Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

אוהד אינגר - חמסין


guy_ron

Recommended Posts

קודם כל, אוהד אינגר היה הראשון (הידוע) בארץ שהקליט סלאפ. ברור שבסטנדרטים של היום זה לא עובר, אבל קצת ריספקט.

הבס בקליפ די מעניין. הצוואר הוא עם נקודות וביינדינג. רק ב-66' היה שילוב כזה. אבל הלוגו הוא בהחלט לא 66', אלא 76' או אחר כך (non-serif logo), והטיונרים גם הם לא 66' (אז היו סוג שנקרא lollipop, ובקליפ רואים קלוברליף רגילים). יש בשריג ה-12 נקודה שלישית מוזרה. הגוף הוא בצבע מוקה ("וולנאט" בנומנקלטורה של פנדר, אבל מדובר ב-ash צבוע חום), השנה הראשונה של הצבע הזה היא 74'. הפיקאפ האחורי נמצא חצי אינץ' קרוב יותר לגשר, כמו בשנות ה-70. כל הסימנים מראים שזה צוואר שהחליפו לו את הפרטבורד. הוא נראה כהה מאוד, כמעט שחור. אני מהמר שהוא החליף את הפרטבורד לאבוני. הבס הוא כנראה מסוף שנות ה-70.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיקאפ נראה אפילו יותר קרוב לגשר משנות ה 70.. אולי זה איזה מוטציה יפנית מנגסקי..

הקליפ והשיר בכלל הזויים. במיוחד הטיפוס הזה שמנגן במיקסר? אבל עושה פוזות של שרדר גיטרה..

הבס זה החלק היחיד שטוב. אני אוהב את הסאונד סלאפ הזה והסולו די מגניב ומתאים לתקופה. שומעים את ההשפעות של סטילי דן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אוהד אינגר היה הראשון (הידוע) בארץ שהקליט סלאפ. ברור שבסטנדרטים של היום זה לא עובר, אבל קצת ריספקט.

מה זאת אומרת ריספקט? זה נשמע על הפנים, זה אפילו לא בטיים כמו שצריך.

אז אני לא מבין על מה הריספקט? כי הוא הראשון שעשה את זה על הפנים בארץ? יש לי ריספקט למי שעשה את זה ראשון כמו שצריך , ולא ככה.

בדיוק יצא לי לשמוע את ההקלטת ג'אז הראשונה (משהו קצת הזוי ולא בדיוק קשור מבחינה מוזיקלית לדיון)

וכולם שם מנגנים לתוך סוג של קונוס ענק ולמרות האי נוחות...(בניגוד למה שאנחנו שומעים שכבר שנים מעבר לזה (אני מדבר על ה1920+) ) הם כולם בטיים. כי ככה מנגנים..לא מחלטרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הנדריקס לא היה בטיים של מכונה, והוא גם זייף לא מעט. לעומת זאת יוטיוב מפוצץ במיליארדי ילדים מכוונים עם טיונר דיגיטלי, שעושים סלאפ במהירות של מקדחה רוטטת ובאפס מוזיקליות. טיים זה יפה אבל זה לא הכל.

אוהד אינגר אחראי באופן אישי להבאת הסלאפ לארץ ולהפצתו, במדינה שלא ידעה מהחיים שלה. אפילו רק על זה מגיע לו ריספקט. להיות חלוץ במקום שבו אין לך ממי ללמוד, אין יוטיוב, אין אינטרנט, אין ערוצי טלוויזיה... זה לא קל. זה בטח הרבה יותר ממה שאתה ואני עשינו בחיים שלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שזה פלייבק. זו נגינה חיה עם חוסר סינכרון בין האודיו לודיאו.

אחלה קליפ. נראה לי קצת טרחני להעביר ביקורת על משהו כ"כ ישן אבל אם כבר אז צריך לעשות את זה בקונטקסט המתאים. יש המון שירים מהתקופה הזו ויותר מוקדמים שכל עניין הטיים מוזנח בהם באופן שהיום לא היה מתקבל בשום קנה מידה. אז זה לא היה כ"כ חשוב כנראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלל בשנים הלא אחרונות כמעט כל מה ששומעים מוקלט ממוקסס ונערך במחשב בטיים מוחלט. אם ידנית על ידי הטכנאי ועד לקוונטייז אודיו אוטומטי. אתה מסמן ומפעיל והכל יושב בטיים על הגריד כמו בטון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שזה פלייבק. זו נגינה חיה עם חוסר סינכרון בין האודיו לודיאו.

