Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

שיפור השריקות..


אלון

Recommended Posts

פורסם

יש לכם טיפים או סירטונים להראות לי איך לשרוק יותר טוב ?

כי אני שורק אבל אני מרגיש שהווליום ממש חלש יחסית לווליום הרגיל שאני מנגן באצבעות...

תודה  ;)

פורסם

אתה מתכוון לאוברטונים ואוברטונים 'מזויפים'? זה לא בדיוק שריקות, וזה עניין של טכניקה והרגל כי צריך להתרגל למיקום המדויק על הצוואר והפריטה המדויקת שיוציאו את האוברטון נקי וחזק, ובנוסף זה גם נשמע יותר ברור עם פיקאפ אחורי בלבד ועוד איזה גורם שאני לא זוכר מה הוא, אבל בטוח מישהו פה יידע להגיד לך.

פורסם

אני לא 100 אחוז סגור על זה אבל אני חושב שאני מתכוון לשריקות,נתתי קישור לשיר שאני לא לומד אני חושב שהטכניקה שבו נקראת שריקות..

פורסם

זה נקרא Fake Overtones, תעשה חיפוש בגוגל וביוטיוב ותמצא על זה מידע.

נראה לי קצת מסובך להסביר את זה בכתב.

פורסם

תשאל את המורה שלך אם יש, אני מניח שהוא אמור לדעת במה מדובר, ואם אני לא טועה חברנו לפורום רמון פתח טופיק עם מידע מפורט בנושא, תעביר חיפוש בפורום.

השיטה הכי הגיונית שעולה לי לראש בסגנון של השיר הזה היא ללחוץ עם יד שמאל על שריג כלשהו מתחת ל12 ועם ימין להניח אצבע על אותו התו באוקטבה מעל באותו המיתר בלי ללחוץ על השריג אלא רק לחסום אותו ולפרוט עם האגודל. זה קצת לא נוח בהתחלה ואולי גם ההסבר לא מובן, אבל מתרגלים, ושוב, אם יש לך מורה אז כנראה הוא יוכל לעזור לך עם זה.

פורסם

אני לא יכול לראות סרטונים כרגע, אבל מהתגובות אני מניח שאתה מתכוון ל-

artificial harmonics או fake harmonics

ואם אתה מנגן עם מפרט תחפש -

pinch harmonics

אם תעשה חיפוש עם המונחים האלו תמצא הרבה חומר, אפילו בוויקפדיה.

לגבי השאלה שלך, קשה לענות עליה בלי לראות את הטכניקה בה אתה משתמש. איזה אצבע מיד ימין אתה מניח על המיתר ובאיזה אצבע אתה פורט?

תנסה להחליף בין הפיקאפים אם יש לך כמה.

תנסה מיקומים שונים ביד שמאל וביד ימין, כמו הרמוניות (אוברטון) רגילות יש נקודות לאורך המיתר (שעכשיו מתקצר בהתאם ליד שמאל שלך) בהן קל יותר או אפשרי בכלל לנגן אוברטון.

תנגן יותר חזק  ;D

וכאן תמצא עוד הרבה מידע מועיל -

http://www.ibass.co.il/forum/index.php/topic,899.msg9190.html#msg9190

פורסם

הוספתי את זה גם לפוסט שפתחתי על האוברטונים:

תוספת מועילה - כשיש יותר מפיקאפ אחד בגיטרה, הפיקאפ האחורי ביותר (שקרוב יותר לגשר) ישמיע את האוברטונים ביתר קלות מאשר פיקאפים קדמיים.

ההגיון שעומד מאחורי הפקת אוברטונים מלאכותיים הוא, שהאיצבוע של יד שמאל, מחליף את תפקיד נקודת אחיזת המיתר של הנאט.

דוגמה על מיתר סול (G):

- במצב רגיל, אם מפיקים אוברטון מעל סריג 12 מקבלים את הצליל סול באוקטבה אחת מעל הצליל סול שמתקבל ממיתר סול פתוח.

- במצב שמאצבעים את הצליל סול דיאז (פרט ראשון על מיתר סול), ורוצים להפיק את אותו סול דיאז באוקטבה אחת מעל עם שילוב האגודל/איצבוע (הסבר מיד), צריך לאצבע את פרט 13.

המיתר בעצם "התקצר" ולכן היחסות של מיקום האוברטונים על המיתר זזה בהתאם לפרט שאותו מאצבעים.

אם נאצבע את הפרט החמישי לדוגמה על מיתר כלשהו, כל סדרת האוברטונים שעליו תזוז בהתאם גם היא, 5 פרטים לכיוון הגשר.

בדרך כלל, לא פורטים עם יד ימין על הפרטים שמעל הצוואר, בגלל שפחות נוח טכנית לנגן באזור הזה ככה, וגם כי רוצים דווקא את האוברטונים הגבוהים יותר, שנמצאים באזור שיותר קרוב לגשר.

ואז בעצם מה שעושים הוא - מאצבעים את סול דיאז (לדוגמה) עם יד שמאל, אבל בשריג ה 13, ופורטים עם יד ימין באזור שקרוב יותר לגשר. במצב הזה יש לפחות שני מיקומים שונים שמהם יופק סול דיאז, ושניהם יהיו באוקטבות שונות.

ככה, מנגנים בעצם אוברטון באוקטבה אחת או שתיים גבוה יותר מהצליל שאותו נקבל אם נפרוט רגיל על המיתר.

צריך לשים לב, שכל איצבוע במקום שונה על המיתר ידרוש מיקום שונה לפריטה עם יד ימין בהתאמה, בגלל שאורך המיתר השתנה וכל סדרת האוברטונים זזה גם היא.

- הרבה מילים, אבל זה בעצם די פשוט, והכי חשוב - מאוד כיף!

מצאתי עוד סרטון שמסביר את ההפקה עם האגודל, "ג'אקו סטייל" וגם "סטיב ביילי סטייל",

בנוסף לסרטונים הקודמים שמוריס העלה, עם ג'אקו -

אח"כ אפשר לנסות לנגן על הבס, ולשרוק את זה לדוגמה  :)

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...