Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

שינו\החלפת הפיקאפ בבס


Guest fender4ever

Recommended Posts

הג'ז בס ספיישל שלי תחלוק על דעתך... גרגור כתוצאה משדה מגנטי חזק הוא מחלה של סינגל קויל (כך בעצם צצו הספליט-קויל והדואל-קויל). רק השבוע היו לי שני מקרים: אחד בחזרה כשעמידה קרוב-מטר-מהבוקסות של הבס הביא לגרגור חזק (הפתרון: להתרחק מהבוקסות או לשים את הסוויץ' על ה P בלבד) והשני בהופעה, מהמוניטורים. זה קורה, זה לא משהו שקראתי עליו או המצאתי. זה אשכרה קורה.

כשאין לפיקאפ J את ה "חבר" שלו לידו (כמו בג'ז בס כששניהם פתוחים בעצמה זהה), הוא מגרגר בקרבת מגנט חזק. זו עובדה. אפשר לסכך ולנסות בכל מני צורות ודרכים למנוע הפרעה מגנטית, אבל זה רק שאלה של חוזק המגנט - ליד מוניטורים מפלצתיים לא יעזור בית דין. יגרגר.

וזה לא מאפשר לך לעבוד עם פיקאפ אחד בלבד בג'ז בס, או לנגן על ה פיקאפ האחורי ב P-J.

לכן אם כבר מחליפים - להחליף להאמ-קנסלינג. זו דעתי.

נ.ב.:  אגב, ה STK-J1 וה STK-J2 הם לא "האמבאקרס" במובן הקלאסי - כמו הדואל קויל של מיוזיקמן.

זה stacked-coil. פיקאפ אחד, בדיוק כמו סינגל, מתאים למיקום של סינגל, שבפנים, יש ליפוף בכוון אחד וליפוף בכוון שני, ובגלל שזה בתוך אותו פיקאפ והסלילים המלופפים הפוך קולטים בערך את אותה הפרעה מגנטית, ההפרעה מתבטלת (כמו ספליט קויל בפרסיז'ן).

אנווואי - זו דעתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והג'ז בס שלי תחלוק על הג'ז בס ספיישל שלך. לעומת זאת הריקנבייקר שלי תסכים עם הג'ז בס שלך. :)

וההבדל - בג'ז בס שלי יש שילדינג מעולה. בריקנבייקר אין. ובג'ז בס ספיישל שלך יש? האם הרמת את הפיקאפים לראות מה יש מתחת? ומה בתוך הבית אלקטרוניקה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'ז בס ספיישל שלי תחלוק על דעתך... גרגור כתוצאה משדה מגנטי חזק הוא מחלה של סינגל קויל (כך בעצם צצו הספליט-קויל והדואל-קויל). רק השבוע היו לי שני מקרים: אחד בחזרה כשעמידה קרוב-מטר-מהבוקסות של הבס הביא לגרגור חזק (הפתרון: להתרחק מהבוקסות או לשים את הסוויץ' על ה P בלבד) והשני בהופעה, מהמוניטורים. זה קורה, זה לא משהו שקראתי עליו או המצאתי. זה אשכרה קורה.

כשאין לפיקאפ J את ה "חבר" שלו לידו (כמו בג'ז בס כששניהם פתוחים בעצמה זהה), הוא מגרגר בקרבת מגנט חזק. זו עובדה. אפשר לסכך ולנסות בכל מני צורות ודרכים למנוע הפרעה מגנטית, אבל זה רק שאלה של חוזק המגנט - ליד מוניטורים מפלצתיים לא יעזור בית דין. יגרגר.

וזה לא מאפשר לך לעבוד עם פיקאפ אחד בלבד בג'ז בס, או לנגן על ה פיקאפ האחורי ב P-J.

לכן אם כבר מחליפים - להחליף להאמ-קנסלינג. זו דעתי.

אני דווקא החלפתי באחת מהבסים מ HC ל Singles כי רציתי את הסאונד היותר ווינטאג'י - עם יותר דגש על ה Low-highs ועל ה mids.

כמה שינסו (ומנסים כל הזמן) שום HC לא יצליחו לחקות ב 100% סינגלס.

אין מצב שסינגל יעבוד לבד בלי hum. ככל שהסיכוך (של הבס ושל הפיקאפ עצמו) יהיה טוב יותר כך הבעיה תהיה זניחה יותר, אבל לא תיעלם.

קרה לי פעם אחת (בארמאנאס באבן יהודה - למי שמכיר) שלא יכולתי להופיע עם סינגלים ונסעתי הביתה להביא בס אחרת. יש שם בעיה באופן חלוקת מתח החשמל בין ההגברה לתאורה... בין הפאזות.. לא מבין בזה אבל זו הבעיה.

למה את מתכוונת ב"גרגור"? משהו שונה מ hum?  אני מכיר רק חיות שמגרגרות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונח המקצועי הוא hum, אבל זה לא סאונד המהום, זה סאונד שנשמע כמו גרגור (הפרעה מגנטית). זה נובע משדה מגנטי חזק - רמקולים 'עצבניים', תאורה וכיוב'. אתה מתרחק מהמגנט - הגרגור (hum) פוחת.

