Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

שדרוג סאונד בפרטלס


בסטיונר

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם

הפרטלס שברשותי, Squier Vintage Modified Jazz Bass , עם מיתרי flat wound, נשמעת מאוד עמומה וחסרת חיות. אשמח לרעיונות לשדרוג הסאונד שלה /המלצה על איש מקצוע שעוסק בזה.

תודה

פורסם

החלפת הפוטנציומטרים הזבאלה שיש עליה ב-CTS טובים והג'ק בסוויצ'קראפט טוב, משפרת בדיוק את מה שאתה מדבר עליו. ההמלצה הזאת טובה לכל מי שיש פוטנציומטרים קטנים כאלה בבס. סקווייר חסכו פה כמה סנטים, וחבל. זה שידרוג לא יקר אבל שומעים את ההבדל. 

 

וכמובן יכול מאוד להיות שאתה לא אוהב את הסאונד של הפלאטוואונדס אבל רוצה לשמור על הפינגרבורד. תנסה מיתרי groundwound, לפעמים הם נקראים half-rounds, שהם ראונדס ששייפו אותם למשטח חיצוני חלק. אז הם נשמעים יותר קרוב לראונדס אבל לא מזיקים לפינגרבורד. 

 

half_round_wound_bass_strings.png

 

grnd.jpg.84d31a66ae6efffef50f9b76826c98c7.jpg

 

פורסם

בנוסף לכל מה שאילן ציין, כדי לקבל אפקט "muwa" משמעותי רצוי להביא את הפינגרבורד למצב ישר ככל האפשר ואקשן (גובה מיתרים) נמוך.

פורסם

מה שאילן אמר עם שידרוג האלקטרוניקה. זול ושווה. 

שווה (וגם מומלץ לדעתי) לשים מיתרי ראונדס. לסקוויר פרטלס האלה יש פינגרבורד מאבונול או חומר סינטטי אחר דומה, שאמור להיות עמיד נגד שחיקה. 
אבל אולי גם המתירים ממש ישנים. אם ממש מפחידה אותך השחיקה, תנסה את המיתרי הלף ראונד שאילן הציע. 
יש גם לדאדריו מיתרי פלאטס מצופים ניילון, שדווקא נותנים סאונד מאוד פתוח ובהיר. שווה גם ניסיון. 

פורסם

קודם כל, תחליף מיתרים.

 

כמו שתומר הציע ללכת על מיתרי ראונדס. הם נותנים בהירות לצליל וכל האוברטונים קופצים החוצה שבפלאט לא מקבלים,  בנוסף ,תומר ציין שהפינגרבורד אמור להיות עמיד נגד שחיקה.

לך על סט ראונד בעובי 035-095. ספק אם יש בארץ מיתרים בעובי כזה אבל אפשר להזמין מחו"ל. בגלל שהמשלוח עולה כסף' עדיף להביא 5 סטים מאשר סט אחד. גם ככה המיתרים זולים בחו"ל.

http://www.musiciansfriend.com/accessories/daddario-exl180-xl-extra-super-soft-long-bass-strings

http://www.juststrings.com/dad-exl180.html?cmp=nextopia&kw=dad-exl180

 

RT אמר- "להביא את הפינגרבורד למצב ישר ככל האפשר ואקשן (גובה מיתרים) נמוך". החלפת סט מיתרים בדרך כלל דורשת סטאפ אם מחליפים פעם בחצי שנה ומעלה. עצם העובדה שהמיתרים קרובים לפינגרבוד, יגרום לך להפעיל פחות לחץ, ומכאן, פחות שחיקה של הפינגרבורד והרבה "muwa"

 

לוקאץ' הינו "הרב גוגל" של האתר (לעניות דעתי) וכמות הידע שלו עצומה אז כדאי לבדוק את החלפת פוטנציומטרים, ועם זאת, קודם תחליף מיתרים וסטאפ. סביר להניח שהפעולה הזו תפתור לך את הנושא.

 

לגבי איש מקצוע, אני ממליץ על הרצל.

 

הנה הבס שלך. נשמעת מעולה עם ראונדס :)

 

 

פורסם
לפני 4 דקות, בסטיונר כתב:

תודה רבה על התשובות המלמדות. ניגש לעבודה!

 

תעשה סרטון לפני/אחרי ותשמיע את התוצאות.

