Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

1 Screenshot

תאור השיר

נורית גלרון  |  בס: מיקי שביב  |  1986

 

 


User Feedback

Recommended Comments

כמובן שהכל יכול להיות אבל זה הכי פחות מיקי שביב ששמעתי, אין כאן אף יציאה בכל השיר.. בטוח שזה לא אילן וירצברג על מקלדת?

ובאותה הזדמנות: לאן נעלמו הקרדיטים? פעם כשהיו תקליטים היה המון מלל על עטיפה, בדיסקים זה בכלל היה חוברות. בעידן הסטרימינג כל המידע הזה נעלם, אפילו לאחור כבר אי אפשר למצוא כלום. למשל: עבדתי השבוע על השיר 'ימי התום' - אין מקום שבו כל הקרדיטים מופיעים בצורה מפורטת, צריך ממש לחפור. בסופו של דבר זה כנראה צוף פילוסוף שמנגן שם בס, הייתי ממש בטוח שזה בנצי גפני.. אבל לדעת מי טכנאי המיקס זה כבר אבוד. אולי המידע הזה כבר לא חשוב יותר? או האם יש איזה מאגר מידע אינטרנטי שמרכז את כל זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מעלה נקודה מעניינת.  בזמן ההוצאה של התווים הבס נשמע לי כמו גיטרה בס - אמנם עם אפקטים, כנהוג באייטיז, אבל גיטרה בס ולא מקלדת.  בשמיעה חוזרת עכשיו אני כבר פחות בטוח.    את הזיהוי של מיקי שביב בתור הבסיסט לקחתי מהערך של האלבום בוויקיפדיה, ובאמת חשבתי - איזה בזבוז להשתמש במיקי שביב לכזה תפקיד מונוטוני ופשוט.  בכל אופן, מצאתי עכשיו את העמוד הזה, עם פירוט של מי מנגן מה בשירים הספציפיים באלבום, ואכן לא מצוין נגן בס ב"זה הגשם".  אז יכול להיות שזה באמת סינתי בס בשיר הזה (אלונה טוראל מקבלת שם קרדיט על סינתסייזר), אבל גם יכול להיות שהקרדיט למיקי שביב איכשהו נשמט (כבר תפסתי את האתר הזה בטעויות קרדיטים).  מה שמחזק קצת את האפשרות השנייה זה שבשיר אחר באלבום - "שיר אהבה" (ראה למטה) - מיקי שביב כן מקבל קרדיט, אבל לבס יש שוב תפקיד מונוטוני ופשוט, עם צליל דומה לצליל ב"זה הגשם".  יש פה אולי מישהו עם האלבום בבית, ויכול לדווח מה כתוב בקרדיטים?

 

 

לנקודה הכללית שהעלית: עד תחילת שנות השמונים היה די נדיר לציין קרדיטים לנגנים וטכנאים על האלבומים.  בהמשך המצב השתפר, אבל עידן הסטרימינג באמת שוב מקלקל.  במוזיקה חדשה, הרבה פעמים היוצרים מעלים את החומר ליוטיוב עם קרדיטים מפורטים, אז לפחות זה טוב.  לא ידוע לי על מאגר מידע אינטרנטי מוצלח שמרכז את כל האינפורמציה.  אני לפעמים מוצא מידע באתר discogs.com שקישרתי אליו קודם (אם כי כאמור הוא לא לגמרי אמין), ולפעמים בגירסה המאורכבת של אתר mooma ז"ל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך אתר שנקרא Discogs מצאתי את הקרדיט עבור להקה מקומית. אז ככל הנראה הבסיסט שם הוא צוף פילוסוף.
לגבי התחושה שעלתה כאן שזה ״בזבוז להשתמש במיקי שביב לכזה תפקיד מונוטוני ופשוט״.
לדעתי התפקיד כאן הוא מעולה ומשרת את המטרה- השיר קצבי וכיפי מאוד! אם מקשיבים טוב, רואים כמה מרווחים יש בין התווים. זה משרת את הגרוב ממש.
אגב, שנתיים לפני השיר הזה- מיקי שביב ניגן תפקיד דיי ״מונוטוני ופשוט״ בריקוד לאור ירח. כנראה שהוא לא חשב שזה בזבוז....
(גילוי נאות, בתור אחד שהכלי הראשון שלו היה פרטלס בגלל התפקידים המונומנטליים של מיקי שביב בשנות ה70 המאוחרות, גם אני חשבתי פעם שזה בזבוז...)
 image.png.f92cf325d21812243bb819d025df4f24.png
image.thumb.png.1791645b75c43c80c59b972ef1ea8ca2.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...