Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

עמי פרנקל האיש והאגדה ושאר סיפורים


kobico

Recommended Posts

קובי - בשיר ששמת "יחס חם" שומעים נראה לי את המיוט של הכיסוי F ההוא...

אבל בהקלטות יותר מאוחרות ("בשעה שכזאת" של אריק סיני למשל) כבר אין.

באיזה שלב הורדת את הכיסוי והפסקת להשתמש במיוט ?  (נגיד ב'אבאניבי' או ב'מעלה מעלה' זה כבר היה בלי?)

גם בשיר הזה אתה עם פיקאפ אחורי בווליום מלא, ופיקאפ קדמי ב 80%, טון פתוח עד הסוף ?

ומי זה הגיטריסט בקליפ עם הרעמה+זקן האלה?  :D

השיר (שלא הכרתי) הזכיר לי גם את "אהבה שקטה" של אריאל זילבר ואת "ואתם רוקדים" של דורי בן זאב.

אתה שם מרביץ לגיטרה? ב 1:13 רואים את היד הימנית שלך ממש עולה למעלה... (או שזה סתם לקליפ)

מה שעוד שמתי לב, זה שב"יחס חם" הג'ז בס נראית סנברסט (אלדר) עם צוואר רוזווד+בלוקים, ואילו ב"איך זה שכוכב" הג'ז בס נראית נטורל...

מכיוון שהזכרת (קודם בשרשרת) שאתה "איש של גיטרה אחת"  ;) , אני מניחה שאיפשהו בסוף הסבנטיז הורדת לה את הצבע?

אה - בשיר של צוות הווי פיקוד הדרכה זיהיתי רק את שרה'לה שרון בנוסף לרותי נבון.

ורותי נבון?

גם אחרי "אל תקרא לי שחור" היתה לה תקופת צביקה פיק, בה שרה להיטים כמו "גשם בעתו", "בין האצבעות", "הרקדן האוטומטי"...

זמרת מדהימה, מהטובות שהיו כאן. יש גם את הסיפור של "שיר הפרחה", שיועד במקור לרותי נבון ובסוף עפרה חזה שרה אותו (בסרט "שלאגר").

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרן, היא לא natural, היא לבנה (אולימפיק ווייט). זה בס אחר. מפנה אותך לפוסט קודם של קובי מיום ראשון:

היגענו לניו יורק ושם החלטנו כל אחד מהנגנים לקנות כלי בצבע לבן. לא משנה מה אבל לבן. חשבנו שזה יכול להיות גימיק מצויין.

קניתי לי ב SAM ASH  גיטרה JAZZ BASS לבנה

(...)

מיד לאחר ההקלטה הזאת מכרתי את הגיטרה הלבנה לאיזה בסיסט שהיה מרוצה ממנה מאוד.

ואיך את רואה שהסנברסט הוא על אלדר? אולי זה ash? יותר הגיוני ash בשנים האלה.

ואם אנחנו כבר לא מסכימים, אז אני גם לא חושב שזאת שרהל'ה שרון בקליפ עם רותי נבון ויוני נמרי. לא חושב שהיא בכלל הייתה בלהקה צבאית. בנוסף, היא היום בת 62, ובזמן שצוות הווי פיקוד הדרכה הוקם. היא הייתה אמורה כבר להיות משוחררת מהצבא - לא כל שכן בזמן הקלטת השיר הזה (1971).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון קרן יש לך עין חדה.

בשלב מסויים לא רק שהיסרתי את המכסה גם היסרתי את צבע הסאן ברסט שאף פעם לא אהבתי. לאחר שהיסרתי את הצבע

והגיטרה נשארה בצבע הנטורל שלה מצופה בצבע האפוקסי מפנדר, הגיטרה נשמעה פי כמה יותר טוב - להפתעתי.

