Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

יובל

חבר פורום
  • הודעות שפירסמתי

    8
  • הצטרפתי בתאריך

  • הפעילות אחרונה שלי

מוניטין

0 ניטרלי

מידע נוסף

  • מין
    זכר
  1. טוב הוא מדבר על שימוש במטרונום שלדעתו זאת טעות אבל אני מבין את רוח הדברים. בסופו של דבר צריך להגיע לצלילים ולקצב לבד. כדי ללמוד לבד ללא מורה צריך משמעת גדולה ולי זה קשה במיוחד כאשר אני מתחיל ולא יודע בדיוק לאן אני צריך ללכת. אני אנסה להתאמן בקריאת מפתח פה כמו שהמלצת לעשות, אבל אני צריך מורה שיכווין אותי פעם בשבוע מה לעשות ובמה להתמקד. אגב, אני שמאלי ויש לי גיטרה הפוכה לשמאליים. אין לי גם אצבעות ארוכות ולכן אני נאבק בצורה מסוימת גם בטכניקה ולא רק בתיאוריה. בינתיים מצאתי בית ספר לרוק בסביבה שאני גר ובין השאר יש שם מורים לבס, אז אני אנסה לבדוק את העניין. מדובר כאן באתגר מסוג אחר - למצוא מורה טוב וזה לא תמיד כזה פשוט.
  2. תודה רבה (האנגלית שלך לא רעה). אני כבר 16 שנה בארה"ב ולא קל לחזור כרגע עם הילדים וכו', אבל בעתיד זה בהחלט אפשרי, או כמו שאמר דודו טופז ז"ל פעם: "הכי טוב למות זה בארץ". מכל מקום, אני לא לגמרי בור ועם הארץ בתווים, יש לי ידע בתיאוריה של מוסיקה ואני מכיר את התווים, אני פשוט מסתבך בלקרוא אותם מהר ולנגן בו זמנית. משהו בזיהוי התווים ונגינה פשוט נתקע לי. עוד "בעיה" שיש לי זה שקיללו אותי עם שמיעה אבסולוטית וזה יוצר לי בעיות קשות כאשר אני נאלץ למדל את המוזיקה לתוך תווים ולנגן אותם. בעבר ניגנתי על קלידים סתם מתוך שמיעה. לפני שנה ניסיתי ללמוד בס עם תווים כמו שהמלצתם כאן אבל זה היה לי כל כך איטי להתקדם, והייתי חייב להקדיש זמן לאימונים שלא היה לי, עד שפשוט התייאשתי ועזבתי את הגיטרה לשנה. אפילו ניסיתי אח"כ ללמוד לבד למשל דרך כאן (סתם דוגמא לשיעור ראשון מתוך 45 שיעורים): אבל גם את זה עזבתי בסוף כי היה לי קשה להתמיד לבד. אבל עכשיו יש לי חשק לחזור וכדי לא ליפול שנית, חשבתי להתמקד בטאבים אבל כולם פה אומרים שזאת תהיה טעות קשה, ולכן אני חושב לנסות שוב עם תווים. אני אנסה לחפש מורה פעם בשבוע כאן ולהתאמן כל יום אך אני לא בטוח אם אני אצליח להקדיש שעה כל יום כי אני די עסוק.
  3. תודה רבה חבר'ה על העידוד. האמת שכמעט התייאשתי אבל הכנסתם אותי למצב של לנסות עוד פעם עם תווים. אכן בלי מורה זה כנראה לא יהיה אפשרי אז אני אנסה למצוא מישהו. פרט קטן: אני גר בארה"ב אז זה לא יהיה בארץ וגם שפת התווים שם שונה. אז בעצם מה שאתם אומרים זה בכלל לא להתעסק עם טאבים כי זה רק מבלבל? אני כל כך רציתי להתחיל לנגן והטאבים כביכול איפשרו את זה די מהר. אני מקנא בכם שהצלחתם עם תווים ועכשיו אתם יכולים לקרוא ולנגן בו זמנית מבלי אפילו להסתכל על הכלי או לחשוב בכלל. כבר חשבתי שבגיל שלי זה כבר לא יעבוד יותר. ואגב בקריאת תווים האם הכוונה למפתח פה בלבד (הרלוונטי לבס) או גם מפתח סול? השאלה במה עדיף להתמקד קודם כי המפתחות שונים הרי (יש גם מפתח דו אבל אני לא יודע אם הוא רלוונטי לבס)
