Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

pocket picker


huckbuc

Recommended Posts

נתקלתי באינטרנט בדבר הזה:

 

image.thumb.png.5ed640413c807c23e2965a06b2c1e066.png

 

זה פטנט שאמור להיות טוב לאימונים (יד ימין בעיקר, אני חושב) בזמן נסיעות, כשרואים טלוויזיה, וכו'.  מישהו יודע אם שווה משהו?

 

עוד צעצוע בכיוון זה ה-shredneck bass:

 

image.thumb.png.8cc10e0b2dd7905c496648dcfb716f8e.png

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי משחית דקה או שקל על זה. לא מבין מה התועלת. מנגנים, אז משתפרים. אתה לא צריך שרירים של אתלט באצבעות. אני תמיד נזכר במלחין רוברט שומאן שהשתמש במכשיר לחיזוק גמישות האצבעות של פסנתרנים, שבסופו של דבר גרם לו לדלקת ושיתוק באצבע ובעקבותיה חיסול הקריירה שלו כפסנתרן מבצע.

 

אגב, טענת ממציא המכשיר, to render them [the fingers] independent of each other, היא בלתי אפשרית מבחינה האנטומיה של כף היד. 

 

image.thumb.png.b63cbbc7c103e99b8803f86001452826.png

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאוץ', הסיפור על שומאן ממש מצמרר.

 

בנוגע לפטנטים לבס  - ברור שגיטרה בס שלמה עדיפה עליהם, אבל חשבתי שהם יכולים לספק תעסוקה משתלמת לאצבעות כשאין - ולא יכול להיות - בס בסביבה.  אני למשל מבלה הרבה שעות בשבוע במשרד שלי באוניברסיטה בקריאה נטו, כשהאצבעות פנויות.  אני לא אשאיר במשרד גיטרה בס באופן קבוע, והפטנט הזה יוכל אולי לתת ערך מוסף מוזיקלי לחלק מהשעות האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם היה לך בס באוניברסיטה (80-90 יורו מסדרים לך את זה), אין שום תועלת בזה. המוח שלך צריך לשמוע מה שהאצבעות עושות. אתה לא צריך אימון כושר (אלא אם כן האייטיז חזרו ואתה גיטריסט בלהקת שיער נפוח וטייטס). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילן - אני לא בטוח שאין בזה שום תועלת, ושהמוח צריך לשמוע מה שהאצבעות עושות.  אני לפעמים יושב מול המחשב בבית כשאני קורא או צופה בסרטון לא מוזיקלי, ותוך כדי זה מחזיק בס ומטייל עליו עם האצבעות.  מבחינת חלוקת קשב אין לי עם זה בעיה - מזמן גיליתי שאני אפילו יכול לקרוא עיתון ולנגן בהרכב (תפקיד שאני מכיר) בו זמנית.

 

ואפרופו "אתה לא צריך אימון כושר" - בלי להתכוון קלעת לנקודה רלוונטית.  מתחת לשולחן העבודה שלי בבית יש אופני כושר זעירים, ואני מבלה לא מעט שעות בשבוע בדיווש (מתון) תוך כדי עבודה.  האתגר הבא: לשלב שלוש פעילויות בו זמנית - עבודה, דיווש, ו"נגינה" 😉

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אותו דבר. אימון גופני אפשר לעשות בלי לחשוב. במוזיקה התרגילים חייבים לקשר בין המוח לשריר. גם תרגילים "בוני שריר". תחשוב על רוטינת האימון הכי ידועה בקונטרבס, vomit. זה תרגיל מייגע, שכשעושים אותו כמו שצריך לוקח 30-40 דקות, שנועד לאמן את "זיכרון השריר" לכל שיפט שיופיע לך בתווים, גם שיפטים רחוקים, מכל אצבע לכל אצבע, בכל הסולמות, בשני הכיוונים. וצריך לתחזק את זה כל יום מחדש. אבל בלי אוזן יש בזה אפס תועלת.

 

הבאתי את הדוגמה הזאת כי ה-vomit הוא לא תרגיל מוזיקלי - למעשה שמו מתאר לא רע את התחושה - אלא תרגיל אימון שרירים. אבל זה אימון למטרה מוזיקלית. 

 

image.thumb.png.fca9de5748eeb396e27d4bef5194385e.png

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלמכשיר הזה אין ערך מוזיקלי, אבל הוא לחלוטין יכול לחזק את שרירי האצבעות ולשמור על עור קשה בקצות האצבעות... אבל למה שמישהו יצטרך את זה?

 

נ.ב. אוף טופיק, אין ספק שהנגנית החביבה בפוסט של @lukatch משרה אווירה נעימה ומקצועית. זאת בניגוד לכל מיני טוטוריאלס של חבר'ה שמצטלמים בחדר שינה שלהם ונראים כאילו לא התקלחו כבר שבועיים,  ויש בזה משהו קצת דוחה 🤢😆

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין ה-vomit הזה.  לא הכרתי, מן הסתם כי אני לא קונטרבסיסט.  אולי אנסה אותו על הפרטלס.

 

לענייננו - ברור שאת ה-vomit אי אפשר לתרגל בלי להיות מרוכז בנגינה ובצלילים שמתקבלים, ולכן הוא לגמרי לא מתאים לפטנטים מתחילת הדיון.  גם רוב תרגילי הנגינה האחרים שאני מכיר לא יתאימו.  אבל זה עדיין לא אומר שאין לפטנטים האלה בכלל ערך, ולו רק לשמירת העור הקשה בקצה האצבעות (כפי שכתב דייב), או משהו בסגנון.  האמת, קצת התלהבתי, אז אם למישהו כאן יש צוואר מצ'וקמק של בס שהוא לא צריך, אשמח לקבל או לקנות אותו תמורת סכום סמלי, ולשפצר לעצמי כזה צעצוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...