Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

ג'ף ברלין מפריך שני מיתוסים על גרוב


huckbuc

Recommended Posts

קטע קצת מטומטם ההדבקה הזאת של כפתור הטון. תיקח קאטר ותנתק אותו, בנאדם, תיקח מלחם אם אתה רוצה להיות ממש אלגנטי.

 

לפני 30 שנה כשהייתי מתקן לאנשים גיטרות ומוסיף פיקאפים וסוויצ'ים (שנות ה-80 מה אתם רוצים ממני זה מה שעשו אז), כל פעם שמישהו היה מביא סטרטוקסטר הייתי מציע לו לנתק את כפתורי הטון. השימוש היחיד בהם בסטראט הוא כשמשהו לא נשמע טוב, אז יש את התנועה העצבנית הזאת של לבדוק אם אחד מהם לא סגור קצת בטעות. הייתי מציע להם לשחרר אותם מהדבר הזה. איש מעולם לא חזר ואמר "תחבר לי אותם בחזרה". 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שקצת עוקב יודע שג'ף ברלין עובר בשנים האחרונות תהליך מנטלי עמוק, עם עצמו ועם עזרה מקצועית חיצונית. הוא מאד משתדל להקשיב לכבד ולהכיל דעות וראיית עולם שונים משלו. זה לא קל לו. זה גם תהליך שמוציא אותו יותר חפרן וטרחן ממה שהיה קודם לכן. למרות זאת, לרוב אפשר לקחת ממנו הרבה מאד, ממה שהוא אומר.

כאן אני חושב שהוא מפספס די בגדול. ראשית, הוא לא מפריך כלום... הוא בסה"כ אומר את דעתו ולא שוכח לציין את זה. שנית, הוא מתייחס למושג גרוב מבלי להגדיר אותו. אני כבר שמעתי לפחות עשר גרסאות שונות להגדרה ואם הוא מדבר על זה ראוי שהצופים ידעו בדיוק למה הוא מתכוון, גם אם ההגדרה שלו שונה משלי. במיוחד אם היא שונה.

כהרגלו הוא יוצא מגדרו כדי להבדיל בין תהליך הלמידה והאימון לבין מצב של ביצוע, כמו הופעה. עקרונית אני מסכים. אבל, הוא יוצא מנקודת הנחה שנגנים "בלתי מלומדים" בהכרח מנסים לנגן בהופעה דברים שהם לא מכירים ולא התאמנו עליהם לפני זה. זה פשוט שטויות. הוא מנסה לשכנע שגרוב חשוב כמו כל דבר אחר, למשל ידיעת התווים שצריך לנגן. דההה!

לסיכום הוידאו הזה... לא ברור לי מה בדיוק הוא רוצה.

בנימה ובדעה אישית, כל העיסוק הזה בגרוב ובנגינה ב time די חסר טעם. את התווים הנכונים ניתן ללמוד. גם מהירות נגינה אפשר לשפר באופן ניכר. נגינה יציבה והרגשת/יצירת גרוב (תנועה פיזית מחזורית - להגדרתי) אלו כבר תחומים תלויי כישרון ומנקודה מסוימת אי אפשר לשפר. פשוט בגלל שאי אפשר. כל אחד עם מה שהוא נולד.   

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהבנתי ממנו הוא שגרוב זה לא הכל ובדרך להפיכת הגרוב לדבר הכי קדוש, אנשים שכחו שצריך גם לפגוע בטונים. והוא אומר, גם המלודיה חשובה; זה שנשארת בטיים ובגרוב לא תמיד מכסה על זה שלא פגעת בטונים. ופה אני לגמרי מסכים איתו. אנשים קידשו את הגרוב כאילו כשהגרוב סבבה אז הכל בסדר, ושכחו שבקהל יש גם כמה אנשים בעלי אוזניים וחוש שמיעה ולא רק כאלה שיושבים בזאפה בעיניים עצומות ומתופפים את הרייד עם המזלג על השולחן. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, RT כתב:

מי שקצת עוקב יודע שג'ף ברלין עובר בשנים האחרונות תהליך מנטלי עמוק, עם עצמו ועם עזרה מקצועית חיצונית.

