Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

קונטרבס


Alon211

Recommended Posts

אהלן , לאחרונה אני חושב על ללמוד לנגן קונטרבס. מאיפה מתחילים? 

 

בקשר לשיעורים, אני רוצה לקחת מינימום שיעורים כי המטרה שלי זה לא להגיע לרמה של נגן פילהרמונית אלא לנגן להנאתי בבית . חושב לקחת כמה שיעורים בסיסים בלבד עד שאני אדע לנגן בטכניקה נכונה/ סבירה. אני יודע שזה משתנה מאחד לאחד אבל כמה שיעורים בערך זה אמור לקחת? מנגן בס כבר 15 שנה ופרטלס שנתיים...  

 

לגבי הכלי , מה המינימום תקציב שאני צריך לכלי שהוא לא סיני ? אני רוצה מראש לקנות כלי לשנים. 

 גינצבורג זה מקום טוב לקנות ? 

האם אחרי קנייה חובה לקחת לסטאפ והאם בחנות ידעו להפנות אותי לבעל מקצוע? וכמה עלות הסטאפ שאני צריך לקחת בחשבון ? 

אשמח גם לשמוע על תחזוקה של הכלי בשוטף.

 

ואם יש עוד משהו שכדאי לדעת ? 

תודה מראש ,

אלון. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט כל מה שאתה יודע על גיטרה בס, חוץ מקריאת תווים במפתח פה, לא יעזור לך הרבה על קונטרבס. את הטכניקה תצטרך ללמוד מהתחלה, כי היא שונה בקונטרבס. זה נשמע מוזר, אבל זה ככה. פתאום אתה מוצא את עצמך מנגן שבועיים טווינקל טווינקל ברה מז'ור פוזיציה פתוחה... אבל זה הכרחי ללמוד את הכלי דרך טכניקת סימנדל. אל תחליט מראש שאתה צריך רק מינימום שיעורים. אל תדאג, גם שלוש שנים עם מורה לא יעשו ממך נגן פילהרמונית (-; קונטרבס זה לא פרטלס על הצד. אתה תגלה את זה מהר מאוד. 

 

לגבי הכלי: תתחיל בשכירות. יש לא מעט נגנים ברמה של אקדמיה עם כלי שכור, שעוד לא קנו את הכלי שלהם. אל תזלזל בסינים - ראיתי וניגנתי על סינים של 30 אלף שקל. הסינים למדו לבנות. סיני ב-3,000 שקל זה כמובן סיפור אחר: זה בס כתום מכוער עשוי דיקט ומודבק ברוק (כנראה) שמגיע עם מיתרים שהם בעיקר place holders ולא מתאימים לנגינה, וגשר לא חתוך (אקשן מטורף כמובן). בשביל להביא אותו למצב נגינה תצטרך להשקיע סכום דומה למה שעלה לך הבס בסט-אפ בסיסי מאוד שכולל חיתוך הגשר, ובסט מיתרים שמתחיל באלף שקל (סט ספיירוקור, הסטנדרט של התעשייה). מיתרים טובים יותר עולים יותר, אבל מצד שני סט יחזיק לך 8-10 שנים. ואחרי כל זה יהיה לך בס נוראי שעלה 6,000 שקל. האקשן עדיין יהיה גבוה, קשה ולא נוח, כי לעשות לוולינג לפינגרבורד יעלה כמו כל הבס (תתרגל להפסיק להגיד פרטבורד!), ולכן לא עושים את זה בסיני, ומנגנים כמו שזה. בגלל זה עדיף לשכור מאחד הבונים כלי אחרי סט-אפ, מטופל. ובמקביל תתחיל לחסוך. בס לא-סיני fully carved זה לא דבר זול. 

 

תחזוקה בשוטף: מיתרים זה השקעה ראשונית וזה יחזיק לך שנים. תצטרך קשת (כי ככה לומדים לנגן באינטונציה טובה), שרף, קייס לקשת, גיג בג לקונטרבס (זה 2,000 שקל), מפעם לפעם צריך לעשות rehair לקשת. ואם הכלי הוא שלך, תעשה ביטוח. כשתגיע לקטע של הביטוח תדבר איתי שוב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...