בקשר לצורת הפריטה בקליפ יחס חם, זו היתה סתם פוזה בשביל הצילום, הבמאים היו מבקשים שנזוז וננגן לא כמו במקור

בכדי לעניין את עיני הצופים בטלוויזיה. 

כמובן שניגנו באולפן "בכאילו"  על הפלייבק המקורי שהקלטנו לתקליט.

האיש עם הזקן הוא נגן אמריקאי מוכשר, חבר של דני ליטני שעשה חיל בארהב בסיגנון הקאנטרי ואיך שהוא היגיע לביקור לארץ

והיה אחראי מטעמו של דני על העיבודים וההפקה של התקליט כולו. לא זוכר את שמו, אפשר תמיד לשאול את דני.

בחזרות לתקליט השתתפו חוץ ממני גם חיים רומנו מאיר ישראל ונדמה לי גם אריק רודיך.

החזרות כולן התבצעו בסלון של ביתו של דני כאשר מאיר מתופף על כסא, ואנחנו עם מגברים קטנים.

ומשם ישר להקלטות בטריטון.

ובקשר לדמיון של רותי בת ה19 ל שרי אריסון, נכון ,  רותי בת ה 19 לא ממש דומה לשרי בת ה 55.

מצטער שלא השגתי תמונה של שרי בת 19  אם אמצא אשלח. 

את שרי  הכרתי  טוב, היא היתה בת בית אצלנו  בבית הורי

ולמדה עם אחותי באותה כיתה והעברנו את הילדות ביחד. 

היא ממש דמתה לרותי.

מה לעשות  כולנו משתנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילן הגיטרה הלבנה עשתה עצלי קילומטרז' קטן ביותר.  אך ורק הקלטת שיר אחר ויחיד: "שמש"  של רמי פורטיס.

בכדי להכניס אותה לארץ ולא לשלם מיסים מטורפים פירקתי אותה לשלושה חלקים עיקריים במלון בניו יורק.

אני הבאתי רק את הבודי במזוודה.

את הנק הביא לארץ חיים רומנו 

ואת הפיקאפים ופנל הפוטנטיומטרים הביא לארץ ידידי עוזי חיטמן ז"ל.

יום לפני ההקלטה ולאחר שאספתי מחברי את חלקי הגיטרה הפזורים, הרכבתי אותה + סט אפ + מיתרים

ושבוע אחרי ההקלטה - נימכרה.

זו הייתה ה JAZZ BASS הכי כבדה שפגשתי בחיי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילן הגיטרה הלבנה עשתה עצלי קילומטרז' קטן ביותר.  אך ורק הקלטת שיר אחר ויחיד: "שמש"  של רמי פורטיס.

בכדי להכניס אותה לארץ ולא לשלם מיסים מטורפים פירקתי אותה לשלושה חלקים עיקריים במלון בניו יורק.

אני הבאתי רק את הבודי במזוודה.

את הנק הביא לארץ חיים רומנו 

ואת הפיקאפים ופנל הפוטנטיומטרים הביא לארץ ידידי עוזי חיטמן ז"ל.

יום לפני ההקלטה ולאחר שאספתי מחברי את חלקי הגיטרה הפזורים, הרכבתי אותה + סט אפ + מיתרים

ושבוע אחרי ההקלטה - נימכרה.

זו הייתה ה JAZZ BASS הכי כבדה שפגשתי בחיי. 

נשמע כמעט כמו מסחר באיברים.

אבל כולכם קניתם גיטרות לבנות, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר מחסן אחד שיש בו כזו Prima. אנסה לגרד אותה משם (בטח דבוקה לקייס עם ג'יפה משנות ה 70) ולצלם כמה קלוז-אפים לרווחת הקהל. אולי אוריאל אטלס גם נמצא שם בקייס.

הבטחתי ולכן אקיים

מטונפת וחלודת מיתרים - Prima !

