Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

מרגיש שאני לא טוב...


Guest katush

Recommended Posts

פורסם

היי...פעם ראשונה שלי פה.

אני מנגן שנה וחודש בערך.

אני לומד עם מורה פרטי.

אני במגמת מוזיקה.

אז ככה...אני מרגיש שאני לא כל כך טוב..

המורה שלי אומר לי שיש לי כישרון וחוש קצב,אנשים בשכבה שלי רואים אותי ואומרים שיש לי כישרון.

אבל כשאני מסתכל על עצמי ועל הנגינה שלי אני מרגיש שאני לא באמת כל כך טוב ושיש לי כישרון כמו שאומרים לי.

אני מרגיש כאילו אני מנגן כמו איזה רובוט.כל היום עובד רק על טכניקה,סולמות..

אבל כשאני מאלתר אני מרגיש שמה שאני מנגן זה חרא טהור.

אני כל הזמן רוצה כבר להגיע לרמה גבוהה..שאני אוכל לאלתר בחופשי ושאני אהנה מזה,שאני לא אחשוב שמה שאני מנגן זה סתם חרבושים.

אני בעיקרון שומע כל מוזיקה חוץ ממזרחית,בזמן האחרון אני ממש חורש על ג'אז,חורש על קטעים של מרקוס מילר וסטנלי קלארק.

אני רוצה להגיע לרמה שאני לפחות יכול לעשות סלאפינג(כי זה הדבר שלפי דעתי הכי כיפי בבאס,וגם כל הקטעים והשירים שאני רואה הם רובם כל הזמן סלאפינג..ואני רוצה לעשות את זה גם).

אבל אני מרגיש כאילו אני בחיים לא יכול להגיע לרמה כזאת.

במגמת מוזיקה אנחנו עושים קאבר לשיר "לו הייתי פיראט",המורה הפך את זה לקטע ג'אזי-פ'אנקי שממש יצא יפה.

לעומת זאת התפקיד שלי די גרוע...ובגללי. כי אין לי סגנון משלי שאני יכול להכניס לנגינה.

המורה אמר לי איך לפרוט וחוץ מקטע שהוא אמר לי למצוא לבד,שדווקא מזה הוא שמח מאיך שעשיתי.

ואני בכללי מרגיש כאילו אני רובוט,אין לי פיל,המורה שלי ובכללי אנשים אומרים לי שיש לי כישרון לבאס,חוש קצב...ואני מרגיש שאין לי כישרון.

אני מרגיש כאילו סתם אומרים לי את זה כדי שאני אשקיע וארגיש טוב עם עצמי ועם הנגינה..אני מסתכל על המורה שלי,שלמד לבד לנגן,ואני מסתכל על עצמי כשאומרים לי שיש לי כישרון ואני מרגיש אפס גמור לידו.

יכול להיות שכל זה,זה סתם בגלל שאני רק בשנה הראשונה שלי.

אבל אני מתחיל להתייאש בכל פעם שאני מאלתר עם תופים ברקע...ואני סתם מחרבש.

ושכל היום אני רק עושה טכניקה וסולמות,ושירים שלמדתי ממש בהתחלה של הלמידה.

פורסם

אל תסתכל על זה בכיוון של "אני לא טוב" כי זה שגוי

אני די בטוח שלכולם הייתה את התקופה הזאת במוקדם ובמאוחר שהם הבינו שמשהו לא בסדר, מסתכלים על זה בצורה של "מה באמת חסר על מנת שאני אהפוך לנגן טוב יותר" ולרוב מה שחסר זה פשוט למידה קצת שונה מעבר לתאוריה, לדוגמא האזנה למוסיקה וללמוד ממנה ולא בהכרח דברים נוסח סטאנלי קלארק ומרקוס מילר וכדומה, את מה שאתה צריך אתה תמצא גם אצל ג'ימי הנדריקס (גם בבס וגם יכול להיות משהו בקצב שם או במנגינה יתפוס אותך) ואפילו בס ליינים שנחשבים יחסית פשוטים כגון "Been down so long" של The Doors ודברים בסגנון יכולים להושיב אותך קודם כל על קצב נכון וללמד איתך מבחינות שונות.

תראה, אתה רק בשנה הראשונה שלך, תיקח את זה לטובתך ותעשה עם זה כל מה שאתה יכול, תאוריה זה נושא רחב מאוד, עם הזמן גם תלמד קצב נכון וfeel נכון.

אני לא הבן אדם להגיד את כל מה שאמרתי למעלה מסיבות כגון חוסר השקעה ולימוד אישי שלי, אבל אני מתכוון לכל מה שרשמתי שם וקח את זה לתשומת לבך, יש לך עוד זמן.

פורסם

אני גם זוכר את התקופה הזאת, בדיוק שהתחלתי לנגן כל מה שעניין אותי זה סלאפ וסולואים מפוצצים של ווטן, קלארק ואחרים, ומהר מאוד הבנתי שבשלב הזה אני לא באמת מבין או מסוגל ללמוד המון ממה שהם עושים, המורה שלי כל הזמן היה מרסן אותי, מתעקש איתי על גרוב לפני וירטואוזיות וסתם חירטוטים שמראים איזה מהיר אתה, גם היום אני רואה את זה אצל בסיסטים מתחילים יש רצון עז להפגין כמה הם טובים אז בד"כ יוצא שהם מעמיסים יותר מידי או פשוט לא בגרוב.

סולמות וטכניקות נכונות זה דבר חשוב מאוד, תמשיך לתרגל אותם,אבל חרישה על מרקוס מילר וסטנלי קלארק לדעתי לא תביא רחוק בשלב הזה, אל תבין לא נכון הם מדהימים ואל תפסיק לשמוע אותם, אבל אל תתייחס אליהם כבסיס, הם מיישמים המון דברים בדקה אחת של נגינה, לדעתי בשלב שלך אתה יכול ללמוד הרבה יותר ממקארטני מאשר מילר או קלארק (נראה לי שזה נכון לכל שלב :)), תמשיך להקשיב למה שאתה אוהב ותקשיב לתפקידי הבס והתופים ובכלל לכל כלי ותפקיד, אתה תלמד המון מזה.

