Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

מרקוס מילר


huckbuc

Recommended Posts

מרקוס מילר מככב על השער של הגיליון האחרון של Downbeat:

 

post-181-0-20323800-1431451635_thumb.jpg

 

אבל רגע, הוא לא עזב את הג'ז בס ועבר להיות אנדורסר של איזה בס אחר?

 

הנה ציטוט מעניין מהראיון אתו:

 

If you were a New York studio musician in the '80s, you did a lot of jingles.  TV speakers then weren't what they are now.  I'd watch TV with my mom and say, "I played bass on that commercial," and she said, "I can't hear the bass." So I started going into the studio and started playing everything with my thumb, even the subtle stuff.  Not thumping, just attacking really subtly, and producers loved it because you could hear the bass notes.  So I started using the thumb where you normally wouldn't use it and developed a lot of control with that

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שם פוטושופ. בלוגו על ההדסטוק של ה-77' המפורסמת של מרקוס, המילים "ג'ז בס" כתובות בפונט פוסט-76', סנס-סריפי (קצת יותר קטן ופחות מקושט), והמדבקה קצת גבוהה מדי, טעות של מי שהדביק אותה ב-77' (השפיץ התחתון של ה-F צריך להיות בערך 2 מ"מ מהשפיץ התחתון של ההדסטוק, ומי שהדביק אותו על הבס הספציפי של מרקוס, המדבקה החליקה לו למעלה בסנטימטר שלם) וככה בדיוק פנדר עשו גם על הריאישיו - ממש הלכו עד הסוף עם הדיוק בפרטים, כולל הפגמים... ואילו בצילום על השער רואים הדסטוק של פרה-76', אותיות סריף גדולות, והוא מודבק במקום המקובל. 

 

לצערי לא יצא לי לבדוק מקרוב את ה-77 המקורית שלו, כי כשהוא בא לארץ, על הבמה היו רק ריאישיו. 

 

MarcusMiller_3485.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי קנה מדבקה באיביי וזו בכלל סקוויר עם פראמפ של איסט או משהו בסגנון? אני מכיר כאלה שעשו כך... ;)

 

אבל באמת - למה לטרוח לעשות פוטושופ על מגזין ג'ז בשביל כאלה קטנות שרק אספנים מושבעים קנאים לקטנות ישימו לב? (לא מזלזל, גם לי יש את זה במידה מסוימת) ..

 

וחוץ מזה מגניב הקטע עם השימוש בסלאפ לצורך הבלטת הבס בג'ינגלים לטלוויזיה. O0  מצחיק שהרבה פעמים חושבים שהוא ניגן בסיינפלד. אולי זה קשור ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לטרוח לעשות פוטושופ על מגזין ג'ז בשביל כאלה קטנות

 

תסתכל על הצילום. הצלם עשה פוקוס על הפנים של מרקוס מילר, ולכן ההדסטוק היה לגמרי אאוט-אוף-פוקוס. אני מניח שלמישהו היה אינטרס שהלוגו של פנדר ייראה בבירור. אז לקחו את החלק הזה מצילום שמצאו, נגיד, בגוגל אימג'ס, ושתלו יפה על ההדסטוק המטושטש. 

 

זאת לא הפעם הראשונה שעושים דבר כזה, וגם לא האחרונה. אין פה רמאות - ברור לכולם שעל ההדסטוק המקורי אכן כתוב פנדר. רק שהגרפיקאי לא היה מומחה לדקויות הפונטים לאורך השנים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע הגיוני.. .לא לקחו בחשבון שיהיו פנאטיים פרפקציוניסטים כמונו..
או שבטוק בס כבר רץ מגה שירשור שוצף וקוצף :)
תכלס הלוגו הגדול יותר יפה :)  ונחמד לראות שיש כאלה פשלות שנתפסות ועוברות גם למודל סיג. סיפור מעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שם פוטושופ. 

 

ואללה!  גם בלי להבין בניואנסים של מדבקות ופונטים, ההדסטוק בתמונה נראה לי גדול באופן לא פרופורציונלי לגיטרה ולמרקוס מילר עצמו.  חוסר הפרופורציה הזה הפריע לי מיד כשראיתי את הגיליון (בדפוס זה אפילו עוד יותר בולט), אבל חשבתי לעצמי שמדובר באיזו אשליה אופטית של זווית הצילום.  בהסתכלות מדוקדקת, אני חושב שאני רואה עכשיו שגם ההצללה על ההדסטוק לא תואמת את ההצללה בשאר התמונה, ושהגוון של ההדסטוק בהיר מדי.

