Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

בניית בס חדשה


nonpoint

Recommended Posts

לאחר צביעת ראש, לפני ליטוש ופוליש.

 

15284123_10154822490932427_161959185342583291_n.jpg

 

(כל האיזור המרוטש ליד הקדחים יוסתר מתחת לאו-רינג ולתבריג שסוגר את המפתח - זה מה שקורה כשלא עובדים עם מקדחת עמוד אנכית)

 

15327365_10154822497362427_8788198328824806267_n.jpg

15327510_10154822490922427_678371668433249302_n.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יישום לכה על הצוואר הוא תהליך פשוט מאד, כיוון שאין שכבות "רטובות" כמו על הגוף, אין צורך לבנות עובי, וגם לא צריך להיזהר מאבק וכו'.

אני מורח לכה פוליאוריטנית (קשה מאד, מבריקה ונעימה למגע לאחר ליטוש) עם חתיכת בד, ואז מנגב את כל השכבה לגמרי, עם החלק הלח של הבד, כך שנשארת שכבה עדינה דביקה בעובי מינימלי.

לאחר ייבוש השכבה הראשונה, אבצע ליטוש עדין עם ניירות מים יבשים (כי עדיין יש במצב הנוכחי סיכון של חשיפת עץ, ואני לא רוצה שמים יגעו בו). הליטוש מוריד כמעט את רוב העובי, שגם ככה היה דקיק, אך יוצר משטח חלק ביותר, וגם משמש להדבקה טובה של השכבה הבאה. כל האבק, סיבים, חלקיקים וכו' - יורדים עם הליטוש.

צביעה חוזרת פעמיים, ואז גימור, ע"י ליטוש עם ניירות מים יבשים עד 1500, ולאחר מכן -

מכיוון שדרוש צוואר חלק ומהיר, אני לא מבצע פוליש עם סיום התהליך, אלא מסיים בסוג של buffing יבש בעזרת דף בד ליטוש:

 

http://www.stewmac.com/Materials_and_Supplies/Sanding_and_Polishing/Sandpaper_and_Finishing_Papers/3M_Flexible_Polishing_Papers.html

 

אני משתמש בaqua, במידת גריט 6000. זה מרגיש כמו בד, ועובדים איתו במהירות כמו בצחצוח נעליים, משאיר משטח חלק מאד, מבריק אך לא "דביק".

 

 

 

aa.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • iBass שינה את הכותרת לבניית בס חדשה

חוץ מהבס השחורה, ועוד אחת קטנה יותר שבקרוב אמשיך לבנות, אני משתתף (החל מהיום) ב"תחרות חורף" בtalkbass.

 

בניית כלי עם רעיונות חדשים - עד מרץ.

 

מוזמנים לצפות:

https://www.talkbass.com/threads/winter-2017-build-off-thin-slicer.1260682/

 

יש ערימת פרסים שכנראה תצטבר, כרגע מהחנויות\חברות: stew mac, nordstrand, bestbassgear

 

הפוסט הראשי אליו מקושרים כל עמודי הבניה של כולם:

 

https://www.talkbass.com/threads/winter-2017-build-off-challenge-yourself.1259371/

 

בקצרה: פרטלס, 4 מיתרים, one piece, מייפל-אבוני, פיקאפ בודד, אופציה לחיבור סטנד\עמוד

 

15781463_10154912312692427_725403355699561125_n.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מוריס!

 

אשמח להביא את הכלי הסופי למפגש כלשהו אם תהיה התעניינות.

 

הגיטרה הזו תסתיים הרבה יותר מהר מבנייה רגילה שלי שאורכת כחצי שנה +

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקראת הפעולה האחרונה על הגיטרה השחורה - קיבוע תפסני מתכת לברגים בתוך הצוואר. אין מקום לטעויות

 

כל הברגים צריכים כמובן להינעל במקום המתאים, בניגוד לבורג עץ שפשוט מפלס את דרכו בתוך הצוואר, אפילו אם הקדח לא מתאים בדיוק.

15826645_10154918715062427_981670075322761630_n.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבת אולי לפנות ל-BestBassGear ישירות?

אני מקבל את הניזלטר שלהם ובכל שבוע הם סוקרים בס אחרת שנבנתה על ידי אנשים בבית, בדיוק כפי שאתה עושה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שהבנתי (או לא) האומים למעשה "תקועים" בעץ של הראש. 

אתה לא חושש שעוצמת הסיבוב ולחץ המיתרים יחרשו את העץ ובסופו של דבר הבורג והמיתר יקפצו ישר לפרצופו של הנגן ?

אנא צרף שירטוט הרכבה להבהרה.

בהצלחה כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שעתיים של קידוח בצוואר והכנסת תבריגים, בניית הגיטרה הסתיימה.

 

ממתין כעת ל2 פוטנציומטרים מארה"ב, ואוכל לחבר הכל ולהלחים, וכמובן יהיה תיעוד ויזואלי סופי והקלטה.

 

 

15894939_10154926406847427_5502216508868155162_n.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר לי קצת המיקום של הברגים. אם זה המיקום שלהם וזה יציב וחזק, אז יכולת להוריד חתיכת עץ ניכרת מהגוף מקרקעית הנק-פוקט, וליצור חיבור שמאפשר גישה יותר חופשית לפרטים הגבוהים, לא? כי יש שם עכשיו "לשון" כזאת שלא משרתת שום מטרה מבנית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין את כוונתך, אך הלשון היא דווקא אלמנט אסתטי שאני אוהב, בניגוד לfbass שפשוט מחברות בקו ישר את הקרן העליונה והתחתונה לדוגמא.

והיא דורשת מהקרניים להתעגל כלפיה, עד כדי שינוי כיוון, שזה דבר נוסף שאני אוהב.