 

קח את הזמן, כולנו במגמת שיפור, ככל שתנגן יותר תשתפר,אני מאמין שאני מנגן ברמה טובה, אבל לי זה לא מספיק וגם אני רוצה להשתפר כל הזמן, ואני מאמין שגם הרבה חברה בפורום יעידו על עצמם את אותו דבר.

בהצלחה

פורסם

לצערי זאת חרב פיפיות (ומי כמוני יודע) הייאוש (שדמה מאוד לשלך) גרם לי להתאמן המון שעות ביום במשך הרבה זמן אבל הוא גם עמד לי על הראש ולא נעלם ולא משנה כמה התאמנתי כי זה לא קשור, הדבר הראשון שגורם לך להישמע טוב הוא להתעלם מהפחד שאתה נשמע רע ומה כולם חושבים עליך או להעמיד את עצמך כל צליל שאתה מנגן ברפרנס עם אחרים.

סלאפ זאת טכניקה טריקית, היא מאוד אישית ונחמדה ויעילה אם אתה מנגן דברים כמו פ'אנק ורוק הרבה ובהחלט יכולה לפלפל בייסליין, הייתי מציע לך ללכת על ספר שקוראים לו Slap It (אם תלך בדרך הזאת דבר איתי בפרטי, אסור לפרסם פה דברים כאלה) שהוא מאוד בסיסי ואולד סקול סלאפ ואני ממליץ עליו הרבה, מה גם שקריאה מסדרת לך את הראש, אם יש שני דברים שאפשר לעשות אותם בלי לחשוב כמעט זה קריאה ונגינה עם מטרונום, זה מפקס ונוח ואני מציע לך לעשות את זה הרבה, זה יתן לך שקט וריכוז.

עצה שלי, אל תהרוס את עצמך, אני כבר האמנתי שנידונתי לחיות ברגשי נחיתות כל חיי ואפילו באיזשהם שלבים בחיי האמנתי שהייאוש שיש לי הוא דווקא טוב ובגללו שאני אתאמן כלכך הרבה ואני אהיה נגן אדיר, טעות מרה, לנגן בתוך כל הבלאגן הזה בראש לא יוציא ממני שומדבר ולא משנה כמה אני אתאמן בעקבות זה, וגם אתה לא. קח נשימה עמוקה, כישרון זה 70 אחוז המצאה של אמהות פולניות. כמובן שיש אנשים שקולטים חלק מהדברים יותר מהר או מרגישים את הדברים אחרת אבל בסופו של דבר לכל אחד יש קול אישי ומבחינה טכנית -כולם- יכולים להגיע לרמה גבוהה מספיק כדי לבטא את עצמם. תנסה להקדיש הרבה זמן ללחקור את הכלי שלך ולהנות ממנו, בס זה כלי מדכא מאוד לפעמים, אין ספוטלייט, זה יכול להיות משעמם לבד, הצליל שלך יכול להישמע לפעמים כלכך מכוער שבא לבכות אבל מי שמצליח לשבור את כל הדברים האלה מגיע למשהו מוזיקלי הרבה יותר מעניין לרוב מבכלים אחרים שכל המכשולים האלה הם לא חלק מהמשוואה.

לגבי אלתור, רוב הסיכויים שמה שאתה מוציא זה באמת חרא טהור כי אתה מנסה לעשות משהו טוב, אל תנסה לנגן טוב, תנסה להגיד משהו, אם תשב עם אנשים חדשים שאתה לא מכיר למשל (כי האלתור הוא סביבה חדשה לך יחסית, שנת נגינה זה לא בדיוק פז"ם) ותנסה בכוח להרשים ולהצחיק אותם ירגישו את זה מאוד בבירור ורוב הסיכויים שיסלדו ממך כי ההתנהגות שלך תהיה לא טבעית וקצת מאיימת, לעומת זאת כשאתה יושב עם חברים או משפחה בסביבה שנוחה לך אתה זורח, אתה אומר מה שבראש שלך והפילטר נעלם, אותו דבר באילתור, תן לראש להתרוקן ואם אין לך מה להגיד בסיטואציה המוזיקלית אז אל תגיד סתם, תנסה לראות מה יוצא כשאתה באמת חושב ומנגן את מה שאתה מרגיש.

קח בחשבון שאתה בר מזל, מורה פרטי (שנשמע שאתה מעריך ונהנה מהלימודים אצלו) ומגמת מוזיקה יכולים להיות חממה ומקור ידע מצוין אם רק תתייחס אליהם ככה, אני חיפשתי בנרות אנשים לנגן איתם כשהייתי בתיכון והייאוש שלי היה מאוד גדול כשלא מצאתי וגם מאוד רציתי ללכת למגמת מוזיקה כדי ללמוד דברים מעבר לכלי שלי, תנסה לנצל את העובדה שאתה שם כדי באמת להנות ממה שיש מסביבך ולחשוב על הכל בצורה הרבה יותר קלילה, תנסה להיזכר למה אתה מנגן בכלל או במה שמשך אותך לכלי הזה ותן לזה להנחות אותך קדימה.

פורסם

לצערי זאת חרב פיפיות (ומי כמוני יודע) הייאוש (שדמה מאוד לשלך) גרם לי להתאמן המון שעות ביום במשך הרבה זמן אבל הוא גם עמד לי על הראש ולא נעלם ולא משנה כמה התאמנתי כי זה לא קשור, הדבר הראשון שגורם לך להישמע טוב הוא להתעלם מהפחד שאתה נשמע רע ומה כולם חושבים עליך או להעמיד את עצמך כל צליל שאתה מנגן ברפרנס עם אחרים.

סלאפ זאת טכניקה טריקית, היא מאוד אישית ונחמדה ויעילה אם אתה מנגן דברים כמו פ'אנק ורוק הרבה ובהחלט יכולה לפלפל בייסליין, הייתי מציע לך ללכת על ספר שקוראים לו Slap It (אם תלך בדרך הזאת דבר איתי בפרטי, אסור לפרסם פה דברים כאלה) שהוא מאוד בסיסי ואולד סקול סלאפ ואני ממליץ עליו הרבה, מה גם שקריאה מסדרת לך את הראש, אם יש שני דברים שאפשר לעשות אותם בלי לחשוב כמעט זה קריאה ונגינה עם מטרונום, זה מפקס ונוח ואני מציע לך לעשות את זה הרבה, זה יתן לך שקט וריכוז.

