Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

בניית בס חדשה


nonpoint

Recommended Posts

לפני 29 דקות, nonpoint כתב:

אגב רונן, זו נחשבת לבס גדולה ביחס לדברים שאני בונה בשנים האחרונות :)

מראש ההחלטה היתה לבנות בס "גדולה" כזו כי התכנון היה למכור אותה לחבר, אך לצערו אני לא יכול להיפרד ממנה בשום מחיר.. זאת הסכנה שקיימת כשגיטרות יוצאות טוב מדי.

הצורה ה"רשמית" שלי היא דווקא השמאלית.

 

כל עוד זה בגדר תחביב הכל בסדר... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חופשי. תתמכר ואל תדפוק חשבון.

דמיין את רוג'ר סדאוסקי מצלצל ללקוח שממתין שנה לבס שלו ומבשר לו שהיא יצאה כ"כ מוצלחת ולכן הוא שומר אותה לעצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SG עם צוואר שבור בשיפוץ.

עברתי על הפרטבורד עם מטלית ונוזל מצתים (naphta). התברר כיעיל מאד בניקיון והברקה, ללא השמנוניות\אגרסיביות של חומרים סטנדרטיים, ומתאדה מהר.

 

15873420_10154937911067427_2329575151951054097_n.jpg

15895179_10154937959272427_4806785846590021166_n.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה בנוגע למוצרי ניקוי למיניהם מבוססי אלכוהול:

ידוע שאלכוהול, בתחום הקוסמטיקה למשל, מייבש את העור כי הוא לוקח איתו לחות כשהוא מתנדף.

זה לא משפיע בעץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אלכוהול מייבש את העץ, לכן השתמשתי בנוזל מצתים \ נפטא שהוא עדין ביותר ועושה את העבודה, וגם נעלם מהעץ מהר מאד.

קיבלתי את העצה הזו מבונה הגיטרות הכי טוב שאני מכיר בארץ, והסמכות העליונה בנושא פינישים וחומרים מבחינתי.

צריך לברר קודם אם הפרטבורד עבר צביעה ע"י חומרים מיוחדים, כמו dye לאבוני שעושה אותו שחור פחם וכו'. לא יודע מה יכולת העמידה שלהם מול חומרי ניקוי מכל סוג.

הנוזל הזה הוא סולבנט עדין שממיס את הלכלוך המוצק שהצטבר על הפרטבורד ועוזר לנקות אותו מהר. לא רואים אפילו רטיבות על העץ בזמן השימוש.

אני מתכוון להשתמש בו אצלי גם כדי להוציא את נוזל הפוליש שנתפס בחריצי האבוני והתקשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, במקרה מצאתי אותה בשבת ביד2 (200 ש"ח), קניתי, והגיטרה תגיע לאחיין שלי במתנה. (לקוח בן 14, אין דרישות מטורפות)

לפני 11 שעות, erang כתב:

מה עם הריח? זה לא מסריח טילים?

 

לא ממש, מריח כמו כל משפחת הדלק, ומתפוגג מהר, לא כמו טינר וכו'

 

קיבלתי כרגע מייל טכני מstewmac.com, שמאשר "רשמית" את נושא נוזל המצתים, לכל מי שרוצה להשתמש, וצריך אישור:

 

Stewart-MacDonald Web Contact Us : Technical advice [569867:325238]

 

As far as what chemical to use we recommend naphtha as it an excellent de-greaser and dries very quickly.

We also recommend naphtha as it will not damage the finishes commonly put on instruments.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבלונה לצוואר

גוף קטן לבס headless, עם צוואר פאו פרו קיים שעובר קצת שיפוץ - שיוף סריגים, לכה מחדש. חייב להסכים עם ציטוט סטיוארט ספקטור - העץ המושלם לפרטבורד.

עוד גוף לבס רגילה.

ה"קונטרה" ממתינה למוט קרבון שיגיע בקרוב מארה"ב ויושתל בצוואר.

 

 

DSC_0047.JPG

DSC_0048.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלת גיטרה נוספת + אוכף אבוני לפרטלס (ייחרץ ויחזיק את המיתרים שמגיעים מתוך הגוף)

 

רשימה נוכחית:

 

1. גיטרה שחורה (מוכנה בעוד כשבועיים, עם תמונות, הקלטות, וידאו)

2. גיטרה קטנה, צוואר headless כבר מוכן, פיניש tobacco burst, פאסיבית עם קבל טון Musicap

http://www.ebay.com/itm/Capacitor-Musicap-Coupling-47-F-400-VDC/121159623564?_trksid=p2045573.c100642.m3226&_trkparms=aid%3D555017%26algo%3DPL.CASSINI%26ao%3D1%26asc%3D38530%26meid%3Dca04f268c3ce40b68ef14ca5d6f04211%26pid%3D100642%26rk%3D1%26rkt%3D1%26

3. פרטלס נסיונית

4. גיטרה חדשה (זהה לשחורה, אך עם פרטבורד Pau Ferro \ Bolivian Rosewood), פיניש צבעוני שקוף כלשהו.

