Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

טאבים לבס ליין לשירים ישראלים


יובל

Recommended Posts

שלום,

 

אני בסיסט מתחיל, ואני מחפש הרבה ברשת טאבים לבס ליין לשירים ישראלים ואני לא מוצא. אני לא מעניין לנגן סתם את השורש של האקורדים לגיטרה כי זה מעפן. לכל שיר יש את הבס ליין שלו עם ווקינג ואת זה בתור . מתחיל אני לא יודע איך לחלץ לבד בשלב זה. לכן רק טאבים יכולים לעזור כמו בכל האתרים של שירים לועזיים. אבל לא נראה שבכלל קיים דבר כזה בעברית. יש למישהו מושג אם קיים דבר כזה? אולי יש איזושהי חוברת שניתן להוריד או להדפיס איכשהו.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, רק יש בעיה קטנה שבאתר לא מדובר בטאבים אלא בתווים של מפתח פה לתפקיד הבס ואני לא ממש טוב בקריאת תווים. אני מחפש פשוט טאבים עם מספרים שיהיה פשוט לקריאה. נכון שאפשר לקחת את התווים ולתרגם אותם לטאבים וכו.. השאלה אם קיים מאגר כזה בכלל היכן שהוא. תודה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נכנס כאן רק להקדים תרופה למכה...

@יובל תקרא בבקשה את כללי הפורום ותבין אותם.

יש בפורום אפס סבלנות להפרת זכויות יוצרים כך שאם משתמשע מההודעה שלך שאתה מבקש שישלחו לך טאבים מקוריים, סריקות, צילומי מסך וכדומה, זה לא המקום הנכון.

 

אוסיף ואכתוב שמה שיוסי המליץ לך זה הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות.

תוציא שירים משמיעה, תלמד לכתוב תווים, ובהמשך זה ישתלם לך מאוד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את מה שמוריס כתב, ואוסיף- לימוד נגינה דרך טאבים זה מוגבל ומגביל! כי שיודעים רק טאבים, אז רק כלים שפועלים כמו גיטרה מתאימים למערכת הזו. כשיודעים תווים אפשר להתעסק עם רוב כלי הנגינה בכדור הארץ ואף פעם לא מאוחר ללמוד תווים. לך למורה, תתאמן על קריאת תווים חצי שעה ביום במשך חצי שנה, ואחרי חצי שנה אתה תשמח שלא עבדת עם טאבים. למרות שממציאים כל מיני דרכים חדשות (שטאבים היא אחת מהן) לקריאת/כתיבת מוזיקה, תווים הם עדיין הדרך הכי טובה לקריאת/כתיבת מוזיקה וזה ישאר ככה עוד הרבה שנים אז תעשה לעצמך קיצור דרך ותלמד תווים!

בהצלחה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תגובה למנהל האתר -לא חיפשתי להפר שום זכויות יוצרים, אלא לקבל חוברת או מאגר פרטי שמישהו ביצע בעצמו ולא אכפת לו לשתף עם נגנים אחרים זה הכל. האמת היא, שאם בכלל קיימת חוברת טאבים לבס לשירים ישראלים אני מאוד ישמח לקנות אבל לא מצאתי בכלל דבר כזה. זאת הייתה גם סיבה בשבילי לכתוב שאלה כאן. הרשת מלאה בחוברות אונליין, סרטונים וכולי של שירים לועזיים עם טאבים לבס, ופשוט חיפשתי למצוא מקבילה לשירים בעברית (למשל יש לי את החוברת הידועה עם אקורדים למאות שירים בעברית, וחשבתי שאולי יש משהו דומה לבס, זה הכל).

 

שנית לגבי תווים - בתיאוריה הכל נכון. רק מה אני כבר לא צעיר כל כך, בן 50 כמעט ומעולם לא ניגנתי בס ולכן להיאבק עם האצבוע מבחינה טכנית וגם עם תווים זה מטלה קשה מאוד בשבילי. אני ניסיתי את זה תקופה וזה היה לי קשה באופן מטורף ולכן התייאשתי. גם מבחינת זמן והשקעה, אני מחפש את המצוי יותר מאשר את הרצוי. אני יודע שתווים זה הכל ואפשר לנגן על כל דבר, אבל אני מעוניין רק בבס ולכן טאבים זה פשרה לא רעה בשבילי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף לממליצים על קריאת תווים "אמיתיים".  גם אני בן קרוב ל-50, ובשנה האחרונה עשיתי זינוק אדיר ביכולת קריאת התווים שלי (אם כי לא התחלתי מאפס).  ממליץ לך מאד להתאמץ ולסגור את הפינה הזאת - זה כיף גדול להוריד תפקיד מהאינטרנט ולנגן אותו עם יוטיוב.  ראה כאן.  וכמו שחממי כתב, ידע בקריאת תווים יפתח לך דלת לעוד כיוונים בהמשך, גם אם כרגע אתה "מעוניין רק בבס", כדבריך.

