Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

התחלה על קונטרבס


yoni shavit

Recommended Posts

שלום,

 

אני מנגן גיטרה בס כבר הרבה שנים, ולאחרונה עלה בי הרצון להגשים חלום ישן ולחזור לנגן על קונטרבס (הייתה לי תקופה קצרה בתיכון). קראתי את הדיון הזה, ולפי מה שהבנתי ההמלצה היא לקנות כלי, ולא להשכיר. לפני שאני קופף למים, רציתי לשאול כמה שאלות שיעשו לי קצת סדר בנושא:

1. מה הסכום המינימלי שמומלץ להשקיע בכלי?

2. מאיפה קונים קונטרבס? מהארץ או מחו"ל? יד ראשונה או שניה? איך יודעים שמדובר בכלי איכותי (או לפחות סביר) ולא זבל (בהנחה שאין לי מושג בתחום)?

3. במידה ואני קונה כלי, ומבין (חס וחלילה) אחרי תקופת זמן שזה לא בשבילי, האם יש שוק יד 2 לקונטרבסים בארץ?

4. אם מחלקים את זה להוצאה חודשית, מה צפי ההוצאה על קונטרבס מבחינת שיעורים (פעם בשבוע), תחזוקה, וכו'?

5. האם יש עוד שאלות שכדאי לשאול שלא שאלתי?

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בר פיליפוביץ' המוכשר מוכר קונטרבס נחמד להתחלה: 
https://www.facebook.com/groups/253395748147593/user/100000250849762

 

בס צ'כי שנראה טוב - לא יודע אם עדיין אקטואלי אבל שווה לברר:
https://www.facebook.com/groups/253395748147593/posts/1985746534912497

 

1. אם אתה יכול, תימנע מהכלי הסיניים הכי זולים. הם נוראיים. 

2. קונים בארץ. משומש כמובן. תמיד הולכים עם מישהו שמבין. מורה או נגן מנוסה. וחשוב מאוד: לא משלמים שקל לפני שבונה כינורות בדק את הכלי. זה נהוג בתחום הקונטרבסים, שבונה מנוסה רואה את הכלי קודם. זה כמו לקחת רכב משומש לדינמומטר לבדיקה לפני קנייה. כי אם למשל יש לבס סדק בטופ, התיקון יעלה יותר מכל הכלי.

3. יש שוק יד 2 לקונטרבסים בארץ. זה עובר די הרבה דרך הבונים והמתקנים. הם תמיד יודעים אם ומתי משהו שיתאים לך נמכר. כמובן שהם לוקחים אחוזים. 

4. תצטרך גם קייס, כלומר גיג-בג. זה לא דבר זול בכלל אבל אין ברירה. אתה תרצה לקחת את הכלי לחזרות והופעות, וחייבים להגן עליו. 

5. תחזוקה - בגדול אין ממש. מיתרים מחליפים כל כמה שנים. אני החלפתי לא מזמן אחרי עשר שנים. סט ספיירו זה בערך אלף שקל. אגב, לא מחליפים לבד בהתחלה. וכשמחליפים פעם בעשר שנים אפשר ללכת לבונה כינורות שיעשה את זה. למרות שאני יכול להראות לך איך להחליף, זה לא מסובך. רק שזה לא בדיוק כמו בגיטרה בס. 

6. מאיפה אני יודע את כל זה: אני לא איזה קונטרבסיסט גדול אבל גם למדתי (קלאסי) וגם יש לי שני בנים קונטרבסיסטים, אחד למד קלאסי ואחד ג'אזיסט בניו-סקול. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@lukatch תודה רבה! עשיתי קצת בדיקה לגבי יד שנייה, וראיתי שהמחירים מתחילים מ-10K. אני יודע שההמלצה היא לא ללכת להשכרה, אבל האם לא קיים בכל זאת קונסרבטוריון כלשהו (שטריקר וכו') שמאפשרים להשכיר כלי ברמה סבירה? הכוונה היא כן לקנות בעתיד, האם עד אז האלטרנטיבה של השכרה לא קיימת בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שטריקר לא מתעסקים עם זה למיטב ידיעתי. לקונסרבטוריון יש שלושה באסים, שניים נוראיים, סינים כתומים כאלה, והשלישי גם סיני אבל קצת פחות נורא. בכל מקרה הם לא להשכרה ומצב התחזוקה שלהם מזעזע. 

 

מציע שתדבר עם עמי שטיינר. הוא מציע להשכרה כלים סבירים עם סט-אפ טוב, השירות שלו מצוין והמחירים טובים. https://www.strings.co.il/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...