Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

כלי זמר הביאו גיבסון!


yonatans

Recommended Posts

מרגש. אולי יום אחד הם יתקדמו ויביאו עוד דברים מעניינים.

אני לא ממש הבנתי את ההבדל בין הפיידד לסטנדארט - חוץ מהפיניש והקוביות בצוואר והבדל של 2000 ש"ח, מה עוד? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא ממש לא אוהב את הסאונד של הגיבסון הזו - "קלאנקי" וחלול עם ירידה תלולה בווליום מיד אחרי ה Attack. סאונד ווינטאג' בשעתו הרעה... לטעמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קטע, בדיוק אתמול שמעתי את Entre dos aguas וממש אהבתי את הסאונד של הגיבסון שמה.

עד כמה שידוע לי זאת הייתה Gibson Grabber.

לפי דעתי זו דווקא Gibson Ripper (אבל בטח תיכף יבוא אילן ויסביר ששנינו טועים...).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש. הפיקאפים היום שונים לגמרי מאלה שהיו אז, הם רק נראים מבחוץ כמו פעם. זה דבר טוב, אם אתה שואל את עצמך אם לשמוח או להתבאס. מתחת לכיסוי דמוי-מאדבאקר מסתתר TB plus, הפיקאפ שגיבסון שמים היום על תאנדרברד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי זו דווקא Gibson Ripper (אבל בטח תיכף יבוא אילן ויסביר ששנינו טועים...).

אכן ריפר.

לריפר יש שני פיקאפים, צוואר מודבק (סט נק), וראש בצורה הקלאסית של גיבסון (כמו לס פול). לגראבר יש פיקאפ אחד שיכול לשנות מיקום על מסילה, ול-G3 יש שלושה סינגלים, ולשתיהן (גראבר ו-G3) יש צוואר בולט-און (מוברג) וראש משולש (כמו ראש נחש). גם הגשר שונה. המשותף לשלושתן, מלבד הצורה, הוא גוף עשוי מייפל, בדומה לריקנבקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מת שיביאו את הטאנדרבירד! והאסג'י זה הסאוונד של ג'ק ברוס לא? מעולה לדעתי.

לא בדיוק...

ג'ק ברוס ניגן על EB3.גיטרה שגיבסון הפסיקו לייצר בסוף שנות ה-70.זו EB3:

StreamImage.aspx?Image_ID=2648&type=gear&Image_Type=full

הגשר והאלקטרוניקה שונים ונדמה לי שגם את הפיקאפ עצמו גיבסון שינו בדגם החדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שזה EB0 ולא EB3

סליחה,ברח לי מהראש ,בכל מקרה לגבי הכלים עצמם מדובר

בגיבסון לא אפיפון ככה שהם מיוצרות בארה''ב מצד שני התכנון

שלהם לא כזה טוב בשביל בס(נק דייב רציני במקרה של הsg

ונראה לי גם בזה של התאנדרבירד אבל יש לזה פתרונות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב פה, כמו שגיבסון עשו עם לא מעט דגמים, לא תיכננו בס מחדש, אלא לקחו גיטרה שקיימת ושינו לה מין לבס. לא תמיד הניתוח הצליח.

אבל עדיין הלוק של SG זה משהו קלאסי. יש שחולים על הלוק הזה (אני למשל) ויש שמתעבים. אני דווקא לא אוהב את הבס לספול כל כך..

אבל לא יצא לי כל כך לנגן על באסים של גיבסון או אפיפון, רק פעמים מועטות, ומעולם לא היתה בבעלותי אחת כזו. אין לי שום תחושת GAS לגיטרות בס שלהם.

לעומת זאת אני אוהב מאוד את רוב הגיטרות החשמליות שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כמה הכלים האלה נחשבים "איכותיים"?

תראה, אני בעלים גאה של Tobias/Gibson ואני יכול להעיד שהכלי מדהים.

