Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

פרופילי צווארים השפעותיהן ומה שבאמצע


noamtshuva

Recommended Posts

אשמח אם תוכלו לשפוך לי מידע ככל האפשר כל פרופילים שונים של צווארים ומה ההשפעות, כמו כן האם גימורים שונים וסוגי עץ שונים נתפסו אצלכם בצורה שונה?

(המסע אחר הנוחיות)

תודה והיום טוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיפוש מהיר בגוגל על המונח ״bass neck profiles״ אחד הדברים הראשונים שקפצו לי זו התמונה הבאה:

 

guitar-neck-contours.jpg

 

המונה לא מתייחסת ספציפית לבס אבל נותנת מבט כללי על מה שקיים מבחינת הצורות עצמן. 

אני מאמין שחיפוש מעמיק יותר וקצת קריאה יתנו לך את כל המידע שאתה מחפש.

 

בעיניין הגימורים הדבר היחיד שאני יכול לכתוב הוא שהגימור בהחלט משפיע על התחושה של הנגינה וזה נתון להעדפה אישית לחלוטין.

לי למשל ממש לא נוח לנגן על צוואר עם גימור מבריק משתי סיבות: אני מרגיש שהגימור המבריק לא מאפשר לי להחליק את הבוהן מאחורי הצוואר בצורה חלקה מספיק, והגימור המבריק גורם לי להזיע יחסית מהר במזג אוויר חם.

 

אני בטוח שבקרוב יצטרפו לתגובות עוד מלומדים מהפורום ויכתבו נקודות מבט נוספות ומעניינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שילוב של צוור רחב בנאט ופרופיל צוור עם בטן(כמו U) עלול להיות לא נוח.אצלי זה פשוט נגמר בכאבים תוך חצי שעה לא משנה איך אני מנגן.צוור C שנחשב מודרני נוח לי גם אם הצוור רחב.

גימור אני מעדיף משהו חלק כמו סאטין אבל זו העדפה קלה,גלוס לא כל כך מפריע לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתרשמות שלי לאורך השנים, שקיבלה אישור מדעי (פחות או יותר) מבונה כינורות מהטובים שיש, היא שככל שהצוואר יותר עבה ומאסיבי, הסאונד יותר שמן. וצוואר דק מוציא צליל יותר דק. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, lukatch כתב:

ההתרשמות שלי לאורך השנים, שקיבלה אישור מדעי (פחות או יותר) מבונה כינורות מהטובים שיש, היא שככל שהצוואר יותר עבה ומאסיבי, הסאונד יותר שמן. וצוואר דק מוציא צליל יותר דק. 

 

 

 

אבל אולי זה רלוונטי יותר בכלים אקוסטיים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מתעסקים בענייני צוואר, אז הנה כמה שאלות:

 

1- יש פרופיל שזה אומר צורה, מה עם העובי?

2- אם אני רוצה למצוא את עובי הצוואר של האיבנז, איך?

3- יש אפשרות להשיג כזה צוואר מייצרן?

4- מה לגבי מרווחי מיתרים. איך מודדים? לדוגמא נתוני מרקוס מילר של Sire

Neck shape: C
Fretboard radius: 241 mm

Nut width: 46 mm
5-אפשר לדעת מה מרווח המיתרים?

6- מאיזו נקודה בצוואר מודדים אותם? ממה שמצאתי רשום מרווח אחד, הייתי מעדיף לדעת מה המרווח בנאט והמרווח בגשר.

7- יש צוואר כזה 5 ו6 מיתרים?

8- אם אני רוצה בס של Sire עם צוואר בעובי של האיבנז?

אני מבין שהחיבור של הצוואר והגוף חייב להיות תואם כי מעבר לחיבורים, בעייתי לשים צוואר של 6 מיתרים על גוף של 4 מיתרים אלא אם מתחילים לחפור.
הנה האיבנז Roadbass RD808LE

https://ibanez.fandom.com/wiki/1988_Series_catalog

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מרווח המיתרים נמדד בגשר, ובכלל הוא נקבע לפי הגשר (והנאט). הצוואר רק נותן איזו מגבלה של מה המרווח המקסימלי שאפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.1.2020 at 13:19, SL כתב:

 

אבל אולי זה רלוונטי יותר בכלים אקוסטיים?

 

ההתרשמות שלי היא מבאסים וגיטרות סוליד-באדי. זה ממש קורה, שוב ושוב. אבל זה לא נורא משמעותי בעיני, כי תמיד אפשר להוסיף או לחתוך קצת נמוכים או גבוהים מהמגבר, אבל צוואר שלא נוח לך ביד אי אפשר לשנות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.1.2020 at 08:33, lukatch כתב:

ההתרשמות שלי לאורך השנים, שקיבלה אישור מדעי (פחות או יותר) מבונה כינורות מהטובים שיש, היא שככל שהצוואר יותר עבה ומאסיבי, הסאונד יותר שמן. וצוואר דק מוציא צליל יותר דק. 

 

 

אבל ההופנר של פול קצת מפריכה את התאוריה הזאת לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...