Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

הופנר, אחת ולתמיד, מה קורה שם


lukatch

Recommended Posts

מצאתי בפייסבוק ובלי בושה מניח כאן. מידע שימושי על בס קלאסי. חשבתי שאני מכיר הופנר מצוין אבל רק עכשיו גיליתי שיש שם קבלי טון, ואיך הם עובדים. 

בגיל 14 עם ההופנר הראשונה שלי (1967 500/1) שמתי לב ש-BASS ON זה (כצפוי) פיקאפ צוואר, TREBLE ON זה (כמובן) פיקאפ גשר, אבל כששניהם ON משום מה הבס במיוט, ובשביל שני הפיקאפים ביחד צריך דווקא את שניהם במצב OFF. הנחתי ששני הפיקאפים מחוברים, הסוויץ' BASS ON מנתק את הגשר, והסוויץ' TREBLE ON מנתק את הצוואר, וזה מה שגורם להפעלה הלא הגיונית. מה שלא ידעתי עד עכשיו זה שיש שם קבלי טון ומתי הם מחוברים ומתי לא. אז הנה. 

אגב, כל משתמשי ההופנר שאני מכיר, כולל ידיד המחלקה ג'יימס פול מקרטני, משאירים את הסוויצ'ים תמיד במצב 3 (השני מלמטה) כלומר רק פיקאפ צוואר עובד, עם קבל שחותך ממנו גבוהים (כאילו פריסט של טון חצי סגור). אצל מקרטני יש חתיכות גאפר-טייפ מגולגלות תקועות שם בשביל שהסוויצ'ים לא ייצאו בטעות מהמצב הזה. אם רוצים את פיקאפ הצוואר בלי טון סגור, צריך את מצב 4 ולסגור את הנוב הימני. אבל כאמור, כל מי שאני מכיר תמיד על מצב 3, סאונד ההופנר הקלאסי. 

 

image.png.7808641894d1c47ddebe6fe5f0b3dbb6.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אילן.  זה לא שאני חושב שהאינפורמציה הזאת אי פעם תשמש אותי, אבל לא יזיק שתהיה זמינה 😉

בדיוק הבוקר מקרטני שיחרר שיר חדש ליוטיוב, שהוא מנגן בו על הכלים, כולל ההופנר המפורסמת.  ניסיתי לראות באיזה קונפיגורציית סוויצ'ים הוא משתמש, אבל התמונה קטנה ומטושטשת מדי בשבילי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלו זה נראה הפוך (כאילו רק פיקאפ גשר, עם סוויץ' שמוריד ווליום) אבל זה בגלל שזה פלטה הפוכה כי הבס שמאלית (או יותר מדויק, פלטה "ישרה" על בס "הפוך"). הוא מנגן כל חייו כמו שכתבתי קודם - פיקאפ צוואר בלבד, עם קבל חותך גבוהים. בתמונות ישנות מצב הסוויצ'ים נראה נכון, אבל מתישהו, ככל הנראה כשהבס עבר שיפוץ כללי במנדולין בראדרס, הם התקינו את הפלטה הפוך, ומאז זה נשאר ככה. דווקא יש היגיון באופן שבו מנדולין בראדרס התקינו את הפלטה, כי עכשיו כפתורי הווליום מסודרים בצורה הגיונית יחסית לבס, למיקום הפיקאפים - ווליום צוואר מקדימה, ווליום גשר מאחור.  

הפסים השחורים הקטנים שאתה רואה שם, זה חתיכות של גאפר-טייפ שחור מגולגל ותקוע בשביל לקבע את הסוויצ'ים בפוזיציה. התמונה הראשונה היא מראיון שעשיתי עם טכנאי הגיטרות שלו, קית סמית, לפני 11 שנים, ומופיע מאז בהמון אתרים של אספנים. רואים שם בבירור את הגאפר המגולגל. הראיון עם קית סמית הוא, אני חושב, תרומתי הגדולה ביותר בינתיים לעולם האספנות... כי יכולתי לצלם קלוז אפים שלא נראו קודם של הבס הזה, ולראות מקרוב מאוד פרטים שאנשים ניסו לגלות הרבה שנים, כמו באיזה מיתרים הוא משתמש, או איזה אקשן יש לו על הבס (מדיום ומטה, למרות שכולם היו בטוחים תמיד שהאקשן גבוה), או האם הבס עבר ריפיניש (לא. אבל הוא עבר פרנץ' פוליש כמה פעמים). זה היה שבועיים אחרי הראיון באנגליה שבו גם החזקתי את הבס. 

image.thumb.png.ecfecfad79a87db515d186bc50dfc141.png

 

 

 

 

image.png.2f46f9f93526d5bdbae50e06f0afbb18.png

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, שמתי לב למשהו מדהים בקליפ - יש פריימים שרואים מאחור את הבס הראשון שלו, ה-61 מימי ה"קאוורן", שנקרא לכן Cavern bass. זה לא הבס המקורי אלא רפליקה. ההופנר הראשונה שלו, זאת עם הפיקאפים הקרובים, נגנבה בשנת 1969 מהאולפן, ומעולם לא נמצאה. היא נגנבה אחרי שמקרטני עשה בה כמה שינויים מהותיים, כולל ריפיניש לסאנברסט 3-טון, והוספת מסגרת לשני הפיקאפים. הבס הזה לא נמצא מעולם. מה שרואים בקליפ מאחוריו,  עומדת על סטנד, היא רפליקה של הבס אחרי השינויים.