    עיצוב מעט שונה, ועובי גוף 40 מ"מ, בניגוד ל34 בשחורה)

 

 

 

 

2.JPG

1.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל הפינגרבורדים שניסיתי עד היום (הרבה מאד) Morado נשמע הכי טוב. חד וחלק. החדשות הטובות הן שהוא לא מהעצים היקרים, יש בשפע ואין מגבלות סחר. אין לי כרגע בס עם Morado אבל זה זמני. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, עץ מעולה, יש לי שני פרטבורדים בדרך לארץ, ואני שוקל לבנות אחת עם טופ בעובי 2 ס"מ ממנו.

הרבה שמות morado, bolivian rosewood, pau ferro, santos,

למרות שהוא אינו ממשפחת הרוזווד.

 

יש לו מאפייני צליל מושלמים: לא נמוך מדי כמו רוזווד, לא בהיר צעקני וחלול כמו מייפל, ולא רזה ומקומפרס כמו אבוני.

 

שמתי לב שעם מעגל פסיבי קשה לנצל את היכולות שלו עד הסוף, והוא דומה יותר לרוזווד רגיל, אך כשהגיטרה לא מחוברת שומעים שיש לו ריינג' רחב וניתן לעיצוב עם פרהאמפ מתאים.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, RT כתב:

מכל הפינגרבורדים שניסיתי עד היום (הרבה מאד) Morado נשמע הכי טוב. חד וחלק. החדשות הטובות הן שהוא לא מהעצים היקרים, יש בשפע ואין מגבלות סחר. אין לי כרגע בס עם Morado אבל זה זמני. 

 

לגבי מחירים:

http://www.lmii.com/products/mostly-wood/fingerboards/pau-ferro/morado-fingerboards

 

אני זוכר שב2008 לוח לפרטבורד עלה 10-15 דולר, היום 20-25.

 

לא רחוק ממחיר לוח אבוני אפריקאי - שעומד על 28 דולר למה שהם מכנים 2nd grade, אך בפועל אני תמיד מזמין אותו, ומעולם לא קיבלתי לוח שאינו שחור לגמרי 99%, בטח לא הבדל שיצדיק תשלום נוסף של 25$ על "premium"

 

http://www.lmii.com/products/mostly-wood/fingerboards/ebony-fingerboards

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרשים לחיבור המעגל על הבס השחורה:

 

הסיבוך בפוטנציומטר MID לא מתקיים בפועל, אין קבלים (בכתום) ואין בורר תדרים. תדר העבודה יהיה 1kHz, כל מה שמתחת לזה לא כ"כ שימושי בעיני.

 

wiring.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגיע!

 

אבל בינתיים תיקון קטן עבור חבר הפורום Musical Dream:

 

 

 

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

(הסופר גלו משמש להשלמת פצפוצי לכה ועץ רציניים שעפו כשהצוואר נשבר, ולא להדבקתו, שנעשית כמובן עם Titebond original wood glue  להדבקת חלקי עץ, עם כליבות ולחץ גבוה למשך 10 שעות)

http://www.titebond.com/product.aspx?id=d4d28015-603f-4dfc-a7d9-f684acc71207

 

האגדה מספרת שהדבק יוצר הדבקה חזקה מהעץ עצמו. בגלל זה בין היתר בונים צוואר מכמה שכבות מודבקות, ולא חתיכה אחת, לשיפור החוזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זריז כשמדובר בגיטרות של אחרים..

 

אצלי - שינוי תכניות קטנטן, זאת תהיה headless. הסבת הצוואר לא תיקח יותר משעתיים, אבל אצטרך לחכות לגשרים שאני מזמין מבחור בtalkbass.

גשר בודד של ABM עם טיונר עולה 60 דולר.. לא זול בכלל.

 

http://www.ebay.com/itm/NEW-ABM-3710-B-Single-String-Bass-Bridge-With-Attached-Tuner-BLACK-/331270656756?hash=item4d214512f4:g:p3sAAOSw2x1XK3dd

 

לא אהבתי את הלוק של המפתחות, חסר פרופורציה לגודל הגיטרה והצוואר, וגם נושא משקל הצוואר ייפתר ככה בקלות.

 

 

 

 

_20170120_122331.JPG

DSC_0120.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל כשגיבסונים נשברות באזור החיבור של הראש והצוואר, תמיד ראיתי ששמים שם חיזוק או שניים חוץ מהדבקת השבר. 

 

הן נשברות שם בגלל שהצוואר עשוי מהגוני, עץ לא גמיש ולא מאוד חזק, בשונה ממייפל, שסופג מכות מאוד יפה. זה פגם מבני מאוד רציני של גיבסון. כמובן שמיד יקפצו כמה שיגידו, אבל חשוב הצליל של המהגוני. ובכן, יש לא מעט לס-פולים עם צווארי מייפל, והצליל הוא אותו צליל. למעשה, רוב בעלי הלס-פולים עם צוואר מייפל בכלל לא שמים לב שמשהו שונה בגיטרה. (הצוואר, לא הפרטבורד, כן? הפרטבורד נשאר רוזווד או אבוני). 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שזה נכנסת לקטגוריית ה"מסורת". השתמשו בהן כנראה בדבקים לא מתאימים ולא עמידים.