עצה שלי, אל תהרוס את עצמך, אני כבר האמנתי שנידונתי לחיות ברגשי נחיתות כל חיי ואפילו באיזשהם שלבים בחיי האמנתי שהייאוש שיש לי הוא דווקא טוב ובגללו שאני אתאמן כלכך הרבה ואני אהיה נגן אדיר, טעות מרה, לנגן בתוך כל הבלאגן הזה בראש לא יוציא ממני שומדבר ולא משנה כמה אני אתאמן בעקבות זה, וגם אתה לא. קח נשימה עמוקה, כישרון זה 70 אחוז המצאה של אמהות פולניות. כמובן שיש אנשים שקולטים חלק מהדברים יותר מהר או מרגישים את הדברים אחרת אבל בסופו של דבר לכל אחד יש קול אישי ומבחינה טכנית -כולם- יכולים להגיע לרמה גבוהה מספיק כדי לבטא את עצמם. תנסה להקדיש הרבה זמן ללחקור את הכלי שלך ולהנות ממנו, בס זה כלי מדכא מאוד לפעמים, אין ספוטלייט, זה יכול להיות משעמם לבד, הצליל שלך יכול להישמע לפעמים כלכך מכוער שבא לבכות אבל מי שמצליח לשבור את כל הדברים האלה מגיע למשהו מוזיקלי הרבה יותר מעניין לרוב מבכלים אחרים שכל המכשולים האלה הם לא חלק מהמשוואה.

לגבי אלתור, רוב הסיכויים שמה שאתה מוציא זה באמת חרא טהור כי אתה מנסה לעשות משהו טוב, אל תנסה לנגן טוב, תנסה להגיד משהו, אם תשב עם אנשים חדשים שאתה לא מכיר למשל (כי האלתור הוא סביבה חדשה לך יחסית, שנת נגינה זה לא בדיוק פז"ם) ותנסה בכוח להרשים ולהצחיק אותם ירגישו את זה מאוד בבירור ורוב הסיכויים שיסלדו ממך כי ההתנהגות שלך תהיה לא טבעית וקצת מאיימת, לעומת זאת כשאתה יושב עם חברים או משפחה בסביבה שנוחה לך אתה זורח, אתה אומר מה שבראש שלך והפילטר נעלם, אותו דבר באילתור, תן לראש להתרוקן ואם אין לך מה להגיד בסיטואציה המוזיקלית אז אל תגיד סתם, תנסה לראות מה יוצא כשאתה באמת חושב ומנגן את מה שאתה מרגיש.

קח בחשבון שאתה בר מזל, מורה פרטי (שנשמע שאתה מעריך ונהנה מהלימודים אצלו) ומגמת מוזיקה יכולים להיות חממה ומקור ידע מצוין אם רק תתייחס אליהם ככה, אני חיפשתי בנרות אנשים לנגן איתם כשהייתי בתיכון והייאוש שלי היה מאוד גדול כשלא מצאתי וגם מאוד רציתי ללכת למגמת מוזיקה כדי ללמוד דברים מעבר לכלי שלי, תנסה לנצל את העובדה שאתה שם כדי באמת להנות ממה שיש מסביבך ולחשוב על הכל בצורה הרבה יותר קלילה, תנסה להיזכר למה אתה מנגן בכלל או במה שמשך אותך לכלי הזה ותן לזה להנחות אותך קדימה.

תודה לשלושתכם.

חלק מהבעיה שלי באילתור היא לא שאני מנסה להרשים מישהו...אני מנגן לעצמי לבד בחדר שלי עם תופים ומנסה לנגן משהו שישמע טוב.

לרוב אני מנסה לאלתר משהו קצת יותר מסובך או...פשוט קצת יותר מסתם קצב.

אבל זה בעיקרון כי המורה שלי רוצה שאני אעשה יותר מקצב,שמצד אחד זה טוב,אבל מצד שני זה נותן לי הרגשה שמה שאני מנגן וחושב שזה מתאים,זה בעצם לא מספיק,כשהוא אומר לי שהוא רוצה שאני אפתח את האילתור עוד יותר.(בעיקרון הוא מביא את האקוסטית שלו,אנחנו שמים תופים ברקע הוא מאלתר איזה משהו ואני גם מאלתר..)

אני אף פעם לא מנסה להרשים מישהו...אני תמיד צנוע ולא מתלהב יותר מידי.

הפעמים היחידות שאני מנסה להרשים מישהו זה בשיעור עם המורה,כשאני מנסה להראות לו שאני יכול לפתח את האילתור...שלרוב זה לא כל כך הולך טוב כי אני יותר מידי חושב(הוא גם אומר לי את זה) על איך זה ישמע,אם זה יהיה טוב,אם הוא יהיה שמח מזה..שלפעמים זה פשוט מכניס אותי לפאניקה ואני מתחיל לעשות שטויות בנגינה או פשוט מפסיק לנגן ואומר לו שאני לא מצליח לאלתר.

למזלי בבית ספר שלי אין כמעט באסיסטים ויש יחסית הרבה הרכבים..יש לי חבר שרוצה להקים הרכב מטאל קטן ונחמד,ודיברתי עם עוד כמה ילדים שרוצים לעשות הרכב רוק-פ'אנק.

שבעיקרון את שני הדברים אני אוהב.

הבעיה בהרכב של הרוק-פ'אנק זה שהם יותר מתכננים לעשות קאברים בהתחלה של RHCP...שרוב השירים מכילים סלאפינג.

וגם המורה שלי בעיקרון לימד את עצמו הכל,אז הוא לא ממש הראה לי איך לעשות סלאפינג,אני די פיתחתי דרך משלי..

שגם איתה אני לא מרגיש כל כך נוח.

ואני די נתקע בקטע ששני הרכבים רוצים שאני אהיה הבאסיסט,ועוד יש את המגמה של המוזיקה שגם שם אנחנו כנראה נעשה כמה שירים או משהו כזה.(כמו הקאבר שאנחנו עושים ל"לו הייתי פיראט")..

