Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

הממשלה אישרה: פטור על יבוא אישי מחו"ל עד 1,200 ש"ח


tomersg

Recommended Posts

גם כאן:

http://tech.walla.co.il/?w=%2F4007%2F1882341

"בשורה לרוכשים באינטרנט: בקרוב תוכלו להזמין פריטים שערכם עד 1,200 שקלים, ולא לשלם עליהם מיסים. ההחלטה על כך התקבלה בישיבת הממשלה שעסקה ביוקר המחיה. נבהיר כי המהלך לא מצריך חקיקה נפרדת, כי אם רק חתימה של שר האוצר. עם זאת, לא ידוע עדיין מתי בדיוק הוא ייכנס לתוקף

הרחבת הפטור היא תוצר של המלצות ועדת טרכטנברג, שהציעה להעלות את סכום הפטור ממכס ביבוא דרך הדואר ל-1,000 שקלים. הממשלה קיבלה, כאמור, את ההמלצה, ואף הרחיבה את הפטור ל-1,200 שקלים. נזכיר כי כיום הפטור על יבוא בדואר הוא לטובין שערכם עד 50 דולרים בלבד ברוב המקרים, ו-75 דולרים במקרה ומדובר בבגדים. ההרחבה של הפטור לא תחול על מוצרי אלכוהול וטבק."

שווה להזכיר, שגיטרות פטורות גם היום ממס קניה, אך חייבות במע"מ.

תקנה זו תאפשר לרכוש כלים וציוד נלווה בעלות של כ-200 דולרים (בתוספת עלות המשלוח) ואולי קצת יותר, ללא תשלום מס ערך מוסף  :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שאין מכס כלל על גיטרות ועל המון ציוד ולא רק של כלי נגינה.  אז לא בטוח שכזה רלוונטי לנו.

אבל יהיה יותר קל להביא מגברים ורמקולים.

עדיף שיורידו את המע"מ אם כבר.

נראה לי שלא ממש יודעים מי נגד מי. נראה מה יהיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תסכלו תראו שהפטור חל רק על מכס, חייבים במע"מ בכל מקרה.

היתרון הגדול פה הוא שלא יצטרכו בכלל להעביר חבילות דרך המכס ולייקר את העלות בצורה מטורפת רק על עמלות למינהן (לפני מס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי הנאמר כאן, הרי שבענייני גיטרות לא יהיו כל שינויים:

...  על אותם מוצרים חלים שלושה מיסי יבוא: מכס (לא חל על כל המוצרים), מס קניה ומע"מ. שיעור המסים משתנה ממוצר למוצר ומארץ מקור לארץ מקור (בהתאם להסכמי הסחר שיש לישראל עם אותה ארץ). את תעריפי המסים ניתן למצוא באתר רשות המסים.

כיום חל פטור ממסי יבוא על מוצרים שהגיעו דרך הדואר, לפי העיקרון הבא: עד 50 דולר על כל המוצרים למעט סיגריות ואלכוהול ועד 75 דולר על ספרים ומוצרי הלבשה והנעלה, אם הוכח שנשלחו כמתנה.

....

התיקון מציע להרחיב את הפטור, כך שניתן יהיה לייבא (לשימוש אישי, כמובן) מוצרים עד לשווי של 1,200 שקל מבלי לשלם מכס. חשוב לציין, כי מס קניה ומע"מ ימשיכו לחול על המוצרים.

מכיוון שכבר כעת אין מכס על גיטרות (ומשלמים רק מס ערך מוסף) הרי שאם האמור ב ynet נכון, אין בחוק הזה שום שינוי מהותי לרכישת גיטרות בחו"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל כן על מגברים ורמקולים ושאר מוצרי הגברה שעד היום היה עליהם מכס (מיקרופונים?, אלחוט?)

זה למשל יעלה הרבה פחות

http://www.ebay.com/ctg/?_pid=97154693&_trksid=p3984.l1428

ויש היום מבחר לא רע של מגברים ורמקולים במחירים של עד 300$

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

עדכון בענין, ולהלן ציטוטים נבחרים ורלוונטים:

כמעט חודשיים אחרי שבישר ראש הממשלה לציבור על ההטבה החדשה - שר האוצר חתם והצו נכנס לתוקף. החל מהיום (ב'), ניתן לקנות מוצרים באינטרנט ולייבאם לארץ דרך הדואר ללא מכס עד לסכום קנייה של 375 דולר (כ-1,200 שקלים). ברגע האחרון, נכנסה הטבה נוספת - פטור מלא ממסי יבוא, גם מכס וגם מס קניה, עד לסכום של 75 דולר, במקום 50 דולר כיום. הטבה לא תחול על מוצרי טבק ואלכוהול.

