Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

ABBEY ROAD BUT IT'S JUST BASS


lukatch

Recommended Posts

המדריך למאזין - מי ניגן על מה באיזה שיר (ג'ורג' ניגן בס בשלושה שירים)

 

Come Together - Paul, Rickenbacker 4001S
Something - Paul, Hofner 500/1
Maxwell's Silver Hammer - George, Fender Bass VI
Oh! Darling - Paul, Fender Jazz Bass
Octopus's Garden - Paul, Rickenbacker 4001S
I Want You (She's So Heavy) - Paul, Hofner 500/1
Here Comes The Sun - Paul, Rickenbacker 4001S
Because - Paul, Rickenbacker 4001S
You Never Give Me Your Money - Paul, Rickenbacker 4001S
Sun King - Paul, Fender Jazz Bass
Mean Mr Mustard - Paul, Fender Jazz Bass
Polythene Pam - Paul, Rickenbacker 4001S
She Came In Through The Bathroom Window - Paul, Rickenbacker 4001S
Golden Slumbers - George, Fender Jazz Bass
Carry That Weight - George, Fender Jazz Bass
The End - Paul, Rickenbacker 4001S
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי שגם ג'ורג' ניגן בס באבי רואד!  מעניין.  ויקיפדיה טוענת שהוא ניגן בפנדר VI בכל שלושת השירים, ולא רק ב"או דרלינג".

 

וגם - איך פול הסתדר עם ההופנר ב-Something?  חשבתי שהיו לה בעיות אינטונציה רציניות במעלה הצוואר, וזה שיר שמצריך עבודה שם, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הסרט Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, שנעשה בסוף שנות השבעים בהשראת האלבום הנ"ל של הביטלס (פלוס כמה שירים מאלבומים אחרים שלהם).  משתתפים הבי-גי'ז, אירוסמית', Earth, Wind & Fire, פיטר פרמפטון, ועוד.  ג'ורג' מרטין הפיק מוזיקלית.  הסרט נקטל בביקורות ונכשל בקופות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, huckbuc כתב:

לא ידעתי שגם ג'ורג' ניגן בס באבי רואד!  מעניין.  ויקיפדיה טוענת שהוא ניגן בפנדר VI בכל שלושת השירים, ולא רק ב"או דרלינג".

 

וגם - איך פול הסתדר עם ההופנר ב-Something?  חשבתי שהיו לה בעיות אינטונציה רציניות במעלה הצוואר, וזה שיר שמצריך עבודה שם, לא?

 

ג'ורג' היה באסיסט מעולה. לא זוכרים לו את זה כי הוא היה גיטריסט עוד יותר טוב, אבל כשהוא ניגן בס, היו לו תפקידים מאוד יפים. "או דארלינג" אגב זה פול, לא ג'ורג'. 

 

ב-Something אין ספק שזאת ההופנר. הוא לא מגיע מאוד גבוה שם, הבעיה הקשה התחילה מעל האוקטבה. הבעיה העיקרית בשיר הזה היא בנמוכים - צריך רה נמוך. לפני הרבה שנים פורסמה ב-Guitar Player טרנסקריפציה של הבס, עם רה נמוך. זאת הייתה שגיאה, כלומר, זה די מתבקש שזה מה שהוא ינגן שם, אבל לא: מקרטני, במקום להוריד טון, פשוט לא ניגן את הרה הנמוך. תקשיב ב-06:04, במקום מי ורה בסוף הירידה, הוא מנגן פה ומי. למה הוא עשה את זה? אני באמת לא יודע, ולא שאלתי אותו כשנפגשנו, ואולי חבל. אבל תראה, יש מגעים להביא אותו שוב לארץ, אולי תהיה לי בכל זאת הזדמנות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, lukatch כתב:

לפני הרבה שנים פורסמה ב-Guitar Player טרנסקריפציה של הבס, עם רה נמוך. זאת הייתה שגיאה, כלומר, זה די מתבקש שזה מה שהוא ינגן שם, אבל לא: מקרטני, במקום להוריד טון, פשוט לא ניגן את הרה הנמוך. תקשיב ב-06:04, במקום מי ורה בסוף הירידה, הוא מנגן פה ומי. למה הוא עשה את זה? אני באמת לא יודע, ולא שאלתי אותו כשנפגשנו, ואולי חבל. אבל תראה, יש מגעים להביא אותו שוב לארץ, אולי תהיה לי בכל זאת הזדמנות. 

