yonatans פורסם יוני 6, 2011 פורסם יוני 6, 2011 יש ברשותי תקציב של בערך 3000 שקל ואני מתלבט אם להשקיע אותו בפסנתר חשמלי או בכרטיס קול. בפסנתר חשמלי אני אשתמש יותר לצד של הלחנות, לשמוע הרמוניות, מנגינות וכו'. פסנתן אני עדיין לא אבל בתור מוזיקאי חסר לי הפסנתר וחשוב לי שהסאוונד יהיה כמה שיותר קרוב לפסנתר. כרטיס קול אני צריך כדי (מן הסתם) להקליט את עצמי. התקציב יהיה גם לכרטיס קול וגם למוניטורים, (אולי גם מקלדת מידי). מה אתם הייתם עושים? תודה לעוזרים.
GalShaya פורסם יוני 6, 2011 פורסם יוני 6, 2011 תשמע לגבי ציוד הקלטה או פסנתר אני לא יכול לעזור אני חושב שזאת דילמה עם המון משתנים שרק אתה יודע אבל אני כן יכול לייעץ שאם ציוד ההקלטה נועד כדי להבין את הנגינה שלך ולתעד וכו' ולא למטרות אולפן או עריכת מוזיקה אקלטרונית וכו' תשקול להחליף כרטיס קול ומוניטורים בZoom H4n ומוניטורים נגיד... המכשיר הזה מקליט באיכות מאוד מאוד גבוהה וככה גם תוכל להקליט איתו בבית (הוא משמש ממשק חיצוני לקיובייס) וגם בהופעות וחזרות. מאז שיש לי אותו המון רגעים מוזיקליים נדירים שקרו לי תועדו בעזרתו ולמדתי הרבה על הנגינה שלי ואיך אני נשמע בהמון סיטואציות ואני רק חושב על כל אותם הדברים שיכולתי לתעד לו היה לי המכשיר הזה רק כמה חודשים לפני, אם תרצה אני אשלח לך דברים שהקלטתי שתבין על מה מדובר.
Hamami פורסם יוני 6, 2011 פורסם יוני 6, 2011 עדיף כרטיס קול כי היום אפשר להחליף את הפסנתר החשמלי ומקלדת שליטה (שהיא יותר זולה) ולנגן עם VST חנמיים שיש ברשת.
yonatans פורסם יוני 6, 2011 מחבר פורסם יוני 6, 2011 גל, יש לי את הזום H2 והוא מעולה, אני משתמש בו הרבה. יוסי, תודה על התגובה. באותו נושא, אפשר לקנות רק מוניטורים ומקלדת שלטה ובעזרת תוכנה "להפוך" אותה לפסנתר חשמלי? מה המינימום ששווה להשקיע בו במוניטורים?
kdeal פורסם יוני 7, 2011 פורסם יוני 7, 2011 הזום H4n יודע גם לקבל (פרט לשני מיקרופונים מותקנים עליו) עוד שני מיקרופונים חיצוניים (יש לו שתי כניסות XLR), ובכך הוא יכול לשמש ממשק אודיו ("כרטיס קול") לקיובייס, כמו שגל ציין. הזום H2 אגב, מוצלח יותר ל'הקלטת שטח' בגלל הסידור של 4 הקפסולות (קונדנסרים) עליו, שמאפשרת לו לקלוט או טווח זוויות מקדימה או טווח זוויות מאחור, או גם וגם. הוא בהחלט נהיה סוג של "סטנדרט" להקלטות חזרות/הופעות בלי להתחיל למתוח קווים/קונסולה אלא פשוט לשים וללחוץ רקורד. מוניטורים זו תורה שלמה. המוניטורים האהובים (והנפוצים ביותר) על חברינו באקט הם Genelec 8030A בשאיפה ל Adam A7... אבל לא צריך להרחיק לכת עד כדי כך. יש מוניטורים טובים של Tannoy, ול Behringer יש מוניטורים (כרגיל, חיקוי סיני של מוניטורים אחרים) במחיר תחרותי. אבל מכיוון שהמחיר פה הוא פקטור, נסה ללכת על M-Audio Studiophile AV-40. אלו לא 'מוניטורים' על פי סטנדרטים מקצועיים (לא תראה אותם באולפנים), אבל במחיר כזה (855 ש"ח ע"פ אתר חלילית), זה הטוב ביותר במחיר הזול ביותר, לדעתי. הם גם לא תופסים הרבה מקום (יחסית), יש להם גם כניסות RCA וגם PL (באלאנסד) - כך שאתה יכול לחבר גם כרטיס 'מקצועי' וגם סתם כבל סטנדרטי, והם נשמעים בסדר גמור. (אני קניתי אותם ב 1,200 ש"ח עם הנחה, כשהמחיר היה 1,400 ש"ח...) אתה יכול לקנות את המוניטורים (ב 855 ש"ח מחלילית), את הסינטי של manenbu ב 1500 ש"ח, ולהשיג ממשק אודיו+מידי בסיסי (אפילו יד שניה, איזה M-box ישן) ולהיות פחות או יותר בטווח של התקציב שלך.... אבל עם ממשק אודיו+מידי, סינטי (עם סטנד וכו') ומוניטורים....