  4. לדעתי תווים מצריכים מורה כי יש כאן תיאוריה במוזיקה וגם צריך לדעת בדיוק איפה ללחוץ על הנק מכיוון שאפשר לנגן את אותו תו בכמה מקומות שונים, ולכן זה תלוי בסולם וכו' - בקיצור הרבה בלאגן שצורך כמות מטורפת של זמן והשקעה. מכיוון שכולם ממליצים פה, אולי אני אנסה שנית, אבל אני ברמה שאפילו עם טאבים אני מתקשה כי האצבוע שלי ברמת מתחיל ואני גרוע. השאלה אם כדאי להשקיע בטאבים בהתחלה כדי שלפחות אני אוכל לנגן כי בשביל זה כולנו כאן בעצם, ורק אח"כ כאשר תהיה לי שליטה טכנית מסוימת להשקיע בתווים?
  5. ראשית תגובה למנהל האתר -לא חיפשתי להפר שום זכויות יוצרים, אלא לקבל חוברת או מאגר פרטי שמישהו ביצע בעצמו ולא אכפת לו לשתף עם נגנים אחרים זה הכל. האמת היא, שאם בכלל קיימת חוברת טאבים לבס לשירים ישראלים אני מאוד ישמח לקנות אבל לא מצאתי בכלל דבר כזה. זאת הייתה גם סיבה בשבילי לכתוב שאלה כאן. הרשת מלאה בחוברות אונליין, סרטונים וכולי של שירים לועזיים עם טאבים לבס, ופשוט חיפשתי למצוא מקבילה לשירים בעברית (למשל יש לי את החוברת הידועה עם אקורדים למאות שירים בעברית, וחשבתי שאולי יש משהו דומה לבס, זה הכל). שנית לגבי תווים - בתיאוריה הכל נכון. רק מה אני כבר לא צעיר כל כך, בן 50 כמעט ומעולם לא ניגנתי בס ולכן להיאבק עם האצבוע מבחינה טכנית וגם עם תווים זה מטלה קשה מאוד בשבילי. אני ניסיתי את זה תקופה וזה היה לי קשה באופן מטורף ולכן התייאשתי. גם מבחינת זמן והשקעה, אני מחפש את המצוי יותר מאשר את הרצוי. אני יודע שתווים זה הכל ואפשר לנגן על כל דבר, אבל אני מעוניין רק בבס ולכן טאבים זה פשרה לא רעה בשבילי.
  6. תודה רבה, רק יש בעיה קטנה שבאתר לא מדובר בטאבים אלא בתווים של מפתח פה לתפקיד הבס ואני לא ממש טוב בקריאת תווים. אני מחפש פשוט טאבים עם מספרים שיהיה פשוט לקריאה. נכון שאפשר לקחת את התווים ולתרגם אותם לטאבים וכו.. השאלה אם קיים מאגר כזה בכלל היכן שהוא. תודה.
  7. שלום, אני בסיסט מתחיל, ואני מחפש הרבה ברשת טאבים לבס ליין לשירים ישראלים ואני לא מוצא. אני לא מעניין לנגן סתם את השורש של האקורדים לגיטרה כי זה מעפן. לכל שיר יש את הבס ליין שלו עם ווקינג ואת זה בתור . מתחיל אני לא יודע איך לחלץ לבד בשלב זה. לכן רק טאבים יכולים לעזור כמו בכל האתרים של שירים לועזיים. אבל לא נראה שבכלל קיים דבר כזה בעברית. יש למישהו מושג אם קיים דבר כזה? אולי יש איזושהי חוברת שניתן להוריד או להדפיס איכשהו. תודה!
  8. תוכן ההודעה שלך נמחק. קרא בבקשה את כללי הפורום!
×
×
  • Create New...