Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

?Mr. Karr, Would you teach me how to drive a double bass


GalShaya

Recommended Posts

כן, הוא מסכים, אומנם לא יצא לי לשאול אותו אישית עדין אבל נראה שהוא לימד כבר לא מעט אנשים לעשות זאת.

אחד מהם הוא מורי, ד"ר מיכאל קלינגהופר, שהוציא לאור בזמן האחרון את הספר

"?Mr. Karr, Would you teach me how to drive a double bass"

ועוסק בנגינת קונטרהבס ומבוסס על הטכניקות שלמד מיכאל אצל גארי קאר.

FrontCoverNormal.gif?height=500

אני חושב שאין לי למה להציג את מיכאל לפורום ולספר על התרומה המדהימה שלו לעולם הקונטרהבס הישראלי ועל עשרות תלמידים שהיום הם מוזיקאים מדהימים (שניים מהם, אדמונד גילמור ואסף חכימי הם גם חברי פורום, לפחות היחידים שאני זוכר) וביניהם אבישי כהן עומר אביטל ועוד ועוד ועוד. הפרטים כתובים באתר שלו ואני כמובן לא יכול לכתוב את הביוגרפיה שלו יותר טוב ממנו.

אני כן יכול לספר על החוויה האישית שלי כתלמיד שלו, אין הרבה מורים כלכך סבלניים יצירתיים ונעימים כמו מיכאל. כל שיעור שעברתי אצלו היה תמיד מעורר השראה ומלא באינפורמציה מרתקת על הכלי ועל המוזיקה וכל מה שעומד מאוחריהם. גם אם החומר קשה לי וגם אם אני מרגיש תקוע ידעתי תמיד שיש לי מענה ופתרון ובכלי שהוא כלכך פיזי ומתוחכם כמו הקונטרהבס זה דבר לא טריויאלי. אצל מיכאל הנקודה שזכורה לי תמיד מעל כל מה שלמדתי שהכל בשביל המוזיקה, כל התרגילים וכל האצבועים והקשתות שעורכים הם רק כדי ליישם מציאות מוזיקלית מדהימה על כלי מדהים, לפחות ככה אני מרגיש, אף פעם לא נדחפתי לנגן בדרך מסויימת או כמו מישהו מסויים אלה פשוט ניתנו לי הכלים כדי להתחיל ליישם את מה שאני מרגיש לגבי אותן היצירות.

הספר שאותו רכשתי לפני מספר ימים צופן בתוכו את אותם העקרונות ואת אותה הרוח שיש בשיעורים אצל מיכאל, המתודיקה יצירתית, ברורה, פשוטה ויעילה מאין כמוהה. מעבר לכך שאותן המתודות מבוססות על שנות למידה עם בסיסט שמבחנתי אין שני לו והשינוי שהוא הביא לכלי הוא לא ייאמן, מרגישים את כל שנות הניסיון בללמד אותן.

הספר גם נעים מאוד וכיף לקריאה ולא כבד כמו כמה מספרי המתודיקה האחרים שבהם נתקלתי, אני אומנם עוד מעלעל בספר ולא הגעתי לסופו (ואני עוד רק מתחיל לעבור על כל התרגילים שנמצאים בו) אבל אני מאוד ממליץ לכם לבדוק אותו, זה ספר מאוד מיוחד ויש בו אינפורמציה שבאמת נוגעת באספקטים מאוד חשובים בנגינה.

פרטים וכו' יש פה:

http://www.driveadoublebass.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...