זה פלייבק...

תקשיב לשיר מהאלבום. ככה זה הוקלט:

הנה עוד שיר מהאלבום עם סולו "לא בטיים" (של שלום חנוך אגב):

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חנוך רוקר אמיתי..והוא לא היחיד שמפספס פשוט בארץ זה קורה יחסית הרבה לגרסאות "הכי מפורסמות של השיר" ( אם בחו''ל בד'כ הB סיידס וכל אלו מכילים סולואים שהם קצת אוף)

זו לא מטרת הדיון למרות שאני שמח שעוד אנשים מראים עניין..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה 1979, אנשים. אתם חייבים לשמוע את זה בקונטקסט הנכון, ואז תבינו שמדובר בפצצת אטום לפנים, לא פחות מזה.

אני זוכר מה היה פה ב-1979, הייתי אז בן 17. "הללויה" של גלי עטרי במקום הראשון, "מרי לו" מקום שני, "גן נעול" של שוקי ודורית במקום השלישי... המדינה הזאת הייתה בפיגור של כמה שנים טובות מאחורי ארה"ב. בלי MTV, בלי אינטרנט, בלי יוטיוב, יכולת לשמוע רק מה שכמה עורכים מוזיקליים בגל"צ וברשת ג' רצו להשמיע לך, וכמה חנויות תקליטים בת"א היו מוכנות לייבא.

לא פלא שזה נכשל מסחרית: המדינה הזאת לא הייתה מוכנה לדבר כזה. היינו עסוקים במבצע ליטני.

אני זוכר כש"חמסין" יצא והשמיעו קצת ברדיו. הייתי בהלם מהבס. אוהד אינגר השפיע פה על דור של נגנים.

אני חושב שבשם הנוסטלגיה אני אלך עכשיו להוציא מהקייס את הבס הישן של אוהד אינגר... (-;

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה אוהד אינגר היום ??

לפי קובי כהן - (ציטוט) - "לפני די הרבה שנים חתך לכיוון נגינה בלהקת חתונות לתקופה מסויימת ומיד לאחריה החליט לנטוש את עולם המוסיקה והנגינה לחלוטין."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שחיכית ל"פצצה" פה כשבחוץ באותם זמנים כל הלהקות פיוז'ן השתוללו :P

הרוקNרול עדיין בעט...הפ'אנק היה חזק ברוק.

ופה, גלי עטרי.

(עריכה: ועם כל הכבוד אליה - זה לא כוס התה שלי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן, אתה בוחן את התקופה ההיא דרך המשקפיים שלך היום. לא היה אינטרנט. לא היתה תנועת אינפורמציה כמו עכשיו. סצינת המוזיקה בארץ היתה קטנה ומצ'וקמקת עם פיגור של שנות דור אחרי מה שקרה בארה"ב.

זה בטח לא משהו שאתה מכיר אבל בכל שכונה היתה (אולי) רק משפחה אחת שיכלה להרשות לעצמה לנסוע לחו"ל ולקנות שם נעלי התעמלות, שלא נדבר על מטרונום...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע, זה היה בציניות..ברור לי שאז לא היה פשוט לשמוע דברים מחו''ל. (למרות שאני מכיר מספיק אנשים שכבר בתקופה הזו נטשו את המוזיקה בארץ וחיפשו דודים רחוקים שישלחו להם תקליטים מחו''ל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

אתמול היה ב"האזור" איחוד של חמסין, לראשונה אחרי 35 שנה. הופיעו אפרים שמיר ואלון הלל מההרכב המקורי, יוסי פיין במקום אוהד אינגר על הבס, ואליהם הצטרפו עדו זלזניק בקלידים וגיל ארז בגיטרה.  היה כיף.  נקווה שג'רמי (בעל הבית) יעלה בקרוב חומר ליוטיוב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...