Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

ראיון עם הבסיסט אמיתי פריינטה


Recommended Posts

באיזה גיל, מאיזו סיבה ועם מי התחלת לנגן בס?

התחלתי לנגן בס בהרכב שהקמתי בבית הספר התיכון. למעשה, לפני הבס ניגנתי מספר שנים כינור

קלאסי ולא ממש למדתי לנגן על גיטרה או בס. פשוט קניתי לי גיטרה כדי שאוכל לנגן בהרכב שהקמתי.

לאחר השירות הצבאי, שם שירתתי כמפקד טנק, נרשמתי לרימון כגיטריסט, ובאנסמבל של יהודה עדר

החלטתי להביא את הבס שהיתה לי מתקופת התיכון, ואז הבנתי סופית שבס זה "הבית" שלי.

 

מה היה הציוד (בס + מגבר) הראשון שלך?

אם לא נחשיב את הבס מהתיכון שהיתה סוג של ימאהה אני כבר לא זוכר. ברימון היתה לי ג'אז בס

יפנית ומגבר Polytone Brute 100 ואיתו חרשתי הרבה גיגים.

 

אצל איזה מורים למדת במהלך השנים, ומי מהם השפיע עליך במיוחד?

למדתי רק אצל אלון נדל, כשהייתי ברימון, שיעור בס של חצי שעה פעם בשבוע. אבל ברימון היו מורים

שמאוד השפיעו עלי והחדירו בי את הפאשן והאהבה לשפה הזו הנקראת מוסיקה. במיוחד אילן מוכיח

וגילי דור.

 

מיהם הבסיסטים שהשפיעו עליך במיוחד?

לפי סדר כרונולוגי בחיי: רוג'ר ווטרס, סטינג, אנתוני ג'קסון, ג'אקו פסטוריוס, אלן קארון, אדי גומז,

מרקוס מילר, פלי, פול מקארתני. הסדר משקף את הבחירות שלי בחיים. התחלתי בפשוט והתחממתי

על הכלי ורציתי להפגין שרירי בס לתפארת, ולבסוף חזרתי למלודיות הפשוטות.

 

מהו הציוד הנוכחי שלך?

פנדר ג'אז באס 71 עם פיקאפ פרסיז'ן קדמי שנותן לה סוג של Boost טבעי ורוקי שקצת חסר בג'אז באס

לפעמים, במיוחד מפני ששנים רבות ניגנתי על וורוויק סטרימר אקטיבית, היה חשוב לי לתת סאונד סאבי

ומנופח. מגברים זה סיפור אחר: כיום, מפני שרוב הזמן אני עובד עם In-Ears UE18 אז המגבר נועד רק

בכדי לתת לי תחושת נמוכים מהאדמה, והגיטרה והאצבעות כמובן עושות את העבודה. בנוסף, אני עדיין

מנגן על קונטרבס חשמלי של וורוויק (חייב בשביל החסויות). סתם, בצחוק - זה אחלה כלי שנותן משהו

אחר לגמרי. הרבה פעמים גם מקליט איתו. יש לו בודי של הלייף.

 

לאחר עשור בתוכנית "כוכב נולד", כיצד, אם בכלל, השפיעה עליך הנגינה בתוכנית כנגן וכמוסיקאי בכלל?

התכנית פיתחה את כישוריי להבין מה המשמעות ללוות אומן ולנגן שיר. איך מרגיש כל חלק בשיר

ומה אני תורם לאוירה בכל חלק כזה. זה אמנם קצת קלישאתי, אבל הבחירה של תפקיד הבס היא

בעיניי הכי משמעותית, ולמעשה די קובעת איך ישמע העיבוד. אופי העבודה בכוכב מצריך תשובות

מהירות בזמן קצר: זאת אומרת להרים עיבוד מעניין, מתאים ומרגש די על הוואן. ולכן כל נגן מנגן את

החלק שלו כמפיק ובונה את תפקידו כאילו הוא המעבד, וגם אני כמובן. חוץ מזה, יחסי אנוש שזה הדבר

הכי חשוב למי שעדיין עוד לא מבין מוסיקה. מנגנים עם אנשים אחרים לכן הכי חשוב להיות אחלה בנאדם

ואז המוסיקה היא תוצר ישיר ויפה של זה.

 

האם אתה עדיין מתאמן? אם כן, איך?