יש לי גם בעיה שאני שונא שונא שונא מטרונום...אני משתמש בעיקרון רק בתופים ברקע..וכל הסולמות והשאר אני עושה בלי מטרונום.

הייתה לי תקופה שהייתי מנגן עם המטרונום אבל זה גם אחד הדברים שמורידים לי את הכיף שבנגינה.

לפני שהתחלתי באס ניגנתי על גיטרה במשך חודשיים לבד..ועברתי לבאס כי התעניינתי בזה עוד לפני שבכלל התעניינתי בגיטרה,חוץ מזה שאהבתי מאוד את הצלילים הנמוכים..

אבל אני לא חושב שבאלתור אני אעשה רק צלילים נמוכים..במיוחד אם זה לא יהיה אילתור של למצוא ליין נחמד ולחרוש אותו.

חוץ מזה שלפעמים אני משתעמם מבאס..כל היום טכניקה וסולמות זה טוב,אבל זה לפעמים משעמם...וכשהמורה לא רוצה לתת לי לגעת בטאבים(שאת האמת הוא צודק) אני לא יכול ממש לנגן שירים שאני אוהב חוץ מאת השירים שלמדתי בהתחלה..שגם מהם נמאס לי.

טוב אז תודה לשלושתכם,אני אקח את כל מה שאמרתם לתשומת לבי.

ומאוד יעזור לי עם עוד אנשים יגידו את דעתם..

פורסם

דבר ראשון יש חוץ מטאבים גם תוים ואוזן (ועליהם אפשר לסמוך יותר) והם מאפשרים לך לנגן כל שיר שאתה רוצה.

דבר שני הכוונה היא לתחושות ולא לעובדות, תיזהר בזה שנגינה היא קסומה ודבר רגשי ולא אוסף של תוים וטריקים שלמדת לעשות.

סלאפ זה לא מסובך כמו שאתה עושה מזה, תסתכל על התנועה של כל הבסיסטים שאתה אוהב ביו טיוב ותנסה לחכות את זה, אלמנטים שירגישו לך טוב בידיים תשמר וכאלה שלא תזרוק.

באופן כללי הדבר שיעזור לך הכי הרבה זה להירגע, תנסה לקחת צעד אחורה ופשוט לנגן.

פורסם

התלמיד הכי טוב זה לא התלמיד הכשרוני, זה התלמיד שרוצה ללמוד

תמיד תעשה ותנגן מה שאתה אוהב וגורם לך להרגיש טוב

רק כך תהיה לך התשוקה להמשיך להתאמן ולנגן - ועם זה להשתפר

מוזיקה ולנגן אמורה לגרום לך כיף והנאה, אם אתה שם כדי להרשים, תחפש תחביב אחר

אתה רק בשנה ראשונה, תירגע, תקשיב למורה שלך, ותיישם.

מגמת מוזיקה זה באמת חממה, תנצל אותה

פורסם

תקשיב... קודם כל, לדעתי אחד הדברים הכי טובים בך זה שאתה לא מעריך את עצמך, זה משהו שדוחף אותך לגבהים חדשים, אני שונא מוזיקאים שבטוחים שהתחת שלהם עשוי מזהב והאצבעות שלהם מיהלום

תשמע, קודם כל, אתה מנגן כולה שנה וחצי...אתה יכול להיות הבסיסט הכי טכני וכשרוני בעולם, אבל שנה וחצי בחיים לא יספיקו לך לפתח אישיות... אתה עוד תשתנה כל כך הרבה, תעבור כל כך הרבה סגנונות כך שאין לך מה לדאוג... יש לך עוד המון לאן להתפתח, בנתיים קח את זה לאט, אל תקפוץ יותר מידי מעל הפופיק, תיקח את הדברים האיזי, אל תלחיץ את עצמך, תסמוך על האנשים המקצועיים מסביבך...

אני גדלתי בתוך מערכת של מוסיקה קלאסית, כך שלשמוע כל היום שאני שווה לתחת היה מנת חלקי בערך כל החיים כך כשהגעתי לבס זה כבר היה מושרש אצלי להיות אטום לדברים האלה ולפתח עור של פיל גם כלפי ביקורת שלי על עצמי

בקיצור...תיקח את הזמן, זה יעשה את שלו, אין לך לאן לרוץ, כמו שאני מבין אתה עדיין בתיכון, אז תהנה, תנגן, תשמע מוסיקה טובה ותנסה לשאוף משם דברים, תנסה להחשף לכמה שיותר סגנונות וסוגים של מוסיקאים ותיקח מכל אחד מהם את הדברים שאתה אוהב..תשחק עם הסאונד שלך תשחק עם הציוד שלך ועם צורת הנגינה ובעיקר תקשיב לבנות שמתלהבות מזה שאתה "תותח" ותשתמש בזה כקלף לחוויות שהתיכון הומצא בדיוק  בשבילן;)

פורסם

לדעתי הבעיה כאן היא שהמורה שלך הוא לא מורה לבס .

מורה לבס אמיתי כמו שצריך היה מדריך אותך נכון גם מבחינת תאוריה (יש הרבה דברים מעניינים מעבר לסתם סולמות) וסלאפ.

פורסם

בקשר לעניין של התווים והאוזן-השמיעה שלי לא מספיק מפותחת..ומאיפה אני אביא תווים לכל מיני שירים שאני רוצה ללמוד?

ובקשר לעניין של הסלאפינג..שאלתי את המורה שלי אם זה בסדר שאני מניח את היד על הבאס(זה פשוט יותר נוח לי),וגם ראיתי שזה קצת עוזר כי כשאני עושה סלאפינג על מיתר לה,אז אני בעצם משתיק את מיתר מי עם הכף יד שלי(במקום שאני אשתיק עם אחת האצבעות).

ולא יודע,זה נוח לי ככה,אבל מצד שני אני לא ראיתי בחיים שלי באסיסט שמניח את היד שלו כשהוא עושה סלאפינג,כולם עם היד באוויר,אבל מצד שני יש באסיסט אחד שבשכבה שלי שאמר לי שהוא עשה סלאפינג לא נכון(עם היד באוויר) והכתף שלו מתעייפת וכואבת אחרי ממש מעט זמן.