זה הצילום האחרון של ה-61 המקורית לפני שנגנבה, אחרי השינויים. מתחת יש פריים מהקליפ החדש, עם הרפליקה. 

 

image.png.a922f840a94339564d6276893b8e0ff2.png

image.png.4b17e3dd745cd7b3c515c87c8ef6db13.png

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
  • 1 חודש מאוחר יותר...

וואו הופנר היא בס החלומות שלי שנה חסכתי בשביל לקנות לי 500/1 משלי וביום הקנייה גיליתי שסגרו את החנות שמוכרות אותם

(בסוף התפשרתי על CORTאבל ההופנר זה החלום)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

צילום מעודכן של ההופנרים שלי. משמאל לימין:

 

500/3 בלונד, 1960
182E2 סאנברסט, 1964

סנאטור בס ברונט, 1965

182E2 ויניל אדום, 1962

סנאטור בס בלונד, 1964

סנאטור E1 ת'ינליין ברונט, 1965

 

image.thumb.png.1e4eb1d6434163910fe3dce9e5d7b9dc.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, guy_ron כתב:

אילן, על כולם יש Flats ?

 

נו ברור. שמעת פעם הופנר עם ראונדס? זה פשוט בס איום עם ראונדס. שמים עליהן פלאטס והופ, כל מה שהן יודעות לתת פורץ החוצה כמו קסם. זה לא כמו פנדר פרסיז'ן נגיד, שהיא נהדרת עם פלאטס ועם ראונדס. 

 

ראונדס יש לי על אחת הפרסיז'נים, הג'ז בס, המיוזיקמאסטר, שני הריקנבאקר, הגיבסון, הימאהה, והמאדיירה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

ניק ווס, המחבר, הוא אוטוריטה לענייני הופנר. הוא גם חיבר את "הספר".

 

אני מכיר שניים מבין הארבעה שלהם הוא מודה בסוף המאמר: ניק סמית, טכנאי הגיטרות של מקרטני, שאותו פגשתי בתל אביב ושאיתו צילמתי את הסרטון שנהיה די מפורסם, וכלל קלוז-אפים של ה-63' שלא נראו קודם; וכריס דקר, עיתונאי הולנדי. 

 

אני יכול להגיד עוד כמה דברים על ה-63', שזכיתי להחזיק ביד ולהסתכל עליה מקרוב וביסודיות פעמיים - פעם בלונדון עם מקרטני, וחודש אחר כך בתל אביב עם קית סמית. ובעיקר אני יכול לאשר מכלי ראשון (סר פול) שלא מדובר ברפליקה. מקרטני הראה לי רפליקה שהופנר הכינו לו. הדרך הטובה ביותר לדעת היא להסתכל על הפרטבורד. ל-63' המקורית יש טביעת אצבע ייחודית שלא ניתנת להעתקה - grain pattern ייחודי מאוד על הפרטבורד, שנראה כמו קווים אלכסוניים בסביבות פרטים 12-15. בזוויות מסוימות אפשר להבחין בזה:

 

963.jpg.379310e2b24887570ab9ff8962c8c988.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

רדוד ושטחי ומלא אי-דיוקים. כהרגלו של הבחור, אגב. גם הווידאו שלו על ריקנבאקר 4001 מחורר לגמרי. יש לי את הספר של ניק ווס, אם תרצה פעם את הסיפור האמיתי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

לפני כמה שבועות הושק קמפיין למציאת הביטל-בס שנגנב ממקרטני:  https://thelostbass.com

 

אחד ממאות האנשים שפנו לאתר בעקבות ההודעה זה איאן הורן, טכנאי ההקלטות של Wings, שסיפר שבניגוד למה שמקובל לחשוב (כאילו הבס נעלם ב-1969 מבניין אפל), הבס בעצם נגנב בשנת 1972 ממשאית עם ציוד שהוא החנה ברחוב בלונדון (יחד עם עוד גיטרה ושני מגברים). פרטים כאן.

 

אני תוהה אם הופנר עומדת בצורה כלשהי מאחורי הפרויקט הזה, מטעמים של פרסום עצמי (יש לו עמוד באתר של החברה).  ככה או ככה,  מצוות המחפשים נמסר:

 

Using Ian’s evidence, coupled with other pieces of information that we have gathered, we are now focusing on two families living in the Ladbroke Grove area in 1972 who we believe are connected to the lost bass in some way.  We are now honing in on what happened to that bass after the theft

 

אז אולי ייצא משהו מהחיפוש הזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...