לא ממש אבל אני כל פעם יוצר דברים חדשים ומשתדל להפיק מהבס דברים מענינים. בקרוב יש לי גיג עם

עוז נוי אז ישבתי קצת על ההאד של פרידום ג'אז דאנס. חוץ מזה אני תמיד מנגן, אין יום נראה לי שאני לא

עושה משהו עם הבס.

 

במה היית רוצה להשתפר כנגן?

קצת אולי לפתוח את הראש לאפקטים ולעבוד קצת עם לופרים, אבלטון לייב וכאלה. אני חושב שזה נורא

מפתח כנגן לג'מג'ם עם המכשירים האלו וליצור דברים חדשים ומעניינים.

 

מעבר לליווי אומנים, האם אתה גם יוצר עבור עצמך? אם כן, מה?

תמיד כתבתי חומרים למגירה ואפילו הוצאתי סינגל אחד לרדיו. מי שמעוניין לשמוע, זה נקרא "לנשום אותך".

 

יצרתי המון מוסיקה בכל מיני סיגנונות בעיקר טראקים מוזיקאלים טריפיים שמשלבים כל מיני סגנונות

יחד וכל מיני תרבויות יחד. אני מפיק שנים סינגלים באולפן הביתי שלי, היצירה האישית שלי היא ברובה

למגירה כי אני עדיין מחפש את עצמי ואת החותמת האישית שלי. מאמין שזה יצא החוצה בסוף.

 

לאיזו מוסיקה אתה מאזין בזמנך הפנוי?

וואו, שאלה קשה! אני צרכן של כל כך הרבה סגנונות, אבל בעיקר בזמן האחרון מוסיקה שיש בה גם

שירה או קול אנושי, לא יודע למה אבל אינסטרומנטלי פחות עושה לי את זה אלא אם אני נתקל באומן

או נגן שגורם לי להרגיש שהוא באמת שר דרך הכלי. באייפון יש לי אוסף מוטאון.

 

איזו הופעה או הקלטה זכורה לך כחוייה מיוחדת ולמה?

הקלטה שממש זכורה לי היא הקלטה שבה הקלטתי את טל ברגמן לשיר שלי. ניגנו יחד בס תופים

ובשני טייקים הבאנו פיל של הלייף. הוא פשוט מתופף שאין דברים כאלה, והרגשתי איתו שאני והוא

כלי אחד שנקרא בסתופים.

 

איזו עצה אתה יכול לתת לדור הנגנים הצעיר שמתחיל לנגן?

אל תנסו לעשות רושם, תנגנו רק מהאהבה שיש לכם בפנים למוסיקה בתור שפה ותקשורת,

תהיו חברים של מי שאתם מנגנים איתם. כמה שיותר לנגן בהרכבים עם אנשים. למי שיודע שיש לו

בעיית טיים שיעזוב הכל ויתרכז רק בטיים, כי טיים זה הכל. לא חשוב מה אתם עושים, תמיד שימרו

מקום ליצירה מקורית שלכם. תנסו לכתוב אפילו טקסטים. אה, ועוד משהו: זמרים הם גם בני אדם

ולפעמים ההבחנה שלהם היא הכי מדויקת, אז במקום להיות ה"מוסיקאים שמבינים הכל" תקשיבו

לזמר שלכם כי כך אולי תצליחו להופיע עם מישהו שישחק אותה דווקא בגלל שנתתם לו רוח גבית.

 

עם איזה מוסיקאי - ישראלי או לא, חי או מת - היית רוצה לנגן, ולמה דווקא איתו?

תמיד עם אילן מוכיח כי הוא המאסטר שלי. תמיד עם ג'מירוקוואי כי הכי כיף שם לבאסיסט.

בעצם, כשאני חושב על זה, באמת בא לי לנגן עם כולם העיקר שתהיה מוסיקה אמיתית וטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין אמיתי  ;)

ולכל מי שלא מכיר, אני ממליץ להקשיב לעבודה שאמיתי עשה באלבום "מעברים" עם מזי כהן. הצלילים ידברו כבר בעד אמיתי, שתיפקד שם בנוסף לבס גם כמעבד ועוד כמה כלים. אני אישית נהנה מהאלבום והנגינה עד היום.  :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לזה שהוא באסיסט ומוסיקאי מעולה (יצא לי להיות באולפן של כוכב נולד בעונה התשיעית, כי ניגנתי עם אחד המתמודדים, והנגינה שלו פשוט קסמה לי.), הוא גם מצייר טוב! שיחקתי איתו בDraw Something כשזה היה באופנה  ;D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...