DSC_4117.JPG

[img width=600 height=192]http://lh5.ggpht.com/_Zr1xVqvwb2U/TI9ydP95jjI/AAAAAAAABUc/94m1wQ5HaQ4/s1280/DSC_4111.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל כך מסקרן אותי לשמוע איך היא נשמעת...

כל החיקויי סבנטיז לפנדרים של הסיקסטיז (טוקאי, גרקו וכו' - שבסוף הביאו ל licensing לייצור פנדר-יפן) נחשבו לממש טובים. יש מצב שהפרימה הזו נשמעת כמו איזו ג'ז בס ישנה....  (או אולי דורשת פיקאפים אחרים?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי,

הקדשתי 40 דקות מחיי לבס הזו: העפתי את המיתרים החלודים, ניקיתי את הגוף, שייפתי בעדינות את כל הצוואר (בשום דרך אחרת הג'יפה לא היתה יוצאת) וניקיתי אותו לאחר מכן עם Dunlop 01 ולבסוף הענקתי לו עיסוי ארומטי שמן לימון של דאנלופ. פתחתי את ה control plate ועברתי עם ספריי מגעים על כל האלקטרוניקה. שמתי מיתרים משומשים אך מצויינים של Sadowsky...

חיברתי כבל למגבר ו... הבס נשמעת - זוועה.

איזה כייף.

ראשית - כפתור הטון חייב להיות פתוח עד הסוף אחרת יש נפילה דרסטית בווליום.

פיקאפ גשר מוציא high-mid חד ומאנפף - ממש כמו דרך קו טלפון.

יחד עם פיקאפ הצוואר יש לבס סאונד חלול וריקני הבנוי משני איזורי תדרים צרים ומחודדים.

הסאונד היחיד שאני יכול לדמיין כשמיש הוא פיקאפ צוואר סולו שנותן סוג של low-mid גם צר אבל פוגע בתדרים לא רעים.

הבס כבדה - לכיוון ה 5 ק"ג. איכות בניה מהגרועות שראיתי מעודי. איכות החלקים נמוכה להפליא.

אבל הבס הזו (כזו) היתה עם צביקה פיק ב"עוד להיט" !!

וואו, שיגעון !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק הדגם שהיה לי. 2,400 לירות היא עלתה. גוף דיקט (זאת הסיבה למשקל הכבד), צבע שנושר בחתיכות, פיקאפים קטנים דמויי טלקסטר מביכים בצורתם, טיונרים מהסוג הזול והגרוע, גשר עם שני סאדלס בלבד, ואקשן של קונטרבס. אבל אני חושב ששלי נשמעה לא רע. לפחות סולו טוב אחד הקלטתי עליה, בימי הג'ז-פיוז'ן הקצרים שלי, אז אפשר להגיד שהפרימה עשתה את שלה. היא שימשה אותי עד גיל 18, אז קניתי פיווי T40, שכבר היה כלי אמיתי, בנוי היטב.

קרן: זה רחוק שנות אור מטוקאי, גרקו, איבנז, אריה או כל דבר אחר שיצא תחת מדבקה זאת או אחרת ממפעלי מאצומוקו המפוארים. הפרימה הייתה חיקוי גרוע במיוחד, שניתן להשוות אותו רק לג'רסון האיטלקית, עוד יצרנית חיקויי פנדר וגיבסון זולים, שכלי זמר ייבאו באותן שנים כתשובה ליבוא של חלילית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקדשתי 40 דקות מחיי לבס הזו: העפתי את המיתרים החלודים, ניקיתי את הגוף, שייפתי בעדינות את כל הצוואר (בשום דרך אחרת הג'יפה לא היתה יוצאת) וניקיתי אותו לאחר מכן עם Dunlop 01 ולבסוף הענקתי לו עיסוי ארומטי שמן לימון של דאנלופ. פתחתי את ה control plate ועברתי עם ספריי מגעים על כל האלקטרוניקה. שמתי מיתרים משומשים אך מצויינים של Sadowsky...