כמו כן, יש פאזה עגולה משמעותית מאד לאורך דופן הגוף, מה שאומר שאם אני לא רוצה שקצוות הברגים ישבו באוויר, צריך להכניס אותם פנימה ולהתחשב בקצה המעוגל.

כמעט כל הלשון מעוגלת, ואינה מכילה איזורים שטוחים לגמרי, שיכולים לשמש "מצע" לברגים.

הדבר הבא הוא הinserts האלה. הם תופסים הרבה מקום כפי שרואים, ועלי לפזר אותם בפיזור הגיוני מבחינת חוזק תפיסה, וגם עם היגיון צורני.

גם ככה הכל שם מאד מאד קטן, ואין כמעט מקום לכלום, אולי בתמונות זה נראה גדול, ובכל אופן גישה לסריגים זאת לא בעיה בגיטרה הזו :)

יש אולי סריג אחד או שניים שחופפים לאיזור הלשון

 

15823494_10154927635757427_7620245814165553752_n.jpg

15871906_10154927642777427_5024402768157346086_n.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גישה לסריגים גבוהים: (האגודל עדיין על הצוואר, בזמן אצבוע הסריג האחרון עם האצבע)

 

15873547_10154929252767427_8230687843351232831_n.jpg

15894227_10154929252497427_6483740882056293_n.jpg

 

לגבי הגישה לכוונון בורג הטראס רוד, מה שנראה חסום כרגע (ובאמת חסום) - אני צריך למצוא בורג גלילי יותר קצר בהברגה מתאימה, או לקצר את הנוכחי בהמשך.

 

שני הפסים הכהים בקצה הסריגים האחרונים זו לכה שזלגה מהצוואר, ירד בקרוב כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, מעט אנמי עבורי, וגם זו צורה שמתאימה למבנה סימטרי.

 

אבל הכנתי לך את זה. מה דעתך?

 

 

15826497_10154929306482427_2081794287272213005_n.jpg

 

קצת דומה לבס שבניתי ב2009, העתקה מלאה מrob elrick כמובן. (רק בקטן יותר)

 

P7180125.JPG

 

אגב באותה גיטרה ההדסטוק הועתק מFodera NYC:

 

 

P7180133.JPG

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לרגע לחזור לעיניין שאילן העלה וזה הצורה של הקרן התחתונה.

אני מדבר מנקודת מבט אסתטית ועיצובית בלבד ולא ארגונומית.

כמעצב במקצועי, מה שמפריע לי זה שהקרן התחתונה פונה כלפי מטה בעקמומיות שלה משני הצדדים.

היות והגוף קטן, בעיני זה יוצר ריחוק מסויים בין הקרן העליונה והתחתונה וזה נראה קצת מוזר וחסר פרופורציה.

אם יש לך תוכנית של הבס במחשב הייתי משקיע קצת מחשבה על הקרן התחתונה, בעיקר על החלק הפנימי שלה, כלומר החלק שפונה לכיוון הצוואר.

יש מצב ששינוי קטן יעשה הבדל גדול.

 

בכל מקרה שאפו גדול על העבודה וההשקעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוריס אתה צודק לגמרי בכך ששינוי קטן בקרניים עושה הבדל גדול, מבחינתי אפילו ענק. כל מילימטר בקרן עליונה או תחתונה גורם לבס להיראות אחרת בעיני.

בדיוק בגלל זה השקעתי שנים בעיצוב ובצורה שלהן, טונות של ניירות וסקיצות (שהגיעו למחזור ברוב המקרים) ובבס הזו הגעתי לצורה המושלמת עבורי.

כל הגיטרה הזו  מתבססת על ה"פניה" למטה של הקרן התחתונה, וזה הגורם המשמעותי ביצירת המראה האקסצנטרי שלה. ברור שזה עניין של טעם, ואם אבנה עבור מישהו זו תהיה החלטה שלו.

אם הייתי לוקח את הקרן קדימה, הייתי נכנס לאיזור הוורוויקי\ספקטורי, והיא הייתה נראית אחרת.

אני יכול אפילו לומר שהעובדה שאתה שם לב לזה, והגוף נראה לך מוזר וחסר פרופורציה, מאשרת את החשיבה העיצובית שלי, ולכן אני לוקח את זה באופן מאד חיובי.

אם היית אומר שזה נראה כמו clone של מיליון בסים אחרות, הייתי צריך לתכנן צורה חדשה.

אין לי תכנית של הבס כשרטוט ממוחשב, זה תמיד נייר+עיפרון, שעות על גבי שעות של מחיקות מיקרוסקופיות ותיקונים, מעבר עם דיו עבה, צבעי מים, גזירה והעברה לשבלונת MDF בניסור עדין וליטוש.

לגבי העבודה על הקרן העליונה בגיטרה זו, אני יכול להגיד שגם אחרי התכנון והסקיצות, בזמן שהמלטשת אצלי ביד, עברה שעה עד שהייתי מרוצה מהצורה הסופית, ועד אז - בוצעו ליטושים קטנים ואינסופיים מכל כיוון.

 

אגב רונן, זו נחשבת לבס גדולה ביחס לדברים שאני בונה בשנים האחרונות.

מראש ההחלטה היתה לבנות בס "גדולה" כזו כי התכנון היה למכור אותה לחבר, אך לצערו אני לא יכול להיפרד ממנה בשום מחיר.. זאת הסכנה שקיימת כשגיטרות יוצאות טוב מדי.

הצורה ה"רשמית" שלי היא דווקא השמאלית.

זה כמו שהיית נכנס למפעל של מיני, ואומר להם עכשיו בוא נראה אתכם בונים ג'יפ בגודל של מרצדס G class. :)

 

 

 

 

_20161218_080013.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...