......

מה משמעות ההטבה? מדינת ישראל גובה 3 מסים עבור מוצרים שנכנסים לארץ מחו"ל: [glow=yellow,2,300]מכס, מס קניה ומע"מ. שיעור המכס ומס הקניה שונה בין מוצר למוצר בעוד שהמע"מ הוא קבוע - 16%.[/glow] כמו כן, ישראל חתומה על הסכמי סחר חופשי עם ארצות יבשת אמריקה ואירופה, והממשלה אינה גובה מכס על מוצרים במגיעים מארצות אלה, כל עוד המייבא מציג תעודת יצרן שמוכיחה כי המוצר יוצר בארץ שעיהמ יש הסכמי סחר חופשי.

........

ההטבה תאפשר לצרכנים פרטיים לרכוש מוצר בחו"ל ולהביאו לישראל בדואר [glow=yellow,2,300]מבלי לשלם מכס[/glow] עד לסכום קניה של 375 דולר. עד לסכום קניה של 75 דולר, לא ישלמו מכס וגם לא מס קניה. [glow=yellow,2,300]ההטבה לא תחול על מי שמכניס את המוצר לארץ בעצמו[/glow], כלומר, על מי שחוזר מחו"ל בטיסה עם מוצרים שרכש. זו הסיבה, שמקובל להתייחס אליה כאל הטבה עבור קניות באינטרנט.

חשוב לציין, כי [glow=yellow,2,300]ההטבה מועילה רק כאשר רוכשים מוצר שהמדינה גובה עליו מכס[/glow], ולא מדובר בכל המוצרים. המוצרים העיקריים שעליהם חל מכס הם: אופני כושר, ציוד ספורט וציוד סקי - 11.6%; מייבש כביסה ומכונת כביסה - 13.9%; כלי בית (מפות, וילונות וכו), ציוד מטבח (מיקרו, מדיח, מקרר ומקפיא), מכונת כביסה ומייבש כביסה, כלי מיטה, הלבשה והנעלה, משחקי מחשב, מזגנים, ריהוט, קוסמטיקה, - 13.9%; שטיח עבודת יד - 4.6% וחלקי חילוף לרכב - 8.3%.

המוצרים העיקריים שעליהם חל מס קניה, [glow=yellow,2,300]אשר לא יבוטל[/glow], הם: מיקרופנים חוטיים ואלחוטיים - 17.4%; משיבונים - 17.4%; מגברים לבית ולרכב - 17.4%; מזון מעורב עד 15 ק"ג - 2.9 שקל לקילו; מערכות משולבות - 17.4%; די,וי,די, וידאו, CD ושאר מוצרי הבידור החשמליים - 17.4%; חלקי חילוף לרכב - 22.3%; משקאות קלים - 2.9 שקל לליטר.

יש לשים לב לכך [glow=yellow,2,300]שדמי המשלוח נכללים בחישוב[/glow] לצורך קבלת ההטבה. כלומר, אם המוצר עלה 1,200 שקל, למשל, אבל דמי המשלוח עלו 300 שקל - ההטבה לא תינתן שכן סכום התשלום הכולל גבוה מ-1,200 שקל. במקרה כזה, יגבה מכס על מלוא הסכום, ולא רק על ההפרש בין סכום הקניה לתקרת ההטבה. כלומר, אם המכס הוא 10%, לדוגמה, הצרכן ישלם 150 שקל עבור רכישה ב-1,500 שקל ולא 15 שקלים.

אם כן, כפי שאתם מבינים, השיפור הוא רק בענייני מכס.

על כלי נגינה (גיטרות) ממילא לא היה מכס, ולכן אין שינוי בנוגע לאלה. המע"מ (16%) ששילמנו על מחיר הפריט והמשלוח שלו, עדיין חל.