(דווקא כשיש הפרש מתח בין "אדמות" זה נשמע יותר כמו המהום,מה שפותרים עם ground lift בקופסת DI)

יצא לי לנגן עם לא מעט גיטריסטים שבאים עם סטראט סטנדרטית (3 סינגלים) להופעות, מתחברים, ואז כל פעם שמפעילים אוברדרייב/דיסטורשן, מתחיל הגרגור (hum) המגנטי. כשאתה בבית בסביבה סטרילית, ווליום נמוך והכל, אתה לא יודע שזה שם בכלל. אבל אז אתה מגיע לתנאי שטח (כמו שסיפרת, והרבה מהפאבים בארץ מחווטים חשמלית בצורה מאולתרת) ומגלה ש-מה לעשות, זה לא יעבוד עם הסינגלים.... הגיטריסטים שבאים עם לס-פול (וואריאציות דומות) לא סובלים מזה - גיטרה שקטה. שם אם יש רעשים זה בד"כ אפקטים... אמממממ... לא משהו.

עם בסים שהפיקאפים שלהן הם hum cancelling, אתה לא חווה את התופעה. גם לא בכל מקום/סביבה.

לכן גם הרבה בסיסטים לא מבינים על מה מדובר - מי שמנגן על מיוזיקמן למשל, או על פרסיז'ן, או על טוביאס למשל, לא יכיר את התופעה. מי שמנגן במספר מקומות מצומצם, לא בטוח שיתקל בזה בכלל. אבל כשאתה בא עם גיטרה P-J (כמו פנדר ג'ז בס ספיישל למשל) לכל מני פאבים שאתה לא מכיר, אתה נתקל בזה מדי פעם. הפיקאפ P מנטרל לעצמו רעשים, ול-J אין את ה"חבר" שלו כמו בג'ז בס, וקורים מקרים שאתה ממש לא יכול להשתמש בפיקאפ האחורי (לא לבד, וגם לא ביחד עם ה P) כי הוא מגרגר בסביבה "רועשת" מבחינה מגנטית (על במה עם מוניטורים ותאורה).

ואתה צודק בקשר לסאונד. הליפוף בכוון ההפוך מנטרל את ההפרעה המגנטית, אבל גם מוריד משהו מהתדרים באמצע. בספליט קויל (פרסיז'ן) ובדואל קויל (סטינגריי) יש תדרי MID מוחלשים בגלל הליפוף בכוון ההפוך. זה התוצר-לוואי של ביטול הרעש. גם בJ-J (כמו ג'ז בס) משהו קטן הולך לאיבוד כששניהם פעילים ביחד בעצמה זהה (אבל גם ה hum).

אבל הכל שאלה של דרישות, של איפה אתה הולך לנגן, של הסביבה בה אתה הולך להתמקם וכו'. לאולפן אולי תרצה לקחת גיטרה עם סינגלים (נגיד סטראט). אבל אם אתה גיטריסט מופיע שצריך גיטרה שתתפקד גם בסביבה "קשה" מבחינה מגנטית הלס פול יותר "בטוחה" מבחינה זו..... ואם אתה מופיע בהרבה פאבים שונים שחלקם נראים מאולתרים לגמרי עם שקעים תלושים מהקיר וחצי חשופים וחוטים שעוברים על הרצפה ואיזה מאריך חצי קרוע שמחובר למפצל שממנו יוצא עוד מאריך והגברה+סאב בקרבת מקום + מוניטורים כדאי להערך מראש עם גיטרה נטולת סינגלים...  ::)

יאללה חפרתי. בקיצור, שכל אחד יקנה מה שטוב לו וזהו.  :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

אצלי באמריקן סטנדרט יש את הכפתור הנחמד בווליום של הנק פיקאפ (s1 למי שמכיר) שבנוסף לסאונד המפוצץ שלו

הוא גם מבטל את ה hum באותו הפיקאפ, והייתי שמח מאוד הכפתור הנ"ל היה קיים גם בברידג' פיקאפ (שניהם סינגל קוייל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודקים חברה זה אחלה פיקאפ:

http://www.seymourduncan.com/products/basslines/progressive-1/sjb3_quarterpou

אבל הוא פאסיבי?

וכתוב שהbridge פיקאפ קצת צר.זה איכשהו משפיע על הסאונד?

אתם חושבים שהוא ישנה לי לגמרי את הסאונד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פסיבי לגמרי. אבל נשמע כמו אקטיבי. כשתתקין אותו, אצל טכנאי, תידאג שישים גם פוטנציומטרים וכניסה חדשים. כל האלקטרוניקה. זה ממש לא צריך להיות יקר. ואני ממליץ על 500K במקרה הזה.

וכן. הסאונד ישתנה. בטוח.