אז אני נתקע במצב שהצורת סלאפינג שאני עושה נוחה לי,אבל נראית לי לא נכונה,ומצד שני מישהו שניסה לעשות סלאפינג עם היד באוויר(כמו כל באסיסט בערך שאני רואה) סובל מכאבים בכתף.(ואני מאוד לא רוצה לפגוע בנגינה שלי.)

ממה שהבנתי צריך להזיז רק את פרק כף היד ולא להזיז את הכתף...שניסיתי לעשות את זה אבל בכל זאת אני מזיז את הכתף מה שגורם לי לכאבים.

תודה לשלושתכם!  :D

ול Myung,המורה שלי בעיקרון התחיל מקלאסית ולמד גם באס,הוא יודע הכל כמו שצריך..

הוא גם נותן לי כל מיני דברים על תיאוריה.

הוא נותן לי לפעמים איזה 20 אקורדים ואומר לי לפתור אותם,להשלים סולמות(הוא רושם למשל סול במול מג'ור וכאלה ואני צריך לרשום את זה בתווים).

הבעיה היחידה איתו זה שהוא לפעמים לא זוכר מה הוא נתן לי לעשות בשיעור הקודם..

דוגמא-לפני 3 שבועות בערך הוא אמר לי לעבוד על מודוסים,ובגלל שהיה חג והיה לו הופעות ועניינים זה נדחה לשבועיים אחרי,אבל כשהוא הגיע לשיעור לא עבדנו על זה בכלל(שמאוד עצבן אותי העניין הזה),כי כנראה הוא שכח שהוא נתן לי לעבוד על זה..

פורסם

בקשר לעניין של התווים והאוזן-השמיעה שלי לא מספיק מפותחת..ומאיפה אני אביא תווים לכל מיני שירים שאני רוצה ללמוד?

ובקשר לעניין של הסלאפינג..שאלתי את המורה שלי אם זה בסדר שאני מניח את היד על הבאס(זה פשוט יותר נוח לי),וגם ראיתי שזה קצת עוזר כי כשאני עושה סלאפינג על מיתר לה,אז אני בעצם משתיק את מיתר מי עם הכף יד שלי(במקום שאני אשתיק עם אחת האצבעות).

ולא יודע,זה נוח לי ככה,אבל מצד שני אני לא ראיתי בחיים שלי באסיסט שמניח את היד שלו כשהוא עושה סלאפינג,כולם עם היד באוויר,אבל מצד שני יש באסיסט אחד שבשכבה שלי שאמר לי שהוא עשה סלאפינג לא נכון(עם היד באוויר) והכתף שלו מתעייפת וכואבת אחרי ממש מעט זמן.

אז אני נתקע במצב שהצורת סלאפינג שאני עושה נוחה לי,אבל נראית לי לא נכונה,ומצד שני מישהו שניסה לעשות סלאפינג עם היד באוויר(כמו כל באסיסט בערך שאני רואה) סובל מכאבים בכתף.(ואני מאוד לא רוצה לפגוע בנגינה שלי.)

ממה שהבנתי צריך להזיז רק את פרק כף היד ולא להזיז את הכתף...שניסיתי לעשות את זה אבל בכל זאת אני מזיז את הכתף מה שגורם לי לכאבים.

תודה לשלושתכם!  :D

ול Myung,המורה שלי בעיקרון התחיל מקלאסית ולמד גם באס,הוא יודע הכל כמו שצריך..

הוא גם נותן לי כל מיני דברים על תיאוריה.

הוא נותן לי לפעמים איזה 20 אקורדים ואומר לי לפתור אותם,להשלים סולמות(הוא רושם למשל סול במול מג'ור וכאלה ואני צריך לרשום את זה בתווים).

הבעיה היחידה איתו זה שהוא לפעמים לא זוכר מה הוא נתן לי לעשות בשיעור הקודם..

דוגמא-לפני 3 שבועות בערך הוא אמר לי לעבוד על מודוסים,ובגלל שהיה חג והיה לו הופעות ועניינים זה נדחה לשבועיים אחרי,אבל כשהוא הגיע לשיעור לא עבדנו על זה בכלל(שמאוד עצבן אותי העניין הזה),כי כנראה הוא שכח שהוא נתן לי לעבוד על זה..

לגבי זה שהמורה שכח פשוט תזכיר לו במקרה הכי גרוע הוא יגיד לך לא אבל

מורה לרוב יודע מה לעשות ותמיד אפשר למצוא גם מידע באינטרנט ואחר כך

עם זה לבוא למורה ולשאול.

ולגבי מה שרשמת על זה שאתה מרגיש לא טוב במיוחד ,אני בתור אחד שהתחיל

לפני חודש +- אחד הדברים שהכנסתי לי לראש טוב מאוד זה העובדה שהתוצאות

שאני רוצה לראות מעצמי(ולא מה אחרים רוצים) אני אראה רק אחרי הרבה עבודה

ורק אחריי הרבה זמן ככה שאל תתדאג שעכשיו אתה עדיין לא ברמה שמספקת אותך

אישית ולגבי אחרים אל תתיחס אתה זה שמנגן ואתה זה שצריך להנות אם אתה מצליח

לבדר גם אחרים אז זה כבר בונוס,בונוס גדול אבל עדיין רק בונוס ,לגבי הסלאפ פשוט

תחפור למורה שלך קצת שיעזור לך כמה שיותר עם זה ותשאל אותו כמה שיותר עד

שיגיד לך איזה פוזיציה היא טובה יותר בשביל לא לקבל כאבים בכתף ובתוך זה תנסה

לשנות טיפה עד שתמצא נוחות

פורסם

לגבי זה שהמורה שכח פשוט תזכיר לו במקרה הכי גרוע הוא יגיד לך לא אבל

מורה לרוב יודע מה לעשות ותמיד אפשר למצוא גם מידע באינטרנט ואחר כך

עם זה לבוא למורה ולשאול.