 

באתר של הדס טריינין יש לפחות שיר אחד עם טאבים  - "תראו אותי" של הקספרים -  אז שווה אולי לבדוק אם יש עוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי תווים מצריכים מורה כי יש כאן תיאוריה במוזיקה וגם צריך לדעת בדיוק איפה ללחוץ על הנק מכיוון שאפשר לנגן את אותו תו בכמה מקומות שונים, ולכן זה תלוי בסולם וכו' - בקיצור הרבה בלאגן שצורך כמות מטורפת של זמן והשקעה. מכיוון שכולם ממליצים פה, אולי אני אנסה שנית, אבל אני ברמה שאפילו עם טאבים אני מתקשה כי האצבוע שלי ברמת מתחיל ואני גרוע. השאלה אם כדאי להשקיע בטאבים בהתחלה כדי שלפחות אני אוכל לנגן כי בשביל זה כולנו כאן בעצם, ורק אח"כ כאשר תהיה לי שליטה טכנית מסוימת להשקיע בתווים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, יובל כתב:

השאלה אם כדאי להשקיע בטאבים בהתחלה כדי שלפחות אני אוכל לנגן כי בשביל זה כולנו כאן בעצם, ורק אח"כ כאשר תהיה לי שליטה טכנית מסוימת להשקיע בתווים?

 

בשום אופן לא! אתה תרכוש הרגלים שאחר כך יהיה לך קשה לשנות. הרבה יותר קל לרכוש הרגלים חדשים מאשר לשנות הרגלים ישנים. לך למורה ותלמד לנגן כולל תווים! מכיוון שאתה מתחיל, אתה תרכוש לעצמך הרגלים רעים שאת ההשלכות שלהם תדע רק בעוד שנה שנתיים ואחר כך יהיה הרבה יותר מורכב לתקן. כי לפי מה שאתה אומר,  כרגע, אתה בלי מורה. 

בוא נלך רגע למקום שונה. תחשוב על נגנים של תזמורת. הם לומדים נגינה וקריאה במקביל. אחר כך הם בכלל לא מסתכלים על הכלי בשביל לדעת איפה ללחוץ. אין שם קו מחשבה של "כאשר תהיה לי שליטה טכנית מסוימת נשקיע בתווים" והאנשים האלו מנגנים וקוראים יופי.

אל תתרגש מזה שאתה "גרוע" עכשיו, בהתחלה של כל מסלול, כולם היו כאלו "גרועים" בדבר זה או אחר בדיוק כמו תינוק שלומד ללכת. אימונים נכונים, זה מה יהפוך אותך מגרוע למצויין. 

אל תמתין לחודש הבא, תתחיל כבר השבוע אם אפשר. תעשה חצי שנה מסודרת של שיעור בשבוע, אימונים כל יום. זמן מומלץ בין שעה וחצי לשעתיים ולסגור את סלולרי בשיעורים ובאימונים (לא על מצב שקט אלא מצב טיסה בלבד!).

משהו שאני עשיתי וממליץ לכל אחד לעשות, תצלם את עצמך איך שאתה מנגן היום, ואחרי שתבצע את המסלול שכתוב לך פה, תקליט את עצמך עוד פעם ותשווה בין הביצועים. החיוך שיהיה לך... אתה תבין כבר לבד.

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי Hamami
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, יובל כתב:

לדעתי תווים מצריכים מורה כי יש כאן תיאוריה במוזיקה וגם צריך לדעת בדיוק איפה ללחוץ על הנק מכיוון שאפשר לנגן את אותו תו בכמה מקומות שונים

 

אתה מקשה על עצמך, לדעתי. גם אני עברתי את גיל ה-50, יש כאן הרבה כאלה. אתה צודק, זה לא כמו שהיה לפני 30 שנה, אבל תפריד בין שני הדברים. אתה יכול ללמוד לקרוא תווים גם בלי לדעת תיאוריה מוסיקאלית ובלי שום קשר לאיפה לוחתים בסריגים. פשוט תפריד לחלוטין וזה יקל עליך להתחיל. החיבור יגיע מעצמו בשלב מאוחר יותר.