חיברתי כבל למגבר ו...

אני חושב שלעשות את כל זה ב40 דקות זה הישג מרשים בפני עצמו, לא משנה איך הבס נישמעת בסוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שיש כל מני "פרימות".

הפרימה שאני מכיר היתה עם פיקאפים שחורים עם מגנטים בסיגנון פנדר והכפתורים שלה חיקוי לאילה שפנדר משתמש

והצליל שלה היה סביר בהחלט

הדבר היחידי שהצחיק אותי אצלה היה גובה החריצים של הנאט של הנק שהיו בגובה מיגדל אייפל.

הרכיב הכי גרוע בגיטרות האילה תתפלאו זה שקע PL של היציאה.

אגב, אין לכם מושג כמה משפיע השקע הזה על הצליל של הגיטרה ובכלל על תקלות שונות של מגעים בעתיד.

השקע המקורי שפנדר תמיד השתמש בקנאות ובצדק היה של חברה אמריקאית הנקראת  SWITCHCRAFT

השקע הזה הוא הטוב בעולם לכל הדעות.

הוא עשוי ממתכת יותר עבה מכל יצרן אחר ולכן הקפיציות שלו חובקת חזק יותר משמעותית ל PL

ציפוי הכרום ניקל שלו הוא עבה יותר ומשובח יותר ופחות נוטה להתחמצן עם הזמן, והקיבול העצמי שלו הוא הנמוך ביותר מכל שקע בשוק

אשר מסייע לשמור על העברת הצלילים הגבוהים ללא הנחתה בעקר בתחום שבין 6KHZ  ל  12KHZ.

התחום הזה ידוע במיתרי בס כצליל המתכתי מתוך ספקטרום התדרים שמפיק מיתר.

הדיסקית המצורפת לכל שקע היושבת תחת האום, עברה הטבעה מהמפעל של שלושה חריצים אנכיים להיקף הדיסקית הגורמים להידוק מקסימלי של האום על ההברגה והבטחת האום לשיחרור עצמי מה שקורה הרבה

בשקעים פשוטים.

האום עצמו עשוי ממתכת משובחת אשר עברה תהליך של חריטה ב CNC להידוק טוב יותר של השקע לאדמה ומוליכות

חשמלית גבוהה למניעת טירטורים ורעשי אדמה.

אני רואה עשרות גיטרות כל שבוע עם שקעים דפוקים מחומצנים וחצי הרוסים ואחר כך הנגנים מאשימים את כל העולם מלבד אותו רכיב חשוב, שבסך הכל תפקידו להעביר את סיגנל הגיטרה בצורה יעילה וללא הנחתות.

ראיתי כמות לא מבוטלת של גיטרות שהשקע המקורי שהיה על הגיטרה הוחלף והורכב שקע פשוט ומגעיל MADE IN CHINA

עם ביצועים רעים כבר שהוא חדש.

מסתבר שמתקני הגיטרות לא ממש מודעים לחשיבות הרכיב ומסתפקים בהרכבת שקעים פשוטים שגם המחיר שלהם מצחיק כ 3 שקלים לשקע.

איך תזהו אם יש לכם שקע SWITCHCRAFT?

מהצד הפנימי של השקע ישנה הטבעה עם השם SWITCHCRAFT בצורה מעוגלת מסביב לחור השקע.

 

מומלץ להחליף שקע בכל גיטרה בלי שום קשר לכמות השימוש כל 5 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד בפורום הישן המלצתי בחום לכולם לשדרג לג'ק סוויצ'קראפט ופוטנציומטרים CTS - השידרוג הכי יעיל במונחי עלות/תועלת.

יש כלים של פנדר יפאן שבנויים נפלא, הכל מושלם (יותר מהאמריקאיות) ורק באגף הרכיבים האלקטרוניים הם בחרו להתקמצן על כמה סנטים ושמו את הפוטנציומטרים הסינים הקטנים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד בפורום הישן המלצתי בחום לכולם לשדרג לג'ק סוויצ'קראפט ופוטנציומטרים CTS - השידרוג הכי יעיל במונחי עלות/תועלת.

