lukatch פורסם פברואר 20, 2016 פורסם פברואר 20, 2016 קיבלתי היום מייל מחבר ותיק בשם קן קולינס. הוא במאי קולנוע וטלוויזיה אמריקאי (במאי צילומי החוץ ב-Homeland, למשל) ואספן מדהים של באסים וינטאג'. אני מדבר על פרסיז'נים 52', דברים כאלה. גולת הכותרת של האוסף שלו היא הגיבסון אקספלורר בס 1958 היחידה. הוא הפך חצי עולם ונתן בטרייד כמה כלים נדירים מאוד בשביל הבס הזה. כשישבנו לקפה בפלורנטין (הוא היה פה כבמאי הצילומים ביפו של סצינות "לבנון" בהומלנד) והוא סיפר לי מה הוא נתן תמורתה, כמעט נחנקתי מהקפה. היו שם לס פולים 54, פנדרים פרה-CBS, דברים של עשרות אלפי דולרים כל אחד. והכל בשביל האקספלורר בס האחת והיחידה. כשגיבסון יצאו ב-1958 עם הגיטרות המודרניסטיות שלהם - האקספלורר, הפליינג-V והמודרן (שלא הגיעה לייצור), הם בנו גם בס אחת ויחידה. נכון שכיום יש בס V ובס אקספלורר, אבל בהוצאה המקורית הייתה רק אחת, ולכן החשיבות ההיסטורית שלה, וכמובן הערך האספני האולטימטיבי. אספני גיבסון מוכנים לתת הכל בשבילה. למעשה גיבסון השתמשו בגוף שהיה מיועד לגיטרת אקספלורר, מתחת לפיגקארד הענק אפשר לראות את הראוטים הממולאים שהוכנו ל-PAF-ים של הגיטרה ואת ההברגות לגשר המקורי. עכשיו הוא העלה אתר שמוקדש לבס הזאת, עם ההיסטוריה שלה ותמונות. למה שלא תיכנסו? http://www.explorerbass.com/ עוד בס היסטורי מהאוסף של קן קולינס הוא הג'ז בס 1960 של פרדי טווארס. טווארס היה נגן אולפן שעבד בצמוד עם ליאו פנדר. הוא למשל היה זה שאמר לליאו פנדר שהטלקסטר והפרסיז'ן הן כמו קרש שחותך לו לתוך הצלעות וזרוע יד ימין, והציע לחתוך שם מהעץ קונטורים כאלה, בצד ומאחור למעלה, כדי שיהיה יותר נוח. כן, הוא האיש שהמציא את זה. יפה, לא? וכשפנדר בנה לו ג'ז בס אישית משלו, בשנת 1960 (כן, שנה לפני הראשונות), היו לו כמה בקשות. הראשונה, גוף אלדר עם גימור בלונד חצי-שקוף. פנדר באותה תקופה עשו את הגימור הזה רק על גופי ash. הבקשה השנייה הייתה פרטבורד ייחודי, ופנדר השתמש בחומר סינתטי שפרדי טווארס חשב שהוא אבוני אבל למעשה הוא לא היה. והבקשה השלישית הייתה שלושה נובים, ווליום-ווליום-טון. באותם ימים פנדר היו כזכור בתקופת הנובים הקונצנטריים על הג'ז בס, זה היה ארבע שנים לפני המעבר לשלושה נובים המוכרים עד היום. כמה הבס הזה שווה? אתם מוזמנים לנחש, כי לי אין מושג, אבל זה לא מעט. והבס השלישי הוא הג'ז בס 63' שג'קו פסטוריוס ניגן עליה בווידאו ההדרכה המפורסם עם ג'רי ג'מוט. אתם בוודאי זוכרים שבווידאו ההוא יש עליו צוואר פרסיז'ן מייפל עם שריגים. הצוואר המקורי היה באותו זמן בתיקון, ועד אז הרכיבו על הבס צוואר חלופי - זה מה שיש בווידאו. כשהסתיים התיקון הצוואר המקורי חזר לבס של ג'קו (זה כמובן לא ה-bass of doom שג'קו ריסק, היו לו כמה וינטאג'ים). וזה קן קולינס עם הבס של ג'קו. היא עדיין לא שלו אבל הוא מנהל מו"מ לקנות אותה...
nonpoint פורסם פברואר 20, 2016 פורסם פברואר 20, 2016 הבס של ז'קו לא שייכת לרוברט טרוהילו הבסיסט של מטליקה? זה היה איזה סיפור מפורסם אז שהם נתנו לו מיליון דולר עם קבלתו ללהקה, ועל זה הוא בזבז.
