Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

G&L/ sire?


MrHoney

Recommended Posts

שלום , 

 

אני מתעניין זה זמן רב בגיטרת בס 4 מיתרים חדשה. ( התקציב שלי הוא גג עד 3000 שח).

העדפה שלי שהצוואר יהיה דק ( כמו בפנדר slim c ). ורוחב הנאט יהיה 38 מקסימום.

 ישלי כבר yamha trbx 304.

והגעתי ל3 אופציות ,אשמח לשמוע את דעתכם: 

1.https://www.wildguitars.co.il/product/sire-p7alder4/

Sire p7 alder 4

 

2.https://www.wildguitars.co.il/product/gl-tribute-jb/

G&l Tribute JB

 

3.https://www.wildguitars.co.il/product/gl-tribute-sb-2/

G&l Trib

 

אם יש בס אחרת בטווח המחירים הזה ושיש לה צוואר דק אשמח לשמוע.

 

תודה רבה 🙂

 

עריכה אחרונה על ידי MrHoney
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שמה שאכתוב עכשיו, בעיקר כבעלים של הפורום, הוא לא פוליטיקלי קורקט, אבל אף פעם לא הייתי כזה והאינטרס שלי זה לטובץ החברים כאן ולא לטובת החנויות - והפוסט הזה הוא חלילה לא להשמיץ שום חנות או מותג אלא להביא לכם דיעה אובייקטיבית לחלוטין:

 

בואו נקרא לילד בשמו: סייר הן גיטרות בס בינוניות ומטה! נקודה.

 

ואנמק... וזו דעתי האישית בלבד (כן, יש לי גם סייר).

 

בסופו של יום מדובר בפס ייצור אינדונזי (אין לי כלום נגדם, יש להם את חופי הגלישה הכי טובים בעולם!) ומכונת שיווק משומנת מאוד תחת המותג הבלתי מעורער של Marcus Miller.

הן בסדר, לא יותר מזה. מי שמחפש משהו זול וסביר, שיקנה סייר. בנייה בינונית, פריאמפ אקטיבי אגרסיבי מאוד עם 2 סוללות, מה שמוסיף למשקל של הכלי שגם ככה כבד, וכן הכלים שלהם כבדים כי הסלקציה של העצים אינה בררנית. הם חייבים לייצר ולמכור. עבודת הפרטים היא בסדר, לרוב לא הרגשתי זימזומים אבל אפשר להרגיש קצוות חדים לאורך הצדדים של הפינגרבורד.

 

הפריאמפ שהזכרתי קודם פשוט אכזרי. הוא בוטה, אלים, קשה להוציא ממנו סאונד עגול שמן ורך, ולא ברור לי למה הם צריכים 2 סוללות בשבילו.

 

לי יש את ה-4 מיתרים, הדגם הכי בסיסי. יצא לי לנגן על פרטלס 5 שלהם. פשוט זוועה. המשקל של הבס פשוט בלתי ניסבל, הפינגרבורד מצופה בשכבת אפוקסי (ג׳קו??) מאוד לא נעימה למגע, מבריקה על סף סינוור, והפריאמפ הוא אותו פריאמפ, בלי שום התייחסות לכך שפרטלס צריכה גישה שונה לסאונד.

 

וכן, הן מגיעות עם גיג בג. גם הוא פשוט מאוד בחומרים ובבנייה. הגיג בג שלי קיבל טוויסט - כאילו כל האזור של הצוואר פשוט החליט לעשות לעצמו שמינית סיבוב. למה? אין לי מושג.

 

לסיכום: מי שמחפש בס זולה, עם דגש על זולה, ואין לו בעיה שהכלי הוא באיכות בינונית ומטה, שיקנה סייר. למי שזו הבס הראשונה שלו מן הסתם לא יבין שמדובר בכלי פשוט מאוד כי אין לו נסיום בכלים באיכות גבוהה יותר.

 

ועכשיו לסיבה שאני קניתי: נקראה בדרכי הזדמנות, עוד בתקופה ש @וויילד גיטרס, רמת השרון הזמינו את ההזמנה הראשונה שלהם והציעו הזמנה מוקדמת בהנחה. חבר ביטל את ההזמנה שלו ואני לקחתי אותה במקומו, והזמנתי למטרות שידרוג נסיוני. כשקיבלתי את הבס הזמנתי פיקאפים ופריאמפ של סאדווסקי. אלה עלו יותר ממחיר הבס. הרכבתי את הפיקאפים והפריאמפ על הסייר (וכאן אציין שהחורים של ההברגות לא תאמו ונאלצתי להבריג חורים חדשים, מה שמרמז שהסייר מציגות את עצמן כג׳אז אבל לא נבנות לפי המפרט והסטנדרט מידות של הג׳אז). אין ספק שהבס נשמעת פי 100 יותר טוב עכשיו, אפילו הרשיתי לעצמי להתלהב קצת ולהופיע איתה פעם פעמיים. אבל כבעלים של סאדווסקי אמיתית, הסייר המשודרגת עדיין רחוקה מרחק גלקסיות מהסאדווסקי.