 

הנה המלצה שלי עבדה:

  • תדפיס לך תווים, יש מלא חינם באינטרנט. בלי קשר לכלי, לשיר, לסולם... פשוט תדפיס כמה עשרות דפים, ושים אותם... כן כן... בשירותים.
  • תעשה לך מנהג - מעכשיו לא נכנסים לשירותים עם טלפון!
  • בכל פעם שאתה בשירותים שלוף דף אקראי וקרא את התווים. אל תתייחס לקצב ולמהירות, רק למד לקרוא את התו עצמו - דו מי פה רה וכולי
  • אני מבטיח לך שתוך פחות משבוע אתה יודע לקרוא את כל התווים. עכשיו מגיע השלב של הקצב. תתחיל לקרוא קצב. רק קצב. בלי תווים. פשוט תזמזם את הקצב. טה טה טההה טההה טהטהטה טה. תוך שבוע אתה יודע לקרוא את הקצב של התווים.
  • עכשיו תשלב, גם קצב וגם תווים. תתחיל לאט, בשלב מסויים זה ייכנס לך לראש בצורה ויזואלית ואתה תראה שפתאום זה נשלף החוצה מעצמו.

קדימה... לשירותים :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה חבר'ה על העידוד. האמת שכמעט התייאשתי אבל הכנסתם אותי למצב של לנסות עוד פעם עם תווים. אכן בלי מורה זה כנראה לא יהיה אפשרי אז אני אנסה למצוא מישהו. פרט קטן: אני גר בארה"ב אז זה לא יהיה בארץ וגם שפת התווים שם שונה. אז בעצם מה שאתם אומרים זה בכלל לא להתעסק עם טאבים כי זה רק מבלבל? אני כל כך רציתי להתחיל לנגן והטאבים כביכול איפשרו את זה די מהר. אני מקנא בכם שהצלחתם עם תווים ועכשיו אתם יכולים לקרוא ולנגן בו זמנית מבלי אפילו להסתכל על הכלי או לחשוב בכלל. כבר חשבתי שבגיל שלי זה כבר לא יעבוד יותר. ואגב בקריאת תווים האם הכוונה למפתח פה בלבד (הרלוונטי לבס) או גם מפתח סול? השאלה במה עדיף להתמקד קודם כי המפתחות שונים הרי (יש גם מפתח דו אבל אני לא יודע אם הוא רלוונטי לבס)

עריכה אחרונה על ידי יובל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הנה עוד זריקת מרץ בשבילך יובל.  כל דבר שרוצים לעשות ברמה טובה, אין קיצורי דרך. תעשה, יהיה. לא תעשה, לא יהיה. נוסחה מאוד פשוטה שעובדת.

אתה בארה"ב... ההמשך באנגלית

 

Simply look for a bass teacher who reads music and ask him to work with you both on sight reading theory and technique. You don't need someone fancy, you need someone how knows how to teach those things. Regardless the music you want to play, the best for you will be Jazz bassist who plays the electric bass. Most Jazz musicians know how to read music and their knowledge is very reach. Most of jazz players in our time play a lot of different music genres so other popular music such as pop and rock are quite easy for them and not because those are lesser genres, but because they are simpler. You will use F clef, the name of the notes are simply A,B,C,D,E,F,G, which A is equal to the note La. Ask the teacher to work with you on both naming systems.

lets go back to Hebrew.

למה כתבתי באנגלית, כי בחרתי בזה, בדיוק כמו שאתה תבחר ללכת למורה, ללמוד תווים ולזרוק את הטאבים לפח ולהשקיע בדבר הזה שנקרא מוזיקה בצורה מסודרת.

כן, יכולתי לכתוב הכל בעברית פשוט, ככה המסר של "בחירה לעשות משהו" עובר יותר טוב.

אין לך מה לקנא. כל אחד יודע מה הם המגבלות, מה נכון לשפר והשאלה החשובה היא האם מוכנים לעשות את הצעדים לשיפור.

תשתף אותנו בהתקדמות שלך.

בלי שום קשר, מציע לך לבדוק מה האפשרויות שלך לחזור לארץ כי עם המצב בעולם כרגע, ארה"ב לא נראית נוצצת יותר מישראל.

בהצלחה ופורים שמח 😉

עריכה אחרונה על ידי Hamami
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה (האנגלית שלך לא רעה). אני כבר 16 שנה בארה"ב ולא קל לחזור כרגע עם הילדים וכו', אבל בעתיד זה בהחלט אפשרי, או כמו שאמר דודו טופז ז"ל פעם: "הכי טוב למות זה בארץ". מכל מקום, אני לא לגמרי בור ועם הארץ בתווים, יש לי ידע בתיאוריה של מוסיקה ואני מכיר את התווים, אני פשוט מסתבך בלקרוא אותם מהר ולנגן בו זמנית. משהו בזיהוי התווים ונגינה פשוט נתקע לי. עוד "בעיה" שיש לי זה שקיללו אותי עם שמיעה אבסולוטית וזה יוצר לי בעיות קשות כאשר אני נאלץ למדל את המוזיקה לתוך תווים ולנגן אותם. בעבר ניגנתי על קלידים סתם מתוך שמיעה. לפני שנה ניסיתי ללמוד בס עם תווים כמו שהמלצתם כאן אבל זה היה לי כל כך איטי להתקדם, והייתי חייב להקדיש זמן לאימונים שלא היה לי, עד שפשוט התייאשתי ועזבתי את הגיטרה לשנה. אפילו ניסיתי אח"כ ללמוד לבד למשל דרך כאן (סתם דוגמא לשיעור ראשון מתוך 45 שיעורים):

