין ערך מוסף לכשעצמם. הם עשויים לגרום לנו שנרגיש "התעלות" אשלייתית- אם מתאמנים מספיק ומצליחים לעשות משהו שלא יכולנו לעשות קודם, זאת התעלות מספקת ואמיתית. כנ"ל לגבי כתיבה.

ולגבי ריכוז וכל מה שכלול בערך "גוף" (ביצוע)- פורגט איט. בד סטאף.

אבל זו דעתי כמובן. והיא הנכונה.

:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב שלא התכוונתי להעלות בכלל את נושא הסמים, אלא את האנשים שמאחוריהם...

אז אפשר פשוט לעזוב את זה (למרות שאני חושב שלסמים יותר קשים היו השפעות רבות על המוזיקה הפופולרית - ע"ע פינק פלויד והביטלס). סמים זה לא משהו טוב וזה לא משנה בכלל אם מדברים כאן על מוזיקאי או לא.

בעניין ה"ויכוח" עם ארנון - התכוונתי לוויכוח במובן הכי חיובי שיש, אני זוכר ספציפית את השיחה הזו

כי היא ממש פתחה לי עוד מימד בהבנה ההרמונית, ואני ממליץ לכל אחד להתווכח\לדון\לשוחח עם ארנון

על אקורדים, או על מוזיקה בכלל - ממש כיף ואפשר רק להחכים.

ובנושא הסמים הקלים ברימון - אני לא מעוניין להרחיב בנושא בפלטפורמה ציבורית.

אני מוכן להביע את דעתי המלאה בפרטי לפני מי שבאמת מתעניין - אבל באמת, חבל לבזבז את אנרגיות

על שיחה שכזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיש לנו, יש לנו. לסמים אין ערך מוסף לכשעצמם. הם עשויים לגרום לנו שנרגיש "התעלות" אשלייתית- אם מתאמנים מספיק ומצליחים לעשות משהו שלא יכולנו לעשות קודם, זאת התעלות מספקת ואמיתית. כנ"ל לגבי כתיבה.

ולגבי ריכוז וכל מה שכלול בערך "גוף" (ביצוע)- פורגט איט. בד סטאף.

אבל זו דעתי כמובן. והיא הנכונה.

:)

הביטלס חשבו אחרת, הנדריקס חשב אחרת.

זה נכון מה שיש לנו זה מה שיש, אבל הם עוזרים להעלות למודע דברים מהתת מודע שלאו דווקא הייתה מרגיש בחיים בלי איזה תוסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להגיד "סמים" זה מאוד כוללני. גם אלכוהול זה סם. גם טבק.

באמת אתם חושבים שמריחואנה ותוצריה זה בר השוואה לדברים יותר חזקים?

יש בכלל מקום לויכוח כזה כאן בפורום? (בטוק בס נפתח דיון כזה בערך פעם בשבוע)

והאם זה בכלל קשור לפרנסה ממוזיקה?

בכל מקרה זה לא חוקי.

אני בעד לגליזציה. ואני חושב שזה בסדר גמור כל זאת זה במידה ותחת שליטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הביטלס חשבו אחרת, הנדריקס חשב אחרת.

זה נכון מה שיש לנו זה מה שיש, אבל הם עוזרים להעלות למודע דברים מהתת מודע שלאו דווקא הייתה מרגיש בחיים בלי איזה תוסף.

בכל ראיון עם הביטלס כל אחד מהם אמר, ולאו דווקא בשביל להיות פוליטיקלי קורקט, שכל ההקלטות שהם עשו תחת סמים (קלים, בינוניים וקשים) היו זוועתיות.

ג'והן וגורג' התמכרו והיו בטיפול לגמילה מקוקאין והרואין.

פול מקרטני נעצר במספר מקומות והודה שזה ממש לא שווה את זה ושזה הרגל מיותר וש

"קל לייחס סמים ליצירות מוסיקליות כאשר שלמעשה אין לכך קשר למציאות" (ציטוט אמיתי)

הנדריקס נחנק בקיאו כתוצאה מOD וגם, נו, בסיסט לא רע, בריאן ג'ונס. בבריכת השחיה שלו. ועד ועוד.

לא כל דבר שגנוז בתת ההכרה אמור לצאת החוצה. התוצאות הן יותר מ80% שהקבצים הנסתרים האלה

אם ננקוט בשפת המחשב, מקומם נסתר וכך יאה להם. בשביל זה בדיוק ישנים בלילה- בשביל לעבד אותם כמו שצריך. מישהו יותר חכם מאיתנו חשב על זה, ולא צריך סמים בשביל להבין את זה.

אבל נעזוב זה, איש הישר בעיניו יעשה, אבל זו דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד הערה קטנה: אני בהחלט בעד לגליזציה של טבק ואלכוהול, בכמויות קטנות ורק אותם.

ובקשר למוצריו הנלווים של הקאנאביס? תמיד הייתי בעד מכנסיים מ״האמפ״. תענוג.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, בריאן ג'ונס היה גיטריסט, אם אני לא טועה. כי כבר מההתחלה ביל וויימן (בסיסט ע-נ-ק ) היה הבסיסט.

בלי שום קשר, מאד אהבתי את התגובה של חממי, לגבי זה שהוא מרגיש בר מזל ללמד. זה לא מובן מאליו שבן אדם מלמד ממקום כזה. סחטיין !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד הערה קטנה: אני בהחלט בעד לגליזציה של טבק ואלכוהול, בכמויות קטנות ורק אותם.

ובקשר למוצריו הנלווים של הקאנאביס? תמיד הייתי בעד מכנסיים מ״האמפ״. תענוג. 

טבק ואלכוהול תמיד היו לגאלים כאן ועדיין. ולמרבה הצער. צריך להבין שהמון פוליטיקה, תעמולה נרחבת ומניעים כלכליים עמוקים עומדים מאחורי היותם חוקיים לעומת קנאביס ומוצריו. שמזיקים פחות מאלכוהול וטבק וזולים הרבה יותר ליצור (חינם אין כסף באופן עקרוני, לעומת יצור ושייוק אלכוהול וטבק שנעשה בידי כמה מהמשפחות העשירות והחזקות בתבל, מה שגם מניב אחוזי רווח ומס עצומים לממשלות )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, בריאן ג'ונס היה גיטריסט, אם אני לא טועה. כי כבר מההתחלה ביל וויימן (בסיסט ע-נ-ק ) היה הבסיסט.

בלי שום קשר, מאד אהבתי את התגובה של חממי, לגבי זה שהוא מרגיש בר מזל ללמד. זה לא מובן מאליו שבן אדם מלמד ממקום כזה. סחטיין !!!

צודק. ביל ווימן המצויין היה הבאסיסט ברוב ההקלטות. ג׳ונס ניגן סיטאר בנוסף לחליליות ( בעיבודים של באסיסט ג׳ונס אחר ידוע לא פחות וגיטרה בעיקר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...