lukatch פורסם פברואר 20, 2016 מחבר פורסם פברואר 20, 2016 לג׳קו היו כמה ג׳ז באסים ישנות, וכתבתי - תסתכלו! - שזאת לא ה״בייס אוף דוּם״ שהוא ריסק ואח״כ שופצה והיום שייכת לרוברט טרוחיו, אלא פנדר אחרת, ההיא מהווידאו. קל להבחין לפי הפגמים בצבע, שהם שונים מאוד. חוץ מזה, את זאת הוא השאיר לא מפרוטלסת. זאת הבס מהווידאו בצילום יותר טוב: זאת הפרטלס המפורסמת - "בייס אוף דום". אפשר לראות שהיא שונה: ככה היא נראתה אחרי הריסוק: וזה אחרי ה"שיחזור" שעשה ג'ים קאופמן, זה הכלי שנמצא היום בבעלות רוברט טרוחיו:
tomersg פורסם פברואר 20, 2016 פורסם פברואר 20, 2016 מעניין ונחמד.. הטיונרים האלה של האקספלורר.. אגב ג'ז בס, בספר של פנדר רשום שאת הג'ז בס הם הוציאו ב 60..בספר שני רשום דצמבר 60.. אז זה די גבולי.. ובפרוטוטייפ היו אכן 3 נובים וערכת מיוטים, אבל פיקאפים שונים בצורה של מעין P90 עם 5 פולים.. אחר כך באמת שינו לכמה שנים לשני נובים קונצנטריים ואחר שינו ל 3 שוב. מצד שני יש את הג'ז בס של הרבי פלווארס (בסיסט של דיוויד בואי, לו ריד, מלחמת העולמות ועוד מלא מלא) שטוען שהיא גם פרוטוטייפ אבל מ 59.. אבל אולי התבלבל במניין השנים, בכל מקרה היא עם סיפור מעניין, לטענתו היה שם פאז מובנה עם מתג, פרימיטיבי למדי , שחתך את הסיגנל בחצי, והוא העיף אותו באיזה שלב, אבל החורים בפיקגארד נשארו, היא גם עברה צביעה ומחדש וכנראה גם החלפת לוגו. אבל זו בס שתהיה שווה המון.. הדברים שהיא ראתה.. עוד בהרחבה - http://curtisnovak.com/vintage/JazzBass59/
huckbuc פורסם פברואר 21, 2016 פורסם פברואר 21, 2016 אבל אילן, איך הגיבסון הזאת נשמעת? זה לא, אפעס, קצת חשוב? באתר לא מצאתי דגימות צליל.
RT פורסם פברואר 21, 2016 פורסם פברואר 21, 2016 לפני 26 דקות, huckbuc כתב: אבל אילן, איך הגיבסון הזאת נשמעת? זה לא, אפעס, קצת חשוב? האמת... שלא.
lukatch פורסם פברואר 21, 2016 מחבר פורסם פברואר 21, 2016 היא נשמעת די תחת, כלומר - כמו כל גיבסון עם פיקאפ סיידוויינדר, מה שהיום רוב האנשים מכנים mudbucker, והתיאור הנפוץ לסאונד שלו הוא "like farting underwater". מי שתיכנן אותו היה סת לאוור, ממציא ההאמבאקר. האיש כנראה הבין מאוד בסאונד של גיטרה, אבל לא ממש בסאונד של בס. טוב שליאו פנדר חשב על סאונד קצת יותר שימושי, וההמבאקר שלו (Split P) התקבל כסטנדרט.
yosiwin פורסם פברואר 21, 2016 פורסם פברואר 21, 2016 לפני 1 שעה, lukatch כתב: והתיאור הנפוץ לסאונד שלו הוא "like farting underwater". מים נחשבים למוביל מעולה לצליל. המון לווייתנים נעלבו עכשיו.
huckbuc פורסם פברואר 21, 2016 פורסם פברואר 21, 2016 הקליפ של לו ריד לא עולה אצלי, ובקליפ השני קשה לי להבחין בגוון של הבס. אסתפק אם ככה בדימוי הרקטלי-הידרולוגי.
lukatch פורסם פברואר 21, 2016 מחבר פורסם פברואר 21, 2016 הדימוי הרקטאלי-הידרולוגי ייתן לך מושג די קרוב. הייתה לי לפני הרבה שנים גיבסון EB2C שנת 1968 (אלה שנראות כמו ES335), עם מאדבאקר כזה. כל כך יפה וכל כך בלתי שמישה. הסאונד העמום הזה לא התאים לשום דבר. זה פשוט היה הבס עם הצליל הכי גרוע בעולם. יכול להיות שהפיתרון זה דיסטורשן...
Duba פורסם פברואר 21, 2016 פורסם פברואר 21, 2016 מזל שדימרזיו הוציאו גירסא משלהם למדבאקר הארור. 2 הלחמות והסאונד משתפר פלאים
Recommended Posts
ארכיון
הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.