Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

גיטרה מודולרית - Boaz One


huckbuc

Recommended Posts

קודם כל, זה ארז נץ שמנגן שם?? 

שנית, מוצרים מודולריים תמיד נראים מגניבים במבט ראשון, אבל יש להם נטייה להיתקע בשלב הקונספט, או לא להצליח בשוק, או להפוך לנישה שעונה על צרכים ספציפיים. ראינו בעבר מספר דוגמאות.

קטונתי מלהסביר בדיוק למה זה קורה. אולי בגלל שאלה מוצרים שמטבעם קושרים אותך לפלטפורמה, או עניין של תפיסה אנושית והעדפת מוצר שהוא אורגני (במובן של משהו שלם, בחתיכה אחת).

אגב - לי באופן אישי זה מזכיר קצת את ה factor bass של קוביקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוקב אחרי הפרוייקט מאז הפעם הראשונה שזה הגיע לרשתות החברתיות (לפני לפחות 3 שנים אם אני לא טועה).

מההתחלה רציתי בס כזאת, אם יהיה לה רמקול זה לגמרי יהיה הtravelbass האולטימטיבית.

קיצר עוד שנה אני אעדכן איך הגיטרה מרגישה ונשמעת, אני סומך על בועז אלקיים שהכלי יהיה ברמה שהוא אומר שהיא.

עריכה אחרונה על ידי Tomer.N.T
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז שקיימת הגיטרה, אחת לכמה שנים צץ מישהו עם הרעיון המהפכני לגיטרה אחת שעושה הכל, עם חלקים שמתפרקים ומתחלפים ומסתובבים באיזשהי מכניקה. ותמיד למישהו הזה יש תקוות גדולות ונכונות להתעלם מאינסוף הניסיונות הקודמים, לא מתוך אי-ידיעה, אלא מתוך ההנחה המוטעית שטבע האדם השתנה מאז הכישלון האחרון של קונספט דומה. ואז הם מגלים שגם הפעם טבע האדם לא השתנה, ושגיטריסטים זה עדיין קליינטורה שמרנית שאוהבת את הכלי הזה לואו-טק. צר לי לומר, אבל חבל על כל אגורה שהושקעה בפרויקט הזה. 

 

זה לא אומר, כמובן, שאין נכונות לקבל טכנולוגיות חדשות: גיטריסטים אימצו בשמחה ב-1950 את פנדר עם הגיטרה המאוד עתידנית שלו, ואת ההכלאה המוזרה שהוא הציג שנה אחר כך בין קונטרבס לגיטרה חשמלית ("גיטרה בס"), ובשנות השמונים את הסטיינברגר בלי הדסטוק וכמעט בלי גוף, ויש עוד דוגמאות. גם הרעיון של גיטרה אחת שעושה הכל התקבל בהצלחה עצומה בשנות ה-80 עם הסופר-סטראט, גיטרות עם שני המבאקרים ובאמצע סינגל, עם פלויד-רוז, גיטרות שהיו אמורות להוציא גם לס פול וגם סטראט. אבל גיטרות מודולריות, עם חלקים מתפרקים ומתחלפים, זה מעולם לא באמת הצליח, והיו הרבה ניסיונות כאלה מאז שנות ה-60. גיטריסטים פשוט לא אוהבים את זה. הם קונים גיטרה עם שילוב הפיקאפים שהם אוהבים, או כמה גיטרות, ומעדיפים שהכל יהיה מוברג וקבוע במקום. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, guy_ron כתב:

לעומת הגיטרות החשמליות, דווקא כולם הבסים כן התפתח עם השנים. החל מהוספת עוד מיתרים, מעגל אקטיבי, D-Tuners, מידי, סוגי מיתרים שונים ועוד

 

ברור, זה מה שאמרתי. אבל כתבתי גם שרק דבר אחד לא הצליח מעולם: גיטרות עם מודולים מתחלפים. Shergold הגיעו הכי רחוק, מייק ראתרפורד מג'נסיס ניגן על זה, אבל גם זה לא שרד, וההוכחה היא שאתה עושה עכשיו גוגל בשביל לראות מה זה השרגולד הזה, נכון? הנה: https://www.shergold.co.uk/modules.html

 

image.png.3b064d1232a95606556d3af8aa975d2e.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שדבר שאתם קצת מתעלמים ממנו, ואם תשמעו את בועז מדבר על הפרוייקט הוא חוזר על זה לא מעט,

זה שהרעיון המקורי מאחורי הגיטרה הוא לאו דווקא המודולריות שלה אלא היחס בין האיכות למחיר.

הכלי הבסיסי מתוכנן להימכר בפחות מ1400 שקל. זה מחיר שגיטריסט מתחיל יכול לעמוד בו בלי בעיה.

אם הגיטרה בנויה ומרגישה טוב כמו שהם טוענים (בועז אלקיים הוא בונה גיטרות מנוסה ואני סומך עליו שזאת באמת גיטרה טובה),

זה דיל שלא קל למצוא.