Nagasaki פורסם יוני 7, 2011 פורסם יוני 7, 2011 רק דבר אחד בקשר למוניטורים: אם אתה לא מעוניין להכנס לתחומי "עבודה אולפנית", ולצורך העניין לנגן דרך המחשב על פסנתר VST ולהקליט את עצמך על הבס לא נכנס להגדרה הזאת. אתה לא צריך מוניטור אולפני ולא מוניטור שמנסה להקרא מוניטור אולפני רק לתקציב נמוך. כל מה שאתה צריך זה רמקולים שתאהב את איך שהם נשמעים, אם כבר יש לך מערכת סטיריאו שאתה אוהב יהיה הכי טוב להתחיל איתה. אגב, כל מה שאמרתי לא שולל בכלל את המוניטורים שקרן הציע, יכול להיות שהם יתאימו לך. אבל אלתלך רק אחרי מה שכתוב עליו מוניטור כי זה לא רלוונטי כל-כך עבורך. בהצלחה תם
Hamami פורסם יוני 7, 2011 פורסם יוני 7, 2011 עדיף להשתמש בVST ולעבוד דרך מחשב. אפשר להשיג הרבה סאונדים בחינם, וגם אין מגבלה בסוגי הסאונדים. למקלדת לא משנה הסאונד. המקלדת פשוט שולחת פקודות שאומורת דו, רה, מי... ובמחשב אפשר למגוון סאונדים הרבה יותר גדול. בנושא פסנתר חשמלי- יש עוד הרבה סאונדים חינמיים. הכל תלוי מה אתה מחפש, וכמה אתה מוכן לשבת ולחפש.
yonatans פורסם יוני 7, 2011 מחבר פורסם יוני 7, 2011 סליחה על הבורות, אבל מה זה VST? בעניין מקלדת שליטה, לא צריך להשקיע הרבה נכון? העיקר שיהיה לי כמה אוקטבות שאני רוצה לא? ובעניין הזום H4, בתקציב שלו לא עדיף כבר לקנות כרטיס קול? להקלטת שטח יש לי את הזום H2 וחבל לי שהוא יצא משימוש. או שהסיבה היא שבסביבות ה-1500 2000 שקל לא שווה לקנות כרטיס קול?
Hamami פורסם יוני 7, 2011 פורסם יוני 7, 2011 Virtual Synthesis Technology בשפה פשוטה- יש לך את הסאונדים בתוך המחשב ולא ממקור חיצוני כמו סינטיסייזר.
yonatans פורסם יוני 7, 2011 מחבר פורסם יוני 7, 2011 תודה מה לדעתכם המינימום שצריך להשקיע בכרטיס קול? יש כרטיסי קול מתחת לטווח מחירים מסוים שלא כדאי להסתכל עליהם?
Hamami פורסם יוני 7, 2011 פורסם יוני 7, 2011 בזה אני כבר פחות מבין מבחינת השוואה של מחירים. אולי קרן יודעת על זה יותר, וכדאי שתלך לאיזו חנות שמוכרת כרטיסי קול ותתעניין. יוכלו להסביר לך כל מיני דברים ואתה לא חייב גם לקנות.
Duba פורסם יוני 8, 2011 פורסם יוני 8, 2011 ב3000 שקל אפשר לקנות אחלה כרטיס קול וגם מקלדת שליטה מן הסתם אתה לא צריך איזה ממשק פרוטולס עצבני שעולה אלפי דולרים ויש מקלדות שליטה טובות ולא יקרות יחסית אני מצאתי אחלה כרטיס קול יד שניה (M-Audio Delta 66 עם ממשק חיצוני) ב500 שקל, מה שמשאיר 2500 שקל לקנות כל דבר שתרצה
manenbu פורסם יוני 8, 2011 פורסם יוני 8, 2011 3000 שקל זה בעייתי. דבר ראשון, כמו שכתבתי פה בשרשור קודם, אני ממליץ נגד קנייה של מקלדת שליטה ולחבר אותה ל VST. VST - טכנולוגיה שמאפשרת למחשב שלך להפוך לכלי נגינה. הוא מקבל פקודות (שזה בעצם תווים: מתי לחצת, מתי עזבת, כמה חזק וכו') ממקלדת שליטה (זה למה זה נקרא מקלדת שליטה) ומנגן בעצמו את התווים. היתרונות - ורסטיליות גדולה מאוד, אתה יכול עם כלי חומרה אחד לנגן כל דבר בעצם וזה מוגבל רק במה שיש לך במחשב. מקלדות שליטה גם יותר זולות מקלידים אמיתיים כי זה בעצם רק שלט, זה לא כלי נגינה. החסרונות - אתה תמיד תקוע עם מחשב, צריך ממשק מידי (למרות שהחדשים מתחברים ב USB וזה לא משנה כל כך). תדמיין שבמקום לחבר את הבס שלך למגבר ולנגן, אתה צריך להתחיל להפעיל את המחשב, להדליק תוכנות, להבין למה הדרייבר לא עובד ורק אז לנגן. זה מבאס. אז מה כן לקנות? כמו שקרן אמרה - יש את הסינטי שאני מוכר (נמצא בלוח מודעות) ב-1500. אתה מקבל גם פדל, סטנד ונרתיק שזה לבד יעלה לך די הרבה כסף. ופה מסתיים shameless promotion שלי. לגבי מוניטורים: מוניטורים זה מסוג הדברים שממש לא חשוב איזה דגם אתה קונה ואיך קוראים לו. הדבר היחיד החשוב זה המחיר. אין דבר כזה זול וטוב. האיכות היא ביחס ישר מאוד למחיר. אם יש לך דגם ב-5000 שקל ודגם ב-5001 שקל, ה-5001 שקל יהיה טוב יותר. חוץ מזה, בוא נתחיל מזה שרק החל מ-5000 שקל אפשר באמת לקרוא לזה מוניטור. מתחת זה רמקולים מגניבים. בכל אופן, שוק יד השנייה למוניטורים חי ותוסס, ואתה יכול לקנות משהו לא רע במחיר מציאה. מוניטורים זה דבר שגם קשה לקלקל ככה שאין לך מה לחשוש מדי בקנייה. אם זה משמיע צליל אז זה בסדר. כרטיס קול כדאי שיהיה לך עם ממשק מידי כדי שתוכל להשתמש בכל זאת בכל סינטי שתקנה כמקלדת שליטה וזה די מגניב. את הזום אני לא מכיר. ביננו - הייתי הולך על כרטיס קול וקלידים, ומוותר לבינתיים על מוניטורים. עדיף לא לקנות בכלל מאשר לקנות חרא. ו-3000 שקל יספיקו לך גם לפסנתר חשמלי (AKA קלידים, פסנתר חשמלי אמיתי יעלה לך אלפים טובים) וגם לכרטיס קול. בקשר ל Delta 66 - זה בעייתי שהוא לא מתחבר ב USB. היה לי כזה פעם (לפני הרבה שנים). זה לפתוח את המחשב ולהרכיב ובקרוב לא יהיו מחשבים עם PCI בכלל ובלגן. גם אין עליו preamp, אז לך תקליט בס.
tomersg פורסם יוני 8, 2011 פורסם יוני 8, 2011 ידידי כתבת פה הרבה דברים לא נכונים וסתם זרקת דברים. במיוחד בקטע של המוניטורים. חבל. באמת. אתה טועה ומטעה.
Duba פורסם יוני 8, 2011 פורסם יוני 8, 2011 בקשר ל Delta 66 - זה בעייתי שהוא לא מתחבר ב USB. היה לי כזה פעם (לפני הרבה שנים). זה לפתוח את המחשב ולהרכיב ובקרוב לא יהיו מחשבים עם PCI בכלל ובלגן. גם אין עליו preamp, אז לך תקליט בס. פספסת את כל הנקודה לגמרי אני לא ממליץ פה על כרטיס ספציפי אלא סתם נותן דוגמא לזה שאפשר ב3000 שקל למצוא גם וגם אם מחפשים ביד שניה. באותו המחיר של הכרטיס שלי אפשר למצוא גם כרטיס בממשק USB. אגב, הכרטיס שלי הגיע עם ממשק OMNI I\O שיש בו 2 פריאמפים ואני מקליט איתו בס יפה יפה ולגבי מה שאמרת על מוניטורים אני חייב לא להסכים איתך. זה שיצרן מבקש מחיר X על משהו, לא באמת אומר שהוא שווה את זה. אני יכול (עם הידע הלא רב שיש לי) לבנות מוניטורים ולמכור אותם ב100 אלף שקל. זה בהכרח אומר שהם יותר טובים ממוניטורים של כל חברה ידועה אחרת? ועוד משהו קטן - יאמאהה NS10 היו בזמנו מוניטורים חובה בכל אולפן, הרבה מיקסים של הרבה אלבומים שאתה מכיר בוצעו עליהם ותתפלא שהם עולים פחות מ5,000 שקל. אז רגע, הם לא מוניטורים באמת?
manenbu פורסם יוני 8, 2011 פורסם יוני 8, 2011 אגב, הכרטיס שלי הגיע עם ממשק OMNI I\O שיש בו 2 פריאמפים ואני מקליט איתו בס יפה יפה לא מכיר את הממשק. כנראה משהו חדש? ולגבי מה שאמרת על מוניטורים אני חייב לא להסכים איתך. זה שיצרן מבקש מחיר X על משהו, לא באמת אומר שהוא שווה את זה. אני יכול (עם הידע הלא רב שיש לי) לבנות מוניטורים ולמכור אותם ב100 אלף שקל. זה בהכרח אומר שהם יותר טובים ממוניטורים של כל חברה ידועה אחרת? אני לא מדבר איתך על סכומים של 100000. אבל באיזור של עד כ-15000, מה שאתה משלם עבורו זה מה שאתה מקבל. ותאמין לי, שמעתי כל כך הרבה מוניטורים בכל כך הרבה סביבות עבודה. זה המצב. עוד משהו ששכחתי לציין את זה החשיבות המאוד גדולה של טיפול אקוסטי. בוא נגיד ככה - אם אתה לא עושה טיפול אקוסטי לחדר שלך, אין טעם לקנות מוניטורים. הרי בסופו של דבר, גלי הקול שנכנסים לאוזן שלך הם לא אך ורק מה שיוצא מהרמקול אלא חלק גדול מהם זה מה שמוחזר מהקירות בחדר. עשיתי ניסיון פעם - כשעברתי דירה והכנסתי את המוניטורים שלי לחדר שעתיד היה להיות האולפן (Dynaudio BM6) אז בדקתי לראות איך הם נשמעים בחדר בלי האקוסטיקה. אחרי זה הכנסתי את האקוסטיקה (צמר סלעים וכו'). זה כאילו רמקולים אחרים. גרם לרמקולים בלי האקוסטיקה להשמע כמו איזה מערכת סטריאו של AIWA ב-500 שקל. פשוט ככה. ועוד משהו קטן - יאמאהה NS10 היו בזמנו מוניטורים חובה בכל אולפן, הרבה מיקסים של הרבה אלבומים שאתה מכיר בוצעו עליהם ותתפלא שהם עולים פחות מ5,000 שקל. אז רגע, הם לא מוניטורים באמת? מצחיק איך כל פעם שיש דיון על מוניטורים באינטרנט (וגם לא), תמיד איכשהו מישהו מוציא מהשרוול את הקלף של NS10. אז בוא אני אשבור לך את המיתוס. ה NS10 היו מוניטורים לרפרנס. זאת אומרת, אתה עושה את המיקס שלך על מוניטורים אמיתיים (Genelec או Mackie לדוגמא) ואז שומע את מה שעשית על ה NS10. ה NS10 היו כל דבר חוץ מ flat - אבל היתה להם תכונה מיוחדת כזאת שהם הוציאו סאונד שמאוד דומה לסאונד של מערכות ברכב, מערכות סטריאו, טלויזיות ושאר מקורות השמעה כאלה. אז אם הגעת למצב שהמיקס שלך נשמע טוב על ה NS10, זה כנראה נשמע בכל מקום. זה בתנאי כמובן שעשית מיקס קודם כמו שצריך על מוניטורים אמיתיים. בכל אופן, המשפט הזה: "מוניטורים חובה בכל אולפן" הפך להיות איזושהי מנטרה, ואז אנשים ללא יותר מדי אמצעים קנו רק את המוניטורים האלה. ואז כן, הם עשו מיקסים שנשמעו פגז אצל האיש הממוצע, אבל רמת הפירוט והדיוק של המיקס היתה גרועה מאוד, כי פשוט הרמקולים לא הוציאו סאונד לרמה הזאת ולא יכלת לשמוע את הטעויות שלך. בקשר ל "לא מוניטורים" ו"כן מוניטורים", לקחתם אותי קצת קשה מדי. זה כמובן היה בחצי חיוך. כמו שתגיד למישהו שנוסע על מרצדס ואודי שהפג'ו שנת 1990 שלו זה "רכב אמיתי" הוא יגחך. בסוף המטרה של הבחור פה היא להוציא קצת כסף על אמצעי שהוא יוכל לשמוע את מה שהוא מקליט ומנגן. לזה לא צריך מוניטור, הרי הוא לא הולך לעשות מיקס 40 ערוצים שיוצא לרדיו. רק להבהיר שהרמקול שהוא יקנה הוא לא מוניטור "אמיתי" שמסוגל לעשות את העבודות האלו.
yonatans פורסם יוני 8, 2011 מחבר פורסם יוני 8, 2011 קודם כל תודה על התגובות, אבל אני רוצה שוב להדגיש. יש ברשותי תקציב לא גדול מידי, 3000 שקל שהם גם למוניטורים גם כרטיס קול וגם מקלדת מידי (אולי 3500), אני צריך את זה רק לצרכים שלי, כדי שתהיה לי מקלדת בבית שזה מאוד חשוב וגם כדי להקליט את עצמי ברמה בסיסית. אני עדיין לא מקצועי אבל אני רוצה להתחיל להתנסות בעולם הזה של הסאוונד. אני לא הולך לסדר את החדר מחדש במבחינה אקוסטית, אני פשוט רוצה לשים את זה בחדר כדי להקליט דברים שלי. שוב השאלה שלי אם כדאי להשקיע את הסכום הזה במוניטורים כרטיס קול ומקלדת מידי, או שכדאי לי לקנות פסנתר חשמלי. זה הכל.
foofig פורסם יוני 8, 2011 פורסם יוני 8, 2011 אני במקומך הייתי הולך על כרטיס קול+ מקלדת+ מוניטורים (אבל אל תקרא לזה מוניטורים ליד manenbu)
tomersg פורסם יוני 8, 2011 פורסם יוני 8, 2011 אני במקומך הייתי הולך על כרטיס קול+ מקלדת+ מוניטורים (אבל אל תקרא לזה מוניטורים ליד manenbu) בדיוק
manenbu פורסם יוני 8, 2011 פורסם יוני 8, 2011 יאללה שכנעתם אותי. בכל אופן, לא לפחד מיד שנייה. במיוחד מוניטורים. בטווח המחירים הזה יש הרבה אנשים שרוצים להפטר מהמוניטורים שלהם כי הם קנו אותם בתור התחלה והתקדמו למשהו טוב יותר. אפשר להשיג שם אחלה דילים על רמקולים כמו חדשים.
yonatans פורסם יוני 8, 2011 מחבר פורסם יוני 8, 2011 טוב אז אני אתחיל לחפש דברים וכשאני אהיה יותר ממוקד אני אשאל את דעתכם, תודה
Recommended Posts
ארכיון
הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.