 

הנחתי את זה כאן. כל אחד יחליט מה טוב לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@iBass אני מאוד מודה לך על התגובה הכנה שלך. אני באמת מחפש להתשפר ולצערי יש כלכך הרבה בלבול לפעמים וכת פעם מגלים משהו חדש וזה מערער אותי לפעמים. ושוב אני שמח שיש לי מקום לפנות אליו ושיענו לי כאן בכנות. 

בעקבות מה שרשמת זה נתן לי לחשוב:

ישלי את הבס של yamaha trbx304 ואת הzoom b3. האם מומלץ לי יותר להשקיע בהתחלה על אפקטים( פרי אמפ, eq  וכו) בשביל סאונד טוב או שבעצם להביא בס איכותית יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אפקטים!!!

 

אני תמיד אומר שהאפקט הכי מוצלח שהמציאו זה הכבל :)

ברצינות, עזוב אפקטים בשלב הזה. הם עושית את מה שאומרים ״מה שלא עושה הטבע עושה הצבע״.

החוליה הכי חשוב (לדעתי) בסאונד טוב היא קודם כל המגבר.

מגבר איכותי יוציא מבס פשוטה הרבה יותר מאשר מה שמגבר זול יוציא מפודרה של 12 אלף דולר.

אני מזמין אותך לבוא אלי עם הימאהה שלך, נסה ותיווכח.

אני לא אומר שאתה צריך לרוץ עכשיו ולקנות מפלצת כמו שלי, אבל יש הרבה מגברים טובים בשוק במחירים הגיוניים שרק יעשו חסד לימאהה שלך.

תוסיף לזה סטאפ טוב (אם באמת תרצה להגיע אלי להתנסות, אעשה לך גם סטאפ טוב על הדרך), ופתאום תראה שהבס שלך נשמעת לא כל כך רע כמו שחשבת.

על הדרך תוכל להשוות אותה עם הסייר שיש לי וגם עם עוד כמה ממתקים :) רמז בתמונה!

 

IMG_0762.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@iBass וואלה? חידשת לי. לי אישית יש את הblackstar הקטנים. 

האמת שאני רוצה להופיע ואני רוצה שכן יהיה לי ציוד טוב ונוח שאוכל להיות ברמה טובה. וכמובן שאני אשמח לבוא לנסות בהזדמנות ומאוד תודה על ההצעה הנדיבה. ( המפלצת הכי יפה שראיתי בחיים). 

אני מודה לך שוב על ההענות המהירה ואתה באמת הורדת לי אבנים מהלב. אני שוקל דווקא לקנות מגבר של פנדר חדש. אני ישתדל לבדוק לגבי העניין. ועוד שאלה ברשותך( סליחה על החפירה) pre amp טוב (לדוגמא הgk שמוכרים בווילדס) לא יוכל לשפר לי את הסאונד? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיניין הפריאמפ... תלוי.

 

אם יש לך בס אקטיבית אל תשכח שיש לך פריאמפ עליה + פריאמפ במגבר.

פריאמפ שלישי בשרשרת לא תמיד ישפר ואולי אפילו להיפך.

 

אם יש לך בס פאסיבית זה בהחלט יכול לעזור, אבל שוב, כל מקרה לגופו. צריך לבדוק כל פרט בשרשרת. לפעמים זה יעבוד מעולה ולפעמים לא.

 

אם אתה שוקל פריאמפ חיצוני אני הייתי ממליץ לך לבדוק דווקא את הפריאמפ של סאדווסקי או של אגילר. באופן אישי אני לא אוהב את הפריאמפים של גליאן אבל זה נתון לשיקול דעת וטעם אישי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, iBass כתב:

החוליה הכי חשוב (לדעתי) בסאונד טוב היא קודם כח המגבר. כן כן. מגבר.

מגבר איכותי יוציא מבס פשוטה הרבה יותר מאשר מה שמגבר זול יוציא מפודרה של 12 אלף דולר.

 

בדיוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, MrHoney כתב:

אני מודה לך שוב על ההענות המהירה ואתה באמת הורדת לי אבנים מהלב. אני שוקל דווקא לקנות מגבר של פנדר חדש. אני ישתדל לבדוק לגבי העניין...

 

הוא ישתדל, בעתיד.

אני אשתדל, וה"אני" מיותר מכיוון שאשתדל זה בגוף ראשון: "אשתדל לבדוק את העניין", כך צריך. 

בהשראתו של הדוקטור אבשלום קור.