 

מעניין אם עבר פה כסף מחברת פנדר למו"ל של דאונביט.  אני מריח פה פרשה שאפשר לקרוא לה "מרקוסגייט", עם אילן בתפקיד משולב של מרק פלט, בוב וודוורד וקרל ברנסטיין.  הפוליצר בדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבס בזווית למצלמה, והעדשה רחבה, ואני חושב שהפרופורציות נכונות, כי ההדסטוק קרוב למצלמה הרבה יותר מהראש של מרקוס. לדעתי רק את הלוגו הם שיפצו כי הוא היה מטושטש מדי (ואי אפשר אחרת) - אז לקחו מהדסטוק אחר. למעשה, אני חושב שחוץ מהשגיאה האינפורמטיבית, מבחינה גראפית הם עשו עבודה טובה. 

 

אני די בטוח שפנדר הביעו את תודתם מראש במכתב שנפתח במילה היפה ביותר למכתבי תודה - "לפקודת". 

 

בכל מקרה, ראיון עם מרקוס מילר זה משהו שבהחלט הייתי רוצה לקרוא. אני חולה עליו, ומהמעט מדי שיצא לי לקשקש איתו, הוא גם בן אדם מקסים חוץ מהיותו בעל כישרון ענק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אין שם פוטושופ. כל תיאוריות הקונספירציה שלי התנפצו אל קרקע המציאות.

 

זה ג'ז בס אחר. 

 

לא אותו פאטרן של גריין על העץ של הגוף. 

 

בקיצור, כנראה ג'ז בס מלפני 76' שעברה את טיפול מרקוס מילר - האלקטרוניקה הייחודית, גשר באדאס 2. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דרך לזהות את "מס' 1" האמיתית (לעומת ריאישיו שלה) - שני חורים לתאמב-רסט ז"ל בחלק העליון של הפיקגארד. אחד מהם בלי בורג. בריאישיו אין שם חור נוסף. 

 

Marcus+Miller+2013.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הריאישו באסים נהדרים. מהטובים שאני מכיר. השקיעו שם, היפאנים, והתוצאה היא ג'ז בס סבנטיז מהתקופה הטובה, במצב פאסיבי (בלי הפראמפ). פשוט מרגש כמה שהן טובות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לנגן על כזאת באיזה סניף של כלי זמר פעם. הייתה כבדה מאוד. כנראה בקטע אותנטי.. המצב האקטיבי לא ריגש אותי בעליל. אישית, אני גם לא סובל את הצורה של הפיקגארד עם התוספת הזאת.  אם ממש נורא רוצים להפוך ג'ז בס לאקטיבית, יש דרכים הרבה יותר אלגנטיות.  עניין של טעם. בשנות ה 70, כנראה לא היו דרכים כאלה, וכשהתעורר הצורך, כנראה כדי שהסלאפ יצא יותר מודגש ובולט במיקסים לג'ינגלים ששודרו בטלוויזיות ישנות עם רמקולים מסריחים, האופציה היחידה הייתה כנראה לגשת לרוג'ר סדווסקי שיחצוב ויתקין פראמפ ויקמבן כיסוי מכוער :) אבל מרקוס זה מרקוס וכבודו במקומו מונח..ופנדר יודעים מה הם עושים בקטע מסחרי.
האמת - הבסים הקוראניות שקרויות על שמו, ושהוא אמור להיות המייצג של שלהן, נראות יותר טוב - לטעמי. איך נשמעות ומרגישות - עוד לא ידוע לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם נקודה נחמדה, המספר הסידורי של הבס (המקורית) שלו הוא S732742, ושלי הוא S734026, שזה הבדל של 1284 בסים.

מי יודע אולי הן יצאו מהמפעל באותו שבוע...

 

post-76-0-91155000-1431588841_thumb.jpg

 

post-76-0-06409800-1431589335_thumb.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
  • 4 שנים מאוחר יותר...

ראיון מקיף ומעניין עם מרקוס מילר. הוא מספר על תחילת הדרך, החיים בתור נגן אולפן בתור הזהב שלהם בשנות השבעים, היחס שלו לציוד, ועוד דברים.  גם המראיין עושה עבודה מצוינת עם שאלות אינטליגנטיות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...