Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

בעיות סאונד קלות


adam911

Recommended Posts

פורסם

היי אז בהמשך לפוסט הקודם אני אעדכן שקניתי לי בסוף

Ibanez gsr200 ו fender rumble 25 ואין מאושר ממני.

אבל יש לי בעיה קטנה :

לאחרונה הופיעו לי צלילי "פיצפוצים" קטנים במגבר ועם האוזניות (akg k44) תוך כדי הנגינה על המיתרים הנמוכים (הדקים יותר : 1, 2 ) ואני לא יודע על מה זה מעיד הקולות פיצפוץ הקטנים תוך כדי הנגינה לא ממש מפריעים אבל נשמעים... והבעיה השנייה זה לפעמים כשאני מנגן עם המצב פרי אמפ (אקטיבי ) כשהוא מוגבר עד הסוף אני שומע את הצליל קצת מזמזם כמו בגיטרה כשיש אי כיוון בגשר נגיד האם זה יכול להיות קשור לנגינה עם האקטיבי ובס עד הסוף?

ושאלה אחרונה איך אתם ממליצים לסדר את ההגדרות של המגבר ביחס לאקטיבי ככה שיוציא צליל נקי יחסית וחם ?

אודה לעוזרים :)

פורסם

הפיצפוצים יכולים להיות בגלל שהפיקאפים גבוהים מידי והמיתר נוגע תוך כדי נגינה בפיקאפ.

פורסם

או אולי עניין של הארקה של הגיטרה?

(פיצפוץ חלש ממש כשאתה נוגע במיתר או בחלק מתכתי אחר כמו הגשר)

פורסם

אין מתכון ל"ההגדרות של המגבר ביחס לאקטיבי ככה שיוציא צליל נקי יחסית וחם".

יש ניסוי וטעיה ומה שקובע זה האוזניים שלך וההגדרות הפרטיות שלך לצליל טוב.

פורסם

דווקא יש הגיון בלהוריד גיין בכניסה (יש גם מגברים עם כפתור PAD שמנמיך ב5DB אם אני לא טועה...)

כדי שהאות שמוגבר כפר פעם אחת במעגל האקטיבי לא יכנס לדיסטורשן לא רצוי...

כמובן שיכול להיות מצב שבו ההגבר הכפול דווקא יתן תוצאה נעימה..

ובכל מקרה - בס עד הסוף איפה? במגבר עצמו? במגבר הייתי מתחיל מEQ בפלאט..

פורסם

תרשו לי לחדד:

נדרשת הבנה במקרה הזה שמדובר בחיבור של גיטרה הכוללת מגבר (אקטיבית) לכניסת מגבר. לחיבור כזה יש השלכות רבות על הצליל כפי ש-foofig ציין.

כדי שהאות שמוגבר כפר פעם אחת במעגל האקטיבי לא יכנס לדיסטורשן לא רצוי...

כמובן שיכול להיות מצב שבו ההגבר הכפול דווקא יתן תוצאה נעימה..

כמובן שתמיד כדאי להתחיל שכול הבקרות במצב פלאט ומשם להתחיל לשנות במטרה לקבל את מה שהכי מתאים לך או לאבחן בעיות/תופעות לא רצויות המופיעות רק בתחום מסויים.

בקיצור, שחק קצת עם הבקרות השונות ותשווה את המתקבל.

בהצלחה

פורסם

אוקיי חברה סורי שלא הגבתי פשוט לא היה לי זמן השבוע וקראתי דרך הפלאפון לאחר נסיון משחק במגבר סידרתי לי סאונד אופטימלי וגם הרבה מהקולות נעלמו כשאר ניגנתי עם האקטיבי + בס במגבר עד הסוף הכמויות יצאו די מוגזמות וכנראה מזה זה נבע...

עכשיו יש לי עוד כמה שאלות

1)לפעמים כשאני מנגן והבס במגבר גבוהה או כל מיני מצבים ללא האקטיבי כלל...

ואני מנגן על המיתר ה-3 מלמטה השני הכי עבה וזה שמעליו אחד אחרי השני בלי הפסקה הצליל ניהיה מלוכלך ומתחרבש וניהיה סוג של רעש.