פורסם
לפני 3 שעות, lukatch כתב:

החלפת הפוטנציומטרים הזבאלה שיש עליה ב-CTS טובים והג'ק בסוויצ'קראפט

יש לך המלצה על מוצר ספציפי לגבי שניהם? אני מעריך שיש סוגים שונים לכל אחד. 

Just now, Hamami כתב:

 

תעשה סרטון לפני/אחרי ותשמיע את התוצאות.

זה ידרוש ממני לחשוף את כישורי הדלים :sunglasses: ...

פורסם

המטרה של צוואר ישר ואקשן נמוך היא יצירת זווית מינימלית בין המיתרים לפינגרבורד שמגדילה את שטח המגע בין המיתר הרוטט לעץ החשוף של הבורד. יותר מיתר רוטט פוגע בעץ וליותר זמן. זה אפקט ה muwa. יש חשיבות לסוג המיתר, סוג העץ, כמה הגימור של משטח הפינגרבורד ישר ואחיד... צלילים יכולים להישמע שונה מאד באיזורים שונים על הצוואר.

בכל מקרה - ככל שעולים לאיזורים גבוהים בצוואר כך תגדל הזווית הנ"ל ויקטן ה muwa. שילוב של פיזיקה ומתימטיקה, סוג של.
 

פורסם
לפני 19 שעות, Hamami כתב:

לך על סט ראונד בעובי 035-095. ספק אם יש בארץ מיתרים בעובי כזה אבל אפשר להזמין מחו"ל

 

אלוהים אדירים חממי, אתה יודע שאתה היחיד שמנגן על הדבר הזה (-; אתה ומארק קינג...

 

אני כל החיים עם 040 וכולם כזה, בואנה למה כל כך דק? 

פורסם
לפני 2 שעות, lukatch כתב:

אלוהים אדירים חממי, אתה יודע שאתה היחיד שמנגן על הדבר הזה (-; אתה ומארק קינג...

 

 

כמו מארק קינג, אני מנגן על 030-090. 

על הפרטלס 6 מיתרים, אני שם סט 4 מיתרים 035-095 ומוסיף עוד שני מיתרים אחד 115 אחד 025.

למה כזה דק? מרגיש חופשי יותר. הבס מגיבה יותר טוב. את הפאנץ' שיש למיתרים עבים יותר, ע"י הגברת התדר 90Hz  משיגים באיבנז את הפאנץ'.

 

לפני 20 שעות, בסטיונר כתב:

זה ידרוש ממני לחשוף את כישורי הדלים :sunglasses: ...

וכל מה שיקרה זה שמקסימום תקבל עצות והכוונה. כל אחד היה ברמת 'מתחיל' מתישהו איפושהו והסרטון של לפני/אחרי אותו אתה אמור לצלם פשוט אמור לייצג את ההבדל בסאונד של הבס לפני השידרוג ואחרי השדרוג. יש המון סרטונים כאלו ביוטיוב שפשוט מראים הבדלים בצליל ובלי דאווינים של "בואו תראו איזה מדהים אני מנגן". 

ראית על שאלת שידרוג פרטלס כמה מידע קיבלת ואנשים לא זילזלו והתעלמו בסגנון:

"בס על הפנים, כולה 1000 שקל. בטח הילד הזה לא יודע לנגן והוא כבר הולך על פוזה של פרטלס..." 

בנוסף, שמעת בסרטון איך הבס שלך נשמעת עם מיתרי ראונד. אז אין תירוצים.

 

הבושה שאתה חושש ממנה לגבי איך שאתה מנגן, היא אצלך בראש, ואגב 1000 שקל, זה מה שהבס המרכזית שלי (איבנז) עלתה לי. היום היא שווה אולי 3000 שקל במקרה הטוב ואני איתה מאז 1989.

 

עכשיו, כל מה שנשאר לך זה לעשות.

בהצלחה

פורסם
בתאריך 8/22/2017 at 23:37, בסטיונר כתב:

הילד בן 42  :):):) . עדיף מאוחר מאף פעם לא!

 

מסכים. פשוט תהנה מהדרך. ממליץ לך לשמוע את אלן קרון וגארי וויליס על פרטלס-

 

פורסם
בתאריך 8/22/2017 at 23:37, בסטיונר כתב:

הילד בן 42  :):):) . עדיף מאוחר מאף פעם לא!

 

בגיל 47, לפני שמונה שנים, לקחתי מורה פרטית והתחלתי ללמוד קונטרבס (קלאסי). צוף פילוסוף עשה בדיוק את אותו דבר (אצל אלי מגן) כשהיה בן 51. 

