Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

"נגני צללים" בהקלטות - מי מכיר?


huckbuc

Recommended Posts

בראיון שלהלן סטיב ביילי מספר (סביבות 16:20) שבשנות השמונים, הוא הקליט בשושו - ותחת הסכם סודיות - תפקידי בס לכל מיני להקות שהבסיסטים שלהן לא היו טובים מספיק.  מישהו מכיר דוגמאות ספציפיות לפרקטיקה הזאת, לאו דווקא של סטיב ביילי?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חקרתי את הנושא לעומק, אבל אני יודע שברנארד פרדי (Bernard Purdie) טוען שהקליט תופים בכמה שירי ביטלס- כמובן שללא קרדיט.

עוד בנושא יש גם את המקרה של עומר חכים ודייר סטרייטס. שהחליף את המתופף הקבוע בהקלטות האלבום Brothers in Arms, לאחר שהטייקים שלו לא סיפקו את הסחורה. במקרה הזה שני המתופפים קיבלו קרדיט.

  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כל מיני סוגים של "נגינת צללים".  במקרה של עומר חכים, אף אחד לא ניסה להסתיר את הנגינה שלו בהקלטה ההיא, כך שאפשר לחשוב עליו בתור נגן אורח - כפי שיש באין-סוף מקרים אחרים.  זה אולי נכון שהרבה מהמעריצים של דייר סטרייטס לא ידעו על התרומה שלו, אבל זה רק בגלל שהם התעצלו לקרוא את הקרדיטים באלבום.

 

אני התכוונתי לנגני צללים שהתרומה שלהם נשמרת בסוד מפני הציבור הרחב, ואולי אפילו גם מפני חברי הלהקה, כולל הנגן שהוחלף.  כלומר צריך שמישהו שלא ניגן את מה ששומעים יקבל קרדיט במקום זה שניגן, ושיהיה ניסיון אקטיבי להסתיר את החילוף.  אילו הטענות של ברנארד פרדי על ההקלטות שלו עם הביטלס היו נכונות, אז זה היה בינגו, אבל פה יש הסבר די משכנע למה הן כנראה שגויות.

 

לפי מה שאני קורא בדיון הזה ובעוד מקומות, להקת קיס השתמשה (כמה פעמים?) בנגני הקלטות בלי לתת להם קרדיט כתוב על האלבום, אבל לא ברור לי עד כמה ניסו להסתיר את התרומה שלהם.  בשנות השישים והשבעים ה-Funk Brothers וה-Wrecking Crew ניגנו באין-סוף הקלטות אולפן של להקות שלכאורה היו להן נגנים של עצמן (הג'קסון פייב,  המונקיז,...), אבל גם כאן לא ברור לי עד כמה החילוף היה אז סוד.

 

בכל אופן, היום בעידן הפרוטולס והאוטוטיון אפשר לתקן הכל במיקס, אז הצורך בחילופים האלה מן הסתם נחלש משמעותית. ובזכות אותם פרוטולס ואוטוטיון, המוזיקה שמתקבלת יוצאת הרבה פעמים רובוטית וחסרת חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.7.2020 at 17:21, Noam Zalt כתב:

לא חקרתי את הנושא לעומק, אבל אני יודע שברנארד פרדי (Bernard Purdie) טוען שהקליט תופים בכמה שירי ביטלס- כמובן שללא קרדיט

  

 

זאת טענה מופרכת, או בניסוח פחות מנומס, שקר גמור. ג'ים ואלנס ניתח ופירק אותו לגמרי:  

http://www.jimvallance.com/03-projects-folder/purdie-project-folder/pg-purdie.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...