 

זו פשוט ירידה בסולם דו מז'ור שצריכה להסתיים על הצליל דו - מה שאכן קורה. הוא ניגן במורד הסולם: דו-סי-לה-סול-פה-מי(נמוך)-דו(על מיתר לה). זה מה שבס 4 מאפשרת, הגיוני לחלוטין.

אם היתה לו 5 מיתרים אולי היה מנגן את מה שאוזניך מחפשות, הכל בירידה עד דו נמוך: דו-סי-לה-סול-מי-רה-דו,  ללא פה.

 

 

something.jpg

 

 

BeatlesCell.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, huckbuc כתב:

זה הסרט Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, שנעשה בסוף שנות השבעים בהשראת האלבום הנ"ל של הביטלס (פלוס כמה שירים מאלבומים אחרים שלהם).  משתתפים הבי-גי'ז, אירוסמית', Earth, Wind & Fire, פיטר פרמפטון, ועוד.  ג'ורג' מרטין הפיק מוזיקלית.  הסרט נקטל בביקורות ונכשל בקופות.

 

חייב לראות, נראה סרט מגניב.

חיפשתי אתמול בלילה בנטפליקס והולו ולא מצאתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, lukatch כתב:

ג'ורג' היה באסיסט מעולה. לא זוכרים לו את זה כי הוא היה גיטריסט עוד יותר טוב, אבל כשהוא ניגן בס, היו לו תפקידים מאוד יפים. "או דארלינג" אגב זה פול, לא ג'ורג'. 

 

אופס, הייתי צריך לכתוב Maxwell's Silver Hammer במקום "או דארלינג".

 

ע"פ הממואר של ג'ף אמריק, ג'ורג' היה גיטריסט חלש באופן מפתיע, שלעיתים קרובות היה מסתבך באולפן.  אם אני זוכר נכון מהספר, היה לפחות מקרה אחד שבו ג'ורג' ניסה שוב ושוב להקליט איזה סולו, לא הצליח, ואז מקרטני אמר לו "זוז הצידה" והקליט את הסולו מושלם בטייק ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, RT כתב:

 

אם היתה לו 5 מיתרים אולי היה מנגן את מה שאוזניך מחפשות

 

זה לא רק האוזניים שלי, זה מה שכולם "שומעים" שם, בגלל שזה מה שהפסנתר מנגן שם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, huckbuc כתב:

 

ע"פ הממואר של ג'ף אמריק, ג'ורג' היה גיטריסט חלש באופן מפתיע

 

קראתי את ג'ף אמריק מיד כשהוא יצא (בטיסה ללונדון לפגוש את מקרטני, אגב) ולא הייתי מסתמך על השיפוט המוזיקלי שלו.

 

ג'ורג' היה אחד הגיטריסטים הטובים של זמנו, בגיל 15-16 הוא היה מוציא צ'ט אטקינס (שומעים, אתה יודע) וניגן בעשר רמות מעל שאר הגיטריסטים בלהקות של אז. נגינת הסלייד שלו היא עד היום אחת הטובות שיש. האריסון היה גיטריסט ברמה של מקרטני כבסיסט. מקרטני היה גיטריסט מוזר, זאת ההגדרה הכי טובה שיש לי בשבילו, ולנון, שאלוהים יעזור לו, די לא ידע לנגן גיטרה (אבל כתב את השירים הכי טובים מארבעתם ושר הכי טוב מארבעתם). 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, lukatch כתב:

 

זה לא רק האוזניים שלי, זה מה שכולם "שומעים" שם, בגלל שזה מה שהפסנתר מנגן שם. 

 

שוב, זה מה שארבעה מיתרים מאפשרים. לא היתה לו אפשרות להכפיל את הפסנתר. הוא מצא פיתרון מלודי אחר, טוב לכשעצמו, ומן הסתם לא חשב על זה פעמיים. פשוט ניגן. במיקס הפסנתר מאד דומיננטי וחוסר התיאום זניח. זה לא פגע בהצלחת השיר. אולי בגלל שהצליל הבאמת חשוב הוא דו בתחילת התיבה הבאה שאליו כולם מגיעים בשלום ובזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא דווקא חשב על זה הרבה. לילה שלם הוא ישב באולפן בשביל הבייס-ליין הזה. כשג'ון וג'ורג' שמעו מה הוא הקליט הם אמרו שזה עמוס ומורכב מדי ולא מתאים לשיר, אבל פול התעקש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואי תודה על ההתייחסות לחלק הזה בשיר !!!