יש כלים של פנדר יפאן שבנויים נפלא, הכל מושלם (יותר מהאמריקאיות) ורק באגף הרכיבים האלקטרוניים הם בחרו להתקמצן על כמה סנטים ושמו את הפוטנציומטרים הסינים הקטנים האלה.

ולכל המעוניין ניתן למצוא אותם כאן:

http://basspartsresource.com/middle_bass.htm

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

אתמול בלילה (בסביבות 1:30) היה "ספיישל אריק סיני" בערוץ הראשון. ישבתי לראות. במופע אמנם מצולמים חיים רומנו, דני רובס, אוריאל אטלס, שלמה חממי ומנחם משהו. אבל זה פלייבק. היה כיף לשמוע את הנגינה של קובי.

ועל הדרך - אילן, אתמול תומר הפנה את תשומת לבי לקליפ הבא, שם לג'ז בס של JPJ יש איזה גשר ארוך במיוחד. בתחילה זה נראה לי כמו תחת-רע, אך תומר סיפר לי שזהו הגשר המקורי של הג'ז בסים הישנות-ישנות שהיה לו סטרינג-מיוט כחלק מהגשר...

http://www.youtube.com/watch?v=T12wRBAhcTY#t=0m24s

mutes.th.jpg

איך הדבר הזה פעל? כמו בסטינגריי? היה צריך לשחרר ברגים לכל מיתר כדי שהמיוט יעלה ויגע במיתר? מתי (ומדוע, אם אתה יודע) עזבו את זה ועברו לגשר רגיל + ספוגית מודבקת מתחת לכיסוי כרום?

מצאתי את זה באתר של פנדר:

The Jazz Bass® Guitar: A History and Appreciation

האם היה מיוט כזה (או אחר) גם לפרסיז'נים, או רק לג'ז בסים? האם זו הסיבה שג'יימרסון (פרסיז'ניסט) ניגן עם הכיסויים (כדי שיהיה מיוט)?

http://www.youtube.com/watch?v=07wC50bWbnY

האם הסאונד של קרול קיי הוא פרסיז'ן+מיוט כלשהו + מפרט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיוט'ס הנפרדים בג'ז בס לא היו חלק מהגשר אלא ארבע יחידות עצמאיות שהוברגו לתוך הגוף. ממש כמו בסטינגריי או במוסטנג בס, אבל עם הבדל גדול אחד - המיוט היה קבוע ולא הייתה אופציה לנגן בלעדיו או להנמיך אותו (ליאו פנדר ניסה לחקות סאונד של קונטרבס ולא חשב שמישהו יתעניין במשהו אחר). לכן רוב האנשים פירקו את המיוט'ס האלה, ונשארו חורים. ליוראי אורון הייתה פעם ג'ז בס ישנה עם ארבעת החורים.

לפרסיז'ן מעולם לא היה מנגנון דומה. שם היה פס גומי מתחת לכיסוי כרום, שישב בדיוק מעל הגשר.

ההבדל העיקרי בין שתי הגישות הוא בכיוון שממנו מופעל הלחץ. לנגינה עם מפרט עדיף בהרבה מיוט עליון (מעל המיתרים); לפריטה באצבעות עדיף מיוט מתחת למיתרים, כמו בג'ז בס הראשונות, או כמו שהרבה עושים - דוחפים פיסת ספוג מתחת למיתרים קרוב לגשר.

ג'יימרסון תמיד ניגן עם המיוט המקורי. היו לו כינויים לכיסויי הכרום - לזה שמעל הגשר הוא קרא mute (לכל הכיסוי הוא קרא ככה), ולזה שעל הפיקאפ הוא קרא bell. שאר העולם כינה אותם ashtrays.