ולגבי מה שרשמת על זה שאתה מרגיש לא טוב במיוחד ,אני בתור אחד שהתחיל

לפני חודש +- אחד הדברים שהכנסתי לי לראש טוב מאוד זה העובדה שהתוצאות

שאני רוצה לראות מעצמי(ולא מה אחרים רוצים) אני אראה רק אחרי הרבה עבודה

ורק אחריי הרבה זמן ככה שאל תתדאג שעכשיו אתה עדיין לא ברמה שמספקת אותך

אישית ולגבי אחרים אל תתיחס אתה זה שמנגן ואתה זה שצריך להנות אם אתה מצליח

לבדר גם אחרים אז זה כבר בונוס,בונוס גדול אבל עדיין רק בונוס ,לגבי הסלאפ פשוט

תחפור למורה שלך קצת שיעזור לך כמה שיותר עם זה ותשאל אותו כמה שיותר עד

שיגיד לך איזה פוזיציה היא טובה יותר בשביל לא לקבל כאבים בכתף ובתוך זה תנסה

לשנות טיפה עד שתמצא נוחות

המורה שלי אמר לי שאחד התלמידים שלו(בנאדם בוגר בן 20 ומשהו,שהוא הביא לאיזה שיעור או שניים שיגיד מה הוא חושב עלי ועל הנגינה שלי),יכול לעזור לי יותר בקטע של הסלאפינג...הבעיה היא שהוא לא מביא אותו  :P

ובעיקרון המורה שלי פחות רוצה שאני אתחיל להשקיע בלאפינג. לא יודע למה,אבל לפי דעתי זה אחד הדברים הכיפיים בבאס,וזה לא שאני רק התחלתי לנגן ואני ישר רוצה ללמוד את זה...אני לומד כבר שנה וקצת,שלפחות לפי דעתי אפשר להתחיל ללמוד סלאפינג.

וכן בערך כל שיעור אני מציק לו שילמד אותי סלאפינג.

פורסם

המורה שלי אמר לי שאחד התלמידים שלו(בנאדם בוגר בן 20 ומשהו,שהוא הביא לאיזה שיעור או שניים שיגיד מה הוא חושב עלי ועל הנגינה שלי),יכול לעזור לי יותר בקטע של הסלאפינג...הבעיה היא שהוא לא מביא אותו  :P

??? ??

פורסם

המורה שלי אמר לי שאחד התלמידים שלו(בנאדם בוגר בן 20 ומשהו,שהוא הביא לאיזה שיעור או שניים שיגיד מה הוא חושב עלי ועל הנגינה שלי),יכול לעזור לי יותר בקטע של הסלאפינג...הבעיה היא שהוא לא מביא אותו  :P

ובעיקרון המורה שלי פחות רוצה שאני אתחיל להשקיע בלאפינג. לא יודע למה,אבל לפי דעתי זה אחד הדברים הכיפיים בבאס,וזה לא שאני רק התחלתי לנגן ואני ישר רוצה ללמוד את זה...אני לומד כבר שנה וקצת,שלפחות לפי דעתי אפשר להתחיל ללמוד סלאפינג.

וכן בערך כל שיעור אני מציק לו שילמד אותי סלאפינג.

לפי הניסיון שהיה לי עם המורים שלי, אף אחד מהם לא ממש אהב סלאפ. ובכל המורה הנוכחי שלי לימד אותי את הבאסיסט ואמר לי שכדאי באמת להצליח לעשות את זה טוב צריך פשוט לשבת ולהתאמן להתאמן ולהתאמן, ושאת זה בתאכלס אני יכול לעשות בבית. אז זה מה שעשיתי. אני עוד לא מנגן סלאפ ברמה גבוהה כמו שהייתי רוצה אבל אני בדרך.

זה השיעור שלך, אתה צריך להחליט אם אתה רוצה ללמוד משהו או לא (מבחינת Extras כאלו), ואם אתה רוצה ממש ללמוד איך לעשות סלאפ ולשלב את זה בנגינה שלך, אין סיבה שהמורה שלך לא ילמד אותך. אם הוא לא יודע באמת כמו שאמר פה אחד, אז לפחות שיגיד לך ושלא יספר לך סיפורים.

פורסם

המורה שלי יודע לעשות סלאפינג...את האמת הוא סוס בזה,והוא כנראה המציא טכניקה משלו כי הוא לא ראה אף אחד עושה את מה שהוא עושה(אני פשוט לא יכול להסביר איך הוא עושה את זה כי פשוט לא הבנתי).

ואני פשוט חושב שהוא רוצה שאני אתחיל עם הסלאפינג בשלב יותר מאוחר...נראה לי.

והקטע עם התלמיד האחר שלו...אין לי באמת מושג.יכול להיות שהוא פשוט יותר טוב ממנו בסלאפינג.

והמורה שלי אמר לי שאני פשוט אמצא צורה כלשהי שנוחה לי,ובעיקרון שאני אפתח לעצמי טכניקה.. :-X

פורסם

והמורה שלי אמר לי שאני פשוט אמצא צורה כלשהי שנוחה לי,ובעיקרון שאני אפתח לעצמי טכניקה..

בשתי מילים: תחליף מורה.

פורסם

בשתי מילים: תחליף מורה.

בהתחלה רציתי ללכת לקונסרבטוריון,אבל הם גם יותר יקרים,וגם אני צריך לבוא אליהם,ואם אני לא יכול לקיים שיעור אני עדיין חייב לשלם עליו(ולצערי יש יחסית הרבה פעמים שאני אצטרך להזיז שיעורים בגלל בית ספר וכל מיני).

אז ככה שלפחות אצל המורה הוא זול ב 75 שקל יותר(בתשלום שיוצא בכל חודש,אם היה לי 4 שיעורים),הוא מגיע אלי לבית,ואם אני לא יכול לקיים שיעור ביום שקבענו אני יכול להזיז את זה ליום אחר,ולא סתם שההורים שלי יוציאו עוד איזה 100 ומשהו שקל בגלל שבקונסרבטוריון אי אפשר להזיז שיעורים.

ולא מצאתי מורה אחר באיזור שלי. :'(

עריכה: והאפשרות היחידה שלי למצוא מורה פרטי אחר זה לשאול את המורה שלי אם הוא מכיר מישהו באיזור...פאדיחות.