 

אני לא מתמצא בחשמליות או בדבקים שאינם סופרגלו, אפוקסי ודבק צהוב (aliphatic resin), אבל אף אחד לא היה משכנע אותי להשתמש באחרים, כמו hide glue ודומיהם.

 

תשתמש בדבק מסורתי - תקבל תוצאה מסורתית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפרוטוקול, זו אפיפון ולא גיבסון.

ואני חשבתי שהשברים הללו הם רק נחלת אפיפונס' כמו זו שלי...

 

שי, תודה על התמונות!

לא הבנתי את התמונה האחרונה, הצוואר מחובר כרגע לגיטרה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התמונה האחרונה זה הצוואר לגיטרה שאני בונה.

 

האפיפון האלה בנויות מעולה, גיטרה שניה מאותו מפעל בקוריאה שאני מתקן החודש, פשוט יפות, ונשמעות אש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון של הייד-גלו ("דבק עצמות"), שבגללו משתמשים בו בכל כלי הקשת, הוא שהוא מתפרק בחימום. לכן הוא כמו חיבור בברגים - מאפשר לחמם, לפתוח, לסדר מה שצריך, ואז להדביק שוב עד הפעם הבאה.

 

הייד-גלו מדביק חזק לפחות כמו כל הדבקים המסחריים של היום. צוואר של קונטרבס מודבק לגוף בהייד-גלו, והוא מחזיק עשרות ומאות שנים תחת לחץ גדול פי כמה מגיטרה בס. וכשאתה רוצה להוציא את הצוואר מהמקום, חימום, והופ - כמו קסם זה נשלף. 

 

אבל הוא לא מתאים להדבקת הסקארף של הראש-צוואר באפיפון, כי שם אין צורך לפתוח אף פעם. זה אמור להישאר מודבק תמיד. בניגוד לנק-ג'וינט, שאותו אתה אמור להיוות מסוגל לפתוח בלי נזק לעץ. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת לגבי ה"מתכות" שבהן אני משתמש:

 

רוב הגשרים והראשים (headpiece) לגיטרות ללא ראש די נוראיים.

 

חלק מעוצבים גרוע, חדים, לא נוחים, לא מאפשרים סקאלה של 32 אינץ', שזו הבעיה הרצינית עבורי, כי אין מיתרי double ball בסקאלה הזו, מה שאומר שאני חייב

להשתמש במיתרים חופשיים בקצה אחד, שמהודקים בראש.

 

השתמשתי בsteinberger מקורי בתור גשר - גדול מדי, ודורש חציבה לעומק (כדי לאפשר נגינה באקשן נורמלי).

 

וניסיתי את הABM היקר בטירוף - בעייתי להתקנה, דורש יותר מדי ברגים, וקשה למצוא מקום לגשר בשני חלקים.

(אין לי מספיק "עץ" לברגים בcontrol cavity, לאור גודל הגיטרה, והעובדה שרוב השטח שם נחצב)

מה גם שהראש בעל פינות חדות, לא נוח, והעיצוב גדול מדי ותקוע בסוף הצוואר במקום מעליו.

http://www.ebay.com/itm/NEW-ABM-4-String-Headless-Bass-System-BLACK-/331609840398?hash=item4d357c9b0e:g:F60AAOSwRH5XK49z

 

כל מיני פתרונות ראש חדים וגדולים מדי:

http://www.ebay.com/itm/Vintage-Steinberger-Bass-4-String-Stainless-Steel-Headpiece-Black-Edition-USA-/122324683267?hash=item1c7b1e8a03:g:aGsAAOSwM4xXcIlY

 

המערכת של היפשוט, שזהה בגודל במחיר ובכיעור:

http://www.ebay.com/itm/Brand-new-hipshot-7-string-guitar-not-bass-black-headless-system-/252602154240?hash=item3ad042fd00:g:hZ0AAOSwQYZWymHZ

 

לכן למצוא headpiece כמו זה שמשמש אותי עכשיו נחשב מזל רציני, והיחידים שחשבו עליו הם הסינים:

http://www.ebay.com/itm/401133192815?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

הצטיידתי ב5 כאלה לעתיד. המיתרים נתפסים יפה, יש לו פרופיל זהה לסטיינברגר המקורי, עם קצת הארכה, והוא נעים למגע מכל כיוון.

 

בעבר אפילו ניסיתי להבריז בתוך ראש מקום לבורג שיהדק מיתרים, אבל קידוח והברזה באלומיניום הרך הזה חסר סיכוי, לא יכול להחזיק אפילו חוט דנטלי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...