הסאונד של קרול קיי הוא פרסיז'ן בלי הכיסויים, מיוט מתוצרת עצמית - פיסת לֶבֶד (felt) מודבקת במסקינג טייפ מעל הגשר, ומפרט הכי קשה שאפשר להשיג, פריטה בין הפיקאפ לצוואר. מכוער, אבל היי, ככה היא ניגנה את גוד וייבריישנז ואת הוואי 5-0, והיא עדיין הבסיסט/ית המוקלט ביותר בהיסטוריה (מעל 10,000 סשנים, כולל עשרות קלאסיקות), אז זה עובד.

felt_mute.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל ג'יימרסון ממש שומעים את המיוט, נגיד ב

(הוקלט ב 1964) הסאונד נשמע קונטרבסי משהו (והוא ניגן קונטרבס), אבל יתכן שזו הפרסיז'ן 1962 סנברסט המפורסמת שלו (The Funk Machine), רק עם מיוט...

עוד שאלה (וסליחה על החפירה, זה מסקרנות):

כרונולוגית, אם המיוטס הבודדים רק הוצגו בג'ז בס הראשונות (1959) והוסרו (כך לפי אתר פנדר) ב 1963, אז - - האם רק מ 1963 בעצם, עם המעבר לספוגית בכיסוי כרום, נכנס גם מיוט בפרסיז'ן? היינו - האם לפרסיז'ן לא היה מנגנון מיוט כלל עד לנק' שבה שמו מיוט מגומי בכיסוי כרום בג'ז בס, או שהיה גם היה מלכתחילה, ורק בג'ז בס הוא ניסה להתחכם ובסוף נטש את הרעיון?

עריכה:

מצאתי את זה באתר של קרול קיי (טיפ #100). זה אותם דברים שכתבת רק באנגלית  ;):

http://www.carolkaye.com/www/education/tips51.htm

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרסיז'ן תמיד באה עם מיוט'ס, מ-1951 (הדגם שנראה כמו טלקסטר) ועד 1981. מיוט ספוג/גומי מתחת לכיסוי גשר.

בג'ז בס ליאו פנדר ניסה משהו חדש. היא נכנסה ב-1961, ובמשך שנתיים באה עם המיוט'ס הנפרדים, ואז פנדר עברו למיוט שמודבק מתחת לכיסוי גשר גם בג'ז בס.

אבל ליאו לא נטש את הרעיון, וכשתיכנן את המוסטנג בס (אז החברה כבר לא הייתה בבעלותו, אבל הוא הועסק שם כיועץ) הוא בנה לתוך בסיס הגשר מיוט'ס נפרדים עם כריות לבד, אבל הפעם עם ברגים שמאפשרים להנמיך אותם כך שלא יסתמו את המיתרים. לא הרבה אחר כך הוא השתמש באותו טריק בדיוק במיוזיקמן סטינגריי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.

יש לי 62 אורגינלית ואני יכול להגיד לכם שאף אחד, אבל אף אחד לא צריך את המיוטס הזה. יש סיבה למה פנדר העיפו את זה בתחילת 1963. מיותר לחלוטין. מה שנשאר על הגוף זה 4 חורים וזה בהחלט לא חלק מהגשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'ון פול ג'ונס הסתדר מצוין עם הספרינג מיוט. וזה לא שהוא לא מצא את המברג באותו רגע. פנדר העיפו אותם כי זה יקר לייצר, והרבה יותר פשוט וזול להדביק פיסת ספוג פושטית שעובדת לא פחות טוב מתחת לכיסוי כרום שכבר מיוצר ממילא.