השאלה אם קיים הבדל לגבי Gibson עצמה ואם הם מייצרים גיטרות בס איכותיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע ובטוח לגבי גאוני ומהפכני..

ניסו אותו על כמה גיטרות בס וזה לא ממש תפס.

http://www.westone.info/railbass.html

rail.jpg

1gGRAB.jpg

גיבסון גם ייצרו גירסת "ראישו?" של הגראבר II

http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/the-gibson-grabber-223/

כמדומני במהדורה מוגבלת ומצומצמת. אבל אפשר למצוא כאלה מסתובבות באיביי.

מייק דירנט מגרין דיי נראה איתן בתקופה המוקדמת שלהם, דבר שבטח סייע לפופולריות שלהם.

דווקא ניגנתי פעם על בס כזו בחנות. פעם מזמן. לא זוכר שהתרשמתי יותר מידי. עובדה שלא קניתי. (המחיר היה טוב אאל"ט)

אבל יש בהן משהו יחודי. בלוק כמובן. זה הכי חשוב בעיני.  ;)

אגב אני מחכה למענה בקשר להבדל בין פיידד לפסטנדרט ב SG בס. מי יודע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כמה הכלים האלה נחשבים "איכותיים"?

אני אגיד ככה הייתה ברשותי גיבסון ת'אנדר וזו לחלוטין אחת הבסים היותר מעולות שנגנתי עליהן, ניגנתי גם על ת'אנדר אפיפון (Crafted in China) והיה לה סאונד פשוט נפלא, אם היית עוצם לי את העניים לא הייתי מאמין שזו אפיפון... ההבדל העיקרי בינהן היה שהאמריקאית היא חתיכה אחת והאפיפון בולט און. אגב Thunderbird Bass Epiphone Elitist הן גם חתיכה אחת והמחיר שלהן הוא דיי זהה למחיר של גיבסון רק שעל ההדסטוק רשום אפיפון.

ניגנתי גם על גיבסון ריפר, מעולה...סאונד מגניב מאוד מאוד(חלק נכבד באלבום דוקי של גרין דיי הוקלט על ריפר אולי גראבר..אני זוכר שהיה שם שינוי באחד הפיקאפים בכל אופן), תמיד הצטערתי שלא קניתי אחת... יש ריפר או גראבר אחת שהסתובבה דיי הרבה זמן בלוחות במחיר של איזה 3000 ש"ח...איזה בזבוז.

בקשר לסידרת ה- EB התנסתי רק באפיפון EB0 שעברה לדובה בעקבות תאונת צוואר (מסתבר שלא כמו פנדר וסקוויר כשזורקים אפיפון על הבמה בסוף הופעה הן נוטות להשבר).. בכל אופן היא הייתה בס מאוד בעייתית, איכות בנייה ששואפת לאפס ואפילו מתחת לזה.. אבל הנה דובה עשה בה פלאים עם קצת TLC... אז כניראה שהמצב לא היה כזה נורא.. דובה אם אני לא טועה רשום עליה Not for sale או משהו כזה מוזר בהדסטוק נכון?

אחרי כל זה אני מניח שבגיבסון USA זה לא היה קורה.

קיצר גיבסון (ולעיתים אפיפון) יודעים לעשות כלים...גם בסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת הצוואר פשוט ניתק מהגוף, כל ההברגות הלכו ולא משנה מה אני עשיתי המתח של המיתרים הוציא את הצוואר שוב ושוב מהמקום, דובה סידר את זה, החליף פיקאפ וואלה לפי הדגימות יצא לו טוב מאוד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבירן ותומר: לא גראבר ולא ריפר, מייק דירנט הקליט את האלבום הראשון של גרין דיי עם G3. לדעתי כלי נהדר. הריפר הייתה מזוהה הרבה שנים עם ג'ין סימונס מ-KISS, וה-G3 עם ריק דאנקו מהבאנד. גם קרול קיי הקליטה תקופה מסוימת על ריפר. לא מכיר מישהו מפורסם שניגן על גראבר, בעיני היא הפחות מוצלחת מבין השלוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומר על הבאס הראשונה שפרסמת בתמונות ניגנתי פעם, בס הזויה לגמרי הסאוונד לא היה ברור כל כך ממה שאני זוכר.