בנוסף, פריטי אודיו נוספים שאנו רוכשים מחו"ל, ומסווגים כ"מגבר", "מיקרופון", "מערכת משולבת" או מוצר הקלטה/הגברה/אפקט/מעבד קול וכיוב', ממילא היו חייבים במס קניה ולא במכס, ולכן גם עבור אלה - אין שינוי.

אם כן - השמחה היתה מוקדמת מדי, ואין בחדשות הללו שינויים מרחיקי לכת (אולי בקנית מיתרים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד 75 דולר פטור גם ממכס וגם ממס קנייה... אחלה, כי אתמול הזמנתי פראמפ פישמן לקונטרבס, 59 דולר.

אני רואה שבין המוצרים שחל עליהם מס קנייה נמצאים "משיבונים"... עוד יש דבר כזה?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד 75 דולר פטור גם ממכס וגם ממס קנייה... אחלה, כי אתמול הזמנתי פראמפ פישמן לקונטרבס, 59 דולר.

אני רואה שבין המוצרים שחל עליהם מס קנייה נמצאים "משיבונים"... עוד יש דבר כזה?!

משיבונים? אולי זו המילה העברית ל-delay? נשמע הגיוני  ;D

שניה, אז כבר נחתם או לא?

אני מת כבר להזמין מלאאא בגדים

תגיד לי, לא היו לך מספיק הזדמנויות לקנות בגדים בחו"ל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משיבונים? אולי זו המילה העברית ל-delay? נשמע הגיוני  ;D

תגיד לי, לא היו לך מספיק הזדמנויות לקנות בגדים בחו"ל?

בטח שהיו, אבל יש גבול לכמה אני יכול לאנוס את אותם ג'קטים שוב ושוב...

אז עד הפעם הבאה, כדאי שאחדש קצת את מה שקורה בארון(:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

מחזיר את הנושא הזה מהאוב אבל מישהו במקרה עקב אחרי ההתפתחויות ויודע להגיד אם מגבר קטנטן (בוקסה 20X13 ס"מ במשקל 1.7 קילו | ראש 7X12 ס"מ במשקל 400 גרם - משקלל כולל כל החבילה קצת יותר מ-2 קילו) במחיר של 200 יורו (כולל משלוח) משתלם להזמין?

ואם כן מה בערך תיהיה העלות הכוללת?.. יותר נכון ממה היא תיהיה מורכבת, יהיה מכס?, אם כן כמה?, יהיה מע"מ? עוד היטלים למינהם?

כמובן שאני לא מצפה לתשובה מדוייקת אבל סתם בשביל לדעת אם שווה כבר לטוס לחו"ל ולקנות על הדרך או להזמין וזהו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעשה לך קצת סדר. המס לא מחושב לפי משקל, אלא לפי ערך המוצר. לפי תקנות משרד האוצר, זה חל לגביך:

יבוא משלוח שערך הטובין הכלולים בו הינו 75$-500$
משלוח המכיל טובין שערכם הכולל 75$-500$ - פטור מתשלום מכס בלבד, וחייב בתשלום מע"מ ומס קניה אם חל (מס קניה חל לדוגמא על: טלוויזיות, טלפונים סלולאריים).
הפטור ממכס אינו חל על מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים. 
ערך כולל של עד 75$ -500$ - לא כולל הובלה וביטוח אם הם מחושבים בנפרד מערך הטובין.
 
אם אתה מעוניין לקרוא את כל התקנות אז כאן.
 
אז המע״מ שלך במקרה הזה יהיה $34 אבל היות ומדובר במוצרים (מגבר-קול ורמקול) שחל עליהם מס קניה, מה שנוגע לך הוא המס המרוכז.
 
בנוגע למס קניה, גם בנוגע למגבר וגם בנוגע לרמקול, מס הקניה המרוכז (כלומר מס קניה + מע״מ) הוא 34.6 אחוז, שהם 69.20$. אני הייתי לוקח מקדם ביטחון של עוד 10-15 אחוז לעמלת שקר כלשהי, אז כנראה שהעלות שלך תהייה בסביבות $80.
 
טבלת מיסי מרוכזה של המכס ניתן למצוא כאן. זה אמנם נראה כמו אתר משנות ה-90 אבל זה מעודכן באופן יומי.
 
מקווה שעזרתי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...