בהנחה שהספרינג מיוטס בג'ז בס 60-62 ובמוסטנג בס הם אפקטיבית זהים, אני משתמש לפעמים בספרינג מיוטס של המוסטנג 66' שלי. אז המשפט "אף אחד, אבל אף אחד לא צריך" הוא לא מדויק לגמרי, ותוכל להוסיף לו "חוץ מג'ון פול ג'ונס ולוקאץ'", ואני אהיה מאוד מאושר ממשפט כזה, כמובן  :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתמש לפעמים בmutes של הסטינגריי בהקלטות, אפשר להוציא מזה יופי של סאונד:

עם המיוטס או בלי, הפרטלס שלך נשמעת מדהים! וואו איזה סאונד!!! ממש התלהבתי ממנה.... :o

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא צריך סטרינג מיוטס חוץ מג'ון פול ג'ונס ואילן לוקאץ'!!!

באנגלית זה יותר טוב!

No one needs strings muts BUT John Paul Jones and Ilan Lukatch

וג'ון פול ג'ונס לא משתמש בסטרינג מיוטס כבר זמן מה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

אילן, זו טעות.

הברגים האילה שחסרים חשובים מאוד,  ולמה.

כאשר הגשר לא מהודק ב100 אחוז לבודי, ישנו רווח ואפילו קטן מאוד ( אלפיות המילימטר )בין הגשר לעץ.

הלוחית של הגדר תוהדת בכל מני תדרים אקראיים באנטיפייז לבודי והתוצאה חוסר הומוגניות בין כל הצלילים בכל המיתרים.

כמובן שלא כל אוזן מבחינה בכך,  אך,

חשוב מאוד לחזק את כל הברגים כך שלא תווצר כל ויברציה עצמאית של לוחית הגשר כך ששתי המאסות ( הבודי והגשר ) יתהדו כחטיבה אחת.  ככל שהגשר יהיה  מהודק יותר בכל נקודה לבודי, תהיה הגיטרה נשמעת טוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, נשיג ברגים. אבל אם תסתכל על גשר של ג'ז בס או פרסיז'ן, או מיוזיקמסטר, או כל גשר BadAss או Gotoh או כל יצרן אחר, תראה שגם שם חמשת הברגים הם רק בצלע האחורית של מלבן הבסיס, ושאר פלטת הבסיס מוחזקת צמודה לגוף בלחץ של המיתרים על ה-saddles.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שהפלטה גדולה יותר ורחבה יותר יש להבטיח מגע מחוזק בין

הפלטה של הגשר לבודי. 

לכן המתכנן לא הסתפק בחיזוק על ידי שני הברגים שקרובים לקצה ( הקרוב לפיקאפים )

ואף  הוסיף עוד שניים למגע מושלם. 

בפנדרים שהזכרת הפלטות קטנות.

5 ברגים + לחץ האוכפים לשטח קטן של הפלטה בהחלט מספיקים לצור מיקשה אחת בין הגשר לבודי ומניעת ויברציות עצמאיות של הגשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי של שירשור ממש תענוג ישבתי וחרשתי כל מילה יותר טוב מספר טוב לקובי היקר אתה נכס לקהילת הבסיסטים אני רוצה לספר לך סיפור אני חושב שאני בן גילך וכשהינו קטנים לא היה שפע כמו היום לא היתה לנו מערכת סטראו ואני מאוד אהבתי מוסיקה עד שיום אחד זכינו בבינגו בפטיפון מערכת מצ'וקמקת נטולת בסים מיד שלחתי אותה לדודי שהיה חשמלאי שיוסיף לה מתג של בס וכך בילדותי שמעתי שירים כמעט רק עם צלילים נמוכים ולמעשה אם תשאל אותי אני לא מכיר אף מילה מהשירים הנוסטלגים ואפילו לא את השם שלהם אבל אני מכיר את הליין בס לפרטי פרטים של כל השירים שנגנתה בהם רק שלא ידעתי שזה אתה אז למעשה אני( מעריץ סמוי)וללא ספק טרמתה רבות להיותי בסיסת  וד'א היום יש בסיסתים מהירים מתוחקמים ושפע של טכנולוגיה אבל אין בסיסטים שמנגנים לייין בס גאוני ויפה כמוך תמשיך לספר לנו סיפורים מרתקים ובמיוחד על מה שקורה אתך היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אחי.

