nonpoint פורסם דצמבר 7, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 7, 2016 לאחר צביעת ראש, לפני ליטוש ופוליש. (כל האיזור המרוטש ליד הקדחים יוסתר מתחת לאו-רינג ולתבריג שסוגר את המפתח - זה מה שקורה כשלא עובדים עם מקדחת עמוד אנכית) שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 7, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 7, 2016 . שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 8, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 8, 2016 קצה שני צבוע שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 8, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 8, 2016 לפני ציפוי הצוואר בלכה החומר שמרוח בתחתית הסריגים הוא נוזל פוליש, יעלם לאחר ביצוע פוליש עם שמן פרטבורד. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 9, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 9, 2016 . שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 9, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 9, 2016 שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 10, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 10, 2016 יישום לכה על הצוואר הוא תהליך פשוט מאד, כיוון שאין שכבות "רטובות" כמו על הגוף, אין צורך לבנות עובי, וגם לא צריך להיזהר מאבק וכו'. אני מורח לכה פוליאוריטנית (קשה מאד, מבריקה ונעימה למגע לאחר ליטוש) עם חתיכת בד, ואז מנגב את כל השכבה לגמרי, עם החלק הלח של הבד, כך שנשארת שכבה עדינה דביקה בעובי מינימלי. לאחר ייבוש השכבה הראשונה, אבצע ליטוש עדין עם ניירות מים יבשים (כי עדיין יש במצב הנוכחי סיכון של חשיפת עץ, ואני לא רוצה שמים יגעו בו). הליטוש מוריד כמעט את רוב העובי, שגם ככה היה דקיק, אך יוצר משטח חלק ביותר, וגם משמש להדבקה טובה של השכבה הבאה. כל האבק, סיבים, חלקיקים וכו' - יורדים עם הליטוש. צביעה חוזרת פעמיים, ואז גימור, ע"י ליטוש עם ניירות מים יבשים עד 1500, ולאחר מכן - מכיוון שדרוש צוואר חלק ומהיר, אני לא מבצע פוליש עם סיום התהליך, אלא מסיים בסוג של buffing יבש בעזרת דף בד ליטוש: http://www.stewmac.com/Materials_and_Supplies/Sanding_and_Polishing/Sandpaper_and_Finishing_Papers/3M_Flexible_Polishing_Papers.html אני משתמש בaqua, במידת גריט 6000. זה מרגיש כמו בד, ועובדים איתו במהירות כמו בצחצוח נעליים, משאיר משטח חלק מאד, מבריק אך לא "דביק". שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 12, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 12, 2016 . שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 14, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 14, 2016 אחרי 3 שכבות של הלכה הכי טובה שאני מכיר. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 16, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 16, 2016 . שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 19, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 19, 2016 לקראת סיום.. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 25, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 25, 2016 בינתיים - עוד גיטרה. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 28, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 28, 2016 . שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 31, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 31, 2016 חוץ מהבס השחורה, ועוד אחת קטנה יותר שבקרוב אמשיך לבנות, אני משתתף (החל מהיום) ב"תחרות חורף" בtalkbass. בניית כלי עם רעיונות חדשים - עד מרץ. מוזמנים לצפות: https://www.talkbass.com/threads/winter-2017-build-off-thin-slicer.1260682/ יש ערימת פרסים שכנראה תצטבר, כרגע מהחנויות\חברות: stew mac, nordstrand, bestbassgear הפוסט הראשי אליו מקושרים כל עמודי הבניה של כולם: https://www.talkbass.com/threads/winter-2017-build-off-challenge-yourself.1259371/ בקצרה: פרטלס, 4 מיתרים, one piece, מייפל-אבוני, פיקאפ בודד, אופציה לחיבור סטנד\עמוד שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם דצמבר 31, 2016 מחבר שיתוף פורסם דצמבר 31, 2016 שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