פורסם

אם תגיד איפה אתה גר, אולי מישהו פה מכיר מורה טוב בסביבה ויוכל לסייע.

עדיף לנסוע פעם בשבועיים-שלושה למורה טוב, מאשר מורה רע שמגיע אליך הביתה פעם בשבוע. ומורה שאומר לך לפתח בעצמך טכניקה, הוא מורה רע, הוא אנטי-מורה.

פורסם

אם תגיד איפה אתה גר, אולי מישהו פה מכיר מורה טוב בסביבה ויוכל לסייע.

עדיף לנסוע פעם בשבועיים-שלושה למורה טוב, מאשר מורה רע שמגיע אליך הביתה פעם בשבוע. ומורה שאומר לך לפתח בעצמך טכניקה, הוא מורה רע, הוא אנטי-מורה.

אני גר בחור ליד חיפה.

ובקשר ל "עדיף לנסוע פעם בשבועיים-שלושה למורה טוב",אני לא ממש חושב..

מהסיבה היחידה שאני אלך בחודש לשיעור אחד או שתיים,וההורים שלי יצטרכו לשלם 475 שקל...

שעם כל הכבוד למורים שיש שם,לשלם 475 שקל,זה מוגזם. אני מניח שהייתי הולך אליהם אם הייתה האפשרות להזיז את השיעורים.

כי די בקלות יכל להיווצר מצב שבחודש אני מגיע לשיעור אחד,ואוליי אוליי לפעמים אפילו שאני כל החודש לא אוכל לקיים שיעור,וההורים שלי משלמים 475 שקל על כלום.

אם מישהו מכיר מורה טוב באיזור חיפה זה ממש יעזור  :(

פורסם

מורה טוב זה קריטי מאוד, אני בשנתיים הראשונות שלי הייתי עם מורה על הפנים ופספסתי המון, כרגע יש לי מורה מצויין וההבדל עצום.

פורסם

תנסה להקדיש הרבה זמן ללחקור את הכלי שלך ולהנות ממנו, בס זה כלי מדכא מאוד לפעמים, אין ספוטלייט, זה יכול להיות משעמם לבד, הצליל שלך יכול להישמע לפעמים כלכך מכוער שבא לבכות אבל מי שמצליח לשבור את כל הדברים האלה מגיע למשהו מוזיקלי הרבה יותר מעניין לרוב מבכלים אחרים שכל המכשולים האלה הם לא חלק מהמשוואה.

בשתי מילים: תחליף מורה.

קח לתשומת לבך, הציטוטים האלה כנראה מסכמים את הפתרון שאתה מחפש.

אילתור זה משהו שקשה להסביר, אבל בהחלט יש כלים שיכולים לעזור ולתת לך עוגן נוח אל תוך העולם הזה.

אשתדל לרשום בקצרה מה אני מציע לך לנסות, ואני מקווה שאפילו יעזור.

ממליץ לך ללמוד את מבנה סולם בלוז (Blues Scale), ולהישתמש בו כאשר אתה רוצה לאלתר סולו, כאשר הליווי בסולם מינורי.

אין לך צורך ללמוד את כל הצורות של הסולם בשלב הזה, מספיק שתדע את המיקום של התווים כאשר השורש על מיתר E, על גבי 4-5 פרטים.

הסולם הוא למעשה מינורי בלי הדרגה השישית ועם תו נוסף, סמי-טון אחרי הדרגה ה4 (למעשה הסריג בין הדרגות 4 ו5).

דוגמא לסולם על בס 4 מיתרים, השורש הוא C#:

מיתר E:

C# -דרגה ראשונה

E - דרגה שלישית (מינור)

מיתר A:

F# - דרגה רביעית

G - בלו נוט (4# \ 5b)

G# - דרגה חמישית

מיתר D:

B - דרגה שביעית (מינור)

C# - דרגה ראשונה (אוקטבה מעל)

מיתר G:

E - דרגה שלישית (אוקטבה מעל)

F# - דרגה רביעית (אוקטבה מעל)

G - בלו נוט (אוקטבה מעל)

*אני ממליץ גם להשתמש בG# שהוא הדרגה החמישית במיתר הזה והיא רק במרחק סמי טון מחוץ ל"מסגרת" של ארבע פרטים לארבע אצבעות.

**את הסולם הזה תוכל כמובן להעביר מינה ושמאלה על הפרטבורד לשורש שבו את רוצה לנגן, המיקום היחסי של האצבעות נישאר אותו דבר.

כל מה שנישאר לך עכשיו הוא להתנסות עם הסולם הזה, כדי לתת לך מסגרת נוספת, תנסה לבנות משפטים, שמתחילים ב1 של התיבה עם הדרגה הראשונה, וב4 חוזרים לדרגה הראשונה כדי ליצור תחושת סגירה.

ופשוט תנסה לשלב עוד ועוד תווים, במקצב, בניהם.

אחרי שתרגיש בנוח עם הסולם, תנסה לבנות משפטים שהסגירה חזרה לדרגה הראשונה, תבוא אחרי תיבה נוספת (כלומר משפט בין 2 תיבות) או שלושה (4 תיבות סה"כ).

השתמש בדרגה החמישית כנקודת "שיא" שממנה אתה חוזר ויורד לסגירה של משפט.

אני ממליץ לך לנגן על גבי פרוגרסיית בלוז נוחה (twelve bar blues) בC#, צירפתי קובץ מידי לדוגמא, נגן אותו בלופ ונסה לנגן איתו, פעם ראשונה נגן רק את השורש, ובפעם השנייה נסה לצמוח מתוך השורש ולבנות משפטים.

לאחר מכן כדאי לך לנסות לנגן עם עוד אדם שינגן את הליווי, לא משנה עם על קלידים או גיטרה.

אילתור הוא הרבה מעבר לזה, אבל לדעתי התרגיל הזה נותן מסגרת מאוד ברורה ללא אפשרות לחריגות והכי חשוב, אלתור בו ישמע טוב בדר"כ.

בהצלחה.

199_.zip

פורסם

הכותרת הזכירה לי את הבדיחה:

איש אחד בא לפסיכיאטר, אומר לו: ד"ר, אני צריך את עזרתך, יש לי רגשי נחיתות.