 

אז התפקיד בס המקורי בהקלטה הולך - דו סי לה סול פה מי  דו ? 

 

כי כשניסיתי להוציא משמיעה באמת שמעתי את הפסנתר שהולך ל- דו סי לה סול מי רה דו

 

וכמובן אין נמוכים כאלה בבס 4 מיתרים. אז ירדתי אוקטבה לתווים האלו... 

 

 

אגב איך זה מסתדר ? אם הבס מנגן פה בזמן שהפסנתר מנגן מי זו סקונדה קטנה - צורם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 12 שעות, Alon211 כתב:

אגב איך זה מסתדר ? אם הבס מנגן פה בזמן שהפסנתר מנגן מי זו סקונדה קטנה - צורם

 

באמת צורם. כנראה שלילה שלם לא הספיק לסגור את כל הפינות 😲

כפי שציינתי, במיקס הסופי הפסנתר חזק ומאפיל על הבס. זה רגע שעובר מהר ולא שמים לב. האוזן, המוח למען האמת, מעגל פינות חופשי. מקבל ומכיל דיסוננסים, חוסר כיוון ועוד הרבה חוליים מוזיקליים. כל הטראקים "הנקיים" של יצירות מופת ישנות שהתקבעו במוחינו כמושלמות, הטראקים האלה חושפים לעיתים אמת מפתיעה ולא תמיד לטובה.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.11.2019 at 22:51, lukatch כתב:

כשג'ון וג'ורג' שמעו מה הוא הקליט הם אמרו שזה עמוס ומורכב מדי ולא מתאים לשיר, 

עוד שני רוקרים אהבלים שחשבו שהם יודעים מוזיקה... 😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף @Sunny

בהמשך לדיון על הירידה הבלתי מתואמת, ניתן לשמוע כאן ב 6:03 את מיקום המעבר המדובר שעדיין היה לא ברור ולא סגור (להם).

חשבתי עוד על למה פול לא התיישר עם הפסנתר. הרי אין בעיה לשבור אוקטבה - לנגן דו - סי - לה - סול(נמוך) ואז לשבור סקסטה גדולה למעלה למי (שריג 7 במיתר לה) ומשם לרדת  לרה ולדו והכל היה מתיישב פיקס.

שתי סיבות אפשריות לדעתי. הראשונה שזה פשוט "ברח" להם  והם לא עלו על זה והעלימו במיקס (כלומר ג'ורג' מרטין). אפשרי גם שהבס הוקלט ראשון וזה מה שמקרטני ניגן (לגיטימי לגמרי) כשעל הירידה המוכרת הוחלט יותר מאוחר והיא הוקלטה בפסנתר, אחרי הבס. מסיבה כלשהי הבס הושאר כפי שהיה ולא תוקן. אם צריך להמר אז זה בטח קרה בגלל יוקו, באופן כלשהו. אולי חתכה לפול את המיתרים עם קאטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון, מזכיר לך שגם הפסנתר וגם הבס נוגנו שם על ידי אותו אדם. אז הוא בהחלט ידע. 

 

ושנית, תשימו לב שאת הסקיצה הזאת הם לא עושים באותו סולם של ההקלטה המוכרת - זה טון וחצי מתחת. אז בעיית הרה הנמוך שאין בבס מכוון, לא קיימת פה. היה יכול לעשות ירידה על סולם לה. 

 

דבר שלישי, בסקיצה הוא מנגן על הריקנבאקר, אבל את ההקלטה המוכרת הוא עשה עם ההופנר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  אחד הדברים המעניינים בהקלטה (חוץ מהמילים המדהימות על הכרובית והפזמון עם השורה החשובה שבגללה הוא הפסיד את ההופעה)  זה כמה פול בעצם מעורב בכתיבת השיר

של ג'ורג' והעלה אותו מהסקיצה הזאת לדרגת מאסטרפיס, ואיזו תמיכה הוא מקבל מהם

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...