2)האם יש באמת צורך באקטיביות של הבס ? מאחר והמגבר שלי מספק לי מספיק בס גם עם אוזניות וגם עם המגבר עצמו למה הצורך באקטיביות כי כאשר שניהם מופעלים זה סתם ניהיה בס מוגזם בלי איכות אפילו עם איזון של ה MID TREBELE או שאולי אני עושה את זה לא נכון...

3)ושאלה אחרונה :)

המוכר בחנות אמר לי תמיד לנגן על INPUT 2 במגבר בגלל האקטיבית או משהו כזה ... האם זה משנה ומה ההגיון מאחורי זה ?

אודה מאוד לעוזרים ! :)

ותודה על הכל עד עכשיו ..

פורסם

הסבר קטן שיכול לסדר לך את העניינים:

הבס שלך מוציאה אות חשמלי חלש מאוד, האות נוצר בפיקאפ שקולט את התנודות של המיתר.

עכשיו צריך להגביר את האות הזה כדי שתוכל לשמוע אותו, הדבר הזה נעשה בכמה שלבים - דרך כמה מעגלים.

בשלב הראשון מגבירים דרך הפרה-אמפ, ובשלב הזה גם מעצבים את הדאונד, מגבירים תדרים מסויימים וחותכים אחרים וכו'. בשלב השני (POWER AMP) לוקחים את האות המעוצב ומגבירים לרמה שתוכל להזיז רמקול.

עכשיו - שני המעגלים האלה נמצאים במגבר שלך. בגיטרה אקטיבית נמצא מעגל פרה-אמפ נוסף והשילוב שלו יכול לתת סאונד עוד יותר "מוגבר" או אגרסיבי.

זה הסבר מאוד כללי...

לשאלות שלך:

1. אם תכוון את החוגה של הבסים במגבר שלך עד הסוף למעלה, או הרבה למעלה, זה יגביר בצורה לא נעימה את התדרים הנמוכים וכמובן שזה ישפיע בעיקר על המיתרים הנמוכים שמפיקים יותר תדרים נמוכים.

תתחיל ממצב "מאופס" בכל הכפתורים ותשחק משם... (מצב מאופס זה בד"כ באמצע בבפתורי הEQ)

2. כמו שרשמתי קודם - בגיטרה אקטיבית יש מעגל פרה-אמפ שאין בגיטרה פסיבית, המעגל הזה נותן אופציות למשחק בסאונד וצבע מסויים בהתאם לסוג המעגל.. כמו שחברות שונות ייצרו בסים עם סאונד אחר גם פה כל יצרן יתן אופי אחר לסאונד. אין פה שאלה של צריך או לא צריך אלא האם אתה אוהב את מה שאתה שומע.

3. ההגיון הוא כזה - כניסת IN2 בדכ היא כניסה עם הנחתה של האות, כלומר מותאמת לגיטרה אקטיבית שמייצרת אות חזק. ההגיון הוא שאם תתחבר משם יש פחות סיכוי ש"יתחרבש" לך הסאונד.. אבל אין סכנה בלחבר לIN1 מבחינת תקינות המגבר, פשוט יש מצב שתשמע סאונד מלוכלך מאוד

פורסם

תשמע אני הקשבתי לכל מה שרשמתה ואני לא מצליח לייצר שום ווריאציה מספקת .. בס זה כלי שחדש לי אבל גיטרות בכללי לא ... :(  אני לא מצליח לייצר שום סאונד נורמלי גם לאחר שאני משתמש בבס עד הסוף או כמעט הכי גבוהה עם אני לא מנגן על ווליום 2 זה מתחיל להתלכלך לצליל לא מובן שלא לדבר על זה שהעפתי את האקטיבי כי ביחד זה לא הולך ומשום מה הבס של המגבר נשמע יותר בהיר ופחות מלוכלך ...

זה ממש מתסכל אם אוזניות בכלל לא כיף לנגן כי זה עושה סאונד די מכוער בכללי אבל אין לי ממש ברירה אני מנסה להפיק את המיטב או בלי בסים בכלל או לנגן עם בס בווליום 2...

כמו כן עדיין יש לי רעש סטטי מגעיל מווליום כשאני מנגן מהצליל עצמו לא ברקע.... אני כבר לא יודע מה הבעיה

פורסם

כמו שנאמר, אל תגע בEqualizer בכלל בשלב הזה, שים את הכל על 0 (כלומר אמצע, בלי תוספת ובלי גריעה).

תתחיל מGain נמוך ותעלה רק את הווליום עד שיש לך עוצמה שאתה מרוצה ממנה.