הד"ר אומר לו: תשמע, אין לך רגשי נחיתות, אתה פשוט נחות.

פורסם

הכותרת הזכירה לי את הבדיחה:

איש אחד בא לפסיכיאטר, אומר לו: ד"ר, אני צריך את עזרתך, יש לי רגשי נחיתות.

הד"ר אומר לו: תשמע, אין לך רגשי נחיתות, אתה פשוט נחות.

תודה באמת..

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

ביום שני(אתמול) נרשמתי לקונסרבטוריון,ושלחתי את המורה הפרטי לדרכו.

תודה על העזרה מכולם!  ;D

פורסם

תהנה, תן בראש ובהצלחה!

אבל אם אפשר להוסיף עוד עצה אחת - אל תפטר מהרגשות נחיתות. תלמד לעבוד איתם.

אצלי אישית, כמה שהתקדמתי בנגינה, רק התארכה אצלי רשימת הדברים שאני יודע שאני עדיין לא יודע-

סלאפים, נגינה עם קשת, אלתור ג'אז כמו שצריך ועבודה עם שלוש אצבעות אלו המטרות הבאות שלי - ממש לא בסדר הזה,

ויקח לי כמה שנים להביא את כל אלו לרמה סבירה או סבירה פלוס.

זה עוד בלי להכנס לפיתוח שמיעה, ידע בהרמוניה, שיפור הפיל, הסאונד והמהירות.

רגשות כאלו הם דבר נורמלי לגמרי ויכולים להיות מאוד בריאים לשגרת האימונים והלימודים, אם רק משלבים אותם בסבלנות אינסופית

שהכרחית לכל נגן שמכוון גבוה.

פורסם

הכותרת הזכירה לי את הבדיחה:

איש אחד בא לפסיכיאטר, אומר לו: ד"ר, אני צריך את עזרתך, יש לי רגשי נחיתות.

הד"ר אומר לו: תשמע, אין לך רגשי נחיתות, אתה פשוט נחות.

אז האיש אומר: ד"ר, אני רוצה חוות דעת שניה!

הד"ר אומר: שמע, אתה מה-זה מכוער!

פורסם

תהנה, תן בראש ובהצלחה!

אבל אם אפשר להוסיף עוד עצה אחת - אל תפטר מהרגשות נחיתות. תלמד לעבוד איתם.

אצלי אישית, כמה שהתקדמתי בנגינה, רק התארכה אצלי רשימת הדברים שאני יודע שאני עדיין לא יודע-

סלאפים, נגינה עם קשת, אלתור ג'אז כמו שצריך ועבודה עם שלוש אצבעות אלו המטרות הבאות שלי - ממש לא בסדר הזה,

ויקח לי כמה שנים להביא את כל אלו לרמה סבירה או סבירה פלוס.

זה עוד בלי להכנס לפיתוח שמיעה, ידע בהרמוניה, שיפור הפיל, הסאונד והמהירות.

רגשות כאלו הם דבר נורמלי לגמרי ויכולים להיות מאוד בריאים לשגרת האימונים והלימודים, אם רק משלבים אותם בסבלנות אינסופית

שהכרחית לכל נגן שמכוון גבוה.

תודה  :)

וגם ממה שהבנתי המורה יכול ללמד אותי קונטרבאס(משהו שגם תמיד רציתי אפילו רק לנסות את זה פעם אחת,לגעת בזה! חח).

קוראים למורה אודי קג'ימירסקי...

מישהו מכיר אותו?שמע עליו?

פורסם

מכיר גם מכיר

הוא אחלה מורה, למדתי אצלו תקופה. רק תקפיד שהשיעור ישאר בפוקוס, קל לגלוש איתו לסיפורים ושיחות ארוכות ביותר ;)

בכל מקרה, תמסור ד"ש מתם גוריון (מאמין שהוא יזכור).

אגב, אפשר להבין שאתה מטבעון? לומד במגמה של טבעון או של יגור?

פורסם

מכיר גם מכיר

הוא אחלה מורה, למדתי אצלו תקופה. רק תקפיד שהשיעור ישאר בפוקוס, קל לגלוש איתו לסיפורים ושיחות ארוכות ביותר ;)

בכל מקרה, תמסור ד"ש מתם גוריון (מאמין שהוא יזכור).

אגב, אפשר להבין שאתה מטבעון? לומד במגמה של טבעון או של יגור?

כן אני גר בקרית טבעון,ואני לומד במגמה של טבעון.  :)

פורסם

כן אני גר בקרית טבעון,ואני לומד במגמה של טבעון.  :)

אם תרצה אני יכול להפנות אותך למישהו באלרואי

יואב שפי, מוסיקאי מדהים ובנאדם מדהים

לא ראיתי הרבה נגנים עם גרוב כמו שלו

פורסם

אם תרצה אני יכול להפנות אותך למישהו באלרואי

יואב שפי, מוסיקאי מדהים ובנאדם מדהים

לא ראיתי הרבה נגנים עם גרוב כמו שלו

כבר נרשמתי לקונסרבטוריון.

אבל תודה רבה על ההצעה  :)

פורסם

אם תרצה אני יכול להפנות אותך למישהו באלרואי

יואב שפי, מוסיקאי מדהים ובנאדם מדהים

לא ראיתי הרבה נגנים עם גרוב כמו שלו

קצת מאוחר מדי, אבל בתור מי שהיה הבסיסט בהרכב שלו כמה שנים  גם אני מצטרף להמלצה החמה על שפי. למרות שהוא בעיקר גיטריסט ולא בסיסט הוא יכול לתרום הרבה לבסיסטים. עד כמה שידוע לי יש לו גם כמה תלמידי בס.

שפי זה הגיטריסט בסרטון הזה

http://www.youtube.com/watch?v=zGIG3N_oZfo

הי תום רק עכשיו נפל לי האסימון שאני מכיר אותך (אני תומר מ"המקלט") מה עניינים?  ;D

זה לא המקום המתאים, אבל בהזדמנות זו - תתחדש על ה- SANDBERG יפיפיה. ד"ש לחברי הרכב ההורה פאנק

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...