 

וכעת זווית ראיה נוספת. כשאתה מציב את איכות הסאונד בראש סולם העדיפויות אני מסכים שהמגבר הוא החוליה החשובה בשרשרת. אבל, לדעתי איכות הסאונד אינה צריכה להיות בעדיפות ראשונה אצל נגנים בתחילת דרכם (תקן אותי אם אתה כבר לא שם. שנתיים-שלוש ראשונות זו תחילת הדרך). בשלבים האלה יותר חשוב להשקיע בכלי נגינה איכותי ונוח שיאפשר אקשן נגינה סביר, מינימום רעשים, צוואר ישר, סריגים תקינים, אלקטרוניקה אמינה... כל התכונות שבגללן כלים גרועים מעכבים תלמידים וגורמים לתיסכול ולרצון לנטוש.

המטרות העיקרית בשנים הראשונות הן רכישת מיומנות ושליטה בכלי, למידת מוזיקה ורפרטואר והכרת הפונקציונליות של הכלי בהרכב. סאונד טוב, בשלב הזה הוא משני ואגב הוא מגיע די באופן אוטומטי עם השתפרות הנגינה, עם כל מגבר.

 

אני מורה כבר עשרות שנים. תלמידים מגיעים עם כלים זולים מאיכות נחותה. למרות ניסיונותי לבצע סטאפ ולשפר את מצבם, הרבה מהכלים מרגישים זוועה. התלמידים רואים אותי מדגים על הבס שלי בקלילות וצריכים להתאמן ולבצע על הכלי שלהם. זה לא פייר מכל בחינה ומתכון בטוח להרס הביטחון העצמי. מגבר טוב לא פותר את זה.   

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, RT כתב:

 

הוא ישתדל, בעתיד.

אני אשתדל, וה"אני" מיותר מכיוון שאשתדל זה בגוף ראשון: "אשתדל לבדוק את העניין", כך צריך. 

בהשראתו של הדוקטור אבשלום קור.

 

יש לי מלחמה מתמדת על זה עם הבנות שלי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצה בנושא המגבר. יש דפוס מחשבתי שעובר כחוט השני בין נגנים שהעיקר זה הגיטרה והמגבר זה Nice to have... זאת תפיסה כ"כ שגויה.

אלא אם כן הבס הנוכחית שלך היא פשוט קטסטרופה וגם סטאפ טוב לא עוזר, אני חושב שקניית מגבר טוב תיהיה צעד הגיוני יותר.

איזה כיף זה לנגן עם מגבר איכותי שמוציא סאונד עמוק ועשיר... אמרת שכיום אתה משתמש ב blackstar? עם כל הכבוד, זה רמקול גמדי. לך תקנה לך איזה קומבו נחמד של גליאן קרוגר/מארקבס וכד'.

אני מתחבר למה שאומר @iBass בהקשר של Sire, למרות שלא ניסיתי אותן, יש לי חשד שיש פער בין החוויה שמנסים למכור לנו (באמצעותו של מרקוס מילר), לבין המציאות, וזה עלול לגרום לתסכול. אני יכול להבין את ההיגיון שממנו נובעת הסלידה מגיטרות אקטיביות זולות.

 

אגב - אם כבר נכנסו לענייני לשון בפוסט הזה, אני לא בטוח שנכון לומר "להשקיע" בהקשר של קניית ציוד. השקעה זה פועל שמתאר הקדשת משאבים כדי ליצור רווח עתידי - וקניית ציוד מוסיקלי, למעט מקרים מאוד מסויימים, איננה מייצרת רווחים. זאת לרוב הוצאה כספית וטו לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, dave כתב:

אגב - אם כבר נכנסו לענייני לשון בפוסט הזה, אני לא בטוח שנכון לומר "להשקיע" בהקשר של קניית ציוד. השקעה זה פועל שמתאר הקדשת משאבים כדי ליצור רווח עתידי - וקניית ציוד מוסיקלי, למעט מקרים מאוד מסויימים, איננה מייצרת רווחים. זאת לרוב הוצאה כספית וטו לא.

 

ראשית, זה לא עניין לשוני אלא מהותי. שנית, זו בפירוש השקעה ולחלוטין למטרות רווח. לא רווח פיננסי, לא נדלני... רווח מוזיקלי אישי וסובייקטיבי לגמרי. אותו הדבר הוא לגבי תשלום גבוה למורה טוב. השקעה פרופר. מי שהופך את זה למקצוע ברמה זו או אחרת גם קוצר רווחים כספיים בהמשך הדרך - באופן שקשור ישירות להשקעה המדוברת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודע לכל אחד ואחד שהגיב והשקיע מזמנו ומהידע שלו בשביל לענות לי. עשיתם לי חסד וננתם לי כמה נקודות למחשבה. היום הלכתי לחנות מוזיקה ובדקתי סוגים שונים של גופים וסאונדים והגעתי למסקנה שכנראה אני צריך גיטרה עם short scale. כנראה פנדר מוסטנג.

אני שוב מודה לכולם וסליחה על העברית שלי חח. לגבי המגבר אתם צודקים ב100 אחוז ואני כרגע עובד על זה גם.

 

פורום בס שליטה🤘

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...