Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

שיעורים חשובים- ד"ר מיכאל קלינגהופר- מומלץ ביותר


Arnon_Palty

עד כמה אתם עובדים על הרמוניה בספקטרום הכללי של הנגינה שלכם?  

37 הצבעות

  1. 1. עד כמה אתם עובדים על הרמוניה בספקטרום הכללי של הנגינה שלכם?

    • הרמוניה זה ללפלפים. לנגן בס פירושו לתת בראש בווליום. הבס הוא סוג של תופים בלאו הכי!
      2
    • הבס הוא המפתח ההרמוני- שורשים או היפוכים, כל המפה ההרמונית תלויה בנו וזה דורש ידע והשקעה
      32
    • מי צריך לעבוד על הרמוניה? הבס הוא כלי מלודי לכל דבר ועניין.מלודיה באה לפני הרמוניה ואחרי קצב בהירארכיה.
      1
    • כל התשובות נכונות למעט תשובה זו.
      0
    • כל התשובות לא נכונות למעט תשובה ארבע.
      2


Recommended Posts

חברי הטוב ד"ר מיכאל קלינגהופר, שאני מאמין שאין צורך להציג אותו ( מורם של רבים וטובים, כולל כולם כמעט)

הוציא לאחרונה ספר מצויין המוקדש למורו גארי קאר- בשם (זהירות, משחק מילים לפניכם)

Mr. Karr, would you teach me how to drive a double bass

פרטים נוספים אפשר למצוא כאן -> http://www.driveadoublebass.com/

בהמשך קו המחשבה של הספר, מיכאל הוציא לאחרונה ליוטיוב שישה שיעורים קצרצרים העונים על שאלות הכרחיות הנוגעות להחזקת (או אי-החזקת) הקונטרבס, החזקת (או אי-החזקת) הקשת הגרמנית, לגבי מידת הלחץ הנכונה על גבי המיתרים ולגבי בריאות והחזקה נכונה.

מומלץ ביותר! תיהנו.

1)

2)

3)

4)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד הוא גורם לדברים להיראות כל כך קלים, ואז אתה מנסה, וקיבינימאט, זה לא תמיד קל.

סוף סוף הבנתי את ההיגיון מאחורי תרגיל הפיציקאטו ליד שמאל. שתי תלמידות שלו (מירב שמלמדת את הבן שלי, ובת-קול שהיא המורה שלי) מלמדות את התרגיל הזה בשיעורים הראשונים אבל לא שמעתי עד עכשיו הסבר למה הוא מיועד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד הוא גורם לדברים להיראות כל כך קלים, ואז אתה מנסה, וקיבינימאט, זה לא תמיד קל.

:)

וזו בדיוק הסיבה למה מאסטרו קלינגהופר הוא מורה חד-פעמי, פשוט כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעמיים-שלוש שנכחתי בכיתות אמן איתו, נוכחתי שהוא מורה "טבעי", נולד לזה. גם כשהוא עומד מול קבוצה קטנה הוא פרפורמר כריזמטי, שמודע לכריזמה שלו ונהנה לשחק איתה.

העניין עם קלינגהופר שהוא מקדם את אסכולת הקונטרבס ככלי סולו (נו, תלמיד של גארי קאר), והבנתי (לא שאני ברמה הזאת...) שזה לא מאוד עוזר לנגינה בתזמורת, שם נדרשות יכולות אחרות שהוא פחות מדגיש.

בווידאו אפשר לשים לב שהבס שלו קטן, ובגודל טבעי רואים שהוא אפילו יותר פיצפון, כמעט צ'לו גדול... אבל עם סאונד נפלא. מצד שני, שמעתי אותו מוציא צליל יפה גם מדיקטים סיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין התזמורות הגדולות- מיכאל הוא מנצח תזמורות מקצועי, כך שגישתו הינה מן הכלי, כפרט, אל הכלי בריבוי כחטיבה. ההוראה שלו אכן מתחילה מן הפרטים הקטנים והאינדיווידואליים אבל ישימה בסופו של דבר גם לנגינה חטיבתית, וההבדל בהחלט ברור.

ובעניין הכאריזמה, בהחלט, ובשפע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

סליחה שאני לא קשור...אבל למה אני לא יכול להצביע בסקר?

זה כי אין לי קונטרה-בס?

EDIT: כל סקר מוגבל בזמן, בגלל זה הסקר כבר סגור להצבעה. שום דבר אישי!

בכל מקרה דעת הרוב היא גם דעתי.

אנא המשיכו לדון בדברים שאני ממש לא מבין בהם, סיימתי להפריע  ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מעניין... כשהמורה שלי (בת-קול, שלמדה שנים אצל קלינגהופר) לימדה אותי מישורי קשת, מיד אמרתי לה שזה בדיוק כמו לנגן עם מפרט (אני מנגן בס 99% עם מפרט). אותו עיקרון של דינמיקה, וכך התייחסתי למישורי קשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
  • 2 שבועות מאוחר יותר...

זה תרגיל ה-vomit המפורסם של גארי קאר. בדרך כלל הוא מבוצע גם עם הוויבראטו הכי יפה שאפשר.

מירב (שלמדה אצל גארי קאר) אומרת שהשם vomit הוא בגלל שזה נשמע כמו מישהו שעומד להקיא. אני דווקא חושב שהשם נובע מהצורה של התרגיל כשכותבים אותו בתווים (תסתכלו בקובץ המצורף), במיוחד בשיפטים הארוכים - בגלל הקשתות זה נראה כמו אנשים קטנים מקיאים.

post-6-1416608170482_thumb.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
  • 2 שבועות מאוחר יותר...
  • 2 שבועות מאוחר יותר...
  • 8 חודשים מאוחר יותר...
  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...