Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

פאז או אוברדרייב או דיסטורשן?


tomersg

Recommended Posts

פורסם

אז ככה:

את כל הסיפור משייכים בכלל ללד זפלין.

השמועה גורסת שהם כיוונו את המגברים לעוצמה

הכי גבוהה ונוצר להם עיוות של הסאונד שהם אהבו.

הדיסטורשן הוא מצב בו יש לך גיין מטורף שיוצר עיוות של הסאונד אבל עם ווליום נמוך כדי לא לריב עם השכנים.

המונחים שציינת מתייחסים לרמות גיין שונות:

פאז אומר צליל מעט "מלוכלך", אזכור קל לעוצמת יתר.

אובר דרייב זה עם יותר גיין.

יש בדרך כל מיני כינויים מבלבלים כמו crunch,

שזה למיטב הבנתי קרוב לאובר דרייב מבחינת הסאונד.

אם היו מכוונים אקדח לראש שלי והייתי צריך לתת דוגמה של אובר דרייב הייתי זורק גארי מור או משהו בסביבה.

דיסטורשן זה המונח של הגיין הכבד יותר.

הלחם והחמאה של המטאליסט..

פורסם

דיסטורשן: רמת ה"לכלוך" עולה ככל שהאאוטפוט של הגיטרה עולה. זה "לכלוך" עם דינמיקה. אם תפרוט חלש, או תוריד קצת ווליום בגיטרה = פחות דיסטורשן.

פאז: אין קשר בין רמת ה"לכלוך" לבין האאוטפוט של הגיטרה. לכן אין לו דינמיקה. הוא "מלכלך" בכל ווליום באותה מידה, לפי איך שסידרת את הכפתורים שלו.

אוברדרייב: מה שבלוזיסטים קוראים "חצי דיסטורשן".

פורסם

מבחינתי אוברדרייב זה פשוט דיסטורשין מאוד עדין.

אוברדרייב אני חושב שגם הרבה יותר דינמי מדיסטורשין, אפשר לשחק איתו בכמה חזק אתה פורט.

פאז זה פשוט פאז  :P

פורסם

אז ככה:

את כל הסיפור משייכים בכלל ללד זפלין.

השמועה גורסת שהם כיוונו את המגברים לעוצמה

הכי גבוהה ונוצר להם עיוות של הסאונד שהם אהבו.

הדיסטורשן הוא מצב בו יש לך גיין מטורף שיוצר עיוות של הסאונד אבל עם ווליום נמוך כדי לא לריב עם השכנים.

המונחים שציינת מתייחסים לרמות גיין שונות:

פאז אומר צליל מעט "מלוכלך", אזכור קל לעוצמת יתר.

אובר דרייב זה עם יותר גיין.

יש בדרך כל מיני כינויים מבלבלים כמו crunch,

שזה למיטב הבנתי קרוב לאובר דרייב מבחינת הסאונד.

אם היו מכוונים אקדח לראש שלי והייתי צריך לתת דוגמה של אובר דרייב הייתי זורק גארי מור או משהו בסביבה.

דיסטורשן זה המונח של הגיין הכבד יותר.

הלחם והחמאה של המטאליסט..

זה פשוט שטויות, היה דיסטורשן הרבה לפני לד זפלין, מעבר לזה לוקאץ צודק ופאז הוא לעיתים רחוקות עם מעט גיין, ברוב המקרים הוא אפילו קצת בוצי, לא כמו שנאמר כאן

פורסם

אף אחד לא המציא את הדיסטורשן. דיסטורשן היה מהיום הראשון שהיו מגברים. השאלה היא מתי הפסיקו לראות בו משהו שלילי שצריך להימנע ממנו, והתחיל למצוא בו שימושים מוזיקליים.

כשהנדריקס הקליט את התקליט הראשון שלו, באנגליה, שלחו את ההקלטות למאסטרינג בארה"ב. החברה החזירה את החבילה לאנגליה בצירוף מכתב שאומר שמשהו לא בסדר בהקלטה, והגיטרה נשמעת עם דיסטורשן. צ'אס צ'נדלר היה צריך לשלוח את זה שוב בחזרה עם הסבר שהדיסטורשן בכוונה.

אגב, בשנות ה-60 היו גיטריסטים שהיו עושים חור בקונוס הקרטון של הרמקול עם עיפרון מחודד בשביל לקבל דיסטורשן.

פורסם

Difference between overdrive, distortion, and fuzz:

Overdrive, distortion and fuzz are often used interchangeably, but in a nutshell can be used to describe three degrees of the same effect: overdrive being a slightly grittier tone often heard in tube amps, distortion being a much dirtier tone while still retaining note definition, and fuzz tends to be a much more extreme distortion where note definition begins to be lost.

On a technical basis: overdrive refers to soft clipping, whereas the extremes of a sine wave are compressed a bit, distortion compresses them significantly more, and fuzz cuts off the tips.

ראה FAQ ב-talkbass

http://www.talkbass.com/threads/effects-forum-rules-and-faq-must-read.164936/

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...