 

פורסם
לפני 1 שעה, lukatch כתב:

 

בגיל 47, לפני שמונה שנים, לקחתי מורה פרטית והתחלתי ללמוד קונטרבס (קלאסי). צוף פילוסוף עשה בדיוק את אותו דבר (אצל אלי מגן) כשהיה בן 51. 

 

 

לא קשור לשירשור המקורי, אבל אשמח לשמוע על זה קצת.

 

כמה זה שונה? כמה ההרגלים בני ה-20+ שנים מהחשמלית מחלחלים\משפיעים? בגדול, שואל האם רקע בבאס חשמלית הוא יתרון או שדווקא חסרון? אינסטינקטיבית, מניח שהתשובה היא שאין חוקיות, מעניין אותי לשמוע פידבק ממי שעבר את זה.

 

 

פורסם

שונה מאוד. אתה בא משוכנע שזה בס פרטלס על הצד, ואז מגלה שאתה עומד שלושה חודשים ומנגן את Twinkle Twinkle Little Star ברה פתוח. ואז את יונתן הקטן, גם ברה מז'ור, ואז במינור. בקיצור, ממש צעדי תינוק. אחר כך אתה מבין שיד שמאל שלך, גם אחרי שלמדת איצבוע של קונטרבס שהוא שונה מזה של גיטרה בס, היא מבוגרת בהרבה מיד ימין שלך, שרק עכשיו התחילה ללמוד קשת. והפער הזה הוא לא תמיד טוב. אז הבנתי די מהר את גילי סמטנה, שהוא שמאלי ומנגן בס שמאלי, וכשלמד קונטרבס קלאסי, למד לנגן כימני. בגלל שאתה די מתחיל מההתחלה אז מה זה משנה, התחלה זאת התחלה. מה שכן, אם בזכות הבס אתה קורא תווים במפתח פה, זה יהיה מאוד מועיל בקונטרבס. כמובן שתצטרך להוסיף מפתח דו בשביל יצירות באזור הבלוק ומפתח סול בשביל פוזיציות אגודל... 

פורסם
בתאריך 2017-08-21 at 19:21, lukatch כתב:

החלפת הפוטנציומטרים הזבאלה שיש עליה ב-CTS טובים והג'ק בסוויצ'קראפט טוב

הי. חוזר על השאלה (עקב בורות מוחלטת בנושא) - האם תוכל להמליץ על מוצר ספציפי בכל אחד שמתאים לג׳ז בס הנ״ל?  יש לכל מותג ( cts, switchcraft) סוגים שונים ואני לא יודע מה לבחור.

חיפשתי באתר הזה, אבל האפשרויות מרובות ומנעד המחירים גדול:

https://www.allparts.com/cts

פורסם
לפני 50 דקות, בסטיונר כתב:

הי. חוזר על השאלה (עקב בורות מוחלטת בנושא) - האם תוכל להמליץ על מוצר ספציפי בכל אחד שמתאים לג׳ז בס הנ״ל?  יש לכל מותג ( cts, switchcraft) סוגים שונים ואני לא יודע מה לבחור.

חיפשתי באתר הזה, אבל האפשרויות מרובות ומנעד המחירים גדול:

https://www.allparts.com/cts

 

אני תמיד מזמין חלקים מ:  http://www.basspartsresource.com/

 

תזמין שלושה כאלה:

250K CTS 
SOLID SHAFT
AUDIO TAPER
POT

 

אחד כזה:

SWITCHCRAFT USA1/4" MONO JACK

SWITCHCRAFT USA
1/4" MONO JACK

 

אחד כזה:

SPRAGUE .047mfd
ORANGE DROP CAP

 

ואם אתה צריך גם כפתורים, חוטים ואפילו control plate (המתכת עליה הכל מורכב) ותוכל לשמור על החיווט המקורי של הבס בשלמותו, בצד.

 

גילוי נאות, יש לי כאן בצד כזו יחידה שהרכבתי ושימשה אותי על ג'אז בס יפנית. הג'אז נמכרה בסוף במצבה האורגינלי והפלייט המורכב נשאר כאן. חשבתי להציע לך לקנות ממני אבל דווקא מוצא חן בעיני שישאר כאן. בטוח יגיע יום שאמצא לו שימוש...  

 

פורסם

יחד עם הפלייט במגירה יש גם גשר וינטאג' סטייל של היפשוט. שניהם מחכים לג'אז בס הבאה שתיכנס דרך הדלת >:D
 

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...