Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

huckbuc

מנהל פורום
  • הודעות שפירסמתי

    2188
  • הצטרפתי בתאריך

  • הפעילות אחרונה שלי

  • Days Won

    218

תגובות שפירסמתי שפורסמו על ידי huckbuc

    מלודי

    196    4

    תודה!  אתה צודק במאה אחוז בוולטה השנייה של בית שני (תיבה 20), אבל אתה בטוח שאתה שומע דו במקום ההפסקה בבית השלישי (תיבה 34)?  הקשבתי כמיטב יכולתי ואני שומע שם הפסקה.

    זה הגשם

    202    3

    אתה מעלה נקודה מעניינת.  בזמן ההוצאה של התווים הבס נשמע לי כמו גיטרה בס - אמנם עם אפקטים, כנהוג באייטיז, אבל גיטרה בס ולא מקלדת.  בשמיעה חוזרת עכשיו אני כבר פחות בטוח.    את הזיהוי של מיקי שביב בתור הבסיסט לקחתי מהערך של האלבום בוויקיפדיה, ובאמת חשבתי - איזה בזבוז להשתמש במיקי שביב לכזה תפקיד מונוטוני ופשוט.  בכל אופן, מצאתי עכשיו את העמוד הזה, עם פירוט של מי מנגן מה בשירים הספציפיים באלבום, ואכן לא מצוין נגן בס ב"זה הגשם".  אז יכול להיות שזה באמת סינתי בס בשיר הזה (אלונה טוראל מקבלת שם קרדיט על סינתסייזר), אבל גם יכול להיות שהקרדיט למיקי שביב איכשהו נשמט (כבר תפסתי את האתר הזה בטעויות קרדיטים).  מה שמחזק קצת את האפשרות השנייה זה שבשיר אחר באלבום - "שיר אהבה" (ראה למטה) - מיקי שביב כן מקבל קרדיט, אבל לבס יש שוב תפקיד מונוטוני ופשוט, עם צליל דומה לצליל ב"זה הגשם".  יש פה אולי מישהו עם האלבום בבית, ויכול לדווח מה כתוב בקרדיטים?

     

     

    לנקודה הכללית שהעלית: עד תחילת שנות השמונים היה די נדיר לציין קרדיטים לנגנים וטכנאים על האלבומים.  בהמשך המצב השתפר, אבל עידן הסטרימינג באמת שוב מקלקל.  במוזיקה חדשה, הרבה פעמים היוצרים מעלים את החומר ליוטיוב עם קרדיטים מפורטים, אז לפחות זה טוב.  לא ידוע לי על מאגר מידע אינטרנטי מוצלח שמרכז את כל האינפורמציה.  אני לפעמים מוצא מידע באתר discogs.com שקישרתי אליו קודם (אם כי כאמור הוא לא לגמרי אמין), ולפעמים בגירסה המאורכבת של אתר mooma ז"ל.

     

    שולה

    195    4

    מוריס, בשמחה!  יש לך בקשה ספציפית?

     

    אני התוודעתי לויקטור אזוס באמצע שנות השמונים (תקופת התיכון שלי), כשהוא ניגן עם להקת הג'ז-פיוז'ן "צליל שכן", אלילי ילדותי.  הייתי בכמה הופעות שלהם, ויש לי עדיין את התקליט (היחיד) שהם הוציאו.  שנים שאני מתכנן להעביר את התקליט לפורמט דיגיטלי ולהעלות ליוטיוב, ורק עכשיו (בזכות התגובה שלך, מוריס) גיליתי ששמוליק קובלסקי, הסקספוניסט של ההרכב, עשה את זה במקומי.  הנה הקטע הפותח של האלבום, עם בס פנטסטי (כרגיל) של ויקטור אזוס:

     

     

    שלושה מחברי "צליל שכן" היו בהמשך ב"אטרף" - ויקטור אזוס, הגיטריסט אהרוני בנארי , והקלידן איתי רוזנבאום (בהמשך איתי עזב את אטרף, אבל זה הוא שמנגן את סולו הקלידים ב"שולה".  עוד יותר בהמשך יצא לי להתיידד אתו קצת, ואפילו ניגנו ביחד פעם-פעמיים).

     

     

  1. אוקיי, הוספתי את התפקיד השני, מקווה שיצא בסדר.  אם כבר מדברים על הפתיחה של השיר - לא ברורה לי בדיוק הספירה של מה שקורה עם הסינטי (עוד לפני שנכנסים שאר הכלים), והשתיקה שכתבתי כנראה לא מדויקת באורך שלה.   מישהו פיצח את זה?

  2. אה, אז זה בס מנגן את הצלילים האלה!  טוב לדעת.  חשבתי שזאת גיטרה.  יש במקביל גם תפקיד בס "רגיל", שמן הסתם הוקלט בנפרד, אז יהיה לי קצת מסובך מהרגיל לכתוב את שני התפקידים, אבל אנסה.  האמת היא שהיה נדמה לי שבמקום או שניים נוספים בשיר יש שני תפקידי בס, אבל לא הייתי בטוח.  עכשיו זה נראה יותר הגיוני.

×
×
  • Create New...