Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

PMMA או זכוכית אקרילית או גיטרות שקופות


Buri

Recommended Posts

כבר חרשנו את נושא חשיבות העצים בסאונד, אבל מה נגיד על גיטרות שעשויות מ- PMMA (מידע בלינק הבא)

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%9B%D7%95%D7%9B%D7%99%D7%AA_%D7%90%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%AA

לדוגמא:

Ampeg  - Dan Armstrong model

bm2582.jpg

או הבס הזו של חברת Galveston בלי נגיעה אחת קטנה של עץ בגוף שלא כמו האמפג:

[img width=600 height=428]http://img153.imageshack.us/img153/4518/acrylic4jsb06.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא האם לאור יציאת גיטרות כאלו לשוק אולי עניין העצים או קצת אוברייטד ממה שחשבנו.

וסה"כ לא מדובר במשהו חדש, גיטרות שקופות (לפחות בצורתן החשמלית) קיימות עוד משנות השבעים, אני מניח שכולם מכירים את השיר הבא:

http://www.youtube.com/watch?v=KazmG9dkqQI

אז מה אתם חושבים? חדשנות עיצובית או החלטה מודעת שעץ לא בהכרח חשוב כמו כשחשבנו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או הבס הזו של חברת Galveston בלי נגיעה אחת קטנה של עץ בגוף שלא כמו האמפג:

אם אתה מתכוון לפיקגארד של האמפג, הוא עשוי פורמייקה.

הבעיה העיקרית עם החומר השקוף הזה הוא המשקל. כמעט כפול מעץ. הן שוקלות טונות.

האמפג דן ארמסטרונג באה גם בגירסה די נדירה שבה הפלקסיגלס הוא שחור. גם לא שקופה וגם כבדה רצח. מעניין למה היא לא הצליחה  8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שהיא יכולה. למה לא? יש איזה חוק שקובע שעץ מצלצל יותר טוב מפלסטיק? אני לא מכיר חוק כזה.

יש היום ניסיונות לבנות כלי קשת מחומרים סינתטיים, בגלל המחירים המטורפים של כלי קשת טובים בני 100-200 שנה. אין לי שום ספק שבעוד כמה שנים - אולי חמש, אולי עשר - יהיו כינורות וצ'לו וקונטרבסים עשויים סיבי פחמן, שיצלצלו לא כמו דיקט סיני מכלי זמר, אלא כמו כלי עץ מלא אירופאיים טובים. ולמה לא, בעצם?

כבר היום יש קשתות קונטרבס עשויות סיבי פחמן, שעומדות יפה מאוד בהשוואה לקשתות של 3,000 דולר עשויות עץ פרנמבוקו אמיתי. עדיין לא בהשוואה לקשתות של 15,000 דולר, אבל הטובות (יש גם זבל כמובן) הן טובות מאוד, בוודאי יותר מקשתות עשויות ברזילווד, שהוא האופציה החסכונית לפרנמבוקו. אני מנגן על קשת קרבון פייבר של פינאלה, והיא יותר טובה מקשת גרמנית של קנול עשויה פרנמבוקו אמיתי, שהייתה לי קודם.

כבר היה לנו דיון על הסטיינברגר, ואני מבטיח לך שהיא נשמעת לא פחות טוב מכל כלי איכותי עשוי עץ שתביא.

ומה עם הגיטרות של אוביישן? עניין של טעם, ובטח לא הטעם שלי, אבל מבחינת איכות הצליל, לא היית מנחש שזה חומר פלסטי. אתה רואה איזה בעיה עם גיטרות אוביישן?

ומה עם צווארי גרפיט? של סטטוס למשל?

וכמובן בסים שלמים עשויים סיבי פחמן, כמו של ויז'ייר הצרפתיות, קלות כמו נוצה (מה דעתך על קילו וחצי לבס שלם? במקום 4-5 קילו ששוקלת פנדר רגילה) ונשמעות פנטסטי. דבר עם מייקל בנסון, יש לו בס עשויה קארבון פייבר.

כל הדוגמאות האלה הן לכלים עם סאונד סופר-איכותי, לא הסחורה השקופה מסין שמוכרים בפרוטה באיביי. אין לי מושג אין הן נשמעות - יכול להיות שהן נשמעות טוב, אבל הן כבדות מאוד וזה מבחינתי פוסל אותן מיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה כתבה מהניו יורק טיימס על הופעה של הצ'לן יו-יו מא, בטקס ההשבעה של הנשיא אובאמה בוושינגטון, לא על צ'לו המונטניינה שלו משנת 1733 שמוערך בשני מיליון דולר, אלא על צ'לו קארבון פייבר בשווי 7,000 דולר. לוקח רק שבוע לבנות צ'לו כזה, והוא עשוי שכבות של סיבי פחמן ואפוקסי. אם יו-יו מא יכול להופיע עם זה, אז יש מישהו שבשבילו זה לא מספיק טוב?

http://www.nytimes.com/2009/01/19/arts/music/19carb.html?_r=2&ref=music

luis-and-clark-carbon-fiber-cello.jpg

וזה הממציא, לויס לגויה, מנגן על הצ'לו שלו:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שהיא יכולה. למה לא? יש איזה חוק שקובע שעץ מצלצל יותר טוב מפלסטיק? אני לא מכיר חוק כזה.

לדוגמא, טלפון מעץ, מתי ראית אחד כזה?

הוכחה חותכת שעץ לא בהכרח מצלצל יותר טוב מפלסטיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם יוסי פיין מנגן על וויז'ייר כאלה. ראיתי אצלו לפחות 2. אבל זה כל הגוף או רק הצוואר?

קורבו עשה את הרוקווד שלו מתערובת של עץ עם אפקסי כלשהו.

לא חסר. קונטרבסים מקרבון כבר קיימים בשטח איזה תקופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יותר בעניין של הסביבה... כריתת עצים זה הכי פאסה בעולם.

אני חושב שישנן חברות שמשכילות להבין (ואני הכי הולך על קליפות ביצים לקראת המשפט הבא) שלתלות סאונד בעץ זאת חשיבה מיושנת שמתאימה לימים טובים יותר והיום צריכים לפנות לחלופות כמו קרבון או פלקסיגלס ושאר המצאות....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק... אני חושב שבכלים חשמליים שהסאונד בהם תלוי במגוון גורמים החל מפיקאפים ומעגלים שונים ועד לציוד הגברה  חשיבות העץ עם התקדמות הטכנולוגיה הולכת וקטנה.

בכלים אשר הסאונד תלוי בתיבת התהודה כתנאי בסיסי אין כלכך אפשרויות לשינוי...לטעמי בס חשמלית (ברובה) לא נכנסת לקטיגוריה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסיקה יש פקטור חזק מאוד של מסורת. ליאו פנדר, למשל, הציג גישה מהפכנית שזיעזעה לא מעט אנשים שלא הבינו מה זאת החללית העתידנית הזאת, ומה זה חילול הקודש שמחברים את הצוואר לגוף עם ברגים ופלטה של ארבעה חורים, מה זאת החורניות הזאת, והעובדה היא שלמרות ההצלחה הפנומנאלית של הכלים שלו, מעולם לא הפסיקו לייצר גיטרות נפח מלא ("ג'ז בוקס") או אפילו לס פול, בטכניקות של "העולם הישן". לכן אני חושב שכלי עץ בטכניקה המסורתית לעולם לא ייעלמו, והם תמיד יהיו לצד כלים מחומרים סינתטיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...