 

אבל גם את זה עזבתי בסוף כי היה לי קשה להתמיד לבד. אבל עכשיו יש לי חשק לחזור וכדי לא ליפול שנית, חשבתי להתמקד בטאבים אבל כולם פה אומרים שזאת תהיה טעות קשה, ולכן אני חושב לנסות שוב עם תווים. אני אנסה לחפש מורה פעם בשבוע כאן ולהתאמן כל יום אך אני לא בטוח אם אני אצליח להקדיש שעה כל יום כי אני די עסוק. 

עריכה אחרונה על ידי יובל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, יובל כתב:

אכן בלי מורה זה כנראה לא יהיה אפשרי

 

נטו ללמוד לקרוא אתה ממש לא צריך מורה. והעיניין של השוני בהיגוי האמריקאי (במקום דו C) לא צריך להטריד אותך. אמנם הסטנדרט הוא דו רה מי והאמריקאים תמיד אוהבים לעשות שונה (מידות, חשמל וכולי), אבל בחר את מה שנוח לך ותיצמד לזה. אם בחרת ב-ABC זה בסדר גמור, רק תיצמד לזה. בשלב מאוחר יותר זה יבוא לך ממש טבעי שלה במול ו-Ab זה אותו הדבר.

 

אל תתייאש, רובינו באותם גילאים ומתמודדים עם דברים דומים. קח את זה כמשהו כיפי ולא כאתגר שאתה חייב לנצח וזה יזרום לך.

 

אני לא מסכים עם אלה שאומרים שטאבים זה דבר רע. זה לא. גם אני אחרי 40 שנה שאני מנגן משתמש לפעמים בטאבים. זה קיצור דרך, זה נקלט ויזואלית הרבה יותר בקלות, אבל אני יודע מה נמצא מאחורי הטאב וזה מה שחשוב. אני יודע שגם בלי הטאב אסתדר עם תווים, אדע לקרוא אותם, אדע לזהות את הסולם וכולי. אתה מבין לאן אני מכוון. אז קודם חשוב ללמוד את ה״שפה״ הרשמית ואחר כך את ה״סלנג״.

 

ציינת שאתה חי בארצות הברית, אז נראה לי שהאפשרויות שלך הרבה יותר גדולות ויש לך יתרון מסויים הן מבחינת זמינות ונגישות לחומרי לימוד ואפילו מבחינת מקורות ללימוד ישיר עם מורים.

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, יובל כתב:

אני פשוט מסתבך בלקרוא אותם מהר ולנגן בו זמנית

 

ג׳ף ברלין ירום הודו דיבר פעם על משהו שדי מתקשר למה שכתבת ויצר שיחה מעניינת סביב הנושא. היו שקטלו אותו והיו שהסכימו איתו. אני באופן אישי מסכים איתו, מעבר לכך שאני מעריץ אותו מאוד כנגן, מורה, ובן אדם. תראה את הוידאו הזה, יש לו נקודת מבט מעניינת שמתקשרת למה שכתבת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב הוא מדבר על שימוש במטרונום שלדעתו זאת טעות אבל אני מבין את רוח הדברים. בסופו של דבר צריך להגיע לצלילים ולקצב לבד. כדי ללמוד לבד ללא מורה צריך משמעת גדולה ולי זה קשה במיוחד כאשר אני מתחיל ולא יודע בדיוק לאן אני צריך ללכת. אני אנסה להתאמן בקריאת מפתח פה כמו שהמלצת לעשות, אבל אני צריך מורה שיכווין אותי פעם בשבוע מה לעשות ובמה להתמקד. אגב, אני שמאלי ויש לי גיטרה הפוכה לשמאליים. אין לי גם אצבעות ארוכות ולכן אני נאבק בצורה מסוימת גם בטכניקה ולא רק בתיאוריה. בינתיים מצאתי בית ספר לרוק בסביבה שאני גר ובין השאר יש שם מורים לבס, אז אני אנסה לבדוק את העניין. מדובר כאן באתגר מסוג אחר - למצוא מורה טוב וזה לא תמיד כזה פשוט.

עריכה אחרונה על ידי יובל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...