להוסיף לזה שאם אתה רוצה אחר כך לשנות/לשפר דברים בגיטרה (בכלי הזה, מעבר לאלקטרוניקה וצורה, אתה יכול לשפר בלי בעיה מפתחות וגשר),

אני חושב שעם מספיק פרסום יש לכלי הזה סיכוי להצליח בשוק. (אולי אני תמים ואופטימי, אבל אני חושב שזו הגיטרה המודולרית הכי מהפכנית עד היום, בעיקר בגלל העובדה שהיא עשויה מפלסטיק)

 

בנוסף זאת הגיטרה הראשונה אני רואה שמציעה את האופציה להחליף פיקאפים בקלות בלי ירידה באיכות החיבור והביצוע של בפיקאפים. כל השאר שראיתי מבוססות על מגנטים כי אתה לא יכול פשוט לנתק את הכבלים ולחבר לפיקאפ חדש.

 

סתם עוד נקודה מעניינת, באחד הסרטונים בועז ציין שאחת המטרות הבאת שלו היא לבנות בס כזאת ושהוא רוצה לעצב אותה ככה שתוכל לעבור מרדיוס של בס חשמלית לרדיוס שאפשר לנגן עליו עם קשת בקלות כמו שאר הפטנטים שיש בגיטרה. אני מעוניין לראות איך הוא יעשה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אבל הוא עף על עצמו קצת יותר מידי, לא?

אני לא מכיר אותו, לא שמעתי את השם שלו מעולם לפני הפוסט הזה.

אולי הוא באמת תותח על, אבל קצת צניעות לא מזיקה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חצי מנצל את השרשור לשאלה -

למה באמת לא התקבל ה-AUTOMATIC TUNER? לדוגמה הגיטרה ה"רובוטית" של גיבסון.

 

למה גיטריסטים ובסיסטים מעדיפים לרכוש POLYTUNE ולכוון את המיתרים בלי הפסקה, מאשר ללחוץ על כפתור, לפרוט ולתת למכשיר לכוון עבורם?

לא הבנתי את סיבת הכישלון.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.12.2019 at 13:51, iBass כתב:

אבל הוא עף על עצמו קצת יותר מידי, לא?

 

 

אי אפשר לדעת מה עובר לאנשים בראש ובמיוחד מול מצלמה ורוב האנשים מתנהגים אחרת כשהם יודעים שמצלמים אותם. די בטוח שבלי מצלמה הוא נשמע אחרת.

בנוסף, מנסיון עם קולנוע, יש את עניין העריכה. יש את החומר שצולם והקהל (אנחנו) מקבלים פתח הצצה לפי החלטת הבמאי ואפשרי שהיו מקומות שהוא דיבר "רגיל"

הנה עוד קצת 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלמה מויאל שאתה רואה בכתבה הזאת הוא שלמה מויאל שאני מכיר, בדיוק. אדם מדהים, ואגב קונטרבסיסט מעולה שעזב קריירה של נגן קלאסי בשביל ללמוד בניית כינורות. הוא עדיין לגמרי יודע לנגן, יכול להחליף בפילהרמונית... הקונטרבס שהוא בנה למרב אשתו הוא אחד הטובים ששמעתי בחיים. את הכינור שבנה לבת שלו ורואים בכתבה אני לא יודע להעריך כי אני לא כנר, אבל הבנתי שנגנים גדולים די התעלפו עליו. 

 

לפני שנתיים היה סיפור של ויולה דה-גמבה נדירה בת 300 של בונה אנגלי, שיש כמוה רק שתיים בעולם, שחברת תעופה הצליחה לרסק באופן יסודי למדי למרות שהייתה בתוך קייס קרבון-פייבר, וכתבו על זה בכל מיני מקומות כולל פיצ'ר ב-The Strad. ומכל גדולי בוני הכינורות בעולם, שלמה מויאל קיבל את העבודה להחזיר אותו לחיים. עבודה של שנה-שנתיים. ראיתי את הגוף בתהליך העבודה, זה פשוט מדהים לראות איך עובד אמן ברמה כזאת. 

 

וקצת תוכן שימושי - אחרי 5 הופנרים שלי שעברו אצלו (4 באסים וגיטרה), הוא האיש היחיד בארץ שאני סומך עליו בפתיחה, תיקון זווית והדבקה מחדש של צווארי הופנר נפח, באופן היחיד שבו זה אמור להיעשות - דבק עצמות. הוא גם התאים את הרגליים של הגשר לטופ לפי סטנדרטים של בוני כינורות, וההופנרים שלי במצב יותר טוב היום מאשר כשיצאו מהמפעל בבובנרויט בשנים 1960, 63, 64, ו-65. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, ofirdr78 כתב:

אני חצי מנצל את השרשור לשאלה -

למה באמת לא התקבל ה-AUTOMATIC TUNER? לדוגמה הגיטרה ה"רובוטית" של גיבסון.

 

למה גיטריסטים ובסיסטים מעדיפים לרכוש POLYTUNE ולכוון את המיתרים בלי הפסקה, מאשר ללחוץ על כפתור, לפרוט ולתת למכשיר לכוון עבורם?

לא הבנתי את סיבת הכישלון.

 

 

@ofirdr78 אכן שאלה מעניינת!