yosiwin פורסם ינואר 1, 2017 שיתוף פורסם ינואר 1, 2017 בהצלחה שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 1, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 1, 2017 תודה רבה:) שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
iBass פורסם ינואר 1, 2017 שיתוף פורסם ינואר 1, 2017 מה שיוסי אמר ;-) שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 2, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 2, 2017 תודה מוריס! אשמח להביא את הכלי הסופי למפגש כלשהו אם תהיה התעניינות. הגיטרה הזו תסתיים הרבה יותר מהר מבנייה רגילה שלי שאורכת כחצי שנה + שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 2, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 2, 2017 לקראת הפעולה האחרונה על הגיטרה השחורה - קיבוע תפסני מתכת לברגים בתוך הצוואר. אין מקום לטעויות כל הברגים צריכים כמובן להינעל במקום המתאים, בניגוד לבורג עץ שפשוט מפלס את דרכו בתוך הצוואר, אפילו אם הקדח לא מתאים בדיוק. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
iBass פורסם ינואר 3, 2017 שיתוף פורסם ינואר 3, 2017 חשבת אולי לפנות ל-BestBassGear ישירות? אני מקבל את הניזלטר שלהם ובכל שבוע הם סוקרים בס אחרת שנבנתה על ידי אנשים בבית, בדיוק כפי שאתה עושה. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 3, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 3, 2017 כן אני מכיר את bass of the week שם, אשלח להם תמונות כשאסיים את הגיטרה הנוכחית שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 3, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 3, 2017 הצוות שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 4, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 4, 2017 שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
yosiwin פורסם ינואר 4, 2017 שיתוף פורסם ינואר 4, 2017 כפי שהבנתי (או לא) האומים למעשה "תקועים" בעץ של הראש. אתה לא חושש שעוצמת הסיבוב ולחץ המיתרים יחרשו את העץ ובסופו של דבר הבורג והמיתר יקפצו ישר לפרצופו של הנגן ? אנא צרף שירטוט הרכבה להבהרה. בהצלחה כמובן. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 4, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 4, 2017 המשך העבודה על הגיטרה השחורה: קידוח והכנסת Inserts שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 5, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 5, 2017 לאחר שעתיים של קידוח בצוואר והכנסת תבריגים, בניית הגיטרה הסתיימה. ממתין כעת ל2 פוטנציומטרים מארה"ב, ואוכל לחבר הכל ולהלחים, וכמובן יהיה תיעוד ויזואלי סופי והקלטה. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
yosiwin פורסם ינואר 5, 2017 שיתוף פורסם ינואר 5, 2017 אחלה תודה על ההסבר המפורט שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
lukatch פורסם ינואר 5, 2017 שיתוף פורסם ינואר 5, 2017 מוזר לי קצת המיקום של הברגים. אם זה המיקום שלהם וזה יציב וחזק, אז יכולת להוריד חתיכת עץ ניכרת מהגוף מקרקעית הנק-פוקט, וליצור חיבור שמאפשר גישה יותר חופשית לפרטים הגבוהים, לא? כי יש שם עכשיו "לשון" כזאת שלא משרתת שום מטרה מבנית. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 5, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 5, 2017 מבין את כוונתך, אך הלשון היא דווקא אלמנט אסתטי שאני אוהב, בניגוד לfbass שפשוט מחברות בקו ישר את הקרן העליונה והתחתונה לדוגמא. והיא דורשת מהקרניים להתעגל כלפיה, עד כדי שינוי כיוון, שזה דבר נוסף שאני אוהב. כמו כן, יש פאזה עגולה משמעותית מאד לאורך דופן הגוף, מה שאומר שאם אני לא רוצה שקצוות הברגים ישבו באוויר, צריך להכניס אותם פנימה ולהתחשב בקצה המעוגל. כמעט כל הלשון מעוגלת, ואינה מכילה איזורים שטוחים לגמרי, שיכולים לשמש "מצע" לברגים. הדבר הבא הוא הinserts האלה. הם תופסים הרבה מקום כפי שרואים, ועלי לפזר אותם בפיזור הגיוני מבחינת חוזק תפיסה, וגם עם היגיון צורני. גם ככה הכל שם מאד מאד קטן, ואין כמעט מקום לכלום, אולי בתמונות זה נראה גדול, ובכל אופן גישה לסריגים זאת לא בעיה בגיטרה הזו יש אולי סריג אחד או שניים שחופפים לאיזור הלשון שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 6, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 6, 2017 הייתי יכול לקצץ קצת אולי ולעדן אותה בצורה הזו אם היית רוצה: שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 6, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 6, 2017 גישה לסריגים גבוהים: (האגודל עדיין על הצוואר, בזמן אצבוע הסריג האחרון עם האצבע) לגבי הגישה לכוונון בורג הטראס רוד, מה שנראה חסום כרגע (ובאמת חסום) - אני צריך למצוא בורג גלילי יותר קצר בהברגה מתאימה, או לקצר את הנוכחי בהמשך. שני הפסים הכהים בקצה הסריגים האחרונים זו לכה שזלגה מהצוואר, ירד בקרוב כמובן. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
lukatch פורסם ינואר 6, 2017 שיתוף פורסם ינואר 6, 2017 חשבתי על פוקט כמו של Mosrite: שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 6, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 6, 2017 הבנתי, מעט אנמי עבורי, וגם זו צורה שמתאימה למבנה סימטרי. אבל הכנתי לך את זה. מה דעתך? קצת דומה לבס שבניתי ב2009, העתקה מלאה מrob elrick כמובן. (רק בקטן יותר) אגב באותה גיטרה ההדסטוק הועתק מFodera NYC: שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 6, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 6, 2017 חריצת נאט שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 7, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 7, 2017 בדרך לארץ: ZEBRAWOOD, שיספיק ל2 גיטרות (עובי מלא, לא טופ), ומייפל Curly red leaf, כרגיל. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
RT פורסם ינואר 7, 2017 שיתוף פורסם ינואר 7, 2017 מעולה. עכשיו בוא נראה אותך בונה בס עם גוף בגודל נורמלי שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 7, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 7, 2017 אתה תמיד יכול לבקש אחת כזו לעצמך שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
iBass פורסם ינואר 7, 2017 שיתוף פורסם ינואר 7, 2017 אני רוצה לרגע לחזור לעיניין שאילן העלה וזה הצורה של הקרן התחתונה. אני מדבר מנקודת מבט אסתטית ועיצובית בלבד ולא ארגונומית. כמעצב במקצועי, מה שמפריע לי זה שהקרן התחתונה פונה כלפי מטה בעקמומיות שלה משני הצדדים. היות והגוף קטן, בעיני זה יוצר ריחוק מסויים בין הקרן העליונה והתחתונה וזה נראה קצת מוזר וחסר פרופורציה. אם יש לך תוכנית של הבס במחשב הייתי משקיע קצת מחשבה על הקרן התחתונה, בעיקר על החלק הפנימי שלה, כלומר החלק שפונה לכיוון הצוואר. יש מצב ששינוי קטן יעשה הבדל גדול. בכל מקרה שאפו גדול על העבודה וההשקעה. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
nonpoint פורסם ינואר 7, 2017 מחבר שיתוף פורסם ינואר 7, 2017 מוריס אתה צודק לגמרי בכך ששינוי קטן בקרניים עושה הבדל גדול, מבחינתי אפילו ענק. כל מילימטר בקרן עליונה או תחתונה גורם לבס להיראות אחרת בעיני. בדיוק בגלל זה השקעתי שנים בעיצוב ובצורה שלהן, טונות של ניירות וסקיצות (שהגיעו למחזור ברוב המקרים) ובבס הזו הגעתי לצורה המושלמת עבורי. כל הגיטרה הזו מתבססת על ה"פניה" למטה של הקרן התחתונה, וזה הגורם המשמעותי ביצירת המראה האקסצנטרי שלה. ברור שזה עניין של טעם, ואם אבנה עבור מישהו זו תהיה החלטה שלו. אם הייתי לוקח את הקרן קדימה, הייתי נכנס לאיזור הוורוויקי\ספקטורי, והיא הייתה נראית אחרת. אני יכול אפילו לומר שהעובדה שאתה שם לב לזה, והגוף נראה לך מוזר וחסר פרופורציה, מאשרת את החשיבה העיצובית שלי, ולכן אני לוקח את זה באופן מאד חיובי. אם היית אומר שזה נראה כמו clone של מיליון בסים אחרות, הייתי צריך לתכנן צורה חדשה. אין לי תכנית של הבס כשרטוט ממוחשב, זה תמיד נייר+עיפרון, שעות על גבי שעות של מחיקות מיקרוסקופיות ותיקונים, מעבר עם דיו עבה, צבעי מים, גזירה והעברה לשבלונת MDF בניסור עדין וליטוש. לגבי העבודה על הקרן העליונה בגיטרה זו, אני יכול להגיד שגם אחרי התכנון והסקיצות, בזמן שהמלטשת אצלי ביד, עברה שעה עד שהייתי מרוצה מהצורה הסופית, ועד אז - בוצעו ליטושים קטנים ואינסופיים מכל כיוון. אגב רונן, זו נחשבת לבס גדולה ביחס לדברים שאני בונה בשנים האחרונות. מראש ההחלטה היתה לבנות בס "גדולה" כזו כי התכנון היה למכור אותה לחבר, אך לצערו אני לא יכול להיפרד ממנה בשום מחיר.. זאת הסכנה שקיימת כשגיטרות יוצאות טוב מדי. הצורה ה"רשמית" שלי היא דווקא השמאלית. זה כמו שהיית נכנס למפעל של מיני, ואומר להם עכשיו בוא נראה אתכם בונים ג'יפ בגודל של מרצדס G class. שיתוף קישור לתגובה שיתוף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.