נגן כשאתה מעט מרוחק מהמגבר ובכל מקרה לא עם הבס כלפיו - כלומר, שהמגבר יהיה מול הגב שלך, או לצידך.

האם הסאונד שלך עדיין מלוכלך?

אגב, כמו שהוזכר פה, יש את הנושא של הארקה.

האם בחיבור לחשמל יש לך משהו כזה?:

1946x634574031770312500_L.jpg

פורסם

אצלי הגיין הוא חלק מ-OVERDRIVE והוא מופעל בכפתור ככה שאני כמעט לא משתמש בזה כי אני נורא נהנה ומהצליל בלי OVERDRIVE

עכשיו אני אולי לא מבין אותכם להשאיר הכל על פלאט ואז הצליל נשמע חד מדי כאילו כן חסר בס אז מאיפה כן להוסיף אותו ???!?

פורסם

נו - אם בפאלאט חסר לך בסים, וכשהבסים עד הסוף למעלה יש יותר מדי בסים...

נראה לי שאתה בכיוון  ;)

פורסם

כמו שנאמר, אל תגע בEqualizer בכלל בשלב הזה, שים את הכל על 0 (כלומר אמצע, בלי תוספת ובלי גריעה).

תתחיל מGain נמוך ותעלה רק את הווליום עד שיש לך עוצמה שאתה מרוצה ממנה.

נגן כשאתה מעט מרוחק מהמגבר ובכל מקרה לא עם הבס כלפיו - כלומר, שהמגבר יהיה מול הגב שלך, או לצידך.

האם הסאונד שלך עדיין מלוכלך?

אגב, כמו שהוזכר פה, יש את הנושא של הארקה.

האם בחיבור לחשמל יש לך משהו כזה?:

1946x634574031770312500_L.jpg

נופ יש לי תקע רגיל

ואני לא בכיוון הנכון תסלחו לי על הבורות אבל אני באמת לא מבין למה אתם מתכוונים מאיפה יש תעדוף של להוציא את הבס מהפרי אמפ או מהמגבר עצמו ... ואני אשכרה לא מצליח לנגן בווליום מעל 2 בלי שהצליל סתם ייצא "קראנצי" מוגזם ומגעיל .... למרות שאין GAIN

פורסם

סוללה בבס בדקת?

קניתי אותה בערך לפני פחות מחודש אבל אני מנגן די עקבי לפחות ביום לא מעט זמן.... האם יכול להיות שזה זה ? אני לא יודע אינדקציה למוות של הסוללה

פורסם

קרחצים והפרעות שונות בבס אקטיבית יכולות להוות אינדיקציה לגסיסה של סוללה. אם לא מנתקים את הכבל מהבס בזמן שלא מנגנים, הסוללה מתרוקנת.

ולך תדע גם כמה זמן הבס היתה בחנות עד שקנית? שווה לבדוק.

פורסם

אם לא מסתדר קפוץ לחנות, שיבדקו אם תקין, יעזרו לך ויסבירו איך לתפעל...

במיוחד אם קנית רק עכשיו...

פורסם

עכשיו אני אולי לא מבין אותכם להשאיר הכל על פלאט ואז הצליל נשמע חד מדי כאילו כן חסר בס אז מאיפה כן להוסיף אותו ???!?

אם הצליל חד מדי, אולי כדאי להוריד מעט טרבל.

בדרך כלל תגיע לתוצאות יותר טובות אם קודם תוריד תדרים לא רצויים ורק אחר כך, אם חסר לך בס, תעלה מעט..

פורסם

טוב הסתדדרתי בסוף שברתי את הראש ומצאתי בסוף איזון מושלם ! :)

ושאלה אחרונה

כרגע יש לי בעיות כלכלית למימון מורה .... עכשיו את ההתחלה של ההתחלה הספקתי לרכוש אצל מורה של איך להחזיק ואיך להוציא צליל ...(לא מעבר) ולאחר מכן התחלתי לשבת בבית להכיר את הכלי וללמוד שירים שאני אוהב (californication ) וכו... עכשיו אני מרגיש שאני סתם לומד לשנן שירים ואני רוצה להשתפר מה הכיוון שאתם חושבים שכדאי לי ללמוד ? והאם אפשרי ללמוד לבד ? לפחות לבינתיים ?

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...