לא שאני יודע את התשובה אבל אני יכול רק לשער כמה סיבות:

  1. זה מוסיף אקסטרא משקל/חומר/אלקטרוניקה/[כתוב כאן מה שבא לך] על הגיטרה
  2. כיוון גיטרה זו עדיין פעולה Old School שנגנים מעדיפים לעשות אותה לבד
  3. לא סומכים ב-100% על הטכנולוגיה ולכן גם אחרי כיוון אוטומטי בודקים אותה שוב אז האוטומציה מיותרת
  4. עלות / תועלת (?)

באופן אישי, הייתי שמח לבדוק גיטרה או בס שיש עליה טכנולוגיה כזו רק בשביל לראות את זה בעבודה, אבל לעולם לא הייתי מסתמך עליה.

כנראה שאני שייך לסעיף 2 ומעדיף לכוון את הבס שלי בעצמי ולהשתמש בטיונר הכי מדוייק שאפשר (ויש לי אחד כזה).

 

והערה אחרונה: לדעתי זו טכנולוגיה שיכולה להיות שימושית לגיטריסטים ולא לבסיסטים. גיטרות בדרך כלל יוצאות מכיוון די מהר, אם זה בגלל המיתרים התחתונים שאין עליהם ליפוף ולכן הם חלקים, אם זה בגלל מתיחות מיתרים בנגינה, אם זה בגלל שימוש בטרמולו וכולי. בס כמעט ולא תצא מכיוון כל עוד מרכיבים עליה מיתרים בצורה נכונה ואין שינויים דרסטיים באקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבן שלי יש גיבסון שהיו עליה את הטיונרים הרובוטיים, אחרי חודש הורדנו אותם ושמנו טיונרים "אנושיים". אין לי מושג למה אבל זה מעצבן ברמות. זה אמין מאוד והכיוון מדויק, אבל להחליף מיתרים זה סיפור, להוריד איזה רבע טון בשביל להתאים לפסנתר הלא מכוון זה סיפור. כאילו הכל אמור להיות בעד המנגנון הזה, ועדיין יש הקלה גדולה כשמורידים אותו. 

 

אני חושב שגם ההקשר הכללי של הטיונרים הרובוטיים הוא חלק מהתיעוב אליהם. הטיונרים הרובוטיים הם ממש סמל לעידן האומלל של הנרי ג'יי בגיבסון. מרגע שהלך, גיבסון הסירו במהירות כל זכר למורשת שלו, וחזרו לשיטות הישנות, ומה אתם יודעים, גיטריסטים מאוד מרוצים. וגם בסיסטים, אגב, מהלס פול ג'וניור DC בס. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, lukatch כתב:

לפני שנתיים היה סיפור של ויולה דה-גמבה נדירה בת 300 של בונה אנגלי, שיש כמוה רק שתיים בעולם, שחברת תעופה הצליחה לרסק באופן יסודי למדי למרות שהייתה בתוך קייס קרבון-פייבר, וכתבו על זה בכל מיני מקומות כולל פיצ'ר ב-The Strad. ומכל גדולי בוני הכינורות בעולם, שלמה מויאל קיבל את העבודה להחזיר אותו לחיים. עבודה של שנה-שנתיים. ראיתי את הגוף בתהליך העבודה, זה פשוט מדהים לראות איך עובד אמן ברמה כזאת.

 

אני זוכר את הסיפור. נדמה לי שהנגנית היתה מאוסטרליה או שהטיסה היתה משם/לשם. לא ידעתי שזה הגיע אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מזהה נכון את הסיפור ומה שאני קורא נכון, אז הנגנית זו מירנה הרצוג (ישראלית מזה כמעט 30 שנה), הטיסה היתה מריו דה ז'נרו לארץ, וחברת התעופה הפשלנית היא אליטליה (ששילמה בסופו של דבר על התיקון).

 

https://www.thestrad.com/news/destroyed-viola-da-gamba-update-further-info-from-owner-plus-alitalia-responds/7426.article

https://www.thestrad.com/lutherie/how-a-flight-damaged-edward-lewis-viola-da-gamba-rose-from-the-ashes/9741.article

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברת התעופה האיטלקית ידועה ברשלנויות. אני מכיר מישהו (שנמצא כאן בדיון הזה :)) ) שהתנסה עם הרשלנות שלהם.

זו חברה שנמצאת על סף פשיטת רגל כבר שנים, ובכל פעם איכשהו יש להם מזל שחברה כזו או אחרת או ממשלת איטליה מצליחים להוציא אותם מהבוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.12.2019 at 11:12, lukatch כתב:

ראיתי את הגוף בתהליך העבודה, זה פשוט מדהים לראות איך עובד אמן ברמה כזאת. 

באמת מדהים לראות את תהליך החשיבה והעבודה של בונה-אמן. יש בישראל, לצערי, חפיפניקיות טיפוסית של בעלי מקצוע, וזה בא לידי ביטוי בכ"כ הרבה תחומים. זה כיף גדול לראות אנשים שלוקחים את המקצוע שלהם לרמת מצויינות ואפילו גאונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...