את הבס השניה ראיתי בבעלות של בסיסט מלהקה שנקראת "החדשות" אם אני זוכר נכון, להקה קטנה כזו של כמה חבר'ה צעירים כאלה שמנגנים רוק עכשווי, היה לא סאוונד יפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבירן ותומר: לא גראבר ולא ריפר, מייק דירנט הקליט את האלבום הראשון של גרין דיי עם G3. לדעתי כלי נהדר. הריפר הייתה מזוהה הרבה שנים עם ג'ין סימונס מ-KISS, וה-G3 עם ריק דאנקו מהבאנד. גם קרול קיי הקליטה תקופה מסוימת על ריפר. לא מכיר מישהו מפורסם שניגן על גראבר, בעיני היא הפחות מוצלחת מבין השלוש.

פה טוענים אחרת לגבי הריפר: (למרות שבתמונה מהקליפ הוא עם G3..גם אמריקאים טועים)

https://www.facebook.com/group.php?gid=115695711785968&v=wall

וגם פה:

http://rockstarguitarsandrigs.blogspot.com/

הייתה לו גם G3 וגם ריפר עם פיקאפ של ביל לורנס (הזכרתי שהייתה לו ריפר עם שינוי בפיקאפים)

בבסקט קייס הוא מנגן על G3 ואולי גם בדיסק, אני בכל מקרה זוכר שקראתי/נאמר לי שהוא הקליט על הריפר והוא החליף את הפיקאפ בשביל שיהיה יותר פאנץ בסאונד.. אני אשלח לו מייל בנושא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לסידרת ה- EB התנסתי רק באפיפון EB0 שעברה לדובה בעקבות תאונת צוואר (מסתבר שלא כמו פנדר וסקוויר כשזורקים אפיפון על הבמה בסוף הופעה הן נוטות להשבר).. בכל אופן היא הייתה בס מאוד בעייתית, איכות בנייה ששואפת לאפס ואפילו מתחת לזה.. אבל הנה דובה עשה בה פלאים עם קצת TLC... אז כניראה שהמצב לא היה כזה נורא.. דובה אם אני לא טועה רשום עליה Not for sale או משהו כזה מוזר בהדסטוק נכון?

רשום USED על ההדסטוק

וכן לגיבסונים (בכלל, לא רק בס) יש מלא בעיות. בעייתי ההדסטוק היא הבעיה הכי חמורה. לחבר שלי הלכה ככה לס-פול - ההדסטוק פשוט התנתק מהגוף אחרי שאחד מחברי הלהקה הפיל את הקייס עם הגיטרה (הכי באסה שזה היה שעתיים לפני הופעה ששודרה חי ב88FM).

מה שהיה באפיפון EB0 זה חתיכת ליקוי בתכנון - גיבסון שמים את כפתור הרצועה של כל הגיטרות דמויות הSG על החיבור שבין הצוואר לגוף - במקרה של בולט און, הבורג של הכפתור משמש גם כאחד הברגים שמחזיקים את הצוואר:

P_2662_L01.jpg

לא קשה להבין את הבעייתיות פה - כמה קפיצות עם הבס בהופעה או חזרה, הבורג נהיה רופף, האחיזה של הצוואר עם הגוף נחלשת ואז תנועה אחת לא נכונה...ויש לכם עוד כמה קרשים לל"ג בעומר הבא

אני לקחתי את הבס מבורי כדי לתרום אותה לערבי במה פתוחה באיזה פאב, אבל עד ששיפצתי אותה, הפאב נסגר אז היא נשארה אצלי. עכשיו אני שוקל להפוך אותה לפיקולו בס (היא שורט סקייל אז היא מתאימה לזה בול)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלי הספיקה הפלה אחת על הריצפה אחרי שיר אחד שנגנתי איתה, בארץ היא ראתה את סניף הדואר בחשמונאים , את הדירה שלי, חזרה אחת בחדר של סבתא והופעה אחת (לשיר אחד בלבד) בבארבי....רגישה הקטנה.