 

לטובת מי שלא עוקב, כמוני, תוכל אולי לתת תקציר מנהלים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רונן.  מעניין.

 

אני התוודעתי לג'ף ברלין בתור טינאייג'ר, בסוף שנות השמונים, דרך הופעה שלו עם ג'ון מקלפלין והפרקשניסט טרילוק גורטו בקיבוץ יגור (!).  הוא הפיל אותי אז לרצפה.  רק יחסית לאחרונה למדתי על הסגנון והדיעות השנויות במחלוקת שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו הלכתי לראות אותו מנגן ברימון באיזה הופעת/סדנת אורח. הוא באמת מנגן מיומן מאוד, מהר מדויק ונקי ברמה גבוהה מאוד. ומשעמם מאוד. כמו יד שמאל של פסנתרן עילוי. אבל בלי ממש עניין. השתעממתי. הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה. זה עדיין לא עושה את זה נכון ומעניין. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לפגוש אותו באופן אישי פעמיים. בפעם הראשונה זו היתה הופעה שלו בליקוויד (ז״ל) יחד עם T-Lavitz והמתופף השחור ששמו ברח לי מהראש.

הייתי שם יחד עם אלכס ברשדסקי.

אחרי ההופעה הוא ישב איתנו על הבר יותר משעה, שתינו בירה יחד, דיברנו איתו על מיליון דברים שאני כבר לא זוכר, אבל אני בהחלט זוכר נגן ברמת עילוי ובן אדם מקסים, מתבטא נפלא, סבלני וידידותי להפליא.

 

בפעם השניה פגשתי אותו בהופעה בלובי התחתון של אחד ממגדלי התאומים (כן כן, בגראונד זירו). זה היה איפשהו בסביבות 1993.

גם שם ניגשתי אליו אחרי ההופעה, לא דיברנו הרבה אבל גם אז הוא היה סבלני ואדיב.

 

לדעתי הוא בסיסט ענק, מוזיקאי מעולה (יש לי את כל הדיסקים שלו) וצריך לבחון אותו יותר לעומק מרק טכניקה. כן, יש לו טכניקה מטורפת אבל יש לו גם הרבה יותר מזה. אני מסכים עם חלק מהדיעות שלו ועם חלק פחות. מה שבטוח זה שאני מעריץ אותו על זה שהוא מאמין בדרך שלו ולא מעניין אותו שום דבר, אפילו במחיר שלא מקבלים אותו ללמד בברקלי או במקומות אחרים. הוא דבק באמונה שלו, ולא משנה אם מסכימים איתה או לא, מגיע לו הכבוד על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שיש כאן עיניין של נכון או לא נכון.

הוא מביע דיעה ועמדה ועומד על שלו למרות שהרבה בתעשייה לא מסכימים איתו ופעם הוא נהג לקטול את אלה שלא הסכימו איתו אבל עכשיו הוא התעדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לקרול קיי יש שטויות. היא למשל חושבת שאינטונציה על בס זה אגדה, ולשיטתה את הסאדלס בגשר צריך לקחת עד הסוף אחורה כדי להגדיל את תחושת הקושי של המיתרים (זווית שבירה חדה יותר). והקילומטראז' שהיא הקליטה בחצי שנה ג'ף ברלין לא הקליט כל החיים. נו, אז אמרה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.9.2018 at 07:56, iBass כתב:

יש מצב. אני עדיין חושב שהוא בסיסט ענק ואם מנסים להתעלם לרגע מהשטיקים שלו יש המון מה ללמוד ממנו.

 

ברור. אני מסכים עם כל דבר שהוא אמר בסרטון. 

(למרות שאפשר היה בכיף לקצר את הסרטון ל2 דקות)
 

עריכה אחרונה על ידי Duba
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...