בקשר לשאלה השניה - לא. ככה זה בג'ז בס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו אני מופתע לטובה חשבתי שפיקאפים כאלה יעלו לי 1000 ש'ח ויותר

אבל מה שיש פה זה אחלה מחירים!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני החלפתי בפרטלס המקסיקנית שלי (2003) לדימרציו (ותודה לאיתמר) והיא נשמעת שונה..

הגיטריסט שלי בלהקה החליף בסטראט האמריקאית שלו לפיקאפים קסטום שופ (גם משהו ראישיו לא זוכר במדויק) וגם היא - נשמעת שונה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי באמריקן סטנדרט יש את הכפתור הנחמד בווליום של הנק פיקאפ (s1 למי שמכיר) שבנוסף לסאונד המפוצץ שלו

הוא גם מבטל את ה hum באותו הפיקאפ, והייתי שמח מאוד הכפתור הנ"ל היה קיים גם בברידג' פיקאפ (שניהם סינגל קוייל).

לא רוצה להרוס לך מיתוס, אבל זה לא מה שהוא עושה.

ה S1 מחבר את שני הפיקאפים בטור (חיבור דומה יש בג'ז בס ספיישל), ועוקף את הווליום השני. שני הפיקאפים פועלים, מחוברים זה לזה בטור, וווליום אחד מספיק (בחיבור רגיל, מקביל, אם אתה מחליש אחד, עדיין השני פעיל. בטור, הווליום פשוט נמצא בשרשרת הטורית).

מכיוון ששני הפיקאפים פועלים (והליפוף בכוון הפוך) הם משמשים כהאמ-קנסלינג בדיוק כמו בחיבור מקבילים בעצמה שווה.

כפתור S1 נוסף הוא מיותר - הוא היה עושה בדיוק אותו דבר - מחבר את הפיקאפים בטור...  ::)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה כללית על פיקאפים - אם יש לי זוג JJ פאסיביים, זה Hum Cancelling?

ראה:

... גם בJ-J (כמו ג'ז בס) משהו קטן הולך לאיבוד כששניהם פעילים ביחד בעצמה זהה (אבל גם ה hum)...

ו שילדינג זה?....

אני ארחיב את מה שאמר אילן,

Shielding היא פעולה שמבצעים כדי למנוע הפרעות חשמליות חיצוניות למנגנונים חשמליים למיניהם,

פרטנית למקרה שלנו, פיקאפים.

אם תסתכל בתמונה הבאה:

IMG_6734.jpg

תראה שהיכן שממקומים האלקטרוניקה והפיקאפים ישנו חומר בצבע זהוב שעוטף את ה"בית" שלהם.

מה שקורה זה שמשתמשים במתכת מוליכה כלשהי (במקרה הזה אני מאמין שנחושת) שתלכוד הפרעות חשמליות ותמנע מהם מלהגיע לאלקטרוניקה ובכך למעשה להישתלב עם הסיגנל שיוצא מהכלי, בצורת רעש.

התוצאה היא סיגנל נקי יותר מהפרעות חיצוניות, גם אם הפיקאפים המותקנים לא מבטלי האם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

לא רוצה להרוס לך מיתוס, אבל זה לא מה שהוא עושה.

ה S1 מחבר את שני הפיקאפים בטור (חיבור דומה יש בג'ז בס ספיישל), ועוקף את הווליום השני. שני הפיקאפים פועלים, מחוברים זה לזה בטור, וווליום אחד מספיק (בחיבור רגיל, מקביל, אם אתה מחליש אחד, עדיין השני פעיל. בטור, הווליום פשוט נמצא בשרשרת הטורית).

מכיוון ששני הפיקאפים פועלים (והליפוף בכוון הפוך) הם משמשים כהאמ-קנסלינג בדיוק כמו בחיבור מקבילים בעצמה שווה.

כפתור S1 נוסף הוא מיותר - הוא היה עושה בדיוק אותו דבר - מחבר את הפיקאפים בטור...  ::)

תודה, אבל מבדיקה חוזרת שערכתי החיבור הטורי משתיק את ברידג' פיקאפ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

תודה, אבל מבדיקה חוזרת שערכתי החיבור הטורי משתיק את ברידג' פיקאפ...

אם אתה צודק אז משהו מחווט לא נכון בבס שלך. ההסבר של קרן מדויק.

אין מצב שאיזשהו כפתור יהפוך פיקאפ סינגל ל HC. זה שאתה לא שומע רעש זה רק בגלל ששני הפיקאפים עובדים יחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז חבר'ה על מה אני הולך

עד הסימור דאנקן הדגם הספציפי שהצעתי או על הברטוליני???

לדעתי אתה הולך על ביצים כבר די הרבה זמן... נסה גחלים.

קיבלת כאן המון אפשרויות ואינפורמציה. תחליט מה התקציב שלך וקנה משהו. בכל מקרה הג'אז בס של  לא תהפוך לבס אחרת אבל יכול להיות שההבדל יספיק כדי לרצות אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז סגרתי על ה STK-J2 שעולה 150$ והמשלוח(שיפינג) 35$ דולר.

כמה יעלה המכס בארץוהאם יש עוד תשלומים שלא ידעתי עליהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...