אילן יש לך מושג מה פשר ה-Used?

המילה חרוטה על ההדסטוק בצד האחורי איפה שלרוב יש חריטה של המספר הסידורי, ממתי חברת גיטרות כלשהי חורטת על הגיטרות שלה את ההיסטוריה שלהן?!?

זה תמיד היה תמוהה בעיניי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו אני שוקל להפוך אותה לפיקולו בס (היא שורט סקייל אז היא מתאימה לזה בול)

ממש לא. הקטע של פיקולו בס זה בס לונג סקייל שמכוון אוקטבה למעלה (ריינג' של גיטרה), אבל הסאונד הוא לא של גיטרה בגלל הסקייל הארוך בהרבה, שנותן גוון אחר. שורט סקייל עם מיתרי אוקטבה נקרא פשוט... גיטרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, הייתי היום בכלי זמר וניסיתי את ה-SG בס, דרך מגבר Hartke פלאט לגמרי. אז ככה:

סאונד נחמד מאוד ושונה מאוד מה-EB3 המקוריות. שני הפיקאפים ביחד (מה שאני בדרך כלל לא אוהב) נשמע מצוין. פיקאפ קדמי שמן אבל יש גבוהים (אם כי לא מספיק), פיקאפ גשר נשמע מאוד ג'אקואי, משהו שקרן תאהב.

יפה מאוד ונוחה מאוד. אבל:

נק-דייב מהגיהנום. ביקשתי חגורה רחבה וקיבלתי, כדי לבדוק את העניין, והצוואר צולל לריצפה כמו מתאבד קמיקזה.

ולכן, במילה אחת: לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח ש-used פירושו משומש, ואם זה מגיע ככה מהיצרן, ייתכן שמדובר בכלי שהוחזר למפעל במסגרת האחריות, והם שלחו לבעלים המקוריים בס אחר, ואת זאת תיקנו והוציאו שוב למשווק המורשה. אם מדובר למשל בהחלפת פיקאפ לקוי, אני לא רואה עם זה בעיה. זה גם יכול להיות כלי ששימש לתצוגה, למשל בתערוכת NAMM או Muzikmesse. במדינה שבה חוק הוא חוק, הם חייבים לציין שהכלי אינו חדש לגמרי במשמעות הרגילה.

1,001 הודעות, וואו, אני צריך לסתום קצת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא. הקטע של פיקולו בס זה בס לונג סקייל שמכוון אוקטבה למעלה (ריינג' של גיטרה), אבל הסאונד הוא לא של גיטרה בגלל הסקייל הארוך בהרבה, שנותן גוון אחר. שורט סקייל עם מיתרי אוקטבה נקרא פשוט... גיטרה.

צודק, התכוונתי לטנור בס (שמכוונת ADGC) בדומה למה שיש לוויקטור ווטן וסטנלי קלארק.

הטנור בס של סטנלי קלארק היא 32 אינץ', אני אצטרך להסתפק ב30 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מת שיביאו את הטאנדרבירד! והאסג'י זה הסאוונד של ג'ק ברוס לא? מעולה לדעתי.

נגיד ויביאו. אתה תרוץ לקנות? או שתרצה פשוט לנגן עליה 10 דקות בחנות?

כלי זמר זה חנות, לא מוזיאון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

אילן, למה זה כ"כ אבל כ"כ מפריע לך נק דייב?

אני אישית לא הייתי מוותר על בס טובה רק בגלל שיש לה נק דייב.

נ.ב: יש את הרצועה עם המשקולות, נשמע קצת מעפן אבל לא ניסיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...