לכבודך

ולכבוד כל אילה שאוהבים מוסיקה ישראלית איכותית, מצאתי לאחרונה ולהפתעתי איזה קליפ

שהשתתפתי בו וגם הקלטתי אותו עם גידי גוב משנת 1977 - שיר מפרי עטו של הגאון המוכשר ( כך אני חושב ) יוני רכטר.

הקליפ עוד מהזמנים של "השחור לבן".

על הבמה יחד איתי מנגנים גם חיים רומנו  מאיר ישראל  וכמובן גם יוני רכטר.

להנאתכם...

http://www.youtube.com/watch?v=K5awYOv3iCI&feature=related

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין גם את סקצית המיתרים שהשתתפו בהקלטה שבלעדיהם השיר לא היה מצלצל כה מיוחד.

היחידי שלא הגיע לצילומים היה החלילן שם טוב לוי שאת נגינתו שומעים בפלייבק באופן בולט.

והמנחה?  כן, צעיר צעיר, דורי בן זאב שאגב הוציא לאחרונה דיסק מדליק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אחי.

לכבודך

ולכבוד כל אילה שאוהבים מוסיקה ישראלית איכותית, מצאתי לאחרונה ולהפתעתי איזה קליפ

שהשתתפתי בו וגם הקלטתי אותו עם גידי גוב משנת 1977 - שיר מפרי עטו של הגאון המוכשר ( כך אני חושב ) יוני רכטר.

הקליפ עוד מהזמנים של "השחור לבן".

על הבמה יחד איתי מנגנים גם חיים רומנו  מאיר ישראל  וכמובן גם יוני רכטר.

להנאתכם...

http://www.youtube.com/watch?v=K5awYOv3iCI&feature=related

אחלה שיר!

לאחרונה יצא לי לשמוע את התקליט של אריק איינשטיין משירי סשה ארגוב,בזמן שאני שומע את השירים (בכולם היה בייס-ליינים נהדרים) אני מסתכל על העטיפה וישר קפץ לי השם שלך לעיניים,עשית שם עבודה מעולה!!!

אתה במקרה זוכר באיזה ציוד השתמשת בזמן ההקלטות שם?הסאונד פשוט נשמע אדיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אני זוכר טוב מאוד.

ללא ציוד.

מעולם לא התחברתי לשום מגבר. תמיד חיברו אותי ישירות ל DI BOX

כניראה מחשש לזליגות ערוצים וחוסר ניקיון ערוצים בזמן המיקס. אולי צדקו הסאונדמנים

אבל זה לא היה תמיד פשוט, סבלתי מזה בהתחלה מאוד,

לקח לי זמן להתרגל להקליט רק עם אוזניות על הראש.

לך תסביר למקליט שחלק מהסאונד של הבסיסט זה גם תדרים שמזיזים לו את הבטן ולא רק את האוזניים....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן שיר יפה.

עוד שיר אחד שהוקלט באותו הסיישן עם הקודם הוא בלוז יפיפה שכתב יוני רכטר למילים של דן מינסטר

בשיר ניגנתי עם הגאז בס שלי, פיקאפ גשר פתוח מקסימום, פיקאפ נק חצי,  והטון בחצי.

הקלטה כמו תמיד ישירות לDI BOX  מסוג BSS הידוע בסאונד החם שהוא מעביר.

המיתרים שנהגתי לנגן עליהם אז היו ROTOSOUND  40

חבל רק שהשיר הזה בביצוע המקורי של גידי גוב לא צולם באותה התקופה

לכן לא תהיה כל ברירה ונסתפק בשיקופית סטטית בליווי הפלייבק שהוקלט ב 1977  באולפני טריטון.

http://il.youtube.com/watch?v=VG1JUfcHUuQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...