Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

Off Topic 1/2- למה הוידאו של T-Pain בNPR הוא נכס מוזיקלי


GalShaya

Recommended Posts

פורסם

יש כבר כמעט שישה מיליון צפיות לוידאו הזה וזה ממש רץ בפייסבוק וכו' אז אני מניח שרוב גדול מהפורום ראה את זה, אבל אני ממש אשמח להעלות כמה נקודות שאני חושב עליהן לא מעט בכלל בזמן האחרון לגבי הוידאו הזה.

אנשים מאוד נלהבים מהוידאו מהסיבה הבסיסית והפשוטה שקולו של הזמר הידוע כט' כאב מופיע ערום מהאוטוטיון המעצבן ומה שחשבו שהיה כדי להסתיר חוסר יכולת הסתבר ככלל לא נכון. מפליא, אכן, אבל יש פה בעיני הרבה יותר מזה ודברים שצריך להקשיב להם שלא קשורים לסגנון או אוטוטיון.

אגע בדברים מהברור והלאה

1. סוגיית האוטוטיון- כפי ש T-Pain הסביר בעצמו, הוא לא השתמש בו כדי להסתיר שומדבר הוא השתמש בו כדי להיות "מיוחד". אני חושב שאוטוטיון זה מעצבן אבל זה לא שונה מהריברב של פט מת'יני או הסלאפ של מרקוס מילר, אנשים עם טביעת אצבע קיצונית וברורה נושאים איתם אופי בלתי ניתן לערעור, עובדה שברגע שאומרים אוטוטיון חושבים על T-Pain, לגבי עומק טביעת האצבע ואילו סאונדים יהיו מעבר לסתם אופנתיים זאת כבר שאלה יותר קשה.

2. השירה- אוקיי אז הוא שר יפה, ראיתי הרבה זמרים ששרים מאוד יפה ומרשים וחלק אבל הם לא אקספרסיביים בשום צורה, הם לא משכנעים. מתחת לכל המניירות (הסופר מעצבנות לטעמי האישי) T-Pain עושה פה בצפר לזמרים ומראה איך אפשר בעזרת כל הכלים (סאונד, דיקציה דינמיקה ועוד) לגרום גם לשירים על טוסיק ומועדונים להישמע הכי לגיטימיים שאפשר וזאת עבודה מרשימה מאוד.

3. הופעה אקוסטית- לא יודע כמה מכם נתקלו בסיטואצית ה"הופעה האקוסטית" שמנגנים משהו ובשיר יש כלכך מעט חומר שזה פשוט נשמע מטופש, הזמר רוצה "סאונד אקוסטי" אז אתה מנגן את השורשים G F C ואולי לפעמים איזה A וחבר שלו מהטיול בהודו מנגן קחון ובסה"כ יצא לכם איזה משהו בקושי חצי משכנע. כמה פעמים שמעתי זמרים עם פסנתרן שמרגיש שבגלל שאין להקה עכשיו הגיע הזמן להשתמש בכל ה8 אוקטבות בכל תיבה של השיר. העבודה של הקלידן במקרה הזה היא לא פחות ממטורפת, הוא בנה סאונד מאוד פשוט שיש לו פד לא יותר מידי טראשי (סטייל השוטר מבוורלי הילז) אבל משהו שיתן ססטיין מתחת לסאונד המוכר מאוד בז'אנר של המוטיף אבל הוא בנה הכל כלכך לעומק. אני לא יודע כמה מכם ניסו אי פעם לעשות משהו עם שיר שבנוי מביט אבל אני יכול להגיד לכם שכשאני ניסיתי זה היה קשה מאוד, בד"כ בשיר אין כלום וברגע שמנגנים את התוים שבו זה נשמע מטופש וילדותי. מעבר לוויסינגז הסופר בוגרים ונכונים גם מבחינת הולכת קולות וגם מבחינת כמות צלילים ומנעד הפסנתרן פה (שמוצג כ Toro) פשוט בונה ליווי גאוני וריהרמוניזציה מדהימה לשירים שלא היה בהם פשוט שומדבר, אני חושב שההיילייט זה ערימת האקורדים שהוא דחף בשיר השני (Up and down), שימו לב לכל מה שבא אחרי המילים Booty going up, זה כלכך חכם ופשוט ואלגנטי ובסגנון, בלי דפיקות מיותרות, ועוד מעל זה! במהלך כל השיר הפסנתרן מנגן את האקורדים מהקלאסיקה של Warren G - Regulate וזה רפרנס לימים טובים וקריצה לאנשים שמבינים בז'אנר, זה תמיד דבר חכם לעשות. אני באמת חושב שזה בצפר לסיטואציות האינטימיות ושאפשר לוותר בהן על הזיקוקים ופשוט להתאמץ לדחוס כמה שיותר מוזיקה.

נקודה אחרונה ומטופשת 4- DA HUSTLE- הוא מתנהג בצורה גאונית מול המצלמה, הוא כנה, הוא עושה הצגות, מפלרטט וממש לא לוקח את כל זה ממש ברצינות ויותר חשוב, הוא שובר את המדיום הזה, לא יודע כמה מכם צופים רבות בטייני דסקים אבל הרוב הגדול הוא אינדי של חנונים עם עניבות פרפר שאומרים "thanks for letting us be here on npr it's such a pleasure", נמאס מזה.

ביוש.

פורסם

פחות בקטע של המוזיקה שלו בכללי, אבל העיף אותי פה לגמרי. בתור אחד שמת על הערוץ הזה של NPR ואוהב מאוד את ההופעות בטייני דסק מיותר לציין שאני בקטע של הרבה מה"אינדי של חנונים" שרץ שם חח חייב להגיד שהוא הלך ונתן שם הופעה מגניבה ולא רגילה למדיום הזה, מסכים גם לגמרי על הקלידן, גאון מוחלט.

פורסם

עד כמה שטי פיין מגניב לא יימאס לי אף פעם מכל אותם החנונים, כמו שיש מקום לטי פיין

לעשות משהו מיוחד כמו בסרטון ומשהו מיוחד באופן כללי בקריירה שלו(העובדה שהוא בוחר באוטוטיון כדי להיות שונה) יש גם מקום לכל אותה המוזיקה המוזרה אך נפלאה של שאר המוזיקאים שהופיעו שם.

ממליץ לאנשים שלא הכירו את טייני דסק קודם לנסות עוד סרטונים, לא חסר שם יוצרים מוכשרים מכמה סגנונות ולא פעם יצא לראות משהו שממש אהבתי, כולל את ההופעה של טי פיין פה.

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...