Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

שירים מפורסמים בלי בס, באופן מפתיע


huckbuc

Recommended Posts

באיחור של כמעט ארבעים שנה שמתי לב היום שבשיר When Doves Cry של פרינס אין בכלל תפקיד בס:

 

 

איזה עוד שירים כאלה יש? אני לא מתכוון לשירים שבהם ברור שתפקיד בס לא מתאים לעיבוד (למשל יסטרדיי), או לשירים שבהם כלי שהוא לא גיטרה בס / קונטרבס מנגן את תפקיד הבס (למשל Seven Nation Army, או "אדם בתוך עצמו").  אני מחפש שירים שנשמעים כאילו היה בהם תפקיד בס, אבל מישהו הנמיך אותו לאפס במיקס.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, אילן.  לא הכרתי (את השירים ואת הסיפור).  הקשבתי עכשיו לאחד השירים מהאלבום, והוא באמת נשמע מוזר בלי בס, ועם סאונד פח באופן כללי.

 

מצאתי עוד שני שירים מתאימים.  הראשון הוא Cecilia של סיימון וגרפונקל:

 

 

 השני הוא Let's Dance On של ה-Monkees.  לא ממש מפורסם, אבל בכל זאת.  אל תתנו למראה של הבסיסט והבס (איזה בס זאת??) להטעות אתכם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, huckbuc כתב:

 השני הוא Let's Dance On של ה-Monkees.  לא ממש מפורסם, אבל בכל זאת.  אל תתנו למראה של הבסיסט והבס (איזה בס זאת??) להטעות אתכם.

 

זאת גרטש 6071. מאוד מזוהה עם פיטר טורק, אמריקאים מכירים אותה כ"פיטק טורק מודל", קצת כמו שמכירים את ההופנר 500/1 כ"ביטל בס". 

 

כמובן שהוא לא מנגן באמת, המאנקיז לא ניגנו בתקליטים שלהם (חוץ מהאחרון, אחרי המרד שלהם), ואפילו לא הורשו לנגן, לכתוב או בכלל להביע דעה על החומר. הם לוהקו כשחקנים בסידרת טלוויזיה, היו כפופים חוזית לבמאי ומפיק, ושובצו לכלים שלא התאימו להם (מיקי דולנז לדוגמה ידע לנגן קצת גיטרה אבל שובץ כמתופף, למרות מחאותיו, ולא באמת הצליח ללמוד את הכלי).

פיטר טורק, "בסיסט" הלהקה, דווקא כן היה מוזיקאי גם קודם, ניגן גיטרה וקלידים, היה חלק מסצינת הפולק של ניו יורק. אבל לא בזכות זה הוא קיבל את התפקיד: סטיבן סטילס (אחר כך בקרוסבי, סטילס, נאש ויאנג) נבחן לתפקיד הבלונדיני ואמרו לו שהוא אחלה והכל אבל השיניים שלו עקומות וזה לא ייראה טוב בטלוויזיה, ואולי הוא מכיר מישהו שנראה כמוהו, בלונד מקלות אבל עם שיניים ישרות. סטילס המליץ על חבר שלו מהווילאג', פיטר טורק. אני לא יודע איזה גנטיקה נתנה לו שיניים שנראות בטלוויזיה יותר טוב מאלה של סטיבן סטילס, אבל הבלונד של טורק הגיע מהסבא הנורווגי שלו. אמא שלו, אגב, וירג'יניה שטראוס, הייתה חצי יהודייה מגרמניה. 

לא נראה לי שבהמשך סטיבן סטילס הצטער הרבה על החמצת התפקיד (-;

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, guy_ron כתב:

תמצאו לי בס פה (לא קלידים, בס):

 

יש בס לכל אורך השיר. רוב התפקיד הוא ברגיסטר גבוה, נטול תדרים נמוכים ובווליום נמוך. סביר להניח מנוגן על פיקאפ גשר. ב 3:10 אפשר לשמוע די ברור את הבס מנגן תפקיד מלודי ואחריו צלילים נמוכים ארוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
  • 1 שנה מאוחר יותר...

והנה ההיפך: הלהקה הכי מפורסמת בזה שלא היה לה בסיסט, הדורז – כמעט בכל האלבומים היה בס, כי עם כל הכבוד לפיאנו-בס של פנדר רודס, בס זה לא. וממש בסוף היה בסיסט גם בהופעות.